veskola kirjoitti:Elkku_ kirjoitti:<... ja magneettiventtiili laitettu alipainerasian ja laatikon väliin katkasemaan alipaineen kun ahdot nousee yli 0,4 bar
Onko kytkentä tehty siten, että siellä jo oleva alipaine pääsee myös pois, eikä vain suljeta sinne alipainetta kuljettavaa linjaa ?
Juu kytkentä on tehty siten että alipaine jää rasiaan ja laatikosta se vapautuu ulkoilmaan kun mangeettiventtiili kytkeytyy.
PTracing kirjoitti:Elkku_ kirjoitti:
Toi vois olla muuten munki ongelmaan hyvä ratkasu kun itellä kans just tullu JM-koneelta laatikko remontista ja paineita lisätty tarpeeks ja magneettiventtiili laitettu alipainerasian ja laatikon väliin katkasemaan alipaineen kun ahdot nousee yli 0,4 bar ja silti vaan 2-3 vaihto tuntuu liian hitaalta ja luistavalta täys vedossa, vaikka kuinka pitäs olla vahvistettu ja luvattu että kestää. Muut vaihteet menee napakammin sisään vedätyksessä ja normaaliajossa laatikko vaihtaa ihan OK... joskin just se 2-3 väli hiukan pehmeempi mitä muut vaihdot.
Itse oon huomannu että jos laatikko ei oo kerenny lämmetä täysin niin tahtoo vaihteen vaihto venyä kunnolla kiihdyttäessä. Siinä menee nimittäin jonkun aikaa että laatikkoöljy lämpenee, varsinkin jos on laitettu iso kenno jäähdyttämään sitä. Omassa laatikko on tarpeeksi lämmin kun vaihteen vaihto alkaa tuntumaan ja kuulumaan pintakaasulla ajaessakin
Otappa Elkku laatikolle menevä alipaineletku kokonaan irti ja jos vielä tekee samaa lämpimällä laatikolla niin painetta täytyy laatikosta laittaa isomalle. Sillä modulaattorilla saa helposti luistaan jos on väärässä säädössä
On yritetty jo ja on yritetty monta muutakin juttua. Laatikkokin on ollut tarpeeks lämmin. Koitan kertoo mahdollisimman lyhyesti vaikka alusta saakka laatikon käytöksestä ni ymmärtää paremmin mikä on homman nimi.
Alunperin ongelmathan alko siitä kun kakkosvaihde rupes ihan kunnolla luistamaan. Oli kakkosen panta palanu puhki esirummullee saakka. JM-kone laitto uudet hilut sisään ja sen jälkeen laatikko paikalleen ja uudet MAG1 Type F öljyt ja suodatin sisään ja baanalle. Toimi ensin ihan OK kunhan sain vaan ensin laatikon säätöihin. Sitten rupes tekemään semmosta että vaihto normaalissa ajossa 2-3 välin sillai että jätti vapaan päälle ennen ku meni vaihde pesään. Koitin kiertää painesäätöä laatikon kyljestä kireemmälle monta kierrosta, aina vähän kerrallaan ja testilenkin jälkeen aina totesin että ei paljon hyödyttänyt vikaan. Sitte koitin ottaa rasian ja laatikon väliltä alipaineletkun irti ja kappas

Rupes toimimaan niin ku pitääkin. Kääntelin sitten alipainerasiaa niin paljon myötäpäivään samalla pitämällä kaasuvipua täysin auki, jotta ei rajoita syöttöä. Letku kiinni ja kolmonen meni ihan lailles silmään, kunnes rupes jo samana iltana vaihtamaan 2-3 väliä jotenki tosi hitaasti ja luistavasti muihin vaihteisiin verrattuna reippaalla kaasulla ja etenki täydellä vedolla. Ajattelin seuraavaks vaihtaa kuuluisan korjausjousisarjan laatikkoon joka vaikuttaa just siihen 2-3 vaihtoon. Samalla huomasin ku valutin öljyt astiaan että öljypohjassahan näkyi pieniä metallihileitä. JM-koneen kaveri tuumasi että on jäänyt turbiiniin hileitä esirummusta sillon ku panta oli palanu puhki. Kun turbiinia ei sillo huuhdeltu mitenkään. Ainoastaan laaitkko putsattiin kunnolla ku oli remontissa. Laitoin sitten kaks voimakasta magneettia öljypohjaan molempiin takakulmiin, jotta kaikki hile tarttuisi niihin laatikon sisältä öljynkierron mukana ja vaihdoin sen jousisarjan ja laitoin uudet Mobil ATF 220 öljyt sisään ja ei muuta kun kokeilemaan. Laatikko rupes toimimaan melkeen ku unelma, mutta sit meni varmaan joku viikko ja rupes taas hiukan vaihtamaan sitä 2-3 väliä hitaasti ja luistavaisesti täydellä vedolla. Muutenki vaihtaa sen 2-3 pehmeemmin mitä muut vaihteet. Eli tähän on tultu laatikon osalta, kunnes nyt rupes vuorostaan sylinterikansi vuotamaan

Joten en ole nyt sen kanssa ajellut sen jälkeen kun kansi on kerta remontissa.
Pelottaa vaan että onko se laatikko taas hajoamassa vai mikä siinä ny oikeen mättää kun mikään ei tunnu auttavan. Kyllä sen kuuluis kuitenki ihan kovaa ajoo mun mielestäni kestää, kun on kerta vahvistettu ja luvattu että kestää. Just sanoin viimeks JM-koneelle sillo ku oli remontissa et vahvista sitä lisää jos on tarpeen. Niimpä ajattelin että oliskohan hyvä vaihtoehto tuo ahtopaineen syöttö sinne laatikoon tolla tavalla kun pera ehdotti? Toki muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa kun itellä loppuu ideat kesken. Säälimään en sitä laatikkoa kuitenkaa rupea! Jos on hajotakseen ni sitten saa hajotakkin... Kyllä se täytyy kestämään saada
