ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Eukko haluais hevoskopin eteen vetäjän jolla hänen mielestään olis turvallista liikennöidä nykysuomessa kelissä kun kelissä ympäri vuoden.
Mikä selittää sen nykyisen tilanteen jossa Nettiauton maailmanmarkkinahinta on käytännössä sama pensakoneelliselle 320:selle ja näille otsikossa mainituille kiisseleille?
Nyt on siis niin, että kokonaiskäyttökustannuksineen on siis sama kummalla polttoaineella ajeleee..-kö?
Tiisseli olis kyllä vetäjänä väännökkäämpi, mutta kait se 320 pensallakin kulkee...ei oo kyl kokemusta kun en ole vielä koeajanut yhtään W163 ML:ää

Jos löytäisi jakoketju/koneeltaan ja laatikoltaan toimivan 400:n yksilön, niin se ois varmaan pähee hinuri :think:

Jospa pistäisitte vapaasti repliikkiä asiaan!
300 GD
K Y M
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Aika moni on sitä mieltä, että mitä raskaampaa käyttö on, sen suurempi on ahdetun dieselin etu vapaasti hengittävään penssiiniin.
Yksi syy voisi olla vaikkapa vääntömomentti osakuormitusalueella.

Jos käyttökustannuksilla ei ole merkitystä, niin tieten kasikone on tekniikkansa mitoituksen puolesta paras.
Lastutettuna siitä tulee suorastaan hävitön.

Viitoskone on lastutettuna varsinkin mielestäni tehon/kulutuksen/käyttömukavuuden suhteen mersun paras moottori.
Lastentauteja, tai ongelmia minkään mitoituksen suhteen ei ole.
Tyyppiviat on täällä kaikkien tiedossa ja itsetekevälle halpoja korjailla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Itsellä 320 ML bensa. Laittasin kyllä bensana pykälää suuremman eli 350 tai 430. Oma pudottelee ylämäissä vaihteita alemmas turhan herkästi eli vääntöä puuttuu vetohommiin. Jaksaa kyllä, mutta kierroksilla.
Diisseli on silti kyllä varmaan parempi juuri tuon väännön takia.
W123 200 -84
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä tuo tiisselikään käytä tuota vääntöä hyväkseen.

Vaihteiston ohjaus on tehty päin persettä. Pudottaa herkästi pientä pykälää pesään ja turbiini luistaa ihan helevetisti. Käytännössä vetohommissa kierrokset on kokoajan 3000 pinnassa kun turbiinlukko on auki.

Jos tuohon jostain löytyisi sellainen turbiini joka ottaa kunnolla kiinni viimeistään 2200-2400 paikkeilla niin sellainen olisi ehdoton hankinta.
soppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 07.01.2009 10:58

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja soppa »

Itse olen ollut tyytyväinen 2.7cdi:n tarjoamiin hevosiin ja vääntöihin vetäessä. Meillä n. 2000kg painoa perässä, eli traileri + 2 hevosta, hyvin tulee perässä ja ei mulla ainakaan kovin paljon luista... mäet on oikeastaan ainut milloin vaihtaa pienemmälle. Tuosta tulikin mieleen, että jos "lukitsisi" 4 vaihteen niin vaikuttaisikohan tuo esim. kulutukseen positiivisesti?!

Jos haet hyvää autoa hevosteluun niin kyllä ML ja diisselinä on ihan yliverto! Matkaajon mukavuus verrattuna moneen muuhun "maasturiin" mitä tuolla konikisoissa näkee on kyllä minulle iso plussa! Lisäksi tuo näyttää ihan kivalta, faceliftinä varsinkin. Kulut kun olisi pienemmät niin voisin jopa ajatella perheen ykkös autona!

Mika.T kirjoitti:Eipä tuo tiisselikään käytä tuota vääntöä hyväkseen.

Vaihteiston ohjaus on tehty päin persettä. Pudottaa herkästi pientä pykälää pesään ja turbiini luistaa ihan helevetisti. Käytännössä vetohommissa kierrokset on kokoajan 3000 pinnassa kun turbiinlukko on auki.

Jos tuohon jostain löytyisi sellainen turbiini joka ottaa kunnolla kiinni viimeistään 2200-2400 paikkeilla niin sellainen olisi ehdoton hankinta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mika.T kirjoitti:Eipä tuo tiisselikään käytä tuota vääntöä hyväkseen.

Vaihteiston ohjaus on tehty päin persettä. Pudottaa herkästi pientä pykälää pesään ja turbiini luistaa ihan helevetisti. Käytännössä vetohommissa kierrokset on kokoajan 3000 pinnassa kun turbiinlukko on auki.

Jos tuohon jostain löytyisi sellainen turbiini joka ottaa kunnolla kiinni viimeistään 2200-2400 paikkeilla niin sellainen olisi ehdoton hankinta.
Jos sulla on auto kunnossa, niin tästä olisin hiukan eri mieltä.
Turbiinin luistoon, sekä vaihtoherkkyyteen osakaasulla pystyy vaikuttamaan.
Osakaasulla vaihtohetki määräytyy käytettävissä olevan vääntömomentin, sekä tehonpyynnin perusteella.
Sitten täyskaasulla vaihtokohta määräytyy kierrosten perusteella, siihen en osaa tehdä mitään, se on siellä vaihteiston ohjainboxissa, vääntötieto taas kerrotaan vaihteistolle moottorin softalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Re: ML 270cdi/400cdi vetäjänä

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Eli laatikon kuntoon kannattaa syventyä:
-laatikkoöljyn vaihtohistoria
-kytkettäessä D pitää auton lähteä ryömimään niin ettei pysy paikoillaan ilman jarrua
-koeajossa kaikki nykiminen ym. epänormaali toiminta

Jos jotain em. ilmenee kannattaa ostoaikeista luopua. :wave:

Miten tuon turbiinin epänormaalin luiston näissä malleissa voi todeta koeajossa?
300 GD
K Y M
Vastaa Viestiin