1. tenavani
1. tenavani
Menee kaunokirjallisuudeksi olen pahoillani..
Keväällä 13 iski kauhea näpertelyn himo. Ensin yritin asuntoa ostaa jotta pääsisi remontoimaan, mutta sopivaa ei löytynyt.
Kevään aikana toinen autokin oli hankintalistalla.
Surffailin internettiä ja päädyin toteuttaamaan teinihaavetta pikkumersusta.
(amerikkalainen avolava tuli samana keväänä kokeiltua, kumma mitä kevät tekee ihmismielelle.)
Sitten alkoi se halvan ja hyvän metsästys, pientä laittoa sai olla. (nyttemmin tiedän että halpa ja hyvä ovat kaksi eri autoa.)
Iskin silmäni edulliseen "lähellä" olevaan yksilöön.
Nykyiset kuntaliitokset tekevät kummallisia muutoksia paikkakuntien välisiin etäisyyksiin.
(olisin voinut tarkistaa todellisen kilometrimäärän ennen lähtöä, kuume oli liian kova)
Kuvissa auto näytti erittäin siistiltä (rakeinen kännykkäkuva) ja myyjä kehui ruosteettomaksi, ja totesi ettei leimalle pitäisi olla mitään.
Paikanpäällä (keskellä ei mitään) tilanne olikin hieman toinen. Suurin yllätys oli mattamusta konepelti, ja palasina oleva etupuskuri, muuten niin siistissä ja ryhdikkäässä autossa, ruostetta ei ole muualla kuin siinä antennin ympärillä.
Istahdin sisään karmea homeen haju, sekoitettuna märän koiran aromiin. suurin osa lattiamatosta aivan homeessa.
Yksi ja ainut jäljellä oleva avain oli katkennut ja uudeksi pääksi oli valikoitunut prikka ja köntti hitsiä.. rammari puuttuu, makaa irrallisena takapenkillä, laturinhihna keskikonsolissa.. mersun glamour kaukana.
Katse ylös ja..Tuulilasi säröillä.
Mese kuitenkin starttasi, tosin kaamean vinkunan saattelemana.
Automaatin keppi solahti hienosti P:ltä D:lle. Olin myyty.. (uskomatonta miten niin pieni asia teki niin suuren vaikutuksen)
auto lähti nätisti liikkeelle haisten jokapuolelta aivan järkyttävälle, oletin että vanha pensa ei pala kunnolla.
Jarrut pelasivat yllättävän hyvin.
alusta ei kolissut.
kickdown ei tuntunut toimivan, oletin jotain säätöhommaa kun muuten vaihto nätisti.
Juuri kun olin ajamassa autoa railerille alkoi kauhean epätasainen tyhjäkäynti D- asemmossa. Siihen melkein kaatui kauppa.
Lavalla auton pohjaa pääsi kurkkimaan kuraamatta itseään, ei ruostetta.
Ensikertalaisena menin niin tolaltaan ristiriitaisista tunteista että jä muut tarkastuskohteet tekemättä.. Myyjä vakuutteli että kaikki toimii..
Olin tullut niin pitkälle että aattelin että ei tästä korkeelta putoa, myyn vaikka osina jos sikseen tulee.. pois ajaessani muistan että minua oksetti..
oksettaa vieläkin kun muistelen paikkaa ja sitä tilannetta.
Näin minusta tuli ensimmäsen mersuni omistaja.
Pääsin kotio myöhään illalla ja pudotin vain mesen pois kärryltä.
Palasin seuraavana päivänä, motonetin kassin kanssa.
Koko yön olin hokenut että kyllä se siitä tuoreilla pensoilla, öljyillä ja suodattimilla.
Auto näytti niin surkealta päivänvalossa, seissyt ulkona vuodenpäivät sen töhnän päällä vielä, matkan ja koeajojen kurat niskassansa.
Oli pakko yrittää kevätpakkasessa pestä sitä... toi lohtua hetkesksi. Lähti sentään käymään, tyhjäkäynti järkyttävän huono. Hihna kirkui jokakerta kun moottori otti lisää jenkaa tyhjäkäynnin aallonpohjasta.
Löysin ison öljylätäkön paikasta jossa auto oli yön seissyt. Ei voinut uskoa silmiäni kunnes tarkistin kärrynlavan ja näin sielläkin liian ison läikän.
Lähdin pois enkä palannut, kahteen viikkoon.
Olin uhonnut että mesestä tulee niin komee ettei toista ole, pakko oli palata,kun sen tein ei auto enää startannutkaan.
Akku tyhjä. No, laturi kiinni ja oottelemaan, siinä samalla ajattelin kurkkasin jäähdytinnesteen tilan, ettei vaan oisi jäätynyt, ja minkä väristä näissä käytetään?. Mitä helvettiä! onko se urpo (edellinen omistaja) sekoittanut jäähdytinnesteen ja öljyn täyttöaukot. Ei ollut mikään kevyt kalvo nesteen pinnalla vaan monta senttiä öljyä paisarissa.
Nyt en sentään paennut paikalta vaan otin auton sisään nesteiden vaihtoon.
Kun laitoin autoa omiin nimiin sain konttorilta käteeni ykkösosan ja positiiviseksi yllätyksesi otteesseen oli merkattu alustasarja.
Tällähetkellä ajokorkeus muistuttaa G-sarjaa. Siellä on oltava jonkun muun mersun jouset ja iskarit, en ole nähnyt yhtään näin korkeaa tenavaa.
Nyt kun sellaisen omistan tulee niita bongailtua liikenteestä.
Olen kohtuu keltanokka autojen rassauksessa mutta olen vaihtanut autohini öljyt itse, nyt meinas jäädä tekemättä.
Oli meinaan käytettävä KEMPPI-avainta ja metrin jatkovartta jotta sain edes öljyproput auki. ( turbiiniin öljyproppua se apina ei ollut vissin löytänyt kun se aukesi ihan nätisti kuusiokoloavaimella.)
Motonetistä ei löytynyt uutta automaattilaatikon öljyproppua. Laitoin vanhan takaisin siihenhitsattuine kiintoavaimineen päivineen. (näyttää kohtuu koomiselta tuo pohjasa törröttävä 13mm lenkkiavaimen puolikas. (toinen puoli avaimesta käytettiin moottorin öljyproppuun)
Alottelijan virheen tein kun en laittanut kuparitiivistettä jäi näemmä tiputtamaan öljyä. Ärsyttää ruveta läträämään..
Öljynvaihdon yhteydessä, löytyi öljyvuodon syy... murtunut öljypohja, täräytetty johonkin. Siihen auttoi kemiallinnen metalli.
Moottoriöljy haisi aika pahalta.. Ja mustaa ku mikä, ei todellakaan paahdetun kahvin väristä.
auto on ilmeisesti ollut MATALA. Katallysaattorin lmpösuojaakaan ei enää ollut kuin puolet jäljellä.. Edellinen ei ole kyllä säälinyt tätä autoa yhtään... matakuudesta varmaan johtuu etupuskurin säpäleisyys.
Etupuskuri ja konepelti ovat jostain toisesta autosta, lukkopelti hieman vääntynyt, joten auto lienee kolaroitu. Papereissa ei kuitenkaan ole siitä mainintaa joten luulen että tämä jo mainitsemani apina on ajanut ajoneuvon metsä tai kaupunginhallituksen puolelle ja korjannut itse.
BTW se puskuri on nippusiteillä kiinni, on niin komee viritelmä etten uskalla siihen koskea. Parsin puskuria laittamalla nippusiteitä "tikeiksi" halkeamiin ja koitan leipoa ohuesta muovilevystä popniittejä ja lämpöä käyttäen "paikkoja" isompiin reikiin. Pitänee nimetä auto scarfaceksi.
Pakko mennä rottalookilla kun ehjiä järkevän hintaisia puskurit on kiven takana + haluan oikean värisen (199)
Uusilla suodattimilla vaihteisto parani entisestään. kickdown ei edelleenkään toimi, lienee se nappi/kytkin kaasupolkimen alla viallinen. (Kl-osista 30e) En oo vielä tilannut, vielä on isompiakin murheita.
Mutta pakkokakkosella tuntuu jaksavan sutia Hiekalla ja vastaa kaasuun. vaihtaa nätisti. (en tosin ole kunnolla pääsyt testaamaan kun ei ole kilvissä. en ole vielä uskaltanut mennä leimalle)
Moottorin ilmansuodattimen ja tulpat johtoineen olen vaihtanut, toivoen käynnin parantumista.
Ilmansuodatinkoteloon mutterien tilalle vaihdoin siipiimutterit tulevien huoltojen helpottamiseksi.
Tulppien avaamiseenkin tarvittiin metrin jatkovarsi.
Tässä jumpassa tuli samalla kiinnitettyä moottoritilan öljyisyyteen. Päädyin uusimaan huohotinletkuja. oli hieman kovettunut ja murtunut. Uusi marmorilta, aika ero, uusi tuntui niin pehmeältä käteen. Lisäksi vaihdoin venakopan tiivisteen ja pesin sen kopan painepesurilla. Siistiytyi konetila kummasti.
No siihen tyhjäkäynti vaivaan löytyi lääke siitä lisäilmaluistista/tyhjäkäynti mootottorista. Kiitos foorumi
Brakekleeniä ja WD-40:stä perään. (olen spräy-öljyistä mieltynyt tähän lähinnä aineen ominaistuoksun takia) .
Itseasiassa mese käy nyt oikein nätisti. Uusi pensa teki myös ihmeitä käynnille/pakokaasujen hajulle. + pensansuodatin.
Se olikin ensikertalaiselle aika jumppaa, oli kanssa vähän ryytynyt, väänty paikat temmeltäessä. Mutta onneksi ei vuoda.
Pitää jossain vaiheessa tankata meseen 95 e10:tä sulattamaan paskaa polttoainejärjestelmästä.
(eräs vanha kaasariautoni alkoi kesän aikana käymään yberhuonosti tyhjää ja puskemaan mustaa savua. Kun pakon edessä jouduin tankkaamaan tätä uutta paskapensaa, asemalla ei tarjoiltu muuta, alkoi seuraavana päivänä käynti parantua. Looginen selitys on pakko löytyä juuri tämän aineen syövyttävistä ominaisuuksista)
Otin myös vesiletkun irti syylarista.. aika puuroa. Kannentiiviste voi olla mennyt. Moottoriöljyn joukossa ei ole vettä, joten en ole paniikissa. En ole palannut asiaan vielä, huuhteluiden jälkeen ei ole uutta öljyä ilmaantunut paisariin. Toivottavasti olivat vain 22 vuotta vanhat nesteet.
Ostin autoon uudet kesärenkaat ja vanteet 17" ja pesin auton painepesurilla sisältä ja ulkoa. (otin penkit pois autosta)
Kummasti tuli uutta uskoa projektiin, penkit ehjat ja suht siistit muutamia röökin arpia lukuunottamatta. Homeet lähti höyryllä.
Kaiken sen paskan alta kuoriutui melkein jopa yksilö. Edelleen jaksan ihmetellä kuinka väärin tätä autoa on kohdeltu.
Armorallin puhdistuspyyhkeet tuli todettua toimiviksi. (motonet)
Pohjaverouksenalla meni ylipaksua virtajohtoa supparille tai vahvarille.. mikään verhous ei sen käsittelyn jälkeen oikeen istunut.
Kaapelin poiston jälkeen tilanne parempi, mutta edellisen räpeltäjän jälkiä on nähtävissä.
Kattoluukku ja pyyhin ylättäen rupesivat toimimaan sulakkeiden asennuksilla. En tosin tiedä minkäköiset sulakkeet sinne olisi pitänyt laittaa. Ilmeisesti apina oli lainannut BMW:hensä sulakkeita. Eikä ollut oikeen valinnanvaraa kun sulakekauppa ei ole kulmantakana tallista. Välillä pitää tulla toimeen sillä mitä nurkista löytyy. Tungin vaan jokaseen paikkaan jonkun sulakkeen. (pitänee foorumilta jokupäivä ettiä se lista w201 sulakkeista, ettei tulivie)
Pyyhintä suihkin WD-40:sellä, kun poltteli pienempää sulaketta (nyt 25amp, juu tiedän on vähän liian iso)
Nyt sitten pitäs ettiä jotkut edulliset 6x9 kajarit hattuhyllylle. Siellä on sen kokoset reijät.
Keksiä siihen keskireikään jotain, alunperin vissiin ollut EA-lokero. Apinalla varmaan vahvari. (suunnittelin turkkilevyä sisustaan sopivalla värillä maalattuna)
Asentaa joku soitin, pitää kokeilla sitä mukaan tullutta.
Teen autoa budjetilla, kun noita rahareikiä on muitakin.
Poistaa mauttomat 95% tummentavat biltema/motonet lasitummennukset.
asentaa takalasien veivit.
Takakonttiin uus pohjalevy. vanha homeessa, eikä sekään orkkis.
Vaihtaa haisevat äänieristys patjat vararengaskotelosta.
Kokeilen maailmalta mukaan tarttunutta ionisaattoria, jos silla saisi vielä käryjä pois.
selvittää ilmennyt kolina etupäästä (iskari tai laakeri)
vaihtaa se laturinhihna. Nyt kesäkuumalla ei oo enää vinkunut, ni on jääny
Madaltaa autoa järkevälle tasolle (kellään sportline alustaa ylimääräsenä)
vaihtaa jäähdytinesteet (vielä kerran)
Peräöljyt, kunhan jaksan hankkia sellaisen ruutan/pumpun. kun näihin paikkoihin ei suppilon kanssa voi öljyä lisätä.
Kunnon pesu ja vahaus.
tuulilasin vaihdattaminen
kaikkee pientä fiksiä.
LEIMALLE
Talventullessa harjoittelen lohkolämmittimen asennusta, pensakonehan ei tarttis, mutta on se koneelle helpompaa.
Ainoo mitä ei ole tarvinnut tehdä on ollut hitsaus. ruostetta ei juuri ole, muutamassa paikassa kosmeettisena kiusana.
Tän kaa on mennyt nyt jo 4kk.
Kiitoksia forumilaisille mitään en olis pystyny tekee ilman täällä jaettua tietoutta, onneksi löytyy niin simppeliä ohjetta että aloittelijakin osaa.
Elikäs auto on w201 91` 1,8 automaatti. Mittarilukema 173 000 km
saksan tuonti, puunauksenjälkeen sen verran ryhdissään että ei tosta oo ruuvvattu pois ku maksimissaan sata tuhatta.
Keväällä 13 iski kauhea näpertelyn himo. Ensin yritin asuntoa ostaa jotta pääsisi remontoimaan, mutta sopivaa ei löytynyt.
Kevään aikana toinen autokin oli hankintalistalla.
Surffailin internettiä ja päädyin toteuttaamaan teinihaavetta pikkumersusta.
(amerikkalainen avolava tuli samana keväänä kokeiltua, kumma mitä kevät tekee ihmismielelle.)
Sitten alkoi se halvan ja hyvän metsästys, pientä laittoa sai olla. (nyttemmin tiedän että halpa ja hyvä ovat kaksi eri autoa.)
Iskin silmäni edulliseen "lähellä" olevaan yksilöön.
Nykyiset kuntaliitokset tekevät kummallisia muutoksia paikkakuntien välisiin etäisyyksiin.
(olisin voinut tarkistaa todellisen kilometrimäärän ennen lähtöä, kuume oli liian kova)
Kuvissa auto näytti erittäin siistiltä (rakeinen kännykkäkuva) ja myyjä kehui ruosteettomaksi, ja totesi ettei leimalle pitäisi olla mitään.
Paikanpäällä (keskellä ei mitään) tilanne olikin hieman toinen. Suurin yllätys oli mattamusta konepelti, ja palasina oleva etupuskuri, muuten niin siistissä ja ryhdikkäässä autossa, ruostetta ei ole muualla kuin siinä antennin ympärillä.
Istahdin sisään karmea homeen haju, sekoitettuna märän koiran aromiin. suurin osa lattiamatosta aivan homeessa.
Yksi ja ainut jäljellä oleva avain oli katkennut ja uudeksi pääksi oli valikoitunut prikka ja köntti hitsiä.. rammari puuttuu, makaa irrallisena takapenkillä, laturinhihna keskikonsolissa.. mersun glamour kaukana.
Katse ylös ja..Tuulilasi säröillä.
Mese kuitenkin starttasi, tosin kaamean vinkunan saattelemana.
Automaatin keppi solahti hienosti P:ltä D:lle. Olin myyty.. (uskomatonta miten niin pieni asia teki niin suuren vaikutuksen)
auto lähti nätisti liikkeelle haisten jokapuolelta aivan järkyttävälle, oletin että vanha pensa ei pala kunnolla.
Jarrut pelasivat yllättävän hyvin.
alusta ei kolissut.
kickdown ei tuntunut toimivan, oletin jotain säätöhommaa kun muuten vaihto nätisti.
Juuri kun olin ajamassa autoa railerille alkoi kauhean epätasainen tyhjäkäynti D- asemmossa. Siihen melkein kaatui kauppa.
Lavalla auton pohjaa pääsi kurkkimaan kuraamatta itseään, ei ruostetta.
Ensikertalaisena menin niin tolaltaan ristiriitaisista tunteista että jä muut tarkastuskohteet tekemättä.. Myyjä vakuutteli että kaikki toimii..
Olin tullut niin pitkälle että aattelin että ei tästä korkeelta putoa, myyn vaikka osina jos sikseen tulee.. pois ajaessani muistan että minua oksetti..
oksettaa vieläkin kun muistelen paikkaa ja sitä tilannetta.
Näin minusta tuli ensimmäsen mersuni omistaja.
Pääsin kotio myöhään illalla ja pudotin vain mesen pois kärryltä.
Palasin seuraavana päivänä, motonetin kassin kanssa.
Koko yön olin hokenut että kyllä se siitä tuoreilla pensoilla, öljyillä ja suodattimilla.
Auto näytti niin surkealta päivänvalossa, seissyt ulkona vuodenpäivät sen töhnän päällä vielä, matkan ja koeajojen kurat niskassansa.
Oli pakko yrittää kevätpakkasessa pestä sitä... toi lohtua hetkesksi. Lähti sentään käymään, tyhjäkäynti järkyttävän huono. Hihna kirkui jokakerta kun moottori otti lisää jenkaa tyhjäkäynnin aallonpohjasta.
Löysin ison öljylätäkön paikasta jossa auto oli yön seissyt. Ei voinut uskoa silmiäni kunnes tarkistin kärrynlavan ja näin sielläkin liian ison läikän.
Lähdin pois enkä palannut, kahteen viikkoon.
Olin uhonnut että mesestä tulee niin komee ettei toista ole, pakko oli palata,kun sen tein ei auto enää startannutkaan.
Akku tyhjä. No, laturi kiinni ja oottelemaan, siinä samalla ajattelin kurkkasin jäähdytinnesteen tilan, ettei vaan oisi jäätynyt, ja minkä väristä näissä käytetään?. Mitä helvettiä! onko se urpo (edellinen omistaja) sekoittanut jäähdytinnesteen ja öljyn täyttöaukot. Ei ollut mikään kevyt kalvo nesteen pinnalla vaan monta senttiä öljyä paisarissa.
Nyt en sentään paennut paikalta vaan otin auton sisään nesteiden vaihtoon.
Kun laitoin autoa omiin nimiin sain konttorilta käteeni ykkösosan ja positiiviseksi yllätyksesi otteesseen oli merkattu alustasarja.
Tällähetkellä ajokorkeus muistuttaa G-sarjaa. Siellä on oltava jonkun muun mersun jouset ja iskarit, en ole nähnyt yhtään näin korkeaa tenavaa.
Nyt kun sellaisen omistan tulee niita bongailtua liikenteestä.
Olen kohtuu keltanokka autojen rassauksessa mutta olen vaihtanut autohini öljyt itse, nyt meinas jäädä tekemättä.
Oli meinaan käytettävä KEMPPI-avainta ja metrin jatkovartta jotta sain edes öljyproput auki. ( turbiiniin öljyproppua se apina ei ollut vissin löytänyt kun se aukesi ihan nätisti kuusiokoloavaimella.)
Motonetistä ei löytynyt uutta automaattilaatikon öljyproppua. Laitoin vanhan takaisin siihenhitsattuine kiintoavaimineen päivineen. (näyttää kohtuu koomiselta tuo pohjasa törröttävä 13mm lenkkiavaimen puolikas. (toinen puoli avaimesta käytettiin moottorin öljyproppuun)
Alottelijan virheen tein kun en laittanut kuparitiivistettä jäi näemmä tiputtamaan öljyä. Ärsyttää ruveta läträämään..
Öljynvaihdon yhteydessä, löytyi öljyvuodon syy... murtunut öljypohja, täräytetty johonkin. Siihen auttoi kemiallinnen metalli.
Moottoriöljy haisi aika pahalta.. Ja mustaa ku mikä, ei todellakaan paahdetun kahvin väristä.
auto on ilmeisesti ollut MATALA. Katallysaattorin lmpösuojaakaan ei enää ollut kuin puolet jäljellä.. Edellinen ei ole kyllä säälinyt tätä autoa yhtään... matakuudesta varmaan johtuu etupuskurin säpäleisyys.
Etupuskuri ja konepelti ovat jostain toisesta autosta, lukkopelti hieman vääntynyt, joten auto lienee kolaroitu. Papereissa ei kuitenkaan ole siitä mainintaa joten luulen että tämä jo mainitsemani apina on ajanut ajoneuvon metsä tai kaupunginhallituksen puolelle ja korjannut itse.
BTW se puskuri on nippusiteillä kiinni, on niin komee viritelmä etten uskalla siihen koskea. Parsin puskuria laittamalla nippusiteitä "tikeiksi" halkeamiin ja koitan leipoa ohuesta muovilevystä popniittejä ja lämpöä käyttäen "paikkoja" isompiin reikiin. Pitänee nimetä auto scarfaceksi.
Pakko mennä rottalookilla kun ehjiä järkevän hintaisia puskurit on kiven takana + haluan oikean värisen (199)
Uusilla suodattimilla vaihteisto parani entisestään. kickdown ei edelleenkään toimi, lienee se nappi/kytkin kaasupolkimen alla viallinen. (Kl-osista 30e) En oo vielä tilannut, vielä on isompiakin murheita.
Mutta pakkokakkosella tuntuu jaksavan sutia Hiekalla ja vastaa kaasuun. vaihtaa nätisti. (en tosin ole kunnolla pääsyt testaamaan kun ei ole kilvissä. en ole vielä uskaltanut mennä leimalle)
Moottorin ilmansuodattimen ja tulpat johtoineen olen vaihtanut, toivoen käynnin parantumista.
Ilmansuodatinkoteloon mutterien tilalle vaihdoin siipiimutterit tulevien huoltojen helpottamiseksi.
Tulppien avaamiseenkin tarvittiin metrin jatkovarsi.
Tässä jumpassa tuli samalla kiinnitettyä moottoritilan öljyisyyteen. Päädyin uusimaan huohotinletkuja. oli hieman kovettunut ja murtunut. Uusi marmorilta, aika ero, uusi tuntui niin pehmeältä käteen. Lisäksi vaihdoin venakopan tiivisteen ja pesin sen kopan painepesurilla. Siistiytyi konetila kummasti.
No siihen tyhjäkäynti vaivaan löytyi lääke siitä lisäilmaluistista/tyhjäkäynti mootottorista. Kiitos foorumi
Brakekleeniä ja WD-40:stä perään. (olen spräy-öljyistä mieltynyt tähän lähinnä aineen ominaistuoksun takia) .
Itseasiassa mese käy nyt oikein nätisti. Uusi pensa teki myös ihmeitä käynnille/pakokaasujen hajulle. + pensansuodatin.
Se olikin ensikertalaiselle aika jumppaa, oli kanssa vähän ryytynyt, väänty paikat temmeltäessä. Mutta onneksi ei vuoda.
Pitää jossain vaiheessa tankata meseen 95 e10:tä sulattamaan paskaa polttoainejärjestelmästä.
(eräs vanha kaasariautoni alkoi kesän aikana käymään yberhuonosti tyhjää ja puskemaan mustaa savua. Kun pakon edessä jouduin tankkaamaan tätä uutta paskapensaa, asemalla ei tarjoiltu muuta, alkoi seuraavana päivänä käynti parantua. Looginen selitys on pakko löytyä juuri tämän aineen syövyttävistä ominaisuuksista)
Otin myös vesiletkun irti syylarista.. aika puuroa. Kannentiiviste voi olla mennyt. Moottoriöljyn joukossa ei ole vettä, joten en ole paniikissa. En ole palannut asiaan vielä, huuhteluiden jälkeen ei ole uutta öljyä ilmaantunut paisariin. Toivottavasti olivat vain 22 vuotta vanhat nesteet.
Ostin autoon uudet kesärenkaat ja vanteet 17" ja pesin auton painepesurilla sisältä ja ulkoa. (otin penkit pois autosta)
Kummasti tuli uutta uskoa projektiin, penkit ehjat ja suht siistit muutamia röökin arpia lukuunottamatta. Homeet lähti höyryllä.
Kaiken sen paskan alta kuoriutui melkein jopa yksilö. Edelleen jaksan ihmetellä kuinka väärin tätä autoa on kohdeltu.
Armorallin puhdistuspyyhkeet tuli todettua toimiviksi. (motonet)
Pohjaverouksenalla meni ylipaksua virtajohtoa supparille tai vahvarille.. mikään verhous ei sen käsittelyn jälkeen oikeen istunut.
Kaapelin poiston jälkeen tilanne parempi, mutta edellisen räpeltäjän jälkiä on nähtävissä.
Kattoluukku ja pyyhin ylättäen rupesivat toimimaan sulakkeiden asennuksilla. En tosin tiedä minkäköiset sulakkeet sinne olisi pitänyt laittaa. Ilmeisesti apina oli lainannut BMW:hensä sulakkeita. Eikä ollut oikeen valinnanvaraa kun sulakekauppa ei ole kulmantakana tallista. Välillä pitää tulla toimeen sillä mitä nurkista löytyy. Tungin vaan jokaseen paikkaan jonkun sulakkeen. (pitänee foorumilta jokupäivä ettiä se lista w201 sulakkeista, ettei tulivie)
Pyyhintä suihkin WD-40:sellä, kun poltteli pienempää sulaketta (nyt 25amp, juu tiedän on vähän liian iso)
Nyt sitten pitäs ettiä jotkut edulliset 6x9 kajarit hattuhyllylle. Siellä on sen kokoset reijät.
Keksiä siihen keskireikään jotain, alunperin vissiin ollut EA-lokero. Apinalla varmaan vahvari. (suunnittelin turkkilevyä sisustaan sopivalla värillä maalattuna)
Asentaa joku soitin, pitää kokeilla sitä mukaan tullutta.
Teen autoa budjetilla, kun noita rahareikiä on muitakin.
Poistaa mauttomat 95% tummentavat biltema/motonet lasitummennukset.
asentaa takalasien veivit.
Takakonttiin uus pohjalevy. vanha homeessa, eikä sekään orkkis.
Vaihtaa haisevat äänieristys patjat vararengaskotelosta.
Kokeilen maailmalta mukaan tarttunutta ionisaattoria, jos silla saisi vielä käryjä pois.
selvittää ilmennyt kolina etupäästä (iskari tai laakeri)
vaihtaa se laturinhihna. Nyt kesäkuumalla ei oo enää vinkunut, ni on jääny
Madaltaa autoa järkevälle tasolle (kellään sportline alustaa ylimääräsenä)
vaihtaa jäähdytinesteet (vielä kerran)
Peräöljyt, kunhan jaksan hankkia sellaisen ruutan/pumpun. kun näihin paikkoihin ei suppilon kanssa voi öljyä lisätä.
Kunnon pesu ja vahaus.
tuulilasin vaihdattaminen
kaikkee pientä fiksiä.
LEIMALLE
Talventullessa harjoittelen lohkolämmittimen asennusta, pensakonehan ei tarttis, mutta on se koneelle helpompaa.
Ainoo mitä ei ole tarvinnut tehdä on ollut hitsaus. ruostetta ei juuri ole, muutamassa paikassa kosmeettisena kiusana.
Tän kaa on mennyt nyt jo 4kk.
Kiitoksia forumilaisille mitään en olis pystyny tekee ilman täällä jaettua tietoutta, onneksi löytyy niin simppeliä ohjetta että aloittelijakin osaa.
Elikäs auto on w201 91` 1,8 automaatti. Mittarilukema 173 000 km
saksan tuonti, puunauksenjälkeen sen verran ryhdissään että ei tosta oo ruuvvattu pois ku maksimissaan sata tuhatta.
Viimeksi muokannut Ryygeri, Ti 02.07.2013 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oppirahat on maksettava.
Re: 1. tenavani
Tämähän oli jännä stoori
Saako udella paljonko tenava maksoi?

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Pidähän meitä ajan tasalla kuinka projeksi etenee, ja mitä katsastaja kommentoi autostasi.
Mielenkiintoista luettavaa.
W203 - 01
- Artsi -
Mielenkiintoista luettavaa.
W203 - 01
- Artsi -
Tenava maksoi 450e. Se oli halvin siistikuntoisista. eipä tähän ole vielä tolkuttomasti ole uponnut. Ainoa oikea rahareikä on tuulilasin vaihto, 250-300e. (isosumma ostohintaan nähden) sitten puoltoistasataa tais mennä öljyihin ja suodattimiin. Katsastukseen menee se toinen puoltoistasataa. Eli nyt ollaan noin tonnissa. Sillä rahalla olis saanut jo toimivan kilvissä olevan. Tosin näin sen on saanut ikäänkuin osamaksulla.
Kesärenkaat sain 300 euroon, halvemmalla (alle sataseen) olis päässyt, jos olisi ostanut vaan jotkut 15 kumit.
Mut pitihän siihen saada komeet alupallot.
Edellisestä volkkarista jäi 16" levipellit.. keskireikä on vaan pieni, en tiedä uskaltaako alkaa pirraamaan vanteiden keskireikää isommaks.
tosin onhan näissä keskittävät pultit. Mielipiteitä?
1300e, On tässä siis vaiheessa kustannukset.
Nyt ollaan siinä taloudellisesti järkevän rajamailla. äkkiä uppoo satanen sinne satanen tänne.
(joo joo ei näissä ole järkeä rahallisesti)
Jos vaikka ens viikolla sais haettua jekkutarrat ja tekis vähän maantietestausta, ja sen tuulilasin vaihdatuksen.
Kesärenkaat sain 300 euroon, halvemmalla (alle sataseen) olis päässyt, jos olisi ostanut vaan jotkut 15 kumit.
Mut pitihän siihen saada komeet alupallot.
Edellisestä volkkarista jäi 16" levipellit.. keskireikä on vaan pieni, en tiedä uskaltaako alkaa pirraamaan vanteiden keskireikää isommaks.
tosin onhan näissä keskittävät pultit. Mielipiteitä?
1300e, On tässä siis vaiheessa kustannukset.
Nyt ollaan siinä taloudellisesti järkevän rajamailla. äkkiä uppoo satanen sinne satanen tänne.
(joo joo ei näissä ole järkeä rahallisesti)
Jos vaikka ens viikolla sais haettua jekkutarrat ja tekis vähän maantietestausta, ja sen tuulilasin vaihdatuksen.
Oppirahat on maksettava.
Ryygeri kirjoitti:Edellisestä volkkarista jäi 16" levipellit.. keskireikä on vaan pieni, en tiedä uskaltaako alkaa pirraamaan vanteiden keskireikää isommaks.tosin onhan näissä keskittävät pultit. Mielipiteitä?
Muuten hyvä mut Volkkarin vanteita ei saa muutenkaan menemään meseen, pulttijako on väärä

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Uudemissa Volkkareissa ja pirkkavolkkareissa on 5x112 jako.
Kokeiliin niitä isäukon -11 Skeidaan
yritin vaihtokauppaa kun valitti 17" rengastustaan liian kovaksi, ei lämmenny, en tiä miksi..
auto missä mulla ne levit oli -06 caddy, ja ostin ne mk5 farmari golffista
Sitä edellisessä omistamassani -01 mk4 golffissa oli 5x100.
Kokeiliin niitä isäukon -11 Skeidaan

yritin vaihtokauppaa kun valitti 17" rengastustaan liian kovaksi, ei lämmenny, en tiä miksi..

auto missä mulla ne levit oli -06 caddy, ja ostin ne mk5 farmari golffista
Sitä edellisessä omistamassani -01 mk4 golffissa oli 5x100.
Oppirahat on maksettava.
joo muutama malli se vaan on 2000 luvun vaihteesta volkkareissa missä on 5x100. Normaalisti on 5x112. Mutta keskireikä on 9mm liian pieni, ja olakkeen joutuu leikkaamaan kokonaan pois. Menee keskiö veteläksi? Tosin, olen nähnyt niitä käytettävän, eikä ne ole kyllä sen kummemmin olleet "huonoja". Leikkaa keskiö pois vaan jos uskallat 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuossa oli kyllä "kauno" aika kaukana, mutta kirjailijoilla on omat vapautensaRyygeri kirjoitti:Menee kaunokirjallisuudeksi olen pahoillani..

Oli aikaa joten oli puuhastelemassa, Laitetaanpas vähän kuvia.
Ajokorkeus on todellakin G-sarjan tasoa.. ja ei auto ei ole tunkin päällä... Avain mun kiesiin Puskurista puuttuu paloja Ei puutu enää
ei kaunis mutta tulipahan kokeiltua. Oli haaste kun oli niin monta mutkaa.
Toista puolta puskurista aloitin "ompelemaan" kasaan.
Lähikuva aiheesta
Sitten sitä sisustaa. tätä oli koko auto täynnä....
KEMPPI-avain on toistaiseksi vielä paikallaan.
Etupyörän kolina paljastui löysiksi iskarin puulteiksi.
Tuli kiristettyä laakeri kokeilumielessä.
jatkossa näköjään täytyy vielä pienentää kuvia.
Ajokorkeus on todellakin G-sarjan tasoa.. ja ei auto ei ole tunkin päällä... Avain mun kiesiin Puskurista puuttuu paloja Ei puutu enää

Tuli kiristettyä laakeri kokeilumielessä.
jatkossa näköjään täytyy vielä pienentää kuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Oppirahat on maksettava.
Todenperäisyyttä, enkä kirjallista asua epäillytkään. Säälitti vaan nuo lievät "pettymykset"tango kirjoitti:Tuossa oli kyllä "kauno" aika kaukana, mutta kirjailijoilla on omat vapautensaRyygeri kirjoitti:Menee kaunokirjallisuudeksi olen pahoillani..
Joo suurennus on niin raju että siksi olenkin jäänyt empimään, jos olisi kyse muutamasta millistä, olisin tehnyt sen jo.Sergey kirjoitti:keskireikä on 9mm liian pieni, ja olakkeen joutuu leikkaamaan kokonaan pois. Menee keskiö veteläksi? )
Luulisi että se olake/pokkaus vahvistaa vannetta aika paljon.
ootellaa viel jos joku volkkarimies haluais ostaa me mult pois.
Tai sitten joku hullunrohkea mesemiäs

Onneksi alkaa jo helpottaatango kirjoitti: Todenperäisyyttä, enkä kirjallista asua epäillytkään. Säälitti vaan nuo lievät "pettymykset"

Oppirahat on maksettava.
Ai anteeksi, pahoittelen tietämättömyyttäniSergey kirjoitti:joo muutama malli se vaan on 2000 luvun vaihteesta volkkareissa missä on 5x100. Normaalisti on 5x112. Mutta keskireikä on 9mm liian pieni, ja olakkeen joutuu leikkaamaan kokonaan pois. Menee keskiö veteläksi? Tosin, olen nähnyt niitä käytettävän, eikä ne ole kyllä sen kummemmin olleet "huonoja". Leikkaa keskiö pois vaan jos uskallat

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Oishan sen puskurin voinut vaikka lasikuidulla korjata... 

Jos olisin lähtenyt yrittämään oikeasti korjaamaan olisin varmaan yrittänyt lasikuituamesekisti kirjoitti:Oishan sen puskurin voinut vaikka lasikuidulla korjata...
Olen joskus soutuveneitä paikannut lasikuidulla. Tulee niin rumaa jälkeä ja parin päivän päänsärky.
Ei tuostakaan nyt kaunis tullut, ei ollut tarkoituskaan. Mutta kun se on tehty pilke silmäkulmassa niin hyväksyn sen.
Eikä kukaan pääse sanoon että etkö siistimmin osannu, kun voin kuitata että se on tarkoituksella tuollainen.
En itse voi sietää itseltäni sellaisia korjauksia jotka on melkein siistejä mutta sitten jossain valossa näkyy kuitenkin jtn.
Nyt on haettu niin rumaa että se rumuudessaan muuttuu kauniiksi.

Mutta en myöskään lähde rumentamaan ehjiä siistikuntoisia osia.
Ei huolta, en vetänyt herneitä nenään hymyilin kirjoittaessani.

Oppirahat on maksettava.
no oha se ny tarkoituksellista kun mustaan puskuriin laittaa punaiset tikit
minusta se o just hyvä noin.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Nyt tuli varattua aika tuulilasin vaihtoon.. 280e yök.
Tuli sitten tavallaan joku päivämäärä mihin tavotella katastus valmiiks.
Jekkutarrat haen että pääsen maantielle herkistelee jarruja.
Lisäksi oon pahjäilly hattuhyllyä.. jos verhoiliskin uudestaan jollain tummalla kankaalla niin ei tartte ostaa just 6x9 kajareita.
Pitänee kysästä isoäidiltä josko sillä olis jtn tarkoitukseen sopivaa. Niitellä kiinni alapuolelta.
sit vaan jotku vanerinpalat reikien kohalle ja niihin lompakkoa parhaiten miellyttävät mölylähteet.
Sit pitäs saada ittestä irti, että menis ja nostais auton taas ylös pukeille. Kömpiä auton alle ja laittaa sinne vaihdelaatikon pohjaproppuun se tiiviste.
PUHDAS astia alle ja kaataa öljyt täyttöreijästä takas.
Katsurit kun ei tykkää jos niiden nosturille tippuu öljyä..
Entiä pitäskö sitä avainta koittaa rälläköidä pois sieltä? On vaan niin ikävä maata selällää ja naaman päällä huudattaa rälläkkää..
vai jättääkö inssin päiviteltäväks
Radiokin olis hyvä saada paikalleen, ettei tuu insinöörille sellasta kuvaa että tää olis joku pommi
Ja sit mietityttää se että kun otteessa on maininta alustasarjasta. (erikseen vielä mainittu että 30cm navan keskiöstä lokarinkaaren korkeimpaan kohtaan) Poistuuko se sieltä jos ajan leimalle ilman sitä sarjaa? Tarkoitushan olisi saada tuo pilvistä maan pinnalle jossain vaiheessa.
Tuli sitten tavallaan joku päivämäärä mihin tavotella katastus valmiiks.
Jekkutarrat haen että pääsen maantielle herkistelee jarruja.
Lisäksi oon pahjäilly hattuhyllyä.. jos verhoiliskin uudestaan jollain tummalla kankaalla niin ei tartte ostaa just 6x9 kajareita.
Pitänee kysästä isoäidiltä josko sillä olis jtn tarkoitukseen sopivaa. Niitellä kiinni alapuolelta.
sit vaan jotku vanerinpalat reikien kohalle ja niihin lompakkoa parhaiten miellyttävät mölylähteet.
Sit pitäs saada ittestä irti, että menis ja nostais auton taas ylös pukeille. Kömpiä auton alle ja laittaa sinne vaihdelaatikon pohjaproppuun se tiiviste.
Entiä pitäskö sitä avainta koittaa rälläköidä pois sieltä? On vaan niin ikävä maata selällää ja naaman päällä huudattaa rälläkkää..

Radiokin olis hyvä saada paikalleen, ettei tuu insinöörille sellasta kuvaa että tää olis joku pommi

Ja sit mietityttää se että kun otteessa on maininta alustasarjasta. (erikseen vielä mainittu että 30cm navan keskiöstä lokarinkaaren korkeimpaan kohtaan) Poistuuko se sieltä jos ajan leimalle ilman sitä sarjaa? Tarkoitushan olisi saada tuo pilvistä maan pinnalle jossain vaiheessa.
Oppirahat on maksettava.
-
- Sisäänajossa
ei poistu mulla on merkattu 35cm ja nyt on 41cm eivät kyselleet mitään katsatuksessa.Ryygeri kirjoitti: sit mietityttää se että kun otteessa on maininta alustasarjasta. (erikseen vielä mainittu että 30cm navan keskiöstä lokarinkaaren korkeimpaan kohtaan) Poistuuko se sieltä jos ajan leimalle ilman sitä sarjaa? Tarkoitushan olisi saada tuo pilvistä maan pinnalle jossain vaiheessa.
Toki minäkin ymmärrän tuon että pilke silmäkulmassa korjataan nippusiteillä, tai jos vaikka rottalookkia hakee niin eikös ne ole vaan plussaa
Hattuhyllystä; mulla oli ihme karvamatolla päällystetty
revin sen pois, paikkasin reiät sellaisella "kovalevyllä" tms ( jotakin pahvin ja vanerin väliltä, tiedätte jos olette materiaaliin törmänneet
) ja hattuhyllyn päällystin mustalla tekonahalla
(varmaan jakaa mielipiteitä kyseinen materiaali). Kajareiksi koppasin sitten jostain rojukaupan tarjouksesta pioneerin 130millin (?) kokoiset koaksaalit.

Hattuhyllystä; mulla oli ihme karvamatolla päällystetty

Kantsisko kuitenkin laittaa uudet öljyt ettei kierrätä niitä "vanhoja" jos vaikka puhdistuis laatikkokin hieman, ja osta sellanen tulppa siihe uus ku ei se maksa tiivisteineen ku ehkä 3eRyygeri kirjoitti:Sit pitäs saada ittestä irti, että menis ja nostais auton taas ylös pukeille. Kömpiä auton alle ja laittaa sinne vaihdelaatikon pohjaproppuun se tiiviste.
Radiokin olis hyvä saada paikalleen, ettei tuu insinöörille sellasta kuvaa että tää olis joku pommi![]()

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Öljyt on todellaki uudet, niil on ajetu ehkä 1km tallia ympäri.
Tosta kun sai turbiininistakin öljyt pois pohjapropulla niin sielt on tullu kyl kaikki pihalle.
Paljos sinne sit menee öljyä. Kun turbiinin kanssa meni 4,5 vai olikose 5,5l.
ääh vaihteistöljy oli niin kallista etten raaski..
Ei motonetista prkl saanu uutta.
Vois kyl käydä marmoritiskiltä kysymässä.
jos niillä vaik olis.
Tosta kun sai turbiininistakin öljyt pois pohjapropulla niin sielt on tullu kyl kaikki pihalle.
Paljos sinne sit menee öljyä. Kun turbiinin kanssa meni 4,5 vai olikose 5,5l.
ääh vaihteistöljy oli niin kallista etten raaski..
Ei motonetista prkl saanu uutta.
Vois kyl käydä marmoritiskiltä kysymässä.
jos niillä vaik olis.
Oppirahat on maksettava.
Muista myös itse korikin öljytä ettei ruostu. 

Paikallisesta Mersuliikkeestä löytyi yllättäen suoraan hyllystä vaihteiston pohjaroppu..
Maksokin vaan 1,50€ ja kaupanpäälle kuppi kahvia
luulin eka että oli pilkkuvirhe mutta ei..
Kickdownkytkintäkin tarjottiin sopivasti että sekin asia on pois päiväjärjestyksestä.
Puuhakilvet sain haettua ja katsastuksen varattua..
Rupeaa jo jänskättää
Millään meinaa jaksaa oottaa perjantaihin et pääsee ajelee omalla mesellä..
Tosin en muistanut, että olin luvannut anopille tekemään kiviaidan, joudun luovuttaa teinin ensityypit vaimokkeelle
Pikkumesen perään ei viitti laittaa reilun parin tonnin painosta kärriä... Vaikka siinä koukku onkin.
Sain kaivettua esille mini-ionisaattorini, jos sillä sais neutraloitua loput epämiellyttävät hajut autosta.
Maksokin vaan 1,50€ ja kaupanpäälle kuppi kahvia

Kickdownkytkintäkin tarjottiin sopivasti että sekin asia on pois päiväjärjestyksestä.
Puuhakilvet sain haettua ja katsastuksen varattua..
Rupeaa jo jänskättää

Millään meinaa jaksaa oottaa perjantaihin et pääsee ajelee omalla mesellä..
Tosin en muistanut, että olin luvannut anopille tekemään kiviaidan, joudun luovuttaa teinin ensityypit vaimokkeelle

Pikkumesen perään ei viitti laittaa reilun parin tonnin painosta kärriä... Vaikka siinä koukku onkin.
Sain kaivettua esille mini-ionisaattorini, jos sillä sais neutraloitua loput epämiellyttävät hajut autosta.
Oppirahat on maksettava.
Pidetään peukkujaRyygeri kirjoitti: Puuhakilvet sain haettua ja katsastuksen varattua..

Sain kickdown kytkimen ja sen vaihdelaatinkon pohjatulpan vaihdettua...
Nyt huomasin ettei jarruvalot eikä takasumari syty!! peruutusvaloista ei ole tietoa.. (en ehtinyt, enää tutkia) Muut valot pelittää..
Polttoainemittari toimii. ovat kai saman sulakkeen takana, joten ei liene sulakevika.
1.Pyörittelen sulakkeen kutenkin varmuuden vuoksi, jos sattuu olemaan sulakevika.
Sumarin piuha (harmaa) on poikki... on erillään muista takaluukussa, johtonippu näyttää menevän varapyöräkotelon alle.
Onko kellään tietoa miten pystyn seuraamaan valojen johtonippua? Mihin se menee?
Nyt huomasin ettei jarruvalot eikä takasumari syty!! peruutusvaloista ei ole tietoa.. (en ehtinyt, enää tutkia) Muut valot pelittää..
Polttoainemittari toimii. ovat kai saman sulakkeen takana, joten ei liene sulakevika.
1.Pyörittelen sulakkeen kutenkin varmuuden vuoksi, jos sattuu olemaan sulakevika.
Sumarin piuha (harmaa) on poikki... on erillään muista takaluukussa, johtonippu näyttää menevän varapyöräkotelon alle.
Onko kellään tietoa miten pystyn seuraamaan valojen johtonippua? Mihin se menee?
Viimeksi muokannut Ryygeri, To 11.07.2013 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oppirahat on maksettava.
älä pelkästään pyöritteleSitten niihin jarruvaloihin..
1. pyörittelen sulakkeen, jos sattuu oleen huono kontakti.
Mutta jos tämä ei auta onko vinkkejä?

Itsellä kävi edellisellä mersul sama juttu.. sulake näytti ehjältä ni en tietenkää viittinny alkaa sitä enempää ihmettelemää.. mittailin kytkimiä yms.. ei löytynny vikaa ja otin viel sulakkeen irti ja HUPS hajos kahteen osaan se kuparilanka.. pomppas katsastuskin siihen

eikä sul varmaankaan pala pakkivalokaan
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
W201 -90
????
Miten totesit?Jufo89 kirjoitti: viallinen peräkärrin pistoke oli polttannu sulakkeen..
Oppirahat on maksettava.
myöhemmin huomasin että pistokkeen yksi nasta heilui ja ei ilmeisesti antanut kunnon kontaktia. kuitenkin vika korjaantui uudella sulakkeella 

Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
W201 -90
????
W201 -90
????
Valo-ongelma ratkesi käynnistämällä auton... noloa..
Muissa autoissa on kyllä jarruvalot syttyneet pelkillä virroilla.
Perjantaina lähdin into piukeena suorittamaan maantiekoeajoja, jekkutarroilla ennen katsastusta vähän verryttelemään.
Hieman liikettä vanhoihin niveliin.
Heti alkuun auto tuntui hieman oudolta, veteli puolelta toiselle ja jotenkin muljui. Hymy hyytyi nopeasti kun etupää tuntui letkulta. Todella epämersumaista.
Päästyäni löysältä irtosoralta asfalttitielle. Syttyi päässäni viimenenkin varoituslamppu. Auto ei todellakaan mene suoraan ja ohjaus jotenkin elää, jokaisella korjausliikkellä erilainen vaikutus. Koiva vasen kaarre ja kumi ulvoo, vauhtia n. 30-40kmh. Jotain on pakko olla vialla. Ei tällä voi ajaa.
Pelko perseessä ja paskat housussa nilkutin paikalliseen huoltamoon. Kello varttiavaille neljä perjantaina.
5cm haritusta ja kaikki etupään alustan pultut ja mutterit löysällä. + toisesta raidetangonpäästä puuttui mutteri!!!
Se saatanan apina oli ennen myyntiä vaihtanut alle korkeammat jouset ja laittanut kaiken vain höpötilleen.
Kohtuullisen hengenvaarallinen temppu.
Keväällä autoa ostaessa koeajo suoritettiin savivellissä joka oli täynnä routareikiä, neliveto transporterkin pysyi niissä olosuhteissa juuri ja juuri ojien välissä. Asfaltille ei kilvettömällä autolla uskaltanut mennä.
Mesen alusta ei kolissut joten oletin sen olevan ok.
Kaverilla ei ollut raidetankoon sopivaa mutteria joten auto oli jätettävä pajan pihaan ja jatkettava matkaa kävellen.
Lisäksi meni hukkaan 3päivää ajoaikaa. No olempahan hengissä.
No tänään sain aamusta haettua raidetangonpäät (toisessa oli väljää,muistatte varmaan ei mitään leimalle)
Kaveri sai ne vaihdettua ja mittailtua kulmat kohilleen. Havaitsimme siinä samalla että hihnankiristin on paskana, no pieni vinkuna ei vauhtia hidasta. Eikun kovaa ajoa.
Vinkuna loppu kitkaspräyllä. Pitää perehtyä siihen kiristimeen joskus toiste.
Jokatapauksessa moottori kävi nätisti, ja vaihteisto vaihtaa hienosti. Tyhjäkäyntikin tasoittui vielä entisestään. Moottorissa tuntui olevan vetoa, ihan yllätyin vanhan daamin kiihtyvyydestä.
Aikani kurvailtuani, huomasin tripin olevan samassa lukemassa kuin tallilta lähtiessä. Selvishän se syy alhaiselle mittarilukemalle... Mittari ei pyöri.. Lisää palataan asiaan -listalle.
Edit: Ja käännetään veistä.... Tuulilasin vaihtoliikkeeseen oli toimitettu väärä lasi... Venyy seki viikolla
No soitto konttorille että mitä tehää... kattastusmies onneks sano ettei siitä tuu ku korjauskehotus...
Muissa autoissa on kyllä jarruvalot syttyneet pelkillä virroilla.
Perjantaina lähdin into piukeena suorittamaan maantiekoeajoja, jekkutarroilla ennen katsastusta vähän verryttelemään.
Hieman liikettä vanhoihin niveliin.
Heti alkuun auto tuntui hieman oudolta, veteli puolelta toiselle ja jotenkin muljui. Hymy hyytyi nopeasti kun etupää tuntui letkulta. Todella epämersumaista.
Päästyäni löysältä irtosoralta asfalttitielle. Syttyi päässäni viimenenkin varoituslamppu. Auto ei todellakaan mene suoraan ja ohjaus jotenkin elää, jokaisella korjausliikkellä erilainen vaikutus. Koiva vasen kaarre ja kumi ulvoo, vauhtia n. 30-40kmh. Jotain on pakko olla vialla. Ei tällä voi ajaa.
Pelko perseessä ja paskat housussa nilkutin paikalliseen huoltamoon. Kello varttiavaille neljä perjantaina.
5cm haritusta ja kaikki etupään alustan pultut ja mutterit löysällä. + toisesta raidetangonpäästä puuttui mutteri!!!
Se saatanan apina oli ennen myyntiä vaihtanut alle korkeammat jouset ja laittanut kaiken vain höpötilleen.
Kohtuullisen hengenvaarallinen temppu.
Keväällä autoa ostaessa koeajo suoritettiin savivellissä joka oli täynnä routareikiä, neliveto transporterkin pysyi niissä olosuhteissa juuri ja juuri ojien välissä. Asfaltille ei kilvettömällä autolla uskaltanut mennä.
Mesen alusta ei kolissut joten oletin sen olevan ok.
Kaverilla ei ollut raidetankoon sopivaa mutteria joten auto oli jätettävä pajan pihaan ja jatkettava matkaa kävellen.
Lisäksi meni hukkaan 3päivää ajoaikaa. No olempahan hengissä.
No tänään sain aamusta haettua raidetangonpäät (toisessa oli väljää,muistatte varmaan ei mitään leimalle)
Kaveri sai ne vaihdettua ja mittailtua kulmat kohilleen. Havaitsimme siinä samalla että hihnankiristin on paskana, no pieni vinkuna ei vauhtia hidasta. Eikun kovaa ajoa.
Vinkuna loppu kitkaspräyllä. Pitää perehtyä siihen kiristimeen joskus toiste.
Jokatapauksessa moottori kävi nätisti, ja vaihteisto vaihtaa hienosti. Tyhjäkäyntikin tasoittui vielä entisestään. Moottorissa tuntui olevan vetoa, ihan yllätyin vanhan daamin kiihtyvyydestä.
Aikani kurvailtuani, huomasin tripin olevan samassa lukemassa kuin tallilta lähtiessä. Selvishän se syy alhaiselle mittarilukemalle... Mittari ei pyöri.. Lisää palataan asiaan -listalle.
Edit: Ja käännetään veistä.... Tuulilasin vaihtoliikkeeseen oli toimitettu väärä lasi... Venyy seki viikolla
No soitto konttorille että mitä tehää... kattastusmies onneks sano ettei siitä tuu ku korjauskehotus...
Viimeksi muokannut Ryygeri, Ti 16.07.2013 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oppirahat on maksettava.
"mittari ei pyöri"
ilmeisesti kohtalaisen yleistä, että mittaristosta on yks pieni hammasratas päässyt limpskahtaan pois paikoiltaan. joskus tullut vastaankin sama vika, en vaan kuollaksenikaan muista kovin tarkkaan. joku pieni muovinen hammasratas akselilla pääsee liikkuun, eikä ota enää kosketusta toiseen rattaaseen, tai jotain sellasta. mittaristo käteen ja tutkiin, niin selviää.
ilmeisesti kohtalaisen yleistä, että mittaristosta on yks pieni hammasratas päässyt limpskahtaan pois paikoiltaan. joskus tullut vastaankin sama vika, en vaan kuollaksenikaan muista kovin tarkkaan. joku pieni muovinen hammasratas akselilla pääsee liikkuun, eikä ota enää kosketusta toiseen rattaaseen, tai jotain sellasta. mittaristo käteen ja tutkiin, niin selviää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No eihän se läpi mennyt...
akku irti (oma moka)
tuulilasi (ketun lasiliike)
sivuvilkut mustat (ois voinu putsata)
ALUSTA LIIAN KORKEA (kusipää inssi)
Päästöt .... HC arvo liian korkea tyhjäkäynnillä.
vinkkejä viimeseen?
akku irti (oma moka)
tuulilasi (ketun lasiliike)
sivuvilkut mustat (ois voinu putsata)
ALUSTA LIIAN KORKEA (kusipää inssi)
Päästöt .... HC arvo liian korkea tyhjäkäynnillä.
vinkkejä viimeseen?
Oppirahat on maksettava.