Onko ed. syy ja alla seuraus?väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa,
Mikä on autosi vuosimalli ja paljonko km mittarissa?Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa ajonvakautusongelmia
Onko ed. syy ja alla seuraus?väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa,
Mikä on autosi vuosimalli ja paljonko km mittarissa?Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa ajonvakautusongelmia
kaarik kirjoitti:Onko ed. syy ja alla seuraus?väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa,
Mikä on autosi vuosimalli ja paljonko km mittarissa?Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa ajonvakautusongelmia
Siis autosi on Väyrynen (W210)?facelift W210
kaarik kirjoitti:Siis autosi on Väyrynen (W210)?facelift W210
E200kompressor kirjoitti: Oma kulkuneuvo on vieläkin vanhempi W210
E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.
211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.LopenUupunut kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.
Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
.
Vaihtelu tietysti virkistää, mutta kyllä MB:n eri sukupolvet (en tarkoita face liftejä) ovat vieneetJos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
Mulla ei taida olla ollut edes peräkkäiset autot samaa merkkiäkään ikinä. Tykkään vaihtelusta, tai en nyt niinkään mutta jos vaihtaa vaihtaa syystä jotta jokin muuttuu. Kaverillani oli perätysten jotain 5 V70 volgaa (vaihtoi 1-2 vuotiaina) aina saman värinen samalla koneella....kerran sitten naapuri oli kysellyt että koska J meinaa autoa vaihtaa kun jo 5 vuotta ollut tuo sama volvo.....muutama kk myöhemmin oli pihassa 5srjan Bemari, sedan siksi että naapuri varmasti huomaa auton vaihtuneen!.Kylmänraudanseppä kirjoitti:211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.LopenUupunut kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.
Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
.
Olen siis omistanut 3 kpl 211: sta (katso alta).
Ajotuntuma ym täysin eri tässä parametriohjatussa 211 facelift avantcarde V6: ssa, ei tunnu yhtään samalta kuin 2 aiempaa.
Lisäksi vielä ne viat ovat puuttuneet minulla tästä 07 mallista.
Meinaan seuraavaksikin ostaa auton juuri samalla tekniikalla kuin nykyiseni on, eli ykköskoppaisen facelift CLS: n... siinä muuttuu sentään ulkonäkö, muita muutoksia en haluakaan.
ABS on hyvä juttu ja muutkin avustimet, ehkä....mutta kyllä nykyisin kilpaillaan ja keksitään hilavitkuttimia joilla asiakkaita kalastellaan, joka merkillä. Oikein mietin tänään ajellessa että minullakin on ollut 85 lähtien todella monessa autossa ratti täynnä nappeja...ja kuitenkin siitä keskikonsolista sitä raadiotakin aina säätelen mieluummin. Sitten nämä ajotietokoneet...Aaaaaargh. Paras on kyllä ahtopaineen näyttö ajotietokoneessa ...voi vit...kaarik kirjoitti:Vaihtelu tietysti virkistää, mutta kyllä MB:n eri sukupolvet (en tarkoita face liftejä) ovat vieneetJos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
autokehitystä eteenpäin, vaikka takapakkejakin on tullut sitten joissakin asioissa. Daimler on
ollut edelläkävijä monissa uudistuksissa, jotka ovat sitten ajan myötä siirtyneet halvempiinkin
automerkkeihin. Jos on vara ostaa Merusn uusi sukupolvi, niin pääsee mitä todennäköisimmin kokemaan
aina jotain uutta teknologiaa, joita ei muilla merkeillä ole tarjota. Yksi klassinen esim. innovaatioista, joka
on levinnyt lähes kaikkiin uusiin automalleihin on ABS.
Tätäkin varmaan on, sillä mikään auto ei kehity ilman businesta, joten käyttäjät ne uudistuksetkyllä nykyisin kilpaillaan ja keksitään hilavitkuttimia joilla asiakkaita kalastellaan
LopenUupunut kirjoitti:Mulla ei taida olla ollut edes peräkkäiset autot samaa merkkiäkään ikinä. Tykkään vaihtelusta, tai en nyt niinkään mutta jos vaihtaa vaihtaa syystä jotta jokin muuttuu. Kaverillani oli perätysten jotain 5 V70 volgaa (vaihtoi 1-2 vuotiaina) aina saman värinen samalla koneella....kerran sitten naapuri oli kysellyt että koska J meinaa autoa vaihtaa kun jo 5 vuotta ollut tuo sama volvo.....muutama kk myöhemmin oli pihassa 5srjan Bemari, sedan siksi että naapuri varmasti huomaa auton vaihtuneen!.Kylmänraudanseppä kirjoitti:211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.LopenUupunut kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.
Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
.
Olen siis omistanut 3 kpl 211: sta (katso alta).
Ajotuntuma ym täysin eri tässä parametriohjatussa 211 facelift avantcarde V6: ssa, ei tunnu yhtään samalta kuin 2 aiempaa.
Lisäksi vielä ne viat ovat puuttuneet minulla tästä 07 mallista.
Meinaan seuraavaksikin ostaa auton juuri samalla tekniikalla kuin nykyiseni on, eli ykköskoppaisen facelift CLS: n... siinä muuttuu sentään ulkonäkö, muita muutoksia en haluakaan.
E: ja nyt samalla herralla on pihassa 212.....
.
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Nyt suurin ongelmani on, että kun haluan seuraavaksi CLS: n ja sen vaihdoksen hoksaa jo se tyhminkin naapuri. Saa taas kertoa, että "uusi avensis se vasta olisi ollut kallis ostaa tähän käytettyyn saksantuliaiseen verrattuna..."
tj86430 kirjoitti:Käsittämätöntä.
Kyllä minuakin kyläläisten autot kiinnostaa, ja toisinpäin, mutta tähän mennessä vain positiivisessa mielessä = minkälaista tekniikkaa, onko ollut tyytyväinen, onko ollut yllättäviä murheita jne. Ei täällä ketään kiinnosta kadehtia toisten autoja.
blackslide kirjoitti:Hypätäänpä sekaan vaikka ei osatakkaan uida,
Itse olen pitkänlinjan pensselinpesu-mies. Mutta kyllä se on niin, että jos ajaa yli 20000km/v (tai mersulla edes metrin vuodessa).
Niin, kyllä se pitää suora kuutos-diisseli olla. On taloudellisuus ja tehokkuus kohdillaan, automaattilootan arpoessa vaihteet silloin kun niitä tarvitaan.
Ilmeisesti monen mersumiehen mukaan OM613 ja 648 on ne viimeiset kestäväksi suunnitellut moottorit.
Vee koneet on ilmeisesti veemäisiä korjata ja valmistuksessa on vissiin oiottu mutkia suoriksi kun, niissä on vissiin enemmän vikkaakin.
Pensselin pitäisi olla _ISO_, että se vääntää jotakin muutakin kuin flektiä etupäässä.
En tuollaista ~470Nm vääntävää väyrystä ajaneena, enään osaa oikein asennoitua 1,8-3L pensseliin mitenkään päin...
Jopa vanha OM603 kaikessa (k)ankeudessaan tuntuu vetävän mukavemmin kuin nuo kierrosrimpulat.
Eli täysin makuasiahan se on, toki omalla kohdalla kilometrejä tulee niin paljon että diisseli on veroineen paljon edullisempi kuin bensalla lutraaminen.
Tiedä sitten miten tuo verotus noissa "uusissa" autoissa menee, itse olen jämähtänyt antiikin aikoihin.
-Kristjan
Käy koeajamassa 211 tuolla moottorilla ja toista samanlaista mutta dieselmoottorilla.Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.
Onko niitä sellaisiakin?LopenUupunut kirjoitti:bentseenikone....?
tj86430 kirjoitti:Onko niitä sellaisiakin?LopenUupunut kirjoitti:bentseenikone....?
Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli
ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta?fokura kirjoitti:Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli
ÖÖ siis mitä? 200cdi suurin vääntö 4000rpm?tenzo kirjoitti:ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta?fokura kirjoitti:Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli
Minusta on mukava esim. ohittaa hitaampia ajoneuvoja kesä rajotuksilla (Karavaanarit, rekat yms.) kun autossa on vääntävä moottori ja vääntöä löytyy hyvin juurikin siltä kierros alueelta millä matkaa taivalletaan eikä jostain +4000rpm.
En puhunut että kaks satasessa oli suurin vääntö 4000rpm vaan tarkotin sillä bensa vehkeitä. Kyllä 200cdi:llä kerkeää todella hyvin mutta jos perässä kulkee mm. autotraileri tai telivaunu niin kyllä sitä on mukavempi kiskoa kutoskoneisella. Ja eikai se ole reikäpäistä kun pystyy ohittamaan pienellä kaasun polkasulla? Maku asioitahan nämä on, haluaako 4,5,6 vai 8 pyttyä, diesel vai bensa. Kaikkia noita löytyy 211 koppaan.fokura kirjoitti:ÖÖ siis mitä? 200cdi suurin vääntö 4000rpm?tenzo kirjoitti:ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta?fokura kirjoitti:Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli
Minusta on mukava esim. ohittaa hitaampia ajoneuvoja kesä rajotuksilla (Karavaanarit, rekat yms.) kun autossa on vääntävä moottori ja vääntöä löytyy hyvin juurikin siltä kierros alueelta millä matkaa taivalletaan eikä jostain +4000rpm.
Minusta näyttää että esim. Tuikutetun 200cdi:n suurimmat väännöt alkaa n. 2400rpm.
Ellei tällä kerkiä ns. normaali ohituksissa niin täytyy olla aika r e i k ä p ä ä ohittelija.
Ja se auton tehokkuuden järkevyys tahtoo vain olla kustannuskysymys taviksille.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=960" onclick="window.open(this.href);return false;
tenzo kirjoitti: Porukoilla on w203 c180 Kompressor vm. -03 ja se tuntuu aivan hengettömältä ku vertaa tohon omaani. Minulta ainaki ääni diisselille!
Näinhän se meneeLopenUupunut kirjoitti:tenzo kirjoitti: Porukoilla on w203 c180 Kompressor vm. -03 ja se tuntuu aivan hengettömältä ku vertaa tohon omaani. Minulta ainaki ääni diisselille!
Ja omasi tuntuu hengettömälle 55Amg:n rinnalla 55Amg Enzon rinnalla ja Enzo Ahdetun Busan rinnalla ja busa F1: n rinnalla ja F1 Nitrometaanibutaani Dragsterin rinnalla ja NMBDragsteri avaruusraketin rinnalla.
Sitten huomasin että olenkin vain ruokakauppaan menossa autolla....
.
Tuohon samaan lopputulemaan olen päätynyt yli 40 vuotta kestäneen moottorikäyttöisten laitteiden kuljettamisen aikana.LopenUupunut kirjoitti:
Sitten huomasin että olenkin vain ruokakauppaan menossa autolla....
.