Moro.
En tiiä tuliko kysymys oikeaan paikkaan, mutta omassa w202sessani ei toimi lämpömittari ollenkaan. Mistä kannattais alkaa ettiin vikaa? Mittarin liitin ei ole hapettunu, seon putsattu ja viisari ei ole jumissa.
W202 lämpömittari ongelma
Re: W202 lämpömittari ongelma
Lyö sitä! (auttaa joskus)
eli voi olla kosketus häikkää mittaristossa, juotokset hapettuneet tms.
Koneessasi voi olla kaksi lämpöanturia, Mikä moottori kyseessä?
Toinen anturi on mittaristolle ja toinen eculle, kumman putsasit?
eli voi olla kosketus häikkää mittaristossa, juotokset hapettuneet tms.
Koneessasi voi olla kaksi lämpöanturia, Mikä moottori kyseessä?
Toinen anturi on mittaristolle ja toinen eculle, kumman putsasit?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 09.07.2013 04:35
Re: W202 lämpömittari ongelma
moro!
omassa pirssissä lämpömittari seilas ylös alas oli niin sanottu nyrkillä sääjettävä ,vika löyty lämpömittarin tinauksesta nyt pelaa.
omassa pirssissä lämpömittari seilas ylös alas oli niin sanottu nyrkillä sääjettävä ,vika löyty lämpömittarin tinauksesta nyt pelaa.
Re: W202 lämpömittari ongelma
Sitä on lyötykki monta kertaa muttei liikahakkaan. Putsasin siis sen mittarin liittimen, en anturia. Moottori on M111.920 

Re: W202 lämpömittari ongelma
Kaikissa ei ole kahta anturia (ehkä) Mutta jos on, niin ne on molemmat vierekkäin siellä moottorin etuosassa olevan mustan muovin alla.
Jos anturin ottaa irti, niin sieltä lirahtaa pikkuisen jäähdytysnestettä.
Useimmiten vika on anturin liittimessä, tai anturille menevissä johdoissa. (mätänevistä johtosarjoista on foorumilla paljon juttua)
Myös mittaristo vikoja on ollut paljon. (niistäkin on paljon keskusteluja)
anturi toimii niin että mitä kuumempaa, sitä vähemmän anturi vastustaa sähkön kulkua.
(20c 2500ohmia, 40c 1170ohmia, 60c 600ohmia, 80c 325ohmia)
Eli jos laitat piuhan pätkän (tai jotain muuta hyvin sähköä johtavaa) anturin liittimen navasta toiseen, niin lämpömittarin pitäisi hypätä maximiin kun käännät autoon virrat päälle.
Jos hyppää maxiin, niin anturi on rikki.
jos sinulla on yleismittari jolla voi mitata ohmit, niin anturin navoista mitatessa pitäisi tulla yllä luetellut arvot. Jos tulee, niin anturi on ehjä.
ECU:sta jos nyppää B kaapelin irti, niin sen navoista 7 ja 9 pitäisi tulla samat ohmit jos piuha anturilta eculle on kunnossa.
Jos anturin ottaa irti, niin sieltä lirahtaa pikkuisen jäähdytysnestettä.
Useimmiten vika on anturin liittimessä, tai anturille menevissä johdoissa. (mätänevistä johtosarjoista on foorumilla paljon juttua)
Myös mittaristo vikoja on ollut paljon. (niistäkin on paljon keskusteluja)
anturi toimii niin että mitä kuumempaa, sitä vähemmän anturi vastustaa sähkön kulkua.
(20c 2500ohmia, 40c 1170ohmia, 60c 600ohmia, 80c 325ohmia)
Eli jos laitat piuhan pätkän (tai jotain muuta hyvin sähköä johtavaa) anturin liittimen navasta toiseen, niin lämpömittarin pitäisi hypätä maximiin kun käännät autoon virrat päälle.
Jos hyppää maxiin, niin anturi on rikki.
jos sinulla on yleismittari jolla voi mitata ohmit, niin anturin navoista mitatessa pitäisi tulla yllä luetellut arvot. Jos tulee, niin anturi on ehjä.
ECU:sta jos nyppää B kaapelin irti, niin sen navoista 7 ja 9 pitäisi tulla samat ohmit jos piuha anturilta eculle on kunnossa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...