W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Tuollanen ongelma olisi:
Meinattiin laittaa W210 300TD avantgarde vaihtoon kun alusta on liian matalan olonen huonoille teille. Päädyttiin sitten kuitenkin pitämään auto, kun on niin hyvässä kunnossa.
Nyt olisi sitten vaihtoehtoina korottaa alustaa:
1) Vaihtaa classicin jouset, nousee pari senttiä, mersun hinta lienee noin 700 töineen?
2) Olisi toinen elegance 210 josta meinasin josko siirtäisin jouset päittäin, kun sitä toista täytyy laitattaa muutenkin, säätöpultti eteen ja jousituksen painepallot taakse, niin johan nuo jouset laittaa siinä samalla vaivalla toiseen muutenkin.
3) Löytyykö joku muu ratkaisu, jolla alustaa saisi vaikka reilumminkin ylös?
Meinattiin laittaa W210 300TD avantgarde vaihtoon kun alusta on liian matalan olonen huonoille teille. Päädyttiin sitten kuitenkin pitämään auto, kun on niin hyvässä kunnossa.
Nyt olisi sitten vaihtoehtoina korottaa alustaa:
1) Vaihtaa classicin jouset, nousee pari senttiä, mersun hinta lienee noin 700 töineen?
2) Olisi toinen elegance 210 josta meinasin josko siirtäisin jouset päittäin, kun sitä toista täytyy laitattaa muutenkin, säätöpultti eteen ja jousituksen painepallot taakse, niin johan nuo jouset laittaa siinä samalla vaivalla toiseen muutenkin.
3) Löytyykö joku muu ratkaisu, jolla alustaa saisi vaikka reilumminkin ylös?
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
siellä jousen yläpuolella on sellanen kumi, mitä vasten se jousi lepää. noita kumejakin on saatavana eri vahvusia. ne on numeroitua muistaakseni 1,2,3 ja 4. neloset on paksuimmat. mutta näillä ei säädellä montaa senttiä. olisko jotain 5mm. luokkaa, per numero.
voihan tohon ostaa tarvikejouset jostain, varmasti on halvemmat, kun 700€. sitten joku asiantunteva paja, mikä laittaa ne vikkelästi paikalleen, niin ei tule töistäkään suurta laskua. ellei sitten itse jaksa innostua niitä vaihteleen.
voihan tohon ostaa tarvikejouset jostain, varmasti on halvemmat, kun 700€. sitten joku asiantunteva paja, mikä laittaa ne vikkelästi paikalleen, niin ei tule töistäkään suurta laskua. ellei sitten itse jaksa innostua niitä vaihteleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Classic jouset on hyvä ratkaisu, pari noita on tullut tehtyä. Ei maksa seitsemääsataa kun ei vie Veholle.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Kiitoksia vastauksista.
Riittänee etujousien vaihto, jos perä on muuten jo nyt ok?
Riittänee etujousien vaihto, jos perä on muuten jo nyt ok?
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Kokemuksia kaivattaisiin.
Nousiko alusta avantgardessa?
Kävin liikkeestä kyselemässä uusia jousia, mutta myyjä ei ollut ollenkaan varma nouseeko niillä autoni maavara.
Ja samaa kommenttia kuulin myös toisesta lähteestä korjaamolla, että ei oikein auttanut jousien vaihto.
Ilmeisesti yläkumi on ainot varma tapa? Nykyset jouset on keltanen + 2x valkonen koodilla. Ja lieneekö ollenkaan tällä hetkellä kumia koko systeemissä, joten aika alhaalla keula seilaa.
Nousiko alusta avantgardessa?
Kävin liikkeestä kyselemässä uusia jousia, mutta myyjä ei ollut ollenkaan varma nouseeko niillä autoni maavara.
Ja samaa kommenttia kuulin myös toisesta lähteestä korjaamolla, että ei oikein auttanut jousien vaihto.
Ilmeisesti yläkumi on ainot varma tapa? Nykyset jouset on keltanen + 2x valkonen koodilla. Ja lieneekö ollenkaan tällä hetkellä kumia koko systeemissä, joten aika alhaalla keula seilaa.
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Orkkisjouset alle, vaikkapa KL:stä niin voi saada ihan oikeanlaisetkin kunhan osaa asiansa esittää. Ei avarin/sporttialustan jousia vaan ne perus classic/elegance jouset. Ja varmasti nousee, jos ei nouse tarpeeksi niin sitten paksumpaa kumia jousen päälle.
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Niin, on ihan satavarmaa että alusta nousee kun avantgarde jousien tilalle laitetaan classic jouset.
Jos korjaamo muuta väittää niin ei kannata siellä edes harkita teettää tuota. Jouset pitää katsoa EPC mukaan ja osata valita sieltä kyseiseen autoon sellaiset jotka eivät ole avantgarde-varusteltuun.
Korjaamollahan on varastossa eri paksuiset jousenkumit joilla tarvittaessa hienosäädetään korkeus juuri mieluisaksi.
Jos korjaamo muuta väittää niin ei kannata siellä edes harkita teettää tuota. Jouset pitää katsoa EPC mukaan ja osata valita sieltä kyseiseen autoon sellaiset jotka eivät ole avantgarde-varusteltuun.
Korjaamollahan on varastossa eri paksuiset jousenkumit joilla tarvittaessa hienosäädetään korkeus juuri mieluisaksi.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Kysyin siis classicin jousia/ mitä muita tahansa jolla alusta nousisi ja myyjäliike oli sellainen joka täälläkin mainitaan useasti sellaisena jonna kannattaa mennä. Ei suoraan kuitenkaan sanottu että ei onnistu, vähän myyjä vann epäili auttaako asiaa, niin jätin jouset vielä hyllyyn.
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
jos vaihdat jouset niin laita taakse yhden pykälän verran korkeampi kumi.Tulee "vatupassiin".
Eteen kakkosen ja taakse kolmosen kumi mikäli laitat normi jouset.
Paljonko autossasi on mitta lokasuojan kaaresta pyörän napaan?,Classic noin 40 cm ja avantgarde 2-3 cm matalampi
Eteen kakkosen ja taakse kolmosen kumi mikäli laitat normi jouset.
Paljonko autossasi on mitta lokasuojan kaaresta pyörän napaan?,Classic noin 40 cm ja avantgarde 2-3 cm matalampi
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Nyt ei ole kyseinen mersu lähettyvillä, toisella liikkellä, mutta edestä on "todella" matalalla.
Onko muuten avantgarde alusta sama kuin sportti alusta vai onko avantgardessa vielä sportti erikseen?
Onko muuten avantgarde alusta sama kuin sportti alusta vai onko avantgardessa vielä sportti erikseen?
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Jos onkin jousikuppi irronnut?? Siksi mennyt liian matalalle..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Ei varmaan ole myyjä sitten nähnyt mitä eroa on classicin ja avantgarden korkeudessa.vähän myyjä vann epäili auttaako asiaa, niin jätin jouset vielä hyllyyn.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Älä vaan osta sitten tarvike jousia
Osta veholta ! Maksaa vähän enemmän mutta tulee oikeat ilman yllätyksiä eikä ne niin paljon enempää siellä maksa ! Tuskin jousiin tämän jälkeen joudut sijoittamaan
Osta veholta ! Maksaa vähän enemmän mutta tulee oikeat ilman yllätyksiä eikä ne niin paljon enempää siellä maksa ! Tuskin jousiin tämän jälkeen joudut sijoittamaan
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Ihan yhtä oikeat ja hyvät saa KL-Varaosilta.
Tai väärät / sopimattomat mistä vaan jos myyjä ei osaa.
Tai väärät / sopimattomat mistä vaan jos myyjä ei osaa.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Alkuperäiset avantgarde jouset aika tyyriit,,,muistaakseni.cuuno kirjoitti:Älä vaan osta sitten tarvike jousia
Osta veholta ! Maksaa vähän enemmän mutta tulee oikeat ilman yllätyksiä eikä ne niin paljon enempää siellä maksa ! Tuskin jousiin tämän jälkeen joudut sijoittamaan
Hyvä vaihtoehto on eibachin madallussarja- 40 mm noihn korkeimmat korotuskumet .Ei näytä tiehöylältä ja on pintapehmeät.Normaali iskarit toimii
.Kl varaosien avantgarde jouset taas pintakovat.Aivan selvä ero.Omassa juuri tuollaiset.Vaihdoin eibachin tilalle,koska ei tuosta 211:stä voinut orkkis iskareilla korkeutta säätää.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Käypäs kurkkaamassa KL:n sivuilla minkä korkuisia nuita korotuskumeja on, kyllä todellakin saat niillä autosi nousemaan.
W210 300tdt -98
Vito W638 112cdi -99
Vito W638 112cdi -99
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Alkuperäinen postaaja ei kyllä puhunut muusta kuin alustan nostamisesta mutta olettaisin että ne jotka haluavat auton asialliselle korkeudelle, haluavat myös pehmeämpää kyytiä.
Jos siellä nyt on jouset kunnossa niin nuo kun myy nuorisolle niin saa vaihdossa Classic jouset ja tukun rahaa. Saattaa kyllä olla että sitä rahatukkua tarvitaan kohta KL:ään kun vanhat katkeilee...
Jos siellä nyt on jouset kunnossa niin nuo kun myy nuorisolle niin saa vaihdossa Classic jouset ja tukun rahaa. Saattaa kyllä olla että sitä rahatukkua tarvitaan kohta KL:ään kun vanhat katkeilee...
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Paremminkin pitäisi kurkata autosta, siellähän voi olla paksuimmasta päästä kumit paikallaan....Äijä-79 kirjoitti:Käypäs kurkkaamassa KL:n sivuilla minkä korkuisia nuita korotuskumeja on, kyllä todellakin saat niillä autosi nousemaan.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Nyt oli elegance ja avantgarde vierekkäin. Molemmat edestä 34-35cm ja elegance 38 takana ja avantgarde takanakin sama noin 34cm. Mitattu lokarin alareunasta pyörän mese-merkin keskelle.koyama kirjoitti:jos vaihdat jouset niin laita taakse yhden pykälän verran korkeampi kumi.Tulee "vatupassiin".
Eteen kakkosen ja taakse kolmosen kumi mikäli laitat normi jouset.
Paljonko autossasi on mitta lokasuojan kaaresta pyörän napaan?,Classic noin 40 cm ja avantgarde 2-3 cm matalampi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Elegance ja Classic ovat saman korkuisia ellei ole erikseen mitään sport-alustaa, Avantgarde matalampi.
Vanhoissa autoissa voi toki olla mitä vaan jousia alla.
Vanhoissa autoissa voi toki olla mitä vaan jousia alla.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Mittasinpa omasta W210:sta korkeutta. Auto on Classic mutta siihen on asenneltu v.2004 Eibach Pro-Kit, nimellinen madallus edessä 35 ja takana 30 mm.
Edessä mitta kaaren reunasta vanteen keskelle 33,5 cm ja takana 34 cm. En muista mitkä kumit jousien päällä on.
Jos tuosta haluaisi korottaa niin Classicin vakiojousilla nousee kolmisen senttiä ja siitä voi säätää eripaksuisilla kumeilla haluttuun korkeuteen / asentoon.
Edessä mitta kaaren reunasta vanteen keskelle 33,5 cm ja takana 34 cm. En muista mitkä kumit jousien päällä on.
Jos tuosta haluaisi korottaa niin Classicin vakiojousilla nousee kolmisen senttiä ja siitä voi säätää eripaksuisilla kumeilla haluttuun korkeuteen / asentoon.
wiimax.fi
Re: W210 avantgardiin alusta korkeammaksi
Itsellä on nykynen väyrynen avantgarde ja -35mm R&h madallus edessä. Auto on ollu todella hyvä ajaa. Suosittelen.. Mutta haasteena on eturenkaitten kuluminen sisäreunasta. Eli edestä pitäis saada keulaa nostettua jotta renkaat suoristuisi ja kulutus tasaantuisi. Näin mua neuvottiin korjaamolla joka tarkasti renkaitten kulumat...
Mutta miten tuon keulan sais nousemaan edullisimmin? Jousien päälle kumit? uudet/käytetyt jouset? Auto on katastettu ja kaikki osat pitäis olla kunnossa.
Mutta miten tuon keulan sais nousemaan edullisimmin? Jousien päälle kumit? uudet/käytetyt jouset? Auto on katastettu ja kaikki osat pitäis olla kunnossa.