Eli 200 kaasutin + kat malli.
Jostain syystä HC arvot nousseet pakokaasutesteissä eli 198. Vedättäessä meno tahmeaa.
Eivät vielä pahat arvot HC:lle mutta nousseet silti. ONko syytä tarkistaa v-jakan kansi & puola vai epäilyksiä imupuolen vuodosta?
Tulpat + ilmansuodatin vaihdettu juuri
MB124 200 kaasutin...
Re: MB124 200 kaasutin...
Kaasuttajan ja imusarjan välinen kumilaippa kannattaa tarkastaa. Ajan myötä tulee pieniä murtumia ja rupeavat vuotamaan. Lisäksi olisi hyvä tarkistaa, että alipaineletkut eivät vuoda eivätkä ole tukossa.
Jakajan kansi + pyörijä tuntuu olevan aikamoista kulutustavaraa näissä w124 bensavehkeissä, joten tuskin siitä haittaakan on, jos ne vaihtaa. Kyseiseen koneeseen ne eivät muistaakseni maksakkaan paljoa. Onko tyhjäkäynti kuitenkin tasaista vai vaeltaako?
Mitään rakettejahan nämä eivät ole (tahmea kiihtyvyys), mutta pitkään olen oman autoni suorituskykyäni epäillyt. Kuinka pitkään kestää kiihdytys 0-100? Omalla en ole koskaan päässyt alle 20 sekunnin.
Jakajan kansi + pyörijä tuntuu olevan aikamoista kulutustavaraa näissä w124 bensavehkeissä, joten tuskin siitä haittaakan on, jos ne vaihtaa. Kyseiseen koneeseen ne eivät muistaakseni maksakkaan paljoa. Onko tyhjäkäynti kuitenkin tasaista vai vaeltaako?
Mitään rakettejahan nämä eivät ole (tahmea kiihtyvyys), mutta pitkään olen oman autoni suorituskykyäni epäillyt. Kuinka pitkään kestää kiihdytys 0-100? Omalla en ole koskaan päässyt alle 20 sekunnin.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Kyllä se tyhjäkäynti hieman vaeltaa ja heijaa
Viallinen lambda-anturi voi aiheuttaa tyhjäkäynnin vaellusta (sekä tietysti sen että päästöt pielessä). En tosin tiedä miten tuon lambdan saisi kotikonstein testattua. Monet ovat forumilla kirjoittaneet, että rikkoontunut lambda anturi on aiheuttanut (tyhjäkäynnin heijaamisen lisäksi) kulutuksen nousua (kone käy ilmeisesti liian rikkaalla). Oletko huomannut kulutuksessa muutosta? Lambdasta löytyy varmaan haulla lisää tietoa.
Mutta lähtisin liikkeelle kaasuttajan kumilaipan ja alipaineletkujen tarkastuksella. Ne kun ovat helppoja tarkastaa itse. Sen jälkeen voisi koittaa selvittää lambdan toimintaa. Tietysti aina herää kysymys ylijännitereleen kunnosta. Tuntuu, että näissä 124 ylijänniterele voi olla syypää kaikkeen mahdolliseen aina moottorin huonosta käynnistä tunkinreikien ruosteisiin. Ylijännitereleistä kirjoiteltu paljon forumilla, joten haulla löytyy varmuudella lisää tietoa.
Mutta lähtisin liikkeelle kaasuttajan kumilaipan ja alipaineletkujen tarkastuksella. Ne kun ovat helppoja tarkastaa itse. Sen jälkeen voisi koittaa selvittää lambdan toimintaa. Tietysti aina herää kysymys ylijännitereleen kunnosta. Tuntuu, että näissä 124 ylijänniterele voi olla syypää kaikkeen mahdolliseen aina moottorin huonosta käynnistä tunkinreikien ruosteisiin. Ylijännitereleistä kirjoiteltu paljon forumilla, joten haulla löytyy varmuudella lisää tietoa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi