Mersu teki sen taas, parisen viikkoa sitten tyhjäkäynti rupesi lämpimällä koneella seilailemaan (n.600-1100rpm), jos joutuu käyttämään yli 10sek ja saattaa sammua heti kun pysähtyy seuraavan kerran. Ja kun käy tyhjäkäyntiä "oikein" tyhjäkäynnillä niin kierrokset n.1000-1100rpm. Eli käy myös ihan liian korkeaa tyhjäkäyntiä.
Myös abs- valo syttyy kun kierrokset rupeavat heittelemään, mutta abs- jarrut toimivat silti.
Ylijännite- rele vaihdettu n.1.5kk sitten, ostettu kl- varaosilta. Tosin sieltä tuli taattua ossca laatua, joten voihan se vika olla siinäkin..
Neuvoja, vinkkejä, mersumiehet auttakaa!
Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
W124 -88 2.6L
Re: Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
Yj-kyllä tekee vaikka mitä häikkää eli suosittelen että entisen releen aukaiset ja tinaat uudelleen ja sitten lisäilmaluisti putsaukseen,kaasuvaijeria vähän löysälle..jos ei auta niin tutki toimiiko oikein kaasuläpällä oleva kolmivaihe kytkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
Missä sijaitsee lisäilmanluistin ja tyhjäkäynti säädin ? Täytyy aamulla putsata ennen kun töihin menee. Entäs kannattaako kokeilla ilman kylmäkäynnistys suutinta, voihan se vika siinäkin olla, vai ?
W124 -88 2.6L
Re: Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
lisä ilma on 3-4pytyn imusarjan välissä oleva alumiininen pötkö ja kliinerillä lioittelua ja 12voltilla voit kokeilla nopsaan liikkuuko luisti ja älä kaavi terävällä luistia.
tyhjäkäyntisäädintä ei ole vaan ecu hoitaa sen.
tyhjäkäyntisäädintä ei ole vaan ecu hoitaa sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
Lisäilman- luistin putsattu, ei vaikutusta. Testasin vielä 12V suoraan toimiiko, hyvin toimii. Oli jopa ihan puhdas kun irrotin.
Mutta mitä pitäisi tapahtua kun irrottaa kaasuvivustossa olevan katkaisijan joka ilmoittaa koneelle että ollaan tyhjäkäynnillä ? Eli kun päästää kaasun niin naksahtaa. Irrotin tästä sen kolmenapaisen liittimen, ei oikeastaan vaikutusta tyhjäkäyntiin. Ehkä vähän kävi epätasaisemmin, muuta en huomannut.
Parit alipaine- letkut täytyy vielä vaihtaa ja varmaankin se ylijännite- rele..tosin kokeilin kaverin "toimivalla" ylijännite- releellä, teki samaa silti.
Vielä muita vinkkejä ?
Mutta mitä pitäisi tapahtua kun irrottaa kaasuvivustossa olevan katkaisijan joka ilmoittaa koneelle että ollaan tyhjäkäynnillä ? Eli kun päästää kaasun niin naksahtaa. Irrotin tästä sen kolmenapaisen liittimen, ei oikeastaan vaikutusta tyhjäkäyntiin. Ehkä vähän kävi epätasaisemmin, muuta en huomannut.
Parit alipaine- letkut täytyy vielä vaihtaa ja varmaankin se ylijännite- rele..tosin kokeilin kaverin "toimivalla" ylijännite- releellä, teki samaa silti.
Vielä muita vinkkejä ?
W124 -88 2.6L
Re: Seilaileva ja korkea tyhjäkäynti, abs- valo w201 -90 2.3
Apuja !
Nyt tekee niin, että kun ns."vikatila" tulee, kun on joutunut lämpimällä koneella seisottamaan yli 10sek tyhjäkäynnillä -> lähtee ajamaan, seuraava pysähdys ja tyhjäkäynnille -> käy n.300-400rpm, mittariston valot vilkkuu kun käy niin pienellä. Seuraaviin liikennevaloihin niin voi olla että käy 300-400rpm tai 500-1100rpm. Abs- valo hyppii kans aina välillä päälle ja pois.
Alipaine letku vaihdettu.
Neuvoja, vinkkejä ?!
Nyt tekee niin, että kun ns."vikatila" tulee, kun on joutunut lämpimällä koneella seisottamaan yli 10sek tyhjäkäynnillä -> lähtee ajamaan, seuraava pysähdys ja tyhjäkäynnille -> käy n.300-400rpm, mittariston valot vilkkuu kun käy niin pienellä. Seuraaviin liikennevaloihin niin voi olla että käy 300-400rpm tai 500-1100rpm. Abs- valo hyppii kans aina välillä päälle ja pois.
Alipaine letku vaihdettu.
Neuvoja, vinkkejä ?!
W124 -88 2.6L