
Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Mikäs rengastus touhottajalla on... Nimimerkki karrahan on tuunaajamiehenä erikoistunut näihin isoihin vanteisiin ja matalaprofiilisiin renkaisiin 

2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
vai tuunaaaaaaja, ja paskat mulla on just sellaset kummit mitä auton valamistaja on siihen parraaks kattonu, täällä ei Juha tuunaillaJuha_M117 kirjoitti:Mikäs rengastus touhottajalla on... Nimimerkki karrahan on tuunaajamiehenä erikoistunut näihin isoihin vanteisiin ja matalaprofiilisiin renkaisiin


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Kylhä mie tiesin mitkä vanteet/renkaat touhottajalla on, viides vanne on vielä minun auotallissa
. Itse olen säilyttänyt jo saksassa tehdyt muutokset autossani; no itse asiassa taakse kavensin rengasta 255 --> 235 leveyteen
.
Piti soittaa jo Juhalle ja kommentoida heti kärkeen


Piti soittaa jo Juhalle ja kommentoida heti kärkeen

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Kyl kyl, eikös se ole tyypillistä sitten että leveemmissä renkaissa täytyy pitää kovempia rengaspaineita. En tosin tiedä onko merkittävää eroa 215 ja 235 renkaalla hyvin toimivassa rengaspaineessa. Senkin olen tosin kuullut että uudenkarheissa renkaissa tulis pitää kovempia paineita kuin ikääntyvissä renkaissa. Ei liene ihan yksiselitteistä hommaa valita oikea paine.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
ei oo muuten kauvvaa se vanne siellä kuhan eräs karra lähettäs tilitiijot ja saisin sen maksettua, nii sitten yks tän pitäjän mies tois sen mulle, mutta maksaa tarttis ensin (molemmat ostokset)karra kirjoitti:Kylhä mie tiesin mitkä vanteet/renkaat touhottajalla on, viides vanne on vielä minun auotallissa. Itse olen säilyttänyt jo saksassa tehdyt muutokset autossani; no itse asiassa taakse kavensin rengasta 255 --> 235 leveyteen
.
Piti soittaa jo Juhalle ja kommentoida heti kärkeen

pistäppä karra tietoo, juttelen sitten lissää

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Kaupasta tarttui mukaan itämaiset matot eteen, autossanihan on korinväriset irtomatot jo mutta minulla oli edessä vielä sellaiset rullalle menevät tarvikangasmatot, mitkä lie.
Näissä on tyyliä:


Näissä on tyyliä:


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Hieno sisusta
Onko nuo Sportline -penkit?
Miten niiden karanneiden hevosten kanssa kävikään?

Miten niiden karanneiden hevosten kanssa kävikään?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Nuo on ihan vakiopenkit, 126 ei saanut noita eri vaihtoehtoja kuten sportline. Uuden EHAn kanssa auto tuntuu tehokkaammalta. Tarkoitus olisi käydä vaikka varttimaili kellottamassa kunhan vaan pääsisi johonkin.Hage kirjoitti:Hieno sisustaOnko nuo Sportline -penkit?
Miten niiden karanneiden hevosten kanssa kävikään?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ainiin juu olin jo unohtanut miltä ne sportlinen penkitkin näyttääkarra kirjoitti:Nuo on ihan vakiopenkit, 126 ei saanut noita eri vaihtoehtoja kuten sportline. Uuden EHAn kanssa auto tuntuu tehokkaammalta. Tarkoitus olisi käydä vaikka varttimaili kellottamassa kunhan vaan pääsisi johonkin.Hage kirjoitti:Hieno sisustaOnko nuo Sportline -penkit?
Miten niiden karanneiden hevosten kanssa kävikään?

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ai että ku on hieno sisusta 

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ja kiitoksiaTPeltola kirjoitti:Ai että ku on hieno sisusta

Kävin tänään Hämeenlinnassa, 469 km tuli matkamittariin. Kulutus reissun aikana ilman matkamittarivirheen korjausta (saattaa olla 2-3 % renkaista johtuen) oli 12,7 l sadalla. Eli soppa maistuu härvelille. Eipähän käy ainakaan laihalla

Niin syy tähän postaukseen on uusittu EHA ja seoksien säätö kohdalleen (n 2% CO pitoisuus tyhjäkäynnillä).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Hyvää ja huonoa.
Hyvää se että sain eteen amerikan tuliaisina alatukivarren reaktiotangon sisemmät pallonivelet (Febi) sekä sen kynkän missä nivel istuu, isot kumipuslat (URO) molemmille puolille. Pääsee asentamaan ja jos se lotina loppuisi sitten
.
Huonoa se että tänään varttimailin koitoksella selvisi että minunkin auto alkaa nykiä jos kiihdyttää täyskaasulla tarpeeksi kauan. Nykiminen taisi alkaa kun kolmosvaihde oli mennyt jo sisään, en ole ihan varma ajankohdasta mutta kevensin kaasua sitten melkein välittömästi. Varttimailille sain ajan 15,9 sekuntia ja en ole varma ehdinkö tuohon keventää jo vaiko en.
Hyvää se että sain eteen amerikan tuliaisina alatukivarren reaktiotangon sisemmät pallonivelet (Febi) sekä sen kynkän missä nivel istuu, isot kumipuslat (URO) molemmille puolille. Pääsee asentamaan ja jos se lotina loppuisi sitten

Huonoa se että tänään varttimailin koitoksella selvisi että minunkin auto alkaa nykiä jos kiihdyttää täyskaasulla tarpeeksi kauan. Nykiminen taisi alkaa kun kolmosvaihde oli mennyt jo sisään, en ole ihan varma ajankohdasta mutta kevensin kaasua sitten melkein välittömästi. Varttimailille sain ajan 15,9 sekuntia ja en ole varma ehdinkö tuohon keventää jo vaiko en.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
1987 Mercedes 560SEC 0-60 mph 6.9 Quarter mile 15.3
Timppa
Tarkoittaa yleensä, että bensansaanti loppuu, esim. pa-pumpun tuotto ei riitä pitkään vetoon, tai hörppii ilmaa. Tai sitten kipinä ei riittä, esim. kärkiväli liian iso, tulpanjohdot lyö läpi. Tuossa mallissa ei ole vielä nakutuksen tunnistinta, joten se ei voi olla syy.minunkin auto alkaa nykiä jos kiihdyttää täyskaasulla tarpeeksi kauan.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Esim jos vaikka p-a suodatin ahistaa aineen virtausta?unski kirjoitti:1987 Mercedes 560SEC 0-60 mph 6.9 Quarter mile 15.3
Tarkoittaa yleensä, että bensansaanti loppuu, esim. pa-pumpun tuotto ei riitä pitkään vetoon, tai hörppii ilmaa. Tai sitten kipinä ei riittä, esim. kärkiväli liian iso, tulpanjohdot lyö läpi. Tuossa mallissa ei ole vielä nakutuksen tunnistinta, joten se ei voi olla syy.minunkin auto alkaa nykiä jos kiihdyttää täyskaasulla tarpeeksi kauan.
Timppa
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Jeah, suodatin on viime tai edelliskesänä vaihdettu. Sama ongelma on ollut myös Juha_M117:n 560 SECissä koko auton hänellä olo ajan. Juhalla on lisäksi uusittu bensapumput, orkkis Bosch.Havis kirjoitti:Esim jos vaikka p-a suodatin ahistaa aineen virtausta?
Sitä vaan että ihan samanlainen ongelma nyt molemmilla



1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Jep jep, minulla ja karralla siis ilmeisesti sama vika SEC:ssä.
Minulla tosiaan asiaa selvitelty aika antaumuksella ja seuraavat vaihdettu:
- tulpat
- tulpanjohdot
- vj. kansi ja pyörijä
- polttoainesuodatin
- polttoainepumput
- EHA
Lisäksi kansiremontti tehty koneeseen ja perusseos säädetty kohdalleen.
Näiden jälkeen edelleen kone nykii kun oikein haetaan tehoa.
Seuraavana oli ajatuksena testata löytyisikö aiheuttaja paineensäätimestä eli osanumero A0000781189, EHA:n alla määränjakajan lähellä. Tätä ehdotti Nik Greene, Britannian W126-klubin perustaja ja puheenjohtaja. Valitettavasti osa on kallis, Autohaus AZ:ssa $271. Muistelin että olisi ollut halpa mutta muistelinkin ilmeisesti ns. paineentasaajaa eli Fuel Accumulatoria joka noin $70.
Yks vaihtoehto on että kun kone on ollut auki ja konehuone levällään, niin tuon jälkeen olisi perusajoitus asetettu väärin. Mutta milläpä sen testaat kotikonstein
Ainiin, musta "neiti-SEC" päräytti ennen tuota karran varttimailin 15,9 sekuntia taululle lukeman 15,39 sekuntia, pitkien mustien viivojen koristelemana.
Minulla tosiaan asiaa selvitelty aika antaumuksella ja seuraavat vaihdettu:
- tulpat
- tulpanjohdot
- vj. kansi ja pyörijä
- polttoainesuodatin
- polttoainepumput
- EHA
Lisäksi kansiremontti tehty koneeseen ja perusseos säädetty kohdalleen.
Näiden jälkeen edelleen kone nykii kun oikein haetaan tehoa.
Seuraavana oli ajatuksena testata löytyisikö aiheuttaja paineensäätimestä eli osanumero A0000781189, EHA:n alla määränjakajan lähellä. Tätä ehdotti Nik Greene, Britannian W126-klubin perustaja ja puheenjohtaja. Valitettavasti osa on kallis, Autohaus AZ:ssa $271. Muistelin että olisi ollut halpa mutta muistelinkin ilmeisesti ns. paineentasaajaa eli Fuel Accumulatoria joka noin $70.

Yks vaihtoehto on että kun kone on ollut auki ja konehuone levällään, niin tuon jälkeen olisi perusajoitus asetettu väärin. Mutta milläpä sen testaat kotikonstein

Ainiin, musta "neiti-SEC" päräytti ennen tuota karran varttimailin 15,9 sekuntia taululle lukeman 15,39 sekuntia, pitkien mustien viivojen koristelemana.

2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Hmm, molemmat herrat näyttäis olevan itärajan pinnasta... Ajatteko itäbensalla? Onko kokeiltu muitakin polttoaineita, ettei vaan aineesta lopu energia kun palotila alkaa lähestyä kuormituslämpöjä.karra kirjoitti:Jeah, suodatin on viime tai edelliskesänä vaihdettu. Sama ongelma on ollut myös Juha_M117:n 560 SECissä koko auton hänellä olo ajan. Juhalla on lisäksi uusittu bensapumput, orkkis Bosch.Havis kirjoitti:Esim jos vaikka p-a suodatin ahistaa aineen virtausta?
Sitä vaan että ihan samanlainen ongelma nyt molemmilla![]()
![]()
Saattaa olla kaukaa haettu, minä mitään meseistä taikka bensalaaduista juurikaan tiiä, mutta tässä vaan ajan kuluksi asioita pähkäilen saunaolutta siemaillessa

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Juhalla oli tänään 98-suomibensaa tankissa, ilmeisimmin aika vajaa tankki. Minulla puolitankkia itäystävän 95-oktaanista. Juhan nykiminen esiintyi jo silloin kun auto ei ollut itäistä lientä päässyt maistamaan. Ihan kuin oma nykiminen olisi tullut tässä kolmen kesän aikana, who knows...Havis kirjoitti:Hmm, molemmat herrat näyttäis olevan itärajan pinnasta... Ajatteko itäbensalla? Onko kokeiltu muitakin polttoaineita, ettei vaan aineesta lopu energia kun palotila alkaa lähestyä kuormituslämpöjä. Saattaa olla kaukaa haettu, minä mitään meseistä taikka bensalaaduista juurikaan tiiä, mutta tässä vaan ajan kuluksi asioita pähkäilen saunaolutta siemaillessa
Eilen yritin hakea noita arvoja euromalleille, en löytänyt varmuudella. Onko tuo euro- vai jenkkispeksille ja minkävuotiselleunski kirjoitti:1987 Mercedes 560SEC 0-60 mph 6.9 Quarter mile 15.3


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Olen nyt niellyt jo toisen kitkerän tappion tänä vuonnaJuha_M117 kirjoitti:Ainiin, musta "neiti-SEC" päräytti ennen tuota karran varttimailin 15,9 sekuntia taululle lukeman 15,39 sekuntia, pitkien mustien viivojen koristelemana.


- minulla oli ilmanvastuksena katolla sojottava autopuhelinantenni ja 30 mm leveämmät renkaat
- minulla oli enemmin bensaa, olen painavampi kuin sinä ja takakontissani oli varaosia sekä vesikanisteri
- minä ajoin huonolla venäjän bensalla, vielä ysivitosella - sinä taisit salaa käydä tankkaamassa Shellin V-poweria kun myöhästyitkin aamulla
Tai sitten sinä olet vaan parempi kuljettaja

Vielä täältä masennuksen suosta noustaan

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Tuolta ylempää luin, että aiot URO-merkkisiä kumipuslia asennella, benzworldin puolella kyllä kovasti varoittelevat nimenomaan tuosta merkistä, että täyttää ..skaa ovat, eli varoituksen sana siltä osin. Itse tein muuten saman rempan tänä kesänä, käytin pari vuotta sitten lomareisulta Berliinin MB Niederlassungilta ostettuja alkuperäisosia. Onnistui jopa ilman jousen irroitusta, joskin melekosta väkerrystä se oli sillä tavalla.
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Venäjän bensahan on parasta, koska se on niin halpaa 

S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
en oikein tiedä noista merkeistä, mutta itte laitoin kuutisen vuotta sitten febi merkkiset nivelet, niitä kumipuslien merkkiä en kyllä muistaseppola kirjoitti:Tuolta ylempää luin, että aiot URO-merkkisiä kumipuslia asennella, benzworldin puolella kyllä kovasti varoittelevat nimenomaan tuosta merkistä, että täyttää ..skaa ovat, eli varoituksen sana siltä osin. Itse tein muuten saman rempan tänä kesänä, käytin pari vuotta sitten lomareisulta Berliinin MB Niederlassungilta ostettuja alkuperäisosia. Onnistui jopa ilman jousen irroitusta, joskin melekosta väkerrystä se oli sillä tavalla.

ne nivelet on sitten maaliman helepot vaihtaa ja samaten se iso ja pieni kumi holokki

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Se on myös siinä mielessä parasta, ettei muutu vaseliiniksi kun seisoo pari kuukautta, ei ruostuta tankkia, ei syö polttoainejärjestelmän tiivisteitä ja muita kumiosia, eikä oletusarvoisesti sisällä mitään muuta kuin bensaa.nix0n kirjoitti:Venäjän bensahan on parasta, koska se on niin halpaa
Ja tankillisella venäjänbensaa pääsee 5 - 10 % pitemmälle kuin tankillisella euroopanbensaa. Tämä ei ole huhupuhe, vaan itse vuoden aikana mitattu keskiarvo.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Pari vuotta tullut ajeltua Venäjän litkuilla. Kulutukseen ja riittoisuuteen en ole tullut kiinnittäneeksi huomiota 

S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Itse olen ajanut yli 18 vuotta venäjän bensalla. Vähemmällä menee itälitkua polttaen.nix0n kirjoitti:Pari vuotta tullut ajeltua Venäjän litkuilla. Kulutukseen ja riittoisuuteen en ole tullut kiinnittäneeksi huomiota
Jatkoin tuosta etupään remontista tänne, vähän selvitystä pitäs vielä saada: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... on#p940588" onclick="window.open(this.href);return false;seppola kirjoitti:Itse tein muuten saman rempan tänä kesänä, käytin pari vuotta sitten lomareisulta Berliinin MB Niederlassungilta ostettuja alkuperäisosia. Onnistui jopa ilman jousen irroitusta, joskin melekosta väkerrystä se oli sillä tavalla
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
eihän tuossa mitään jännää ole, otat vaan pyörän pois (ohitan kaikki nosto hommat) sitten ruuvaat poikkipalakin kynkistä irti, löysäät reaktiotangon ja nivelen kiristys klemmarin ja sitten kynkän kumeista ruuvit irti sitten alat pyörittelee kynkän niveltä irti reaktiotangosta (helevetin pitkä jenku) ja sittenhän se onkin jo irti koko paketti
ja sittenputsaat kynkän niinku tälleen pikkasen

sitten vaan tyrkit kumit pois ja nivelen kuorineen

ja sittenputsaat kynkän niinku tälleen pikkasen


sitten vaan tyrkit kumit pois ja nivelen kuorineen

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Tässä nyt kahta asiaa puidaan; palaan tuohon nykimiseen. Juhan kanssa pähkäiltiin paineensäätimen toimintaperiaatetta. Jonkun halkaisukuvankin netistä löysimme mutta siitä puuttui se määräjakajalta tuleva ilmeisimmin pilottipainelinja (ohut putki). Varmaankin tuo alipaineletku joka menee siis ilmanputsariin menevään kumiletkuun venttilikopan juureen on vaan ns huohotin, alipaineella sen kanssa ei ole mitään tekemistä. Se antaa sen kalvon liikkua ja estää että sinne ei mene likaa.
Irrotin sen muoviletkun, ilmanputsarin päästä se oli öljyinen sisältä mutta vain 2 sentin matkalta, loppu letku oli puhdas sisältä.
Tulppasin tiiviisti sen huohotinlinjan paineensäätimestä, heti siitä kumisen letkunnysän juuresta.
Kävin kokeilemassa, en saanut nykimistä nyt aikaiseksi. Ensin maaseudulla ja sitten piti mennä ohitustielle mutta siellä oli juuri sunnuntairuuhka. Tein kumminkin pari vetoa mutta pelkäsin ajokortin päälle joten en nyt ihan yltiöpäisesti uskaltanut kiihdytellä.
En vaan saanut sitä nykimistä aikaiseksi vaikka vauhtia oli jo aika reippaasti kolmosella, lähdin valitsin kolmosella siten että kick-downilla vaihtoi kakkosen ja sitten kolmosella aika ylös...
Täytyy nyt seurata... mutta jos normiajossa toimii ja äsken vielä ylitin siis normiajon vaatimukset niin voihan tuon jättää noinkin
.
Irrotin sen muoviletkun, ilmanputsarin päästä se oli öljyinen sisältä mutta vain 2 sentin matkalta, loppu letku oli puhdas sisältä.
Tulppasin tiiviisti sen huohotinlinjan paineensäätimestä, heti siitä kumisen letkunnysän juuresta.
Kävin kokeilemassa, en saanut nykimistä nyt aikaiseksi. Ensin maaseudulla ja sitten piti mennä ohitustielle mutta siellä oli juuri sunnuntairuuhka. Tein kumminkin pari vetoa mutta pelkäsin ajokortin päälle joten en nyt ihan yltiöpäisesti uskaltanut kiihdytellä.
En vaan saanut sitä nykimistä aikaiseksi vaikka vauhtia oli jo aika reippaasti kolmosella, lähdin valitsin kolmosella siten että kick-downilla vaihtoi kakkosen ja sitten kolmosella aika ylös...
Täytyy nyt seurata... mutta jos normiajossa toimii ja äsken vielä ylitin siis normiajon vaatimukset niin voihan tuon jättää noinkin

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
no jaa, suottahan mää sitten innostuin
aattelin sitten myöhemmin kertoo vääriä vinkkejä tähän asiaan mutta onneksi säästyin siltä, ettei tartte hävetä enempää 


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ei sentääntouhottaja kirjoitti:no jaa, suottahan mää sitten innostuinaattelin sitten myöhemmin kertoo vääriä vinkkejä tähän asiaan mutta onneksi säästyin siltä, ettei tartte hävetä enempää


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
jos sun pumput ei yksinkertasesti anna soppaa tarpeeks ja sen tautta kone alakaa puutuu isoilla kierroksilla vejättäessä 100 km kakkosella, tuskin siinä mitään vaivaa on jos vaan ajjaa niinku sillä pitääkin vai hyytyykö se jo kirkko reisullakin 

mullon pelkkiä romuja vaan