200cdi suutinongelma(ko?)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

Auto on vuoden 1999 E mersu, 200cdi tekniikalla ja on alkanut tippastamaan dieseliä ja moottoritilassa haisee vahvasti nafta. Lisäksi kiertää kuin mummon elani, kierrokset eivät nouse yli 3000 vaikka kuinka antaisit runtua. Mikä vikana? Itellä kävi mielessä polttoaine suuttimet, mutta sanokaa oma mielipiteenne!
E 200 CDI vm. 99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No koneen muovikuoret kuikkaan ja kurkkimaan mikä vuotaa! Vikatilassa se on kun ei kierrä, naftavuoto ei kuitenkaan välttämäti ole se syy siihen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

Öljy ja neste säiliöt tarkistettu, ne eivät ole syynä näihin vuotoihin. Ajotietokone ei hälytä minkäänlaista vikavaloa, saa nähä mikä tässä nyt mättää :?
E 200 CDI vm. 99
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Miltä moottorin muovien alla näyttäää? Jos nafta haisee selvästi sen pitäisi myös näkyä mistä vuotaa, oikeastaan kaikki naftapitket/letkut ovat näkyvillä... Onko vika alkanut yhtäkkiä?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

Vika on ollut jo varmasti jonkin aikaa mutta minulla ei ole tapana kierrättää varsinkaan tuon koko luokan moottoreita, toisin sanoen ajan aika rauhallisesti. Mutta totta kai vanhoille diesel koneille on jossain vaiheesa annettava runtua ja tämän tehdessäni huomasin että kierrokset, aivan kuin "pysähtyisivät" tuohon 3000. Seuraavaksii pitää tosiaan nuo suojamuovit irrottaa ja varata aika huoltamolle. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa?
E 200 CDI vm. 99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No sieltä on voinut joku letku irrota kokonaan, tai murtua, o-renkaat voineet hapertua, korkeapainepumppu alkanut vuotaa. Siinäpä ne suurimmat, niinkuin sanottu kaikki kyllä näkyy hyvin kun kurkkaa muovien alle.

Limp mode voi olla ihan muuta, voi olla niin tukossa imusarjat tai egr:t ja turbon vemputtimet että siks piiputtaa (jos ei runtua koskaan anneta niin jumii). Nimim. vähintään kaks kickdownia per työreissu :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Kuten edellinen postaajan vähän jo vihjailikin on selvää, että autosi on ns. limp modessa, eli vikatilassa. Se voi johtua monestakin syystä, tiedä vaikka olisi tekemistä dieselin hajun kanssa (vuodon)? Ehdottomasti starin päähän auto, rupeaa selviämään minkä vuoksi kone käy vikatilassa. Testerissä varmasti jotain näkyy.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18104
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja dealer »

JuI<I<A kirjoitti:Vika on ollut jo varmasti jonkin aikaa mutta minulla ei ole tapana kierrättää varsinkaan tuon koko luokan moottoreita, toisin sanoen ajan aika rauhallisesti. Mutta totta kai vanhoille diesel koneille on jossain vaiheesa annettava runtua ja tämän tehdessäni huomasin että kierrokset, aivan kuin "pysähtyisivät" tuohon 3000. Seuraavaksii pitää tosiaan nuo suojamuovit irrottaa ja varata aika huoltamolle. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Onko kone liian suuri vai pieni kierrätettäväksi ?
Mihinkäänhän nuo eivät vikatilassa kulje millään kierroksilla, onkohan auto sinulla ollessaan ollut kunnossa missään vaiheessa jos et ole vikatilaa huomannut muusta kuin nyt kierrosten rajoittumisesta...

Polttoainevuoto löytyy katsomalla mistä vuotaa.
wiimax.fi
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

Oli kunnossa ostettaessa, omia kilometrejä kertynyt tuolla 15tkm, ja autollahan on ajettu se 650 000. Asun aikalailla pohjois lapissa ja auton ostohetkellä oli täällä jo lumet maassa, joten talvella ei ole tullut paljon ohituksia tehtyä huonojen ja kapeitten teitten takia, nyt vasta kesän tullessa alkanu huomaamaan teho vajetta, kun nuo tiet ovat paremassa kunnossa. Maanantaina käyn varaamassa ajan piuhan päähän ja nyt kun kerkiän niin käyn tutkimassa mitä muovien alta löytyy.
E 200 CDI vm. 99
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

Ajotietokonetta selatessani vikailmoitusten kohalla luki "NO MALFUNCTIONS" niin kuin ennenkin. Lukipa näytöllä myös "SERVICE B IN 8600KM" mutta luulempa tämän tarkoittavan määräaikais huoltoa. Ompa jännä että ei ole ilmoittanut vikatilaan siirtymisestä, täytyy kyllä myöntää että moottori on alkanut talven jäljiltä tuntumaan väljemmältä. :D
E 200 CDI vm. 99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei se siellä mittaristossa mitään ilmoittelekkaan. Nesteiden määrästä, lampuista ja sellaisista kyllä ulvoo, samoin jos 'mottorin vikavalo' joskus syttyy muttei silloinkaan kerro miksi - käskee vaan ajaa korjaamolle. Kaikki oikeat vikakoodit pitää lukea diagnostiikkavermeillä, mieluiten starilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Se on kyllä kieltämättä omastakin mielestä melko erikoinen ratkaisu, ettei auto ilmoita olevansa vikatilassa - ei sitä välttämättä kaikki edes huomaa!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
JuI<I<A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 30.09.2012 12:45
Paikkakunta: Suomi neidon hikinen kainalo

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja JuI<I<A »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Se on kyllä kieltämättä omastakin mielestä melko erikoinen ratkaisu, ettei auto ilmoita olevansa vikatilassa - ei sitä välttämättä kaikki edes huomaa!
Näimpä juuri, hyvä että kuitenki että täältä sai neuvoja. Muistelinki ku kaveri kehuskeli entisen w124 jossa oli 3 litrainen turbodiesel, kiertäneen päälle 5000 ja tästä vaikuttuneena päätin kokeilla omasta autosta kierrosenkat mutta siihen 3000 se jäi. :D Toivottavasti ei ole mitään isompaa vikaa tuossa omassa nyt, häätyy lainata tämän viikonlopun ajan tuota vanhempien nissan almeraa :lol:
E 200 CDI vm. 99
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: 200cdi suutinongelma(ko?)

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Ensin polttoainevuoto kuntoon ja sitten tutkimaan, että mikä paikka on tukossa. Dieseli tykkää kun käytetään kierroksia kunnolla, tosin automaatilla ei tule varmaan usein niin tehtyä. Katit tai imusarja varmaan tukossa, jos ei yleensä käytetä yli 3000rpm.
Vastaa Viestiin