Elikkä W201 2 litranen kaasarikoneeni -89 sammuu silloin tällöin itsestään. Sammumista tapahtuu ajon aikana ja tyhjäkäynnillä. Ajossa kone sammuu yhtäkkiä, mutta lähtee käyntiin "mäkilähdöllä" kuitenkin sillä erolla, että kaasu hirttää kevyesti päälle. Vähän ajan päästä kaasu laukeaa ja auto toimii normaalisti.
Tyhjäkäynnillä taas auto sammuu ja sitä saa muutaman kerran startata kaasua poljeskellen ennen kuin lähtee käyntiin. Kun viimein käynnistyy, niin kaasu on taas hirttänyt jonkun verran päälle.
Ajan päivittäin noin 80 kilometriä ja ongelmia voi olla pari kertaa päivässä tai kerran viikossa, muulloin kone toimii normaalisti. Kaasuvaijerin kunnon ja kaasarin vivuston toiminnan tarkistin enkä huomannut mitään heikkoa niiden toiminnassa.
Olisiko vika niin yksinkertainen kuin bensansuodatin? Kuitenkin vika on kai bensan saannissa, kaasun hirttämistä vain en ymmärrä. Johtuisikohan hirttäminen automaatti-imusta? Yritin kyllä nopeasti etsiä bensansuodatinta mutta en löytänyt, missäköhän se on? Vai olisikohan vika kuitenkin kaasarissa?
W201 2.0 bensan käyntiongelmat
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 22.02.2004 19:56
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kaasir päällä on semmonen iso tasapää mensselille sopiva ruuvi avaappa se ja kato onko öljyt sieltä vähänä.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 22.02.2004 19:56
- Paikkakunta: Jyväskylä
kaasari
En kyllä löytänyt kaasarista minkäänlaista ruuvia, jonka alta paljastuisi öljysäiliö. Eli vika on vieläkin löytämättä.
Re: kaasari
Siinä kaasarin päällä varmasti on semmonen messinkinen ruuvi kanta on halkaisijaltaan noin kymmen senttisen kolikon kokonen sen kun avaa pitäs näkyä punaista oljyä jos ei näy on lisättävä.tumma ja tuhti kirjoitti:En kyllä löytänyt kaasarista minkäänlaista ruuvia, jonka alta paljastuisi öljysäiliö. Eli vika on vieläkin löytämättä.
Kaasuttimessa on sisällä semmonen kuminen kalvo joka kaasutellessa liikkuu ylös alas jos öljy on vähänä kalvo alkaa takelteleen/ei liiku sulavasti.
Toki toi on vaan yks mahdollisuus.Käykö jälki käyntiä?
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Re: kaasari
Kaasari ei ilmeisesti ole tuossa kuvassa esitetty SU, mutta noitten vakioalipaine- l. muuttuvakurkkuisten kaasarien periaate on sama:tumma ja tuhti kirjoitti:En kyllä löytänyt kaasarista minkäänlaista ruuvia, jonka alta paljastuisi öljysäiliö. Eli vika on vieläkin löytämättä.
pullonmuitoisessa rungossa on öljyvaimennettu kalvomäntä, joka alipaineen lisääntyessä nousee ylöspäin ja avaa kurkkua.
Männän pohjassa on neulaventtiili, joka avautuessaan päästää lissä löpöä ilman joukkoon.
"Pullon" korkin (1) jatkeena on öljyssä uiva vaimennusmäntä (23), ja jos öljyä on liian vähän, kalvomäntä lepattelee miten sattuu ja seokset sen mukana.
Vaimennusöljyä täytyy olla niin paljon, että mäntä sisällä reikä on (lähes) täynnä. Öljynä käytetään automaattiöljyä mahdollisesti (talvella) naftalla laimennettuna. Kone- tai muu vastaava öljy on ehdottomasti liian jäykkää ja kalvomäntä ei jaksa nousta.
Öljy lisätään "korkista" (1), jätetään reikä 1 - 1,5 cm vajaaksi, jotta viamenninmäntä vielä mahtuu sinne. Liika öljy pursuaa pois.

Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]