722.6 huuhteluöljynvaihto
722.6 huuhteluöljynvaihto
Kyseisestä asiasta ohjeita etsiessä on tullut vastaan hieman erilaisia menetelmiä. Mitä mieltä olette tästä menetelmästä? http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/8 ... 6-box.html.
Tämän ohjeen vaiheet:
1. Valutetaan (kuumat) öljyt öljypohjasta, vaihdetaan suodatin, tiiviste ja töpseli, kiinnitetään öljypohja uudelleen.
2. Täytetään kolme litraa uutta öljyä täyttöaukosta.
3. Tyhjennetään momentinmuunnin öljystä jäähdytysputkeen liitetyllä banjopultilla ja letkulla. Auto käynnistetään ja pidetään ilmeisesti P asennossa (EDIT: kymmenen sekuntia riittää) öljyn pumppautuessa ulos. Öljyn tultua ulos poistetaan tyhjennyspultti ja kasataan alkuperäisellä. (Postaajan mukaan kaikki ulos tuleva öljy on vanhaa, momentinmuuntimen ja jäähdytysputkien öljyä)
4. Lisätään kolme litraa uutta öljyä
5. Laitetaan laatikko D -asennolle ja odotetaan lämpeämistä 80 asteeseen.
6. Tarkistetaan öljynmäärä P- tai N -asennolla ja lisätään tarvittava määrä. (Ilmeisesti nykyisen ohjeen mukaan maksimiin vaahtoutumisen estämiseksi)
7. Nollataan adaptaatiot, läjätään auto ja koeajetaan.
Joissain ohjeissa uutta öljyä lisätään sitä mukaan kun vanha tulee ulos, mutta tässä annetaan kaiken valua momentinmuuntimesta kerralla.. W211 -koriselle toimenpide taitaa olla täysin samanlainen?
Tämän ohjeen vaiheet:
1. Valutetaan (kuumat) öljyt öljypohjasta, vaihdetaan suodatin, tiiviste ja töpseli, kiinnitetään öljypohja uudelleen.
2. Täytetään kolme litraa uutta öljyä täyttöaukosta.
3. Tyhjennetään momentinmuunnin öljystä jäähdytysputkeen liitetyllä banjopultilla ja letkulla. Auto käynnistetään ja pidetään ilmeisesti P asennossa (EDIT: kymmenen sekuntia riittää) öljyn pumppautuessa ulos. Öljyn tultua ulos poistetaan tyhjennyspultti ja kasataan alkuperäisellä. (Postaajan mukaan kaikki ulos tuleva öljy on vanhaa, momentinmuuntimen ja jäähdytysputkien öljyä)
4. Lisätään kolme litraa uutta öljyä
5. Laitetaan laatikko D -asennolle ja odotetaan lämpeämistä 80 asteeseen.
6. Tarkistetaan öljynmäärä P- tai N -asennolla ja lisätään tarvittava määrä. (Ilmeisesti nykyisen ohjeen mukaan maksimiin vaahtoutumisen estämiseksi)
7. Nollataan adaptaatiot, läjätään auto ja koeajetaan.
Joissain ohjeissa uutta öljyä lisätään sitä mukaan kun vanha tulee ulos, mutta tässä annetaan kaiken valua momentinmuuntimesta kerralla.. W211 -koriselle toimenpide taitaa olla täysin samanlainen?
Viimeksi muokannut Obnoxio, Pe 27.09.2013 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Neljä minuuttia käynnissä ilman öljyä ???? Menee rikki.
Alku oikein Öljypojha pois puhdistus ja muut toimenpiteet hydrauliyksikköön mitä ikinä sitten tekeekään.
Suodati, läpivienti, magneetti ja öljypohja paikoilleen.
Jos HY aivan kuiva, niin NELJÄ litraa öljyä mittatikun putkesta sisään (moottori sammuksissa).
Lauhduttajan jälkeinen paluuputki (banjo laatikon oikealla puolella) helposta paikasta auki.
jossain malleissa on pikaliittimiä toisissa mutterimuhvi jne. ja avatusta kohdasta riittävän helposti virtaava letku kanisteriin.
Olen itse käyttänyt moottoria KAKSI litraa kerrallaan ulos moottori käydessä ja vaihdevipua siirrellen.
Kertatapahtuma (öljyn ulostuloon) moottorin käyttöä on jotain 10-15 SEKUNTIA.
MISSÄÄN TAPAUKSESSA PUMPPU EI SAA KÖYDÄ ILMAN ÖLJYÄ!!!!!!!!
Kun kaksi litraa on tullut ulos (selvä valmis merkki kirkkaan kannun kyljessä), niin moottori sammuksiin ja kaksi litraa öljyä laatikkoon lisää. Ja toisto tarvittaessa.
Yleensä 9-10 litraa öljyä varaan toimenpiteeseen...
Tekee sen 4,5 litran öljynvaihdon sitten 15-20tkm huollon jälkeen ja tarkastaa öljyn kunnon.
Laatikon likainen öljy ei ole yksinään huonon toiminnan syy... Likaantuneet liikepinnat laatikon sisällä on.
Huonoon laatikon toiminta on syy piinttynyt lika pinnoilla, jota ei saa yhdellä huuhtelukerralla mitenkään pois. Eihän mikään "piinttynyt lika" huuhtelemalla lähde irti... vaatii ajoa välillä ja jatkuvasti sen verran hyvät öljy, että läpi näkyy.
12-xx litraa yhteen huuhteluun on mielestäni öljyn tuhlausta (vain omaan kokemuksen perustuva mielipide).
Mekeeniset ja kulumisesta johtuvat viat ovat sitten eri juttu.
Alku oikein Öljypojha pois puhdistus ja muut toimenpiteet hydrauliyksikköön mitä ikinä sitten tekeekään.
Suodati, läpivienti, magneetti ja öljypohja paikoilleen.
Jos HY aivan kuiva, niin NELJÄ litraa öljyä mittatikun putkesta sisään (moottori sammuksissa).
Lauhduttajan jälkeinen paluuputki (banjo laatikon oikealla puolella) helposta paikasta auki.
jossain malleissa on pikaliittimiä toisissa mutterimuhvi jne. ja avatusta kohdasta riittävän helposti virtaava letku kanisteriin.
Olen itse käyttänyt moottoria KAKSI litraa kerrallaan ulos moottori käydessä ja vaihdevipua siirrellen.
Kertatapahtuma (öljyn ulostuloon) moottorin käyttöä on jotain 10-15 SEKUNTIA.
MISSÄÄN TAPAUKSESSA PUMPPU EI SAA KÖYDÄ ILMAN ÖLJYÄ!!!!!!!!
Kun kaksi litraa on tullut ulos (selvä valmis merkki kirkkaan kannun kyljessä), niin moottori sammuksiin ja kaksi litraa öljyä laatikkoon lisää. Ja toisto tarvittaessa.
Yleensä 9-10 litraa öljyä varaan toimenpiteeseen...
Tekee sen 4,5 litran öljynvaihdon sitten 15-20tkm huollon jälkeen ja tarkastaa öljyn kunnon.
Laatikon likainen öljy ei ole yksinään huonon toiminnan syy... Likaantuneet liikepinnat laatikon sisällä on.
Huonoon laatikon toiminta on syy piinttynyt lika pinnoilla, jota ei saa yhdellä huuhtelukerralla mitenkään pois. Eihän mikään "piinttynyt lika" huuhtelemalla lähde irti... vaatii ajoa välillä ja jatkuvasti sen verran hyvät öljy, että läpi näkyy.
12-xx litraa yhteen huuhteluun on mielestäni öljyn tuhlausta (vain omaan kokemuksen perustuva mielipide).
Mekeeniset ja kulumisesta johtuvat viat ovat sitten eri juttu.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29746" onclick="window.open(this.href);return false;
W163, S124
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Aiheeseen liittyen kysyisin, että onko 722.6 mittatikun (Pohjaanyltävän) viivat seuraavasti: Alin viiva 12 mm, seuraava 22 mm ( Kylmät öljyt). Sitten 54 mm ja 64 mm ( kuumat 80 celsiusastetta).
Mitat tikun alapäästä. Pitäis tekasta tikku kun tänään kylmänä ei meinannut heti lähteä eteenpäin pakin jälkeen. Näkis öljynmäärän ja värin sekä tuntisi hajun. Olisko vikaa siellä vai jossain muualla.
Autohan on E 320 T 4-Matic -98 mittarissa 300 000 km eikä tietoa onko laatikkoon milloin vaihdettu öljyt. Sinetti on punainen eli joskus se on murrettu ja vaihdettu.
Mitat tikun alapäästä. Pitäis tekasta tikku kun tänään kylmänä ei meinannut heti lähteä eteenpäin pakin jälkeen. Näkis öljynmäärän ja värin sekä tuntisi hajun. Olisko vikaa siellä vai jossain muualla.
Autohan on E 320 T 4-Matic -98 mittarissa 300 000 km eikä tietoa onko laatikkoon milloin vaihdettu öljyt. Sinetti on punainen eli joskus se on murrettu ja vaihdettu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
WIS dokumentti AR27.55-P-0100A sanoo että ensin 5 litraa sisään ja sitten paluuputkesta 2x 3 litraa ulos. Sen jälkeen öljymäärä mittatikulla normaaliksi ja lämpöisenä tarkastus.
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 00a-1-.pdf
Omassa vaihdossa meni vähän yli 11 litraa öljyä. 3 litraa tulee tulee ulos tosiaan luokkaa 10 sekunnissa.
Samaan päädyin itsekkin kun mittailin että mittatikun alemmat merkit kylmälle ja ylemmät kuumalle öljylle
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 00a-1-.pdf
Omassa vaihdossa meni vähän yli 11 litraa öljyä. 3 litraa tulee tulee ulos tosiaan luokkaa 10 sekunnissa.
Samaan päädyin itsekkin kun mittailin että mittatikun alemmat merkit kylmälle ja ylemmät kuumalle öljylle
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Olen pistänyt merkille, että vaikka kuinka yrittää laittaa laatikkoon max öljyä ennen käynnistystä...
Kolme litraa kun käyttää ulos, niin pumppu alkaa jo kurnuttaa öljyn puutteesta.
Siksi suosittelen vain kaksi litraa kerrallaan.
Kolme litraa kun käyttää ulos, niin pumppu alkaa jo kurnuttaa öljyn puutteesta.
Siksi suosittelen vain kaksi litraa kerrallaan.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Olen lukaissut toin VISsin aikoinaan ja ihmetellyt kolmea litraa kerralla.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Niin se mene jos 3L laittaa ja saman otta ulos,
niin pumppu hörppi ilmaa ja sen hajoamainen on lähellä...
joskus yksi kierros kuivan riitää eli laitta 4L tai vaikka vähän ylikin ja pois vähemän kerrallan
kuten jvk210cdi jo mainitsi
niin pumppu hörppi ilmaa ja sen hajoamainen on lähellä...
joskus yksi kierros kuivan riitää eli laitta 4L tai vaikka vähän ylikin ja pois vähemän kerrallan
kuten jvk210cdi jo mainitsi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Minä olen laittanut ensin 5 litraa, sitten käyttö kunnes ensimmäinen ilmakupla tulee putkesta, sitten 3,5 litraa ja samat käytöt, sitten 2 litraa sisään ja tarkastus, yleensä pitää lisätä desi pari.
Jos öljy ei tule puhtaana toisella käytöllä laitan vielä 3,5 litraa ennen viimeistä täyttöä.
Jos öljy ei tule puhtaana toisella käytöllä laitan vielä 3,5 litraa ennen viimeistä täyttöä.
wiimax.fi
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Itse olen vaihtanut W210:iin 60tkm välein öljyt (sen mitä ropusta tulee ulos).
Joka toisella kertaa suodatin ja "kannen" putsaus.
Ihan kohtuullisessa kunnossa pysyy öljyt tuollakin tapaa, kun ei ole glykoleita sun muuta seassa.
Joka toisella kertaa suodatin ja "kannen" putsaus.
Ihan kohtuullisessa kunnossa pysyy öljyt tuollakin tapaa, kun ei ole glykoleita sun muuta seassa.
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Pitääkö öljytaso mitata just kun moottori on saavuttanut normaalin käyntilämmön? Vai ajaa reilusti lämpimäksi?
Omassa jää hieman alle kun viisari näyttää 80-85 astetta mutta kun ajaa hieman pitemmän pätkän ja mittaa, niin koko muoviosa tikusta kastuu. Ja kun taas mittaan kylmänä niin tikku kastuu puoleen väliin...?
Omassa jää hieman alle kun viisari näyttää 80-85 astetta mutta kun ajaa hieman pitemmän pätkän ja mittaa, niin koko muoviosa tikusta kastuu. Ja kun taas mittaan kylmänä niin tikku kastuu puoleen väliin...?
E 270CDI -00
E 200CDI -01
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
E 200CDI -01
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Eiköhän mittatikun 20 ja 80 astetta tarkoita vaihteistööljyn lämpötilaa mieluummin. Jos heittää 10 km lenkin ennen mittausta nin luulisi riittävän tarkkuudeksi. Tarkan lämpötilanhan saa staarilla ja ehkä myös infrapuna lämpöttarilla pohjasta. Kovalla pakkasella lämmöt ei halua nousta edes 50 asteeseen vaikka kuinka ajaa.
Tuskin laatikko sentinkään ylimäärästä hermostuu mutta rajansa siinäkin tulee vastaan. Pahempi on reilu vajaus jossa pumppu haukkailee tyhjää.
Tuskin laatikko sentinkään ylimäärästä hermostuu mutta rajansa siinäkin tulee vastaan. Pahempi on reilu vajaus jossa pumppu haukkailee tyhjää.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Niinhän se tarkoittaa, mutta muualla on kirjoitettu lämpötilan tarkkuudeksi "kun moottori on normaali käyntilämpöinen". Eli siis moottorin lämpötila viisarin mukaan 80-85.Noname kirjoitti:Eiköhän mittatikun 20 ja 80 astetta tarkoita vaihteistööljyn lämpötilaa mieluummin.
E 270CDI -00
E 200CDI -01
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
E 200CDI -01
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Mä tein viime vuonna testiä kaverin autolla, joka oli w211 270cdi. Vertailin koneen lämpöjä starin ilmoittamaan laatikon lämpöön ja kyseisessä autossa lämmöt kulkivat käsi kädessä syksyn viileydessä. Autoa sai käskeä tosissaan, jotta lämmöt nousivat 80 asteeseen. Kesäkelissä nuo lämmöt saattaavat toki käyttäytyä eri tavalla, koska kone lämpiää nopeammin.Eemeli80 kirjoitti: Niinhän se tarkoittaa, mutta muualla on kirjoitettu lämpötilan tarkkuudeksi "kun moottori on normaali käyntilämpöinen". Eli siis moottorin lämpötila viisarin mukaan 80-85.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Osaako joku äkkiä kertoa, että voiko sen banjopulttiadapterin kiinnittää vain siihen kuulerin linjaan ja jättää laatikon kyljessä olevan reijän auki?
Yhdessä huoltokuvassa näyttäis tyhjennysletku olevan kiinnitetty banjopulttiin siten, että laatikko jää "auki".
Jossain taas näyttäis olevan tyhjennysletku banjopultin kannassa, jolloin banjopultti on normaalilla paikalla, mutta kannasta valuu astiaan.
Yhdessä huoltokuvassa näyttäis tyhjennysletku olevan kiinnitetty banjopulttiin siten, että laatikko jää "auki".
Jossain taas näyttäis olevan tyhjennysletku banjopultin kannassa, jolloin banjopultti on normaalilla paikalla, mutta kannasta valuu astiaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Jep pikkuisen roiskii(rättiä etten)kraatteri kirjoitti:Osaako joku äkkiä kertoa, että voiko sen banjopulttiadapterin kiinnittää vain siihen kuulerin linjaan ja jättää laatikon kyljessä olevan reijän auki?
Yhdessä huoltokuvassa näyttäis tyhjennysletku olevan kiinnitetty banjopulttiin siten, että laatikko jää "auki".
Jossain taas näyttäis olevan tyhjennysletku banjopultin kannassa, jolloin banjopultti on normaalilla paikalla, mutta kannasta valuu astiaan.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Mtenkäs muuten tuon adaptaation nollauksen kanssa. Ilmeisesti se ois suositeltava tehdä öljynvaihdon jälkeen. Olenko käsittänyt oikein, että jos nollaa adaptaatiot, ei laatikkoa tarvitse testerin kanssa erikseen opettaa, vaan laatikko adaptoituu itsekseen. Opettaminen testerin avulla on sitten toimenpide erikseen, jota ei tarvitse tehdä aina nollaamisen jälkeen?
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Eikö kukaan osaa sanoa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Jos vaan öljyt vaihtaa, ei mitään solenoideja johdinlevyä tms osiakraatteri kirjoitti:Mtenkäs muuten tuon adaptaation nollauksen kanssa. Ilmeisesti se ois suositeltava tehdä öljynvaihdon jälkeen. Olenko käsittänyt oikein, että jos nollaa adaptaatiot, ei laatikkoa tarvitse testerin kanssa erikseen opettaa, vaan laatikko adaptoituu itsekseen. Opettaminen testerin avulla on sitten toimenpide erikseen, jota ei tarvitse tehdä aina nollaamisen jälkeen?
Niin ei tarvitse nollata ollenkaan
(Tuolta alusta pitäis poistaa tuo 4minuutia ennen kuin joku
Rikoo noilla ohjeilla laatikonsa...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Tuli ostettua 200000km ajettu -07 W211 200cdi Avantgarde
Huoltokirjan, joka myyjäliikkeen mukaan on täydellinen on tehty yksi vaihteiston öljynvaihto + suodin
Lueskeltuani tätä foorumia heräsi kysymys, että onko jo kiire käyttää huuhteluvaihdossa?
Paljonko se suunnilleen kustantaa?
Huoltokirjan, joka myyjäliikkeen mukaan on täydellinen on tehty yksi vaihteiston öljynvaihto + suodin
Lueskeltuani tätä foorumia heräsi kysymys, että onko jo kiire käyttää huuhteluvaihdossa?
Paljonko se suunnilleen kustantaa?
MB W211 200cdi Avantgarde -07
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Jos se on tehty siinä yli 60tkm sitten,--Make78-- kirjoitti:Tuli ostettua 200000km ajettu -07 W211 200cdi Avantgarde
Huoltokirjan, joka myyjäliikkeen mukaan on täydellinen on tehty yksi vaihteiston öljynvaihto + suodin
Lueskeltuani tätä foorumia heräsi kysymys, että onko jo kiire käyttää huuhteluvaihdossa?
Paljonko se suunnilleen kustantaa?
niin vaihtoon vaihto väli on 60tkm
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Voikos tämän huuhtelon tehdä muuten siten, että ei laita pohjaa takaisin ja imuttaa huuhteluöljyt kanisteri kerrallaan tuosta öljynsuodattimen reiästä sopivalla letkulla ja sovittimella? Huuhtoutuva öljy sitten lorisee laatikosta suoraan laariin.
Tuli jopa ajatus, että kääntäisi uuden öljynsuodattimen eteenpäin ja imisi sillä suodattimella huuhteluöljyt sopivasta astiasta?
Vai onko kyseessä väärä tapa ja miksi?
Tuli jopa ajatus, että kääntäisi uuden öljynsuodattimen eteenpäin ja imisi sillä suodattimella huuhteluöljyt sopivasta astiasta?
Vai onko kyseessä väärä tapa ja miksi?
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Kuulostaa aika sotkuiselta ja ehkä myös riskialttiilta tavalta verrattuna normaaliin huuhteluvaihtoon, miksi pitäisi yrittää noin ?
wiimax.fi
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Ajattelin vain että olisiko mahdollista että tällä tavoin vanha ja uusi öljy sekoittuisivat vähemmän, kun uutta öljyä tulee luonnollisesta kiertosuunnasta ja kaikki laatikon läpi mennyt öljy poistuu suoraan kierrosta. Tuntuu järkeenkäyvältä, että huuhtelu olisi näin parempi. Mikä siinä olisi mielestäsi riskialtista? Itse pohdin sitä "tyhjää", joka pumpun pitää imeä uudesta suodattimen putkesta, mutta näinhän se käy tavallisessakin vaihdossa.
Löysin videonkin, eikä se nyt toivottoman sotkuiselta näytä. Huuhtelut kohdassa 10:50.
http://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM" onclick="window.open(this.href);return false;
Löysin videonkin, eikä se nyt toivottoman sotkuiselta näytä. Huuhtelut kohdassa 10:50.
http://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Ei kait se vääräkään ole, Youtube:ssa on yksi video suunnillen noin tehtynä, öljyn imu putken kautta, mutta kuten Dealer totesi, sotkuiselta näyttää. edit: ja HarryB ehti sen linkin tuohon jo laittaakin..HarryB kirjoitti:Voikos tämän huuhtelon tehdä muuten siten, että ei laita pohjaa takaisin ja imuttaa huuhteluöljyt kanisteri kerrallaan tuosta öljynsuodattimen reiästä sopivalla letkulla ja sovittimella? Huuhtoutuva öljy sitten lorisee laatikosta suoraan laariin.
Tuli jopa ajatus, että kääntäisi uuden öljynsuodattimen eteenpäin ja imisi sillä suodattimella huuhteluöljyt sopivasta astiasta?
Vai onko kyseessä väärä tapa ja miksi?
W203CDI
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Mikä siinä piitää laatiko pohjakohon kiinni?HarryB kirjoitti:Ajattelin vain että olisiko mahdollista että tällä tavoin vanha ja uusi öljy sekoittuisivat vähemmän, kun uutta öljyä tulee luonnollisesta kiertosuunnasta ja kaikki laatikon läpi mennyt öljy poistuu suoraan kierrosta. Tuntuu järkeenkäyvältä, että huuhtelu olisi näin parempi. Mikä siinä olisi mielestäsi riskialtista? Itse pohdin sitä "tyhjää", joka pumpun pitää imeä uudesta suodattimen putkesta, mutta näinhän se käy tavallisessakin vaihdossa.
Löysin videonkin, eikä se nyt toivottoman sotkuiselta näytä. Huuhtelut kohdassa 10:50.
http://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos ei mikään niin...
Yksi ilmeinen riski on lain pääsy laatikkon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Joo, sen verran laajalle näyttää tuo öljy roiskuvan, ettei mun pulkka riitä alle, joten valitsen perinteisen huuhtelun.
Mites muuten tuo laatikon oikean etukulman johdon tulppa irtoaa O-renkaineen? Vääntöä vai tekniikkaa? Vai onko piilossa joku klipsi? Olen sitä varovasti heilutellut ja se heiluukin, mutta kun on muovia, en uskalla vääntää kovempaa.
Mites muuten tuo laatikon oikean etukulman johdon tulppa irtoaa O-renkaineen? Vääntöä vai tekniikkaa? Vai onko piilossa joku klipsi? Olen sitä varovasti heilutellut ja se heiluukin, mutta kun on muovia, en uskalla vääntää kovempaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
siis se johtoineen päivineen siinä on semmoinen pieni siipi mistä kääntämällä se kiertyy ja johdon liitin tulee ulos,HarryB kirjoitti:Joo, sen verran laajalle näyttää tuo öljy roiskuvan, ettei mun pulkka riitä alle, joten valitsen perinteisen huuhtelun.
Mites muuten tuo laatikon oikean etukulman johdon tulppa irtoaa O-renkaineen? Vääntöä vai tekniikkaa? Vai onko piilossa joku klipsi? Olen sitä varovasti heilutellut ja se heiluukin, mutta kun on muovia, en uskalla vääntää kovempaa.
jos taas se topselin läpi vienti holkki minkä sisään johdot menee niin on kiinni johdin levyssä 7mm kannalla olevalla pultilla
(kuvia systeemistä mese fi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
Mulla on siis ilmeisesti se läpivientiholkki. Vaaleeta ja mustaa muovia, pari o-rengasta ja valkoisessa muovissa semmonen siiveke. Varaosamyyjä meinas että "Sen vaan ottaa irti ja laittaa uuden tilalle." Tämä ei ole vielä onnistunut.
Jos se on siellä johdinlevyssä kiinni, niin sittenhän pitää ottaa tuo venttiilikoneisto irti pois edestä vai?
Jotain kuvai löytyi ainakin: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29746" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se on siellä johdinlevyssä kiinni, niin sittenhän pitää ottaa tuo venttiilikoneisto irti pois edestä vai?
Jotain kuvai löytyi ainakin: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=29746" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 722.6 huuhteluöljynvaihto
No niin! Pultti on siis sen liitinrungon sisällä. Nyt homma jatkuu.
Viimeksi muokannut HarryB, La 30.11.2013 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.