124 300TDT katalysaattori
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
124 300TDT katalysaattori
Terve,
onko näissä katalysaattoria (9/-92), epäiltiin että onko se takavaimentajan jälkeisen välipöntön sisällä?
onko näissä katalysaattoria (9/-92), epäiltiin että onko se takavaimentajan jälkeisen välipöntön sisällä?
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Re: 124 300TDT katalysaattori
Käsittääkseni on tai sitten ei... Eli, tuohon aikakauteen on kyllä saanut katalysaattorillisen version, mutta uskoisin, että on saanut vielä myös ilman katalysaattoria. Ainakin omassa -94 E 300 DT:ssä katalysaattori on varusteluettelossa mainittu (koodilla 620).
Sen katalysaattorin paikka on tuossa moottorissa (ainakin sedanissa) turbolta lähtevän putken takimmaisessa päässä. Eli toisin sanoen ensimmäinen pönttö, johon pakokaasut turbolta tullessaan päätyvät - semmoinen ehkä 30cm pitkä, ja vajaa 20cm leveä soikea laajennus siinä putkessa. Liitoskohta on heti sen takana (joten halutessaan tuommoisen katalysaattorin saa tyhjennettyä pelkästään sillä, että irrottaa etuputken ja siitä reiästä hakkaa sisukset rikki + irti).
Sen katalysaattorin paikka on tuossa moottorissa (ainakin sedanissa) turbolta lähtevän putken takimmaisessa päässä. Eli toisin sanoen ensimmäinen pönttö, johon pakokaasut turbolta tullessaan päätyvät - semmoinen ehkä 30cm pitkä, ja vajaa 20cm leveä soikea laajennus siinä putkessa. Liitoskohta on heti sen takana (joten halutessaan tuommoisen katalysaattorin saa tyhjennettyä pelkästään sillä, että irrottaa etuputken ja siitä reiästä hakkaa sisukset rikki + irti).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 300TDT katalysaattori
... ja jatketaan vielä sen verran, kun tulin vilkaisseeksi asiaa, että toi mun 250D on saman ikäinen kuin sinunkin autosi (syksy -92), ja siinä näyttää kanssa varusteluettelossa olevan koodi 620. Ja samanlainen pikkupönttö putkessa kuin on tuossa omassa E 300 DT:ssä myös.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 300TDT katalysaattori
Tuonikäisissä autoissa se on vakiona. Jos vaihtaa pönttöjä, on muistettava, että katittoman ja katillisen kiinnityslaipat ovat erilaiset (kolmio/neliö).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
Re: 124 300TDT katalysaattori
Ihmetystä aiheuttaa vain sen sijainti, mitään pikkupönttöä yms ei ole, vaan ainut mahdollisuus olisi tuo takavaimentimen jälkeinen välipönttö, onko katalysaattori sijoitettu siihen?
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
Re: 124 300TDT katalysaattori
Hei! Mistä saisi tuon Kooderilistan , kun ei Ryssäsivut tai mikään toimi? WDB1241931F239220Nozki kirjoitti:... ja jatketaan vielä sen verran, kun tulin vilkaisseeksi asiaa, että toi mun 250D on saman ikäinen kuin sinunkin autosi (syksy -92), ja siinä näyttää kanssa varusteluettelossa olevan koodi 620. Ja samanlainen pikkupönttö putkessa kuin on tuossa omassa E 300 DT:ssä myös.
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Re: 124 300TDT katalysaattori
Moi,luotsakone kirjoitti:Hei! Mistä saisi tuon Kooderilistan , kun ei Ryssäsivut tai mikään toimi? WDB1241931F239220Nozki kirjoitti:... ja jatketaan vielä sen verran, kun tulin vilkaisseeksi asiaa, että toi mun 250D on saman ikäinen kuin sinunkin autosi (syksy -92), ja siinä näyttää kanssa varusteluettelossa olevan koodi 620. Ja samanlainen pikkupönttö putkessa kuin on tuossa omassa E 300 DT:ssä myös.
mä katsoin EPC:stä, kun sattui tuossa olemaan auki, mutta en saanut niitä liitettyä tänne.

412 Unknown (Kattoluukku)
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown (Ilmastointi + sähkölasit edessä)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS (ulkoväri=Almandinrot)
371 Unknown (sisustan väri=musta kangas)
EPC:n mielestä oli lisäksi koodi 750, joka on jonkin sortin alkuperäisradio - niitäkin on ollut eri aikakausilla eri laitteita samalla koodilla...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
Re: 124 300TDT katalysaattori
Joo kiitoksia paljon! Ilmeisesti siis tähän ei ole katalysaattoria asennettu (koodi 620), ellei sitten joku ole ottanut pois joskus, luulisi kuitenkin että listassa näkyisi?Nozki kirjoitti:Moi,luotsakone kirjoitti:Hei! Mistä saisi tuon Kooderilistan , kun ei Ryssäsivut tai mikään toimi? WDB1241931F239220Nozki kirjoitti:... ja jatketaan vielä sen verran, kun tulin vilkaisseeksi asiaa, että toi mun 250D on saman ikäinen kuin sinunkin autosi (syksy -92), ja siinä näyttää kanssa varusteluettelossa olevan koodi 620. Ja samanlainen pikkupönttö putkessa kuin on tuossa omassa E 300 DT:ssä myös.
mä katsoin EPC:stä, kun sattui tuossa olemaan auki, mutta en saanut niitä liitettyä tänne.Mutta kyllä mulla toimii toi venäläinen sivusto, Se antaa tämmöistä (suluissa olevat suomenkieliset huomautukset omiani; ne ovat oikeat koodit, kun samalla koodilla voi olla useita tulkintoja):
412 Unknown (Kattoluukku)
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown (Ilmastointi + sähkölasit edessä)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS (ulkoväri=Almandinrot)
371 Unknown (sisustan väri=musta kangas)
EPC:n mielestä oli lisäksi koodi 750, joka on jonkin sortin alkuperäisradio - niitäkin on ollut eri aikakausilla eri laitteita samalla koodilla...
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Re: 124 300TDT katalysaattori
Sori jos sotken topiikkia mut miten sitten näissä on vähäpäästösiä ilman kattia? Mulla ei oo varusteissa kattia eikä putkessa ja auto on vähäpäästönen.
S124 & W124
Re: 124 300TDT katalysaattori
Niin,
mä en valitettavasti osaa sanoa noihin kahteen viimeisimpään kysymykseen, että miten niiden kanssa on. Sen vain tiedän, kuten jo mainitsinkin, että omissa W124:ssä on katit etummaisissa putkissa ja varusteluetteloissa 620 on mainittu. Samoin on isän -93 E 300 Turbodieselissä, mutta kolme esimerkkiä sinänsä eivät vielä tietystikään todista, että tuo koodi olisi aina mainittu, jos katalysaattori autosta löytyy.
Timo tuolla yllä mainitsi, että loppuvuodesta -92 katalysaattori oli jo vakiovaruste, ja hänellä kiistattomasti on laajempi tieto näiden autojen varusteasioista kuin itselläni. Eikä mulla itse asiassa ole mitään käsitystä siitä, mistä asti katti olisi aina näissä autoissa aina ollut. Se vain tuli mieleen, että ehkä niissä on voinut olla jotakin maakohtaisia eroja, kun lainsäädännöissäkin on ollut? Noista itse mainitsemistani autoista 250 D -92 on myyty uutena Suomeen, E 300 DT:t toinen Saksaan ja toinen Ranskaan... Eikö vähäpäästöiseksi ole merkitty jostakin tietystä käyttöönottopäivämäärästä lähtien? Onko jossain päin maailmaa vielä siihen aikaan saanut diesel-Mersun ilman katalysaattoria (ja onko esim. Dixonin auto jälkituotu jostakin)?
mä en valitettavasti osaa sanoa noihin kahteen viimeisimpään kysymykseen, että miten niiden kanssa on. Sen vain tiedän, kuten jo mainitsinkin, että omissa W124:ssä on katit etummaisissa putkissa ja varusteluetteloissa 620 on mainittu. Samoin on isän -93 E 300 Turbodieselissä, mutta kolme esimerkkiä sinänsä eivät vielä tietystikään todista, että tuo koodi olisi aina mainittu, jos katalysaattori autosta löytyy.
Timo tuolla yllä mainitsi, että loppuvuodesta -92 katalysaattori oli jo vakiovaruste, ja hänellä kiistattomasti on laajempi tieto näiden autojen varusteasioista kuin itselläni. Eikä mulla itse asiassa ole mitään käsitystä siitä, mistä asti katti olisi aina näissä autoissa aina ollut. Se vain tuli mieleen, että ehkä niissä on voinut olla jotakin maakohtaisia eroja, kun lainsäädännöissäkin on ollut? Noista itse mainitsemistani autoista 250 D -92 on myyty uutena Suomeen, E 300 DT:t toinen Saksaan ja toinen Ranskaan... Eikö vähäpäästöiseksi ole merkitty jostakin tietystä käyttöönottopäivämäärästä lähtien? Onko jossain päin maailmaa vielä siihen aikaan saanut diesel-Mersun ilman katalysaattoria (ja onko esim. Dixonin auto jälkituotu jostakin)?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 124 300TDT katalysaattori
Sori jos tulee väärään topikiin, mutta olisi kysyttävää tuosta katalysaattorista. Oma autoni on W124 300 E -87, jossa ilmeisesti on katti koska tehoja on 132 kw eikä 138 kw. Voiko sen poistaa autosta ja jos voi niin kuinka se kannattaa tehdä?
W124 300 E -87 Aut.
Re: 124 300TDT katalysaattori
On yksityisen jälki maahantuoma toi mun auto. En oo varma mut oisko saksasta rekkarin perusteella. 1990 vuosimalli 300TD.Nozki kirjoitti:Timo tuolla yllä mainitsi, että loppuvuodesta -92 katalysaattori oli jo vakiovaruste, ja hänellä kiistattomasti on laajempi tieto näiden autojen varusteasioista kuin itselläni. Eikä mulla itse asiassa ole mitään käsitystä siitä, mistä asti katti olisi aina näissä autoissa aina ollut. Se vain tuli mieleen, että ehkä niissä on voinut olla jotakin maakohtaisia eroja, kun lainsäädännöissäkin on ollut? Noista itse mainitsemistani autoista 250 D -92 on myyty uutena Suomeen, E 300 DT:t toinen Saksaan ja toinen Ranskaan... Eikö vähäpäästöiseksi ole merkitty jostakin tietystä käyttöönottopäivämäärästä lähtien? Onko jossain päin maailmaa vielä siihen aikaan saanut diesel-Mersun ilman katalysaattoria (ja onko esim. Dixonin auto jälkituotu jostakin)?
Niija olihan mulla ruottin tuonti -89 200 bensaki joka oli vähäpäästönen ja papereissa ei lukenu siitä mitään, ei edes katista.
Jos rekkarissa lukkee katalysaattori ni ei voi poistaa, ja bensa autossa sekottaa päästöjä niin paljo ettei mee kuitenkaa leimasta läpi. Dieselistä voi poistaa ku jättää katin kuoret vaa et inssi luulee katin olevan siellä, ei vaikuta päästöihin dieselis et leimausta haittais.
S124 & W124