W211 bensa vai diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa,
Onko ed. syy ja alla seuraus?
Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa ajonvakautusongelmia
Mikä on autosi vuosimalli ja paljonko km mittarissa?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

kaarik kirjoitti:
väljää pyöränlaakereissa (kelvoton mitoitus), väljää tukivarsien puslissa,
Onko ed. syy ja alla seuraus?
Selvittämätöntä vapinaa ja tutinaa ajoittain matkanopeudessa ajonvakautusongelmia
Mikä on autosi vuosimalli ja paljonko km mittarissa?

Ei ole syy eikä myöskään seuraus facelift W210:ssä jolla kilometrejä ensimmäisen omistajan ja Mercedes-Benzin huoltokirjan
mukaan alle 150tkm.

Ja tarkennuksena, kyseessä EI ole Hampurin vanha taksi johon miljoonan kilometrin
jälkeen on asennettu bensakone...

Pyöränlaakereiden mitoitusvirhe on yleinen vikakohde tuossa mallisarjassa.
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

facelift W210
Siis autosi on Väyrynen (W210)?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kaarik kirjoitti:
facelift W210
Siis autosi on Väyrynen (W210)?
E200kompressor kirjoitti: Oma kulkuneuvo on vieläkin vanhempi W210
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.

Tämä kyllä vääjäämättä koskee kaikkia merkkejä noiden korjausten osalta....siksi en ole merkkiuskollinen.
Voihan elämänsä kuluttaa aina saman merkin ja makuisen penkillä....mutta on se vaan kiva vaihtaa merkkiä ja auton mallia jos kerran vaihtaa.

Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

LopenUupunut kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.


Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.

.
211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.

Olen siis omistanut 3 kpl 211: sta (katso alta).

Ajotuntuma ym täysin eri tässä parametriohjatussa 211 facelift avantcarde V6: ssa, ei tunnu yhtään samalta kuin 2 aiempaa.

Lisäksi vielä ne viat ovat puuttuneet minulla tästä 07 mallista.

Meinaan seuraavaksikin (joskus) ostaa auton juuri samalla tekniikalla kuin nykyiseni on, eli ykköskoppaisen facelift CLS: n ja tehdä siihen samat ohjelmistopäivitykset (DPF ja takaisinkierto pois)... CLS: ssä muuttuu sentään ulkonäkö, muita muutoksia en haluakaan.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
Vaihtelu tietysti virkistää, mutta kyllä MB:n eri sukupolvet (en tarkoita face liftejä) ovat vieneet
autokehitystä eteenpäin, vaikka takapakkejakin on tullut sitten joissakin asioissa. Daimler on
ollut edelläkävijä monissa uudistuksissa, jotka ovat sitten ajan myötä siirtyneet halvempiinkin
automerkkeihin. Jos on vara ostaa Merusn uusi sukupolvi, niin pääsee mitä todennäköisimmin kokemaan
aina jotain uutta teknologiaa, joita ei muilla merkeillä ole tarjota. Yksi klassinen esim. innovaatioista, joka
on levinnyt lähes kaikkiin uusiin automalleihin on ABS.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.


Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.

.
211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.

Olen siis omistanut 3 kpl 211: sta (katso alta).

Ajotuntuma ym täysin eri tässä parametriohjatussa 211 facelift avantcarde V6: ssa, ei tunnu yhtään samalta kuin 2 aiempaa.

Lisäksi vielä ne viat ovat puuttuneet minulla tästä 07 mallista.

Meinaan seuraavaksikin ostaa auton juuri samalla tekniikalla kuin nykyiseni on, eli ykköskoppaisen facelift CLS: n... siinä muuttuu sentään ulkonäkö, muita muutoksia en haluakaan.
Mulla ei taida olla ollut edes peräkkäiset autot samaa merkkiäkään ikinä. Tykkään vaihtelusta, tai en nyt niinkään mutta jos vaihtaa vaihtaa syystä jotta jokin muuttuu. Kaverillani oli perätysten jotain 5 V70 volgaa (vaihtoi 1-2 vuotiaina) aina saman värinen samalla koneella....kerran sitten naapuri oli kysellyt että koska J meinaa autoa vaihtaa kun jo 5 vuotta ollut tuo sama volvo.....muutama kk myöhemmin oli pihassa 5srjan Bemari, sedan siksi että naapuri varmasti huomaa auton vaihtuneen!.

:D

E: ja nyt samalla herralla on pihassa 212.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kaarik kirjoitti:
Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.
Vaihtelu tietysti virkistää, mutta kyllä MB:n eri sukupolvet (en tarkoita face liftejä) ovat vieneet
autokehitystä eteenpäin, vaikka takapakkejakin on tullut sitten joissakin asioissa. Daimler on
ollut edelläkävijä monissa uudistuksissa, jotka ovat sitten ajan myötä siirtyneet halvempiinkin
automerkkeihin. Jos on vara ostaa Merusn uusi sukupolvi, niin pääsee mitä todennäköisimmin kokemaan
aina jotain uutta teknologiaa, joita ei muilla merkeillä ole tarjota. Yksi klassinen esim. innovaatioista, joka
on levinnyt lähes kaikkiin uusiin automalleihin on ABS.
ABS on hyvä juttu ja muutkin avustimet, ehkä....mutta kyllä nykyisin kilpaillaan ja keksitään hilavitkuttimia joilla asiakkaita kalastellaan, joka merkillä. Oikein mietin tänään ajellessa että minullakin on ollut 85 lähtien todella monessa autossa ratti täynnä nappeja...ja kuitenkin siitä keskikonsolista sitä raadiotakin aina säätelen mieluummin. Sitten nämä ajotietokoneet...Aaaaaargh. Paras on kyllä ahtopaineen näyttö ajotietokoneessa :D ...voi vit...

Informaatiopylpyrä.......oujee.

.
Opel, "weird lieben autos"....
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja kaarik »

kyllä nykyisin kilpaillaan ja keksitään hilavitkuttimia joilla asiakkaita kalastellaan
Tätäkin varmaan on, sillä mikään auto ei kehity ilman businesta, joten käyttäjät ne uudistukset
viimekädessä maksavat. Mutta kehityksen on vain mentävä eteenpäin. Valtaisa hyppäys on
varmaan ollut siirtyminen veivistä starttimoottoriin. Navigaattori on taas pelastanut monta perheriitaa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

LopenUupunut kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:Jos hyväksyy jatkuvan ja kalliin korjailun, saa itselleen hienon ja perinteikkään ja ominaisuuksiltaan huolitellun auton.


Tyhmimpiä auton vaihtoja on mielestäni samaan merkkiin ja uudempaan malliin....täysin järjetöntä puuhaa. Jos on yksi ollut ei se naamamuokattu ole sen erilaisempi.

.
211 faceliftissa muuttui n. 2000 kohtaa.

Olen siis omistanut 3 kpl 211: sta (katso alta).

Ajotuntuma ym täysin eri tässä parametriohjatussa 211 facelift avantcarde V6: ssa, ei tunnu yhtään samalta kuin 2 aiempaa.

Lisäksi vielä ne viat ovat puuttuneet minulla tästä 07 mallista.

Meinaan seuraavaksikin ostaa auton juuri samalla tekniikalla kuin nykyiseni on, eli ykköskoppaisen facelift CLS: n... siinä muuttuu sentään ulkonäkö, muita muutoksia en haluakaan.
Mulla ei taida olla ollut edes peräkkäiset autot samaa merkkiäkään ikinä. Tykkään vaihtelusta, tai en nyt niinkään mutta jos vaihtaa vaihtaa syystä jotta jokin muuttuu. Kaverillani oli perätysten jotain 5 V70 volgaa (vaihtoi 1-2 vuotiaina) aina saman värinen samalla koneella....kerran sitten naapuri oli kysellyt että koska J meinaa autoa vaihtaa kun jo 5 vuotta ollut tuo sama volvo.....muutama kk myöhemmin oli pihassa 5srjan Bemari, sedan siksi että naapuri varmasti huomaa auton vaihtuneen!.

:D

E: ja nyt samalla herralla on pihassa 212.....

.

Niin se vaihtelee mieltymykset; itsellä nämä 3 kpl 211: sta oli vielä vaaleita sedaneita tahallaan kaikki, että tyhmempi naapuri ei hoksaa vaihtoa.

Nyt suurin ongelmani on, että kun haluan seuraavaksi CLS: n ja sen vaihdoksen hoksaa jo se tyhminkin naapuri. Saa taas kertoa, että "uusi avensis se vasta olisi ollut kallis ostaa tähän käytettyyn saksantuliaiseen verrattuna..."
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Nyt suurin ongelmani on, että kun haluan seuraavaksi CLS: n ja sen vaihdoksen hoksaa jo se tyhminkin naapuri. Saa taas kertoa, että "uusi avensis se vasta olisi ollut kallis ostaa tähän käytettyyn saksantuliaiseen verrattuna..."

Tämä "avensissyndroomahan" on ongelma vain jakomäessä ja suvelassa sekä samankaltaisissa asuinlähiöiden lieveilmiö reunuksilla rintsikka-alueilla.
Ihmisten asuinympäristössä kivitalo lasilinna alueilla ollaan vain kiinnostuneita naapurin uutukaisesta....koska itselläkin on uutukainen. :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Käsittämätöntä.

Kyllä minuakin kyläläisten autot kiinnostaa, ja toisinpäin, mutta tähän mennessä vain positiivisessa mielessä = minkälaista tekniikkaa, onko ollut tyytyväinen, onko ollut yllättäviä murheita jne. Ei täällä ketään kiinnosta kadehtia toisten autoja.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tj86430 kirjoitti:Käsittämätöntä.

Kyllä minuakin kyläläisten autot kiinnostaa, ja toisinpäin, mutta tähän mennessä vain positiivisessa mielessä = minkälaista tekniikkaa, onko ollut tyytyväinen, onko ollut yllättäviä murheita jne. Ei täällä ketään kiinnosta kadehtia toisten autoja.

Pohjoisessa ja yrittäjänä tapaa toisenlaisiakin ihmisiä.
Toki täälläkin on jo sivistyneitäkin ihmisiä, joilla ei ole enää mersufobiaa.... ainakaan naapurissa asuvalla Vehon automyynnin päälliköllä ei ole ko syndroomaa.
Mutta ongelma on täällä pohjoisessa vielä olemassa yrittäjällä... joutuu autoaan miettimään, että ei karkoita fobiasta kärsiviä asiakkaita. Eemeliä jo jotenkin siedetään, jos ymmärtäisin olla sitä pesemättä vähän väliä.

Itselläkin on kauhean hankala kanssa ymmärtää kadehtijoita; en itse osaa kadehtia ketään ja olen omaan osaani tyytyväinen. Kun naapuriin pölähti SL 65 AMG kylään, jouduin toppaan oman eemelin kohdalle ja heti kuolaamaan kaunokaista... vaimo jäi ihmettelemään kuskin katomista vänkärinpenkillä, 50 m päässä kotoa... poikani ymmärti kyllä tulla takapenkiltä kutsumatta perässä naapurin pihalle.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Hypätäänpä sekaan vaikka ei osatakkaan uida,

Itse olen pitkänlinjan pensselinpesu-mies. Mutta kyllä se on niin, että jos ajaa yli 20000km/v (tai mersulla edes metrin vuodessa).
Niin, kyllä se pitää suora kuutos-diisseli olla. On taloudellisuus ja tehokkuus kohdillaan, automaattilootan arpoessa vaihteet silloin kun niitä tarvitaan.
Ilmeisesti monen mersumiehen mukaan OM613 ja 648 on ne viimeiset kestäväksi suunnitellut moottorit.
Vee koneet on ilmeisesti veemäisiä korjata ja valmistuksessa on vissiin oiottu mutkia suoriksi kun, niissä on vissiin enemmän vikkaakin.

Pensselin pitäisi olla _ISO_, että se vääntää jotakin muutakin kuin flektiä etupäässä.
En tuollaista ~470Nm vääntävää väyrystä ajaneena, enään osaa oikein asennoitua 1,8-3L pensseliin mitenkään päin...
Jopa vanha OM603 kaikessa (k)ankeudessaan tuntuu vetävän mukavemmin kuin nuo kierrosrimpulat.


Eli täysin makuasiahan se on, toki omalla kohdalla kilometrejä tulee niin paljon että diisseli on veroineen paljon edullisempi kuin bensalla lutraaminen.
Tiedä sitten miten tuo verotus noissa "uusissa" autoissa menee, itse olen jämähtänyt antiikin aikoihin.


-Kristjan
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Ja pitipä lisäämäni,

Yllättävän laadukkaita nuo Avensikset kun niitä on täällä kylilläkin pilvin-pimein.
Työkaverilla sattuu olemaan myös, joten pitää nostaa kättä jokaisen kohdalla kun ei noita erota toisistaan :D


-Kristjan
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

blackslide kirjoitti:Hypätäänpä sekaan vaikka ei osatakkaan uida,

Itse olen pitkänlinjan pensselinpesu-mies. Mutta kyllä se on niin, että jos ajaa yli 20000km/v (tai mersulla edes metrin vuodessa).
Niin, kyllä se pitää suora kuutos-diisseli olla. On taloudellisuus ja tehokkuus kohdillaan, automaattilootan arpoessa vaihteet silloin kun niitä tarvitaan.
Ilmeisesti monen mersumiehen mukaan OM613 ja 648 on ne viimeiset kestäväksi suunnitellut moottorit.
Vee koneet on ilmeisesti veemäisiä korjata ja valmistuksessa on vissiin oiottu mutkia suoriksi kun, niissä on vissiin enemmän vikkaakin.

Pensselin pitäisi olla _ISO_, että se vääntää jotakin muutakin kuin flektiä etupäässä.
En tuollaista ~470Nm vääntävää väyrystä ajaneena, enään osaa oikein asennoitua 1,8-3L pensseliin mitenkään päin...
Jopa vanha OM603 kaikessa (k)ankeudessaan tuntuu vetävän mukavemmin kuin nuo kierrosrimpulat.


Eli täysin makuasiahan se on, toki omalla kohdalla kilometrejä tulee niin paljon että diisseli on veroineen paljon edullisempi kuin bensalla lutraaminen.
Tiedä sitten miten tuo verotus noissa "uusissa" autoissa menee, itse olen jämähtänyt antiikin aikoihin.


-Kristjan

Suora 6 diesel on toki hyvä, V6:ssa on vaan enemmän potenttiaalia esim. suuttimissa ym vakiona.

Itse V6 kone on kestävä, tiedän noin 500 000 ajettuja ja mainiosti ovat pelanneet. Ihan alkusarjassa (vm 2004-2006) V6: ssa olikin muutamia lastentauteja, lähinnä oheislaitteissa jotka on korjattu mallivuosi 2007: ssa jo pois. Pahin ongelmien aiheuttaja oli turboputken ja huohotinputken muutaman euron tiivisteet, jotka varsinkin huolimattomasti tehdyn ilmansuodattimen vaihdon jälkeen tihkuivat öljyä imusarjan läppämoottorille, joka sitten vikaantui ja sai vikasuman aikaiseksi... tiivisteistäkin tuli 2007 paremmat versiot.

Seuraavakin autoni on varmuudella V6 CDI 7G MB.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Tuntuu, että nykyisin on bensakoneet luotettavampia kuin dieselit. On kaikenmailman vuotavia suuttimia, polttoainepumppuja ja tukeutuvia imusarjoja mitä on ainakin tuttavien dieseleitä seurannut. Siihen se taloudellisuus sitten hupenee kun tehdään monentonnin remontteja. Itsellä ainakin mensakoneet olleet luotettavia ja öljynvaihdot ja perushuollot rittäneet syt.tulpatkin vaihdetaan 100 tkm välein.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17263
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä mieltä ollaan tuosta E200K, jonka sylinteritilavuus on vain 1,8l, mutta joka sitten ahdettuna
antaa 163hv:n tehon? Mikä on koneen kestävyys. Siinä alkaa kulutus ja päästöt olla
dieselin tasoa.
Käy koeajamassa 211 tuolla moottorilla ja toista samanlaista mutta dieselmoottorilla.

Mercefreakenista poimittua:
E200K: 240 Nm ved 3000-4000 o./min
E220cdi: 340 Nm ved 2000 o./min
E270cdi: 400 Nm (425 Nm med automatgir) ved 1800-2600 o./min

Ero on juuri tuollainen kuin paperilla kuulostaa. Totaalinen voimanpuute niillä kierroksilla millä olisi mukava ajella.

Toyotistakin puheen ollen, liekö ainut merkki joista dieselkoneet kilahtelee varsin vähillä kilometreillä ?
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nyt kun aloittaja oli ostamassa 1.8K koneista tai 200cdi koneista... ja ollaan jo 3.0V6 koneissa niin käviskö suoraan 400-420cdi tai 500/55 bentseenikone....? Ja noihin sitten Tuikulta ohjelmaa että ehtii.....


Ai niin, taisi aloittaja mainita jotain kait taloudellisuudestakin :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:bentseenikone....?
Onko niitä sellaisiakin? :problem: :D
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:bentseenikone....?
Onko niitä sellaisiakin? :problem: :D

Olin kyllä huono keemisassa (kemisassa, kännin piikkiin :thumbup: ) mutta huono muistikuva oli kuitenkin :wink:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bentseeni" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Itselläki tulee kilometrejä vuodessa sen verta reilusti (n.30000km) et diisseli kannattaa. Moottori suora kuutonen OM648 (3.2L) Kulutuksessa ero ei loppupeleissä ole iso Kuutosen ja neli pyttysen diisselin välillä. Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli :wink:

Porukoilla on w203 c180 Kompressor vm. -03 ja se tuntuu aivan hengettömältä ku vertaa tohon omaani. Minulta ainaki ääni diisselille!
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja fokura »

tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli :wink:
Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tenzo »

fokura kirjoitti:
tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli :wink:
Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.
ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta? :shock:

Minusta on mukava esim. ohittaa hitaampia ajoneuvoja kesä rajotuksilla (Karavaanarit, rekat yms.) kun autossa on vääntävä moottori ja vääntöä löytyy hyvin juurikin siltä kierros alueelta millä matkaa taivalletaan eikä jostain +4000rpm.

Myös liikenteeseen liittyminen; risteykset, rampit yms. on helppo suorittaa rivakasti.

Peräkärryn, trailerin tai asuntovaunun vetäminen raskaammallakin kuormalla on mielekkäämpää kun moottorissa on puhtia. Siinäpä syitä miksi miksi kannatan vääntävää kutos diisseliä, ei minulla ole kiire minnekkään vaan aivan järki syiltä nuo minusta tuntuu :thumbup:
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja fokura »

tenzo kirjoitti:
fokura kirjoitti:
tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli :wink:
Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.
ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta? :shock:

Minusta on mukava esim. ohittaa hitaampia ajoneuvoja kesä rajotuksilla (Karavaanarit, rekat yms.) kun autossa on vääntävä moottori ja vääntöä löytyy hyvin juurikin siltä kierros alueelta millä matkaa taivalletaan eikä jostain +4000rpm.
ÖÖ siis mitä? 200cdi suurin vääntö 4000rpm?
Minusta näyttää että esim. Tuikutetun 200cdi:n suurimmat väännöt alkaa n. 2400rpm.
Ellei tällä kerkiä ns. normaali ohituksissa niin täytyy olla aika r e i k ä p ä ä ohittelija.
Ja se auton tehokkuuden järkevyys tahtoo vain olla kustannuskysymys taviksille.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=960" onclick="window.open(this.href);return false;
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tenzo »

fokura kirjoitti:
tenzo kirjoitti:
fokura kirjoitti:
tenzo kirjoitti: Mut liikkuuhan tommonen ohjelmoitu kutoskoneinen aivan eri tavalla ku pikkukoneinen diisseli :wink:
Anteeksi OT, mutta mihin helvettiin se niin kiire on kun 4- pyttyiselläkin pääsee yli 100% ylinopeutta täällä Peräpohjolassa.
ÖÖ siis mitä? Kuka on puhunut ylinopeudesta? Miksi aina luullaan et jos on vähänkään tehokkaampi auto et sillä ajetaan ylinopeutta? :shock:

Minusta on mukava esim. ohittaa hitaampia ajoneuvoja kesä rajotuksilla (Karavaanarit, rekat yms.) kun autossa on vääntävä moottori ja vääntöä löytyy hyvin juurikin siltä kierros alueelta millä matkaa taivalletaan eikä jostain +4000rpm.
ÖÖ siis mitä? 200cdi suurin vääntö 4000rpm?
Minusta näyttää että esim. Tuikutetun 200cdi:n suurimmat väännöt alkaa n. 2400rpm.
Ellei tällä kerkiä ns. normaali ohituksissa niin täytyy olla aika r e i k ä p ä ä ohittelija.
Ja se auton tehokkuuden järkevyys tahtoo vain olla kustannuskysymys taviksille.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=960" onclick="window.open(this.href);return false;
En puhunut että kaks satasessa oli suurin vääntö 4000rpm vaan tarkotin sillä bensa vehkeitä. Kyllä 200cdi:llä kerkeää todella hyvin mutta jos perässä kulkee mm. autotraileri tai telivaunu niin kyllä sitä on mukavempi kiskoa kutoskoneisella. Ja eikai se ole reikäpäistä kun pystyy ohittamaan pienellä kaasun polkasulla? Maku asioitahan nämä on, haluaako 4,5,6 vai 8 pyttyä, diesel vai bensa. Kaikkia noita löytyy 211 koppaan.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tenzo kirjoitti: Porukoilla on w203 c180 Kompressor vm. -03 ja se tuntuu aivan hengettömältä ku vertaa tohon omaani. Minulta ainaki ääni diisselille!

Ja omasi tuntuu hengettömälle 55Amg:n rinnalla 55Amg Enzon rinnalla ja Enzo Ahdetun Busan rinnalla ja busa F1: n rinnalla ja F1 Nitrometaanibutaani Dragsterin rinnalla ja NMBDragsteri avaruusraketin rinnalla. :D

Sitten huomasin että olenkin vain ruokakauppaan menossa autolla....

.
Opel, "weird lieben autos"....
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja tenzo »

LopenUupunut kirjoitti:
tenzo kirjoitti: Porukoilla on w203 c180 Kompressor vm. -03 ja se tuntuu aivan hengettömältä ku vertaa tohon omaani. Minulta ainaki ääni diisselille!

Ja omasi tuntuu hengettömälle 55Amg:n rinnalla 55Amg Enzon rinnalla ja Enzo Ahdetun Busan rinnalla ja busa F1: n rinnalla ja F1 Nitrometaanibutaani Dragsterin rinnalla ja NMBDragsteri avaruusraketin rinnalla. :D

Sitten huomasin että olenkin vain ruokakauppaan menossa autolla....

.
Näinhän se menee :D
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2351
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 bensa vai diesel

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

LopenUupunut kirjoitti:
Sitten huomasin että olenkin vain ruokakauppaan menossa autolla....

.
Tuohon samaan lopputulemaan olen päätynyt yli 40 vuotta kestäneen moottorikäyttöisten laitteiden kuljettamisen aikana.
Tuona aikana on ollut kaikenlaista kaksi- ja nelitahtista, sylintereitä on ollut yhdestä kahdeksaan milloin missäkin kulmassa tai suorana. Joitakin on ollut viritettynä jolloin V-8 kulutuslukemat ovat olleet +25 litraa/100km/h ja ajaminen sietämättömän kallista.
Kaiken sen kokemuksen jälkeen mikä noina vuosikymmeninä on tullut rassaamisen ja korjaamisen jälkeen on, että parasta autoilua/mopoilua on se jolla pääsee ehjänä kulkuneuvoineen perille ja kohtuullisella kulutuksella.
Päteminen ei kuulu enää liikenteessä ajamiseen.
Tosin Mercedes-Benz asettaa suuria haasteita tuolle ehjänä pysymiselle tekniikan puolesta.

Kaikella on rajoituksensa ja tieliikenteessä erittäin tärkeänä osana se ettei vaaranna ketään, edes itseään. Itsellä on siis vanhempi M111 kaksilitrainen kompressori ja kiihdytettäessä juuri kun veto alkaa tuntua vauhdikkaalta kolmosella, onkin jo yli 120km/h mittarissa ja vielä kolme vaihdetta jäljellä.
Tietysti tuohon kliimaksiin pääsisi vielä nopeammin AMG-bensakoneella mutta senkin jälkeen täytyy muistaa, että alla on kuitenkin vain pappamalli E-sarjan Mercedes-Benz jolla ei ole koskaan edes tarkoitus olla kilpa-auto, millään kriteerillä.

Sitä paitsi minusta tuo auto on parhaimmillaan moottoritiellä 120km/h ja Tempomat kytkettynä.
Vastaa Viestiin