Hankkisinko Mersun

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Samaa asiaa on jauhettu varmasti jo vuosia mutta nousee ajankohtaiseksi jälleen.Olen hankkimassa ehkä jo tänävuonna,viimeistään ensivuonna seuraavaa käyttöautoa.Hakusessa on keskikokoinen farmari Diesel,ja olen jotenkin iskenyt silmäni W203 C mersuun.Jos sellaisen hankin niin noin 200tkm ajettuna,mielellään ihan viimeinen vuosikerta(onko2008)manuaalilaatikolla.En tarvitse oikeastaan mitään sellaisia varusteita mitä uskon MBstä löytyvän vakiona,eli veikkaisin ns perusvarustelun riittävän.Voi jopa sanoa että vierastan liikoja varusteita.Haen jämäkkyyttä,luotettavuutta,hyviä ominaisuuksia ja normaalia kulutusta.Eli vertailuautona käytettäisiin nykyistä 2003 VW Passat 1,9TDI Variantia.

Mutta hirveän paljon kuulee MBtä moitittavan.Jotenkin en haluaisi uskoa että ne on yhtään huonompia kuin muut saman ikäkauden ja luokan merkit.Onko näin.Hinnaltaankin ne minusta on varsin kilpailukykyisiä muihin merkkeihin käytettyinä.Nykyisissä 2000 luvun autoissa vaan on kaikissa omat vikansa.Lähinnä haen tietoa ja kokemusperäistä sellaista,mitkä ovat ne akilleen kantapäät ko MBssä.En ole juuri perehtynyt vielä moottori yms vaihtoehtoihin mutta sanoisin että noin 2 litrainen noin 100 heppainen Diesel.Ja manuaalilaatikko,ehdottomasti.Automaatti on kiva mutta minun käteeni se ei vaan sovi.Takaveto saattaisi auttaa nykyisiin talvella esiintyviin peräkärryn veto-ongelmiin,lähinnä saada reteli liikkeelle.Nelivedossa, vierastan suurempia käyttö/huolto/korjauskuluja.Onko ko mallit alustaltaan millaisia?Rakenne,kestävyys,kuluvuus.Tarkoitus olisi ajaa noin 5-6 vuotta ainakin ko autolla mahd edullisesti ja varmasti,vuodessa noin 25-28tkm,eli pitäisi laskea noin 400 tkm elinikää yhteensä.

Heittäkää kommenttia aiheesta,ja jos ette jostain syystä suosittelisi MBtä niin mikä olisi se varmempi ja miksi.Aloitetaan nyt tällä,syvennytään aiheeseen lisää jos homma pysyy kasassa ja väkeä löytyy kommentoimaan/kertoilemaan.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä facelift 203:sen pitäis tosi luotettava olla. Parempi ku toi sun passatti, kaverilla on -99 passatti, ja voi että sellases osaa olla kaikenmaailman pikkuvikaa, kaikki on vaan niin lapsellisesti tehty verrattuna mersuun. Kori siinä on hyvä, mutta farkun takaluukku ruostuu ihan käsiin. Toisella kaverilla on tuollanen facelift(3bg) passatti mikä sullakin, ja valittaa kovasti kuinka sitä saa kokoajan korjailla. 203:nen ei oo enää ihan niin paha ruostumaan mitä E mallin 124:nen, w210 tai w202, ja -03 malliin tuli sinkitystä enemmän, vähän myöhemmin parempi lakkapinta ym. Ja muutenkin loppupään malleissa on yleensä parannettu kaikki lastentaudit pois. Takatilat tässä w203 on pienemmät mitä passatissa, etupenkeillä tilanne aika tasan. Saattaa kyllä olla että mersu on leveempi, ainaki tuntuu että jos passatissa pitää kättä keskikyynärnojalla nii se on jo apukuskissa kiinni :roll:
S124 300TE
W124 300D
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

OK,en itseasiassa ole kait ollut kun kerran ko MBn takapenkillä ja jotenkin muistelen että oli hiukan ahtaampi,lähinnä jalkatilan osalta.No,omassa käytössä takana on pääsääntöisesti 1 10v ja yli lapsi,harvoin aikuista.Täytynee paneutua asiaan tarkemmin.VW on nyt 500tkm ajettu,ja ruostesuojautin sen 2006 kun se minulle tuli,ajanut olen sen 200tkm ja nyt siinä alkaa olemaan alustassa vika-alkua,eli pohjasta kestää korjaamatta ehkä pari vuotta ennekuin tulee huomautuksia.Pintapellit siinä on muuten hyvät,mutta kiveniskut kyllä lähtee pian leviämään.Eikös MBn korissa ole kuitenkin puskurit yms melko järkevästi kiinni,ettei ole sellaisia velttoja repaleita.Siis järkevästi tehty?Takatila MBssä on varmaan hiukan pienempi johtuen eteenpäin kaartuvasta takalasista,VWssä se on lähes suora.Pitkässä matka-ajossa siellä on useasti 2 koiraa.

Jos esim käy katselemassa livenä 2007 mallista autoa,niin onko oletettavaa että jos se on niitä mahdollisesti ruostuvampia yksilöitä,niin se jo näkyisi.Kuitenkin ikää 6 vuotta?Vai hyökkääkö mahdollinen ruoste vaan jossainvaiheessa?Onko väreillä jotain merkitystä asiaa?

Onko niin että 2 pienintä dieseliä on vapaastihengittäviä 8 venttiilisiä koneita?Vikipedia väittäisi niin.Onko näissä kaksoimassavauhtipyöriä(ongelmia?)pumppusuuttimia(vai common rail)jne.Jotain nokka-akseliongelmia kuten VWssä yms?

Varusteista,oikeastaan haluan välttämättä sähkölämmitteiset peilit,penkinlämmittimet,ilmastoinnin(saa olla automaattinen tai manuaali)vakionopeussäätimen ja Webaston(tai Eberin) mutta pitäisi olla myös mieluusti iso akku ja laturi sitä silmälläpitäen.Niin ja hyvän soittimen.Nämä löytynee kaikista jo vakiona?Xenoneja en kaipaa kun en ole koskaan sellaisia käyttänyt.Alusta saisi olla sellainen joka toimii huonommallakin tiellä eli mieluummin sitten kantava kuin matala.

Lisää kokemuksia.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja koyama »

käyhän ajamassa loppupään w 203.Elegance varusteilla.Jää passatti saman tien seuraavalle omistajalle
Ei ole pumppusuuttimia tai kaksoismassapyöräongelmia tahi nokkaakseliongelmia.Kettinkikone kuten kaikki mersut.
Nuo luettelemasi varusteet on aika lailla vakiokamaa.Webasto ei läheskään aina
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
sabez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 14.04.2013 01:55

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja sabez »

Älä perkele hanki!
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari

Kalusto:

BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä mersu on tehty kunnolla, vaikka näitä tiettyjä laatuongelmia nyt tuossa 90-2000 luvulla nyt onkin ollut, mutta niin on muissakin. Näillä kuitenkin ajetaan tosi paljon, niin hankala niitä on verrata joihinki bemareihin missä 300tkm on jo loppuunajettu. Kaikissa cdi-dieseleissä on turbo, ja myös 4 venttiiliä per sylinteri ja Common rail polttoainejärjestelmä. Ja nokka-akselit kestää varmaan 3 miljoonaa. Nuo kuluvat nokat ja hlöautoihin kuulumattomat, aataminaikuiset 8 venttiiliset pumppusuutinkoneet on ihan vag konsernin oma juttu, vaikka ei nekään huonoimmasta päästä ole. Audifoorumilla muuten joskus ihmettelivät, kun minä ihmettelin että miten nää pumpparikoneetki voi olla vielä 8:la venttiilillä, kun mersuissa on ollu 4venttiilitekniikka käytössä jo 90 luvun alusta, ja viimeistään 90 luvun lopulla lähes kaikissa dieseleissä.

Ja nuo 2004 -> mallit pitäs olla kohtuu ruostevapaita, oikeestaan tuskin löydät ruosteista, ainakaan vielä, asiahan voi olla eri 10v päästä.
S124 300TE
W124 300D
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Minusta on tosiaan niin että esim W123 MBtä kun ei vaan voi verrata kuin oman aikakuden autoihin,Siis eihän se ole ns vaihtoehto 2010 luvun käyttöautoksi.Mutta enemmän harrasteluautona se on mitä mainioin.Eli em kirjoitukset tukee sitä olettamustani että oman aikakauden tuotteisiin verrattuna tuo ei ole yhtään huonompi kun muutkaan.Ja oma tilanteeni on se,että haluan käyttöautokseni tuonikäisen auton,ei VWkään ollut ollenkaan huono sen 200tkm ajan mitä sillä olen ajanut mutta nyt sitä alkaa ikä painamaan.

Millaisia kokemuksia on sitten kärryn vedosta.Tarvitsee silloin tällöin vetää noin 1500kg kärryä,talvellakin,joka ei ole varsin pitkä,ei siis mikään traileri.Vetomatkat on melko lyhyitä,muutamia kymmeniä kilometrejä sivuunsa.No,tuleehan se reki tietysti minkä tahansa perässä tuon välin mutta ylipäätään,millainen W203 olisi vetoautona.Kantaako peräpää aisapainon jne?

Ja sitten,onko MBn huollattaminen/korjaaminen kuinka mielenkiintoista?Tuossa VWssä törmäsin yllättävään seikkaan aikoinaan,esim Bosch ja AD pajat ei aina läheskään osanneet tehdä sille oikeita asioita ja taas merkkiliikkeet suhtautui melko pian siihen hyvin välttelevästi,sekun oli jo vanha ja paljon ajettu.Annettiin ymmärtää että mieluummin vie jonnekin muualle.Kannattaako MB käyttää merkkipajalla ja onko HKI-Hml alueella jotakin siihen erikoistuneempia villimpiä korjaamoja.Oma käsitykseni on että ennen Veholla esim ei karsastettu vanhempiakaan autoja,Luonnehtisin sen niin että ero on sama kuin yksityisessä ja kunnallisessa terveyden huollossa.Nyttemmin korjaan VWn pääosin kotona mutta en tee sitä todellakaan mielellään.Ja eihän minun kilometreillä esim huollot osu kun noin kerran vuoteen joten ei se hirveä rahareikä luulisi olevan.

Täytynee käydä kokeilemassa,vaikka sillä saattaa olla kyllä suuri vaikutus autokuumeeseen.Vielä kysyisin Sabezilta,kun kehotin välttämään hankintaa,mikä sitten olisi se vaihtoehto?
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja epk »

kyl tuommoiseen -08 200tkm ajettuun joutuu jo kaikennäköistä huoltamaan, jollei nyt satu olemaan pilkuntarkasti huollettu. Se että kerran vuodessa pääsisit huollon suhteen taitaa olla utopiaa :( .

Enkä kyllä suosittele ihan varauksetta vehoa, siellä kun ei aina kohtaa tuntihinnan korkea taksa vastaavaa työnlaatua. Joku mersuihin erikoistunut paja melkeen parempi vaihtoehto (halvemmat tuntitaksat, osat halvemmat (kl, merteil jne) ) . Tuommoinen w203 ei nyt niin uusinta uutta enää edustä etteikö sitä osais muukin huoltaa kuin merkkiliike.
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Mikä noissa on esim öljynvaihto väli suositus.Onko se 30tkm niinkuin nykyään monessa,VWhen kyllä rupesin vaihtamaan jo 15tkm välein.Valotatko hiukan minkälaisissa asioissa huollossa joutuu vierailemaan,noin normaali öljynvaihtojen lisäksi?Joitakin esimerkkejä?
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja epk »

riippuu onko longlife öljyt vai, joku voi tarkentaa niistä.

Ihan perus alustan kuluvaa osaa ja kaikennäköistä sähköistä osaa rupee renaamaan. Ajaanhan sillä pystyy vaikka olis kaikennäköistä huoltotarvetta, se että häiritsikö se entistä omistajaa ja tulevaa on sitten eri asia. Teroitan nyt sitä että se huoltohistoria olis hyvä olla (mallia korjattu eikä vaan ajettu). Tuohon 200tkm pystyy ajeleen aikasta kivutta ilman huoltoja, mutta siittä eteenpäin jos tuleekin tarkka omistaja niin voipi olla että huoltoihin ei ihan tonttu pari riitä, ainakaan jos ne pitää huollossa korjata eikä itse.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Woodland kirjoitti:..... korjaan VWn pääosin kotona mutta en tee sitä todellakaan mielellään.
Kehotan ostamaan uuden auton jossa takuu...oli se sitten mersu tai joku muu.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja veskola »

epk kirjoitti:Tuohon 200tkm pystyy ajeleen aikasta kivutta ilman huoltoja, mutta siittä eteenpäin jos tuleekin tarkka omistaja niin voipi olla että huoltoihin ei ihan tonttu pari riitä, ainakaan jos ne pitää huollossa korjata eikä itse.
Noin se on merkkiin katsomatta, siinä 200-350 tkm välillä tulee tarvetta uusia jarrulevyjä, jopa satuloita kun nehän ei huolloissa niitä herkistele vaan laittavat uutta tilalle. Riippuu nyt tietty miten huolella sitä alustaa on suolattu talvisin. Huonolla tuurilla menee sitten laturia, volkkareissa jopa hammastankoja sekä iskareita. Sitten voi tosiaan tulla noita ikäviä sähköisiä ylläreitä eli alkaa menemään jotain ahtopainee säätimiä, ilmamassamittareita tai map antureita, aina palaa satasia kun korjauttaa huollossa.

Jarrulevyt, palat, satulat taakse, jarruhihnat ja säädöt päälle niin kyllä palaa rahaa teetettynä mersuunkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3234
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Hage »

sabez kirjoitti:Älä perkele hanki!
Sanoo hän joka ei varmaan ole edes ikinä ajanut Mersulla.. :eh:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
DeadInside
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja DeadInside »

Näihin jää koukkuun...
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Voipi olla,että olen päässyt hiukan liian helpolla,koska oikeasti,VW meni todella vähillä korjauksilla sen 350tkm.Sitten alkoi menna niveltä,laturia ,alipainepumppua ja nyt 450tkm jälkeen laukeaa järjestään kaikki jäähdyttimestä jarrutehostimeen ja pääsylinteriin ja lisäksi ne nivelet taas ja pyöränlaakerit ja sateella vettä ui lattialla kun vuotaa ovista sun mualta.

Uutta en oikein haluaisi ostaa,tai suoraan sanottuna ei ole varaa ostaa,takuu on tietysti OK mutta kuitenkin.Kyllähän sitä ehkä itsekin jotain remppoja voi tehdä,paljon riippuu tietysti työstä.Joku alustan korjaus tai jarrut on toisaalta kuitenkin yleensä käytettävä pajalla säädettävänä tai ilmattavana,toisaalta esim laturin vaihto ei välttämättä ole paha rasti,vai pitääkö näissä uudemmissa tehdä jotain päivityksiä,mene tiedä.VWn laturin vaihdosta jäi vaan mieleen se,että näennäisesti helppo homma mutta hihnaa ei saanut vaihdettua ja pitkä pultti ei tullut pois(eikä laturikaan)muuten kun katkaisemalla,uutta ei saanut paikalleen kun siirtämällä etuseinä huoltoasentoon,tai sitten jyrsimällä alumiinikannakkeeseen tila sille,niinkuin sen tein.Ja kun kuitenkin auto olisi oltava mielellään taas huomenna ajossa.No,kai siinä käy niin että tulee jotain korjailtua itse ja säästää sitten sen minkä säästää.

Mutta noin yleisesti,onko MBn huolto/korjaus välttämättä kalliimpaa kuin muiden merkkien?Jos vertaa marmori vastaan marmori tai harakiri vastaan harakiri.

Onhan auton valinta useasti kovastikin tunnepitoinen asia jota harvoin pystyy täysin järkisyillä perustelemaan.Lähipiirissä on myös uutena hankittu Kia joka nauttii 7 vuoden takuuta,kilsoja ei tule paljoa mitään ja joka huollossa korjataan joku kosmeettinen tms juttu takuuna,takaluukun tiiviste tai pa tankin kannake tms,mutta en siltikään haluaisi omistaa sitä autoa.Se ei vaan ole yhtään minun auto ajoltaan,näöltään,eikä fiilikseltään.Paremmin käteen käy tuo 500tkm VW.Mutta halpa Kia on pitää,ainakin sen 7 vuotta.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tossa kun oon sitä passattia kattellu, nii yhtä taistelua se on esim takajarrujen kanssa. Ei toimi ja jumittaa, typerä käsijarrusysteemikin ympätty siihen. Viis automaattimersua ollu, neljä katsastanu ja perheessä useita mersuja ja ikinä ei oo tarvinnu käsijarruun kajota vaikka niitä ei juuri koskaan käyetä, siinä taas yks paikka mikä on hiukan paremmin tehy mitä vaikka volkkaris/audis. Sitte ne moottorit niissä, menkää lukemaan noita eri vag foorumeita, sielä on noin kymmenen kertaa enemmän juttuja hajonneista moottoreista/laatikoista mitä täällä. Että jos takuuvarmoilla kilometreillä ostaa max 200tkm ajetun, hyvin huolletun ja 5 vuotta vanhan mersun, niin on se huoleton peli, sekä laadun tuntumalta eri tasolla. Tokihan sielä saattaa joku sähköpenkin säätö olla rikki, tai joku muu sähkövempele mutta ne ei ajoa useinkaan haittaa. Ja jos osaa tätä foorumia lukea niin aina saa avun ja useimmiten laitteen kuntoon, nuo vehot ja käyttöautot nyt on sellasia paikkoja ettei niistä kannata käydä mitään hakemassa. Noissa isoissa puljuissa on perkeleesti työharjoittelijoita, ja työntekijätkin suurimmaksi osaksi muutama vuosi sitten valmistuneita, ne ei tiedä mistään mitään. Ja muuten, mersussa on vieläkin otettu huomioon se että autolla voidaan tosiaan ajaa se miljoona, ja sinä aikana sitä pitää korjata. Varaosat ei oo kalliita vaikka auto on kallis. Tuollasen kiian saa 7 vuoden päästä viedä paalattavaksi, ja sitten siitä tehdään uus kiia.
Viimeksi muokannut S202, Ma 15.07.2013 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
sabez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 14.04.2013 01:55

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja sabez »

Hage kirjoitti:
sabez kirjoitti:Älä perkele hanki!
Sanoo hän joka ei varmaan ole edes ikinä ajanut Mersulla.. :eh:
Olen! Mulla oli joskus 01 muistaakseni ML270CDI;)
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari

Kalusto:

BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Sen minäkin olen pannut merkille,että esim VW on tehty kestämään sen minkä kestää,mutta sitä ei ole tehty korjattavaksi.Moni paikka on sellainen että korjattuna/avattuna ei toimi koskaan enää kunnolla.

Kannattaako tuontiautot unohtaa,kokemusta ei ole yhtään,huhuja vaan kuullut.Luulisin kuitenkin niin Muualla Euroopassa kuin Suomessakin olevan yhtälailla niitä ruuvattuja huoltamattomia kuin pidettyjäkin.Tietysti esim Saksassa moninkertainen määrä molempia johtuen jo myyntimääristäkin.Ja kyllähän Suomalainen myy sen helmikuntoisen Hiacen sille samalle kaverille joka vie ne millin veivatutkin afrikkaan kun saa saman rahan,miksi Saksasta tulisi sitten vaan huonoja tänne.Tuontiautoistahan on kyllä keskustelua jo ollut aiemminkin,turha ehkä sotkea sitä tähän.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3234
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Hage »

sabez kirjoitti:
Hage kirjoitti:
sabez kirjoitti:Älä perkele hanki!
Sanoo hän joka ei varmaan ole edes ikinä ajanut Mersulla.. :eh:
Olen! Mulla oli joskus 01 muistaakseni ML270CDI;)
..mutta se jäi näköjään jollekkin bemarille yksi kerta viivalla kakkoseksi niin vaihdoit noihin mutteri virityksiin.. :lol:


asiaan:
Tutulla oli aikoinaan S203 320CDI 2005 ja mukava pelihän se oli jopa sillä lintta-alustalla. Juurikin tuo takakontti alkoi lopulta ruostumaan ja ovien karmit kanssa. Myös turbo mielestäni vuoti hieman mutta kyllä se sillä 3vuotta tyytyväisesti ajoi ennenkuin vaihtoi Jeeppiin jossa oli oikeastaan sama kone kiinni :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
sabez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Su 14.04.2013 01:55

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja sabez »

Hage kirjoitti:
sabez kirjoitti:
Hage kirjoitti:
sabez kirjoitti:Älä perkele hanki!
Sanoo hän joka ei varmaan ole edes ikinä ajanut Mersulla.. :eh:
Olen! Mulla oli joskus 01 muistaakseni ML270CDI;)
..mutta se jäi näköjään jollekkin bemarille yksi kerta viivalla kakkoseksi niin vaihdoit noihin mutteri virityksiin.. :lol:

Sillon osasin vielä ajaa asiallisesti enkä kisaillut... :lol: Joo, se oli vuoden 2001 ML270CDI lähes kaikilla leluilla... Hintaa oli markoissa joku 470 000... :thumbup:
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari

Kalusto:

BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

S202 kirjoitti:Tossa kun oon sitä passattia kattellu, nii yhtä taistelua se on esim takajarrujen kanssa. Ei toimi ja jumittaa, typerä käsijarrusysteemikin ympätty siihen. Viis automaattimersua ollu, neljä katsastanu ja perheessä useita mersuja ja ikinä ei oo tarvinnu käsijarruun kajota vaikka niitä ei juuri koskaan käyetä, siinä taas yks paikka mikä on hiukan paremmin tehy

Sitte ne moottorit niissä, menkää lukemaan noita eri vag foorumeita

Ja muuten, mersussa on vieläkin otettu huomioon se että autolla voidaan tosiaan ajaa se miljoona, ja sinä aikana sitä pitää korjata. Varaosat ei oo kalliita vaikka auto on kallis. Tuollasen kiian saa 7 vuoden päästä viedä paalattavaksi, ja sitten siitä tehdään uus kiia.
Aika huono esimerkki jos pikkuisen hakua käyttää foorumilla.

Mitä niistä, miljooniin valmistettuihin sattuu aina.

Eriksson teki "isältäpojalle "kännyköitä...monellako niitä vielä on ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Woodland kirjoitti:Samaa asiaa on jauhettu varmasti jo vuosia mutta nousee ajankohtaiseksi jälleen.Olen hankkimassa ehkä jo tänävuonna,viimeistään ensivuonna seuraavaa käyttöautoa.Hakusessa on keskikokoinen farmari Diesel,ja olen jotenkin iskenyt silmäni W203 C mersuun.Jos sellaisen hankin niin noin 200tkm ajettuna,mielellään ihan viimeinen vuosikerta(onko2008)manuaalilaatikolla.En tarvitse oikeastaan mitään sellaisia varusteita mitä uskon MBstä löytyvän vakiona,eli veikkaisin ns perusvarustelun riittävän.Voi jopa sanoa että vierastan liikoja varusteita.Haen jämäkkyyttä,luotettavuutta,hyviä ominaisuuksia ja normaalia kulutusta.Eli vertailuautona käytettäisiin nykyistä 2003 VW Passat 1,9TDI Variantia.

Mutta hirveän paljon kuulee MBtä moitittavan.Jotenkin en haluaisi uskoa että ne on yhtään huonompia kuin muut saman ikäkauden ja luokan merkit.Onko näin.Hinnaltaankin ne minusta on varsin kilpailukykyisiä muihin merkkeihin käytettyinä.Nykyisissä 2000 luvun autoissa vaan on kaikissa omat vikansa.Lähinnä haen tietoa ja kokemusperäistä sellaista,mitkä ovat ne akilleen kantapäät ko MBssä.En ole juuri perehtynyt vielä moottori yms vaihtoehtoihin mutta sanoisin että noin 2 litrainen noin 100 heppainen Diesel.Ja manuaalilaatikko,ehdottomasti.Automaatti on kiva mutta minun käteeni se ei vaan sovi.Takaveto saattaisi auttaa nykyisiin talvella esiintyviin peräkärryn veto-ongelmiin,lähinnä saada reteli liikkeelle.Nelivedossa, vierastan suurempia käyttö/huolto/korjauskuluja.Onko ko mallit alustaltaan millaisia?Rakenne,kestävyys,kuluvuus.Tarkoitus olisi ajaa noin 5-6 vuotta ainakin ko autolla mahd edullisesti ja varmasti,vuodessa noin 25-28tkm,eli pitäisi laskea noin 400 tkm elinikää yhteensä.

Heittäkää kommenttia aiheesta,ja jos ette jostain syystä suosittelisi MBtä niin mikä olisi se varmempi ja miksi.Aloitetaan nyt tällä,syvennytään aiheeseen lisää jos homma pysyy kasassa ja väkeä löytyy kommentoimaan/kertoilemaan.
No , en ole varmaan kaikkein paras automies, en edes väitä mutta, tuttu korjaamon omistaja ei itselleen osta volkkaria, eikä v70 ole suosikki, kaikissa merkeissä tulee aina joku osa tiensä päähän, mutta itse ajan mieluummin mersulla.Mitä isompi ja tehokkaammalla koneella sen komeempaa on meno? Kai se kaikkein järkevin taloudellisesti on se korolla pitää, mut sitä ei ainakaan meidän pihaan tule koskaan :) Muuten, kummipojan tollasen passatin pumppu hajos päästömittauksessa, arvaa harmittiko?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sen VAG:in, oli se sitten VW, audi tai joku muu hässäkkä, sen takajarrujen kanssa ei kannata pelata ollenkaan. Olisi se minunkin pitänyt tietää, mutta kantapäänkautta ja lopulta kun siihen laittoi sen 160€ uusiin satuloihin ja 60€ uusiin liukurautoihin se alkoi toimia. Samalla tietysti saattaa joutua uusimaan jarruletkuja ja putkia. Nuo kaikki onneksi saa motonetista, upouudet satulat. Olipas muuten tutun kuuloista tuo laturin pultin irroitusongelmat :mrgreen:

Mersussa samantyyppinen savotta on edessä tupla ellei jopa triplakilometreilla, jos jaksaa osia välillä herkistellä.

Osta mersu ! W203 on oikein hyvä valinta, sylintereiden lukumäärä sitten ihan ylimääräisen rahan mukaan...kannattaa muistaa huoltohinnat jo tuossa vaiheessa ja se, että neljällä sylinterillä ja kunnon softalla se on riittävä ja lisäksi edullinen hankkia ja pitää.

Miksei Kiaa...no koska esimerkiksi minua ketuttaa jokaikinen edellä köröttävä Kia tienpäällä niin paljon, että ohitan ne aina. Mitään muuta en kyseisestä tekeleestä tiedä, enkä haluakkaan tietää :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Kommentti topikin aloittajan viestiin (mielestäni tuohon ei ole vielä vastattu) eli vm. 2008 C-Mersu on 204 ei 203 (203:n valmistus loppui 2007).
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Bercedes Menz kirjoitti:Kommentti topikin aloittajan viestiin (mielestäni tuohon ei ole vielä vastattu) eli vm. 2008 C-Mersu on 204 ei 203 (203:n valmistus loppui 2007).
Kyllähän noita rekisteröitiin vielä vuoden 2008 puolella vaikka tuotanto olikin jo loppunut.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

antti--91 kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:Kommentti topikin aloittajan viestiin (mielestäni tuohon ei ole vielä vastattu) eli vm. 2008 C-Mersu on 204 ei 203 (203:n valmistus loppui 2007).
Kyllähän noita rekisteröitiin vielä vuoden 2008 puolella vaikka tuotanto olikin jo loppunut.
Ok. Jos ensirekisteröin vm. -86 Sierran vuonna 2013, niin onko se silloin vm. -13? :shock:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 01.10.2011 21:10

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Bercedes Menz kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:Kommentti topikin aloittajan viestiin (mielestäni tuohon ei ole vielä vastattu) eli vm. 2008 C-Mersu on 204 ei 203 (203:n valmistus loppui 2007).
Kyllähän noita rekisteröitiin vielä vuoden 2008 puolella vaikka tuotanto olikin jo loppunut.
Ok. Jos ensirekisteröin vm. -86 Sierran vuonna 2013, niin onko se silloin vm. -13? :shock:
Rekisteriotteen mukaan kyllä. Esim. Tammikuussa rekisteröidyt autot ovat todennäköisesti edellisen vuoden autoja eikä missään rekisteriotteessa tms. ole siitä mainintaa.
S212 250cdi A
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Vielä on MB hankkimatta,mutta näyttäisi siltä että kyseessä tulisi olemaan 2007 malliset eli ihan viimeiset W203 farmari mallit.Löytyisikö mistään mitään kattavaa listaa tms noiden vakiovarusteista.Sen verran olen pudonnut jo kehityksen kelkasta että ei osaa aina kuvitella mitä kaikkea voi olla vakiona.Toisaalta,koitan välttää liikoja varusteita mitä en koe tarvitsevani mutta kotiläksyt olisi kiva tehdä enne kuin lähtee tosissaan autokauppaan.

Myös tarkemmat tekniikka kuvaukset olisi hyvä löytää,koneen sielunelämää ja apulaitteet ja onko hiukkassuodattimia jne.Alustan rakenne jne.

Minkä verran mahtaa kustantaa Webaston asennus ko autoon.En koe voivani elää ilman kello Webastoa ja harvemmin sitä löytyy käytetyistä.Ja asennus tehtynä kunnolla,ei liitoksia mallia rosvoliitin.

Eikös 16" ET37 5x112 vanteet käy suoraan noihin,aika lähellä orkkista.Nimittäin jää VWstä hyvät 205/55/16 kesäkumit hyvillä vanteilla.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja koyama »

Woodland kirjoitti:Vielä on MB hankkimatta,mutta näyttäisi siltä että kyseessä tulisi olemaan 2007 malliset eli ihan viimeiset W203 farmari mallit.Löytyisikö mistään mitään kattavaa listaa tms noiden vakiovarusteista.Sen verran olen pudonnut jo kehityksen kelkasta että ei osaa aina kuvitella mitä kaikkea voi olla vakiona.Toisaalta,koitan välttää liikoja varusteita mitä en koe tarvitsevani mutta kotiläksyt olisi kiva tehdä enne kuin lähtee tosissaan autokauppaan.

Myös tarkemmat tekniikka kuvaukset olisi hyvä löytää,koneen sielunelämää ja apulaitteet ja onko hiukkassuodattimia jne.Alustan rakenne jne.

Minkä verran mahtaa kustantaa Webaston asennus ko autoon.En koe voivani elää ilman kello Webastoa ja harvemmin sitä löytyy käytetyistä.Ja asennus tehtynä kunnolla,ei liitoksia mallia rosvoliitin.

Eikös 16" ET37 5x112 vanteet käy suoraan noihin,aika lähellä orkkista.Nimittäin jää VWstä hyvät 205/55/16 kesäkumit hyvillä vanteilla.
Mersun vanteen keskireikä 66.5 ja passatissa 57 milliä
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5343209" onclick="window.open(this.href);return false; .En kehoita tuota autoa ostamaan,mutta esim.paremmat istuimet,lasikattoluukku.sävylasit,,,Moottorissa riittää voima ilman lastutustakin,mutta on se silti lastutettava :D
Osta E malli.On tilaa jos kerran koiria kuskaat.C malli on pieni,mutta on siinä hyvät puolet kuten näppärämpi käsitellä kaupunkiliikenteessä
Venäläinen "webasto" jtn 1200 euroa asennettuna.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Woodland
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 15.07.2013 16:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankkisinko Mersun

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Jotenkin E sarjalainen tuntuu isolta...onko W204 ja 203 sisätiloissa miten tuntuvaa eroa?Takajaljatila esim.W203 takaluukun käyttöä ehkä hieman haittaa kaareva lasi,mene tiedä.

Onko minkälaista kokemusta,jos ja kun kohta tulee C W205 malli niin pullahtaako yhtäkkiä vanhempia,esim W203 malleja käytettynä markkinoille?

Yllättävän vähän tarjontaa on mielestäni nyt,kun rajaa vuosimallin 06-07,tuntui että keväällä oli paljon enemmän valinnanvaraa.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Vastaa Viestiin