Ja mikä om602 koneen ketjun vaihtoväli on oikeasti? Jossain sanotaan et 200 000km jossain et ei tartte ollenkaan jne, mikä on oikeaa faktaa? Onko tehdas antanut sille km lukemia ja onko se siis 2 rivinen. Koppa oli viikko sit auki mutta enhän minä sitä siinä sit katellut onko 2 rivinen. Mikäli tossa om602:ssa on 2 rivinen, niin eikö se ole aika varma ettei katkea, eli sitä ei tarvi pelätä vaan vaihtaa sit ku alkaa ääntä pitää???
Mersuni muuten taittanu kilometrejä lomalla ihan mukavan paljon ja hyvää kyytiä ollu, tänää oli saamarin hiostavaa. Mukavin paikka tänää oli auto, kun ilmastointi pelaa, pelas jopa nii hyvin että tuli kotimatkalla kylmä.
Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
Re: Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
2 rivinen. Ei tartte vaihtaa mutta jos rupee rallattaan niin sitte kannattaa vaihtaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
Mun entisessä 250d:ssä rallatteli kettinki aika kivasti. 580 000 oli menty...ketjut oli kyllä sopivan kireällä ja hyväkuntoisen näköisiä, mutta voi kait se rallatella, vaikka hyvältä näyttivätkin. Nykyisessä 200:ssa vaihdettu 2002, jolloin reilut 200 000 ollut mittarissa.
Re: Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
...katso onko vahvistettu eli |||| Jos on niin ei tarvitse vaihtaa
Jos on vanha vahvistamaton eli ||| Niin vaihda
Jos on vanha vahvistamaton eli ||| Niin vaihda
Re: Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
Onko niitä rieseleissä edes muita kuin vahvistetuja?
Samoilla linjoilla. Jos ei ole koskaan vaihdettu niin en vaihtaisi. Jos joku on sen joskus vaihtanu niin sit vaihda. Pidän orkkista lujempana kuin joskus vaihdettua. Se uuden niittaus tuntuu äkkikuulemalta yksinkertaiselta hommelilta mutta siihen se vaihdetun ketjun heikoin kohta tulee
Vaihdoin kaksikin ketjua tässä taannoin. Toisella oli menty 360t ja toisella melki 400t jos mittari piti paikkansa. toin 360 menty ei eronnut pituudessa uudesta mitenkään ja otin tarkan mitan.
400 menty oli jotenkin syöpymillä ja epäilen ettei se ollut alkuperäinen. Oli hangannu ton monivenan toista nokka-akselin käyttöpyörän kylkeä
Tän syyn takia vaihdoin molemmat ja toinen aivan turhaan
Samoilla linjoilla. Jos ei ole koskaan vaihdettu niin en vaihtaisi. Jos joku on sen joskus vaihtanu niin sit vaihda. Pidän orkkista lujempana kuin joskus vaihdettua. Se uuden niittaus tuntuu äkkikuulemalta yksinkertaiselta hommelilta mutta siihen se vaihdetun ketjun heikoin kohta tulee
Vaihdoin kaksikin ketjua tässä taannoin. Toisella oli menty 360t ja toisella melki 400t jos mittari piti paikkansa. toin 360 menty ei eronnut pituudessa uudesta mitenkään ja otin tarkan mitan.
400 menty oli jotenkin syöpymillä ja epäilen ettei se ollut alkuperäinen. Oli hangannu ton monivenan toista nokka-akselin käyttöpyörän kylkeä
Tän syyn takia vaihdoin molemmat ja toinen aivan turhaan
Re: Oliko W124 250D 2-rivinen ketju?
Vaikea sanoa onko vaihdettu kun huoltokirjaa ei tullut auton mukana. Ajattelin tehdä niin että annan ainakin toistaseksi olla ja vaihdan sit jos alkaa pitää ääntä.Jari Ke kirjoitti:Onko niitä rieseleissä edes muita kuin vahvistetuja?
Samoilla linjoilla. Jos ei ole koskaan vaihdettu niin en vaihtaisi. Jos joku on sen joskus vaihtanu niin sit vaihda. Pidän orkkista lujempana kuin joskus vaihdettua. Se uuden niittaus tuntuu äkkikuulemalta yksinkertaiselta hommelilta mutta siihen se vaihdetun ketjun heikoin kohta tulee
Vaihdoin kaksikin ketjua tässä taannoin. Toisella oli menty 360t ja toisella melki 400t jos mittari piti paikkansa. toin 360 menty ei eronnut pituudessa uudesta mitenkään ja otin tarkan mitan.
400 menty oli jotenkin syöpymillä ja epäilen ettei se ollut alkuperäinen. Oli hangannu ton monivenan toista nokka-akselin käyttöpyörän kylkeä
Tän syyn takia vaihdoin molemmat ja toinen aivan turhaan