Mikä oli "viimeinen Mersu"

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1005
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Nozki kirjoitti:
atlas kirjoitti:Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
Tää oli mulle ihan uusi tieto, että W124:ää valmistettaisiin Kiinassa. En kiistä, koska en asiasta tiedä, mut sen yhden kerran kun olen Kiinassa ollut muutamassa kaupungissa (vuonna 2010) en muista nähneeni yhtään ainutta W124:n näköistä autoa, vaikka tietysti hulluna bongailin autoja jatkuvasti. Uudempia Mersuja oli jonkun verran, Bemareita vissiin vielä enemmänkin. Ja yleisesti oli paljon sellaisia autoja, jotka oli Kiinassa "faceliftattu" muka paremman näköisiksi jostakin vanhemmasta automallista. Yksi yleinen tämmöinen siellä liikenteessä oli Jin Bei Haise, siis tommoinen: http://www.motorstown.com/images/jinbei-haise-01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

115/114
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Juha_M117 kirjoitti:
Nozki kirjoitti:
atlas kirjoitti:Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
Tää oli mulle ihan uusi tieto, että W124:ää valmistettaisiin Kiinassa. En kiistä, koska en asiasta tiedä, mut sen yhden kerran kun olen Kiinassa ollut muutamassa kaupungissa (vuonna 2010) en muista nähneeni yhtään ainutta W124:n näköistä autoa, vaikka tietysti hulluna bongailin autoja jatkuvasti. Uudempia Mersuja oli jonkun verran, Bemareita vissiin vielä enemmänkin. Ja yleisesti oli paljon sellaisia autoja, jotka oli Kiinassa "faceliftattu" muka paremman näköisiksi jostakin vanhemmasta automallista. Yksi yleinen tämmöinen siellä liikenteessä oli Jin Bei Haise, siis tommoinen: http://www.motorstown.com/images/jinbei-haise-01.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuo liittyy Kiinaan?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1186
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kenties nämä:
Kuva? :eh:
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mersuja kyllä tehdään edelleen .
Jos joku tietty malli tuntuu siltä viimeiseltä, niin silloin tietää on aika on jättänyt ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Stuba »

124
S202 220 CDI Äsprit
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Merkari kirjoitti:Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::

W123 lähtien monellaista omistaneena, joka kerta uudempi on ollut entistä parempi,niin ajolleen kuin tehoilleen.W123diessel ja aikaisemmat alkaa olla jo siinä ja siinä pitäiskö se kieltää liikenteestä vaarallisena olemattoman tehon takia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1186
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Saisikohan Mersun nykymallistosta kunnollista perhepotrettia aikaiseksi minua paremmilla kuvankäsittelymentelmillä:
Kuva
-vieläkö nykymallit siis tuntuvat Mersuilta kaikkien "väyryskokeilujen" jälkeen :?:
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Vaikka itse ajan parasta aikaa 124-sarjalaisella,ja kaksi muutakin kakkosnelosta ollut aiemmin,niin kyllä nykyiset uudet Mersutkin on ihan kunnon laatuautoja,vuodet 1995-2005 oli se heikompi vuosikymmen,mutta nykyään taas Mercedes-Benz on ehtaa laatukamaa ja eturivin suunnannäyttäjä.Jatkan kyllä oman 200D:ni ratissa kohti 700000 kilometriä...600 tkm tulee mittariin kevään kuluessa,ja kaikki pelaa! :) Todellinen kokonaistaloudellinen vaihtoehto. :D
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

OM605 ilma digihärpättimiä oli viimeisen kerran nokalla vuonna 2000 ja w202:sen keulalla.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

antti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä. :mrgreen:
Meikäläisellä on just tuollainen just nyt. :)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Etwas Anders kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä. :mrgreen:
Meikäläisellä on just tuollainen just nyt. :)
Ok, varmasti ihan hyvä valinta. Itsekin olin ostamassa tuollaista ja kävin koeajollakin, mutta kauppoja ei syntynyt. Muutenkin Mersukuumeeni on ollut laskussa viime viikkoina, joten tuskin tulen jatkossakaan ostamaan Satalankkua vaikka se tietynlainen autoilun ikoni onkin :)
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Choke »

Saattaa se siitä väliaikaisesti hieman laskea, mutta poistu se ei millään muulla ku hommaamalla mekkerin. Nimimerkillä kokemusta on! Yli vuoden ehti kuume vaivata ja poistui vasta hommaamalla lankun
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja kari v »

Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]? :eh:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1186
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]? :eh:
...vai jokin näistä:
Kuva
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Jolle »

W210. Luja tekniikka, hiljainen ja mukava ajaa. Mersumaiseen tapaan ainoa joka meidät erottaa on ruoste. :)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
grisha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 22.02.2013 14:40

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja grisha »

116
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja pema »

Pystylamppu 250/71,123 /-83 300d.190 kymppisiä kiisseleitä muutama, ceetä viisi.124 kaikkiaan vissiin viis,paavo (tais olla viiatti)lähti vaihtoon puoltoista vuotiaana.
Töissä nyt E.
Jos mulle tarjottais 2013 mallista E märssua ja ajamatonta E124 pentsiiniä 320 tai 500 niin ei kahta sanaa kummalla lähtisin himaan.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pema kirjoitti:Pystylamppu 250/71,123 /-83 300d.190 kymppisiä kiisseleitä muutama, ceetä viisi.124 kaikkiaan vissiin viis,paavo (tais olla viiatti)lähti vaihtoon puoltoista vuotiaana.
Töissä nyt E.
Jos mulle tarjottais 2013 mallista E märssua ja ajamatonta E124 pentsiiniä 320 tai 500 niin ei kahta sanaa kummalla lähtisin himaan.


Siinäpä arvoitusta kerrakseen Heh,Heh!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Laaksonen kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]? :eh:
...vai jokin näistä:
Kuva
Niin tai näin, mutta kuva jotenkin vankistaa mielikuvaa siitä että W126 on muotoilultaan ihan mersun kärkipäätä ja oikeastaan parhaan näköisiä autoja koskaan. Siinä on kaikki kohdallaan, linjat ja suhteet ja yksityiskohdat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja kekes »

W140, ,itsellä oli W124 260E -86 ja se oli hyvä, ainut vaan kun rupes ruostumaan.
Sillä on ajettu 530 tkm ja hyvin kukkuu ja kulkee.
Nyt kun hankin tämän W140 S 300 mallin olen päässyt uuteen taivaaseen.(Renault 19 > W124)
Ajoltaan parempaa saa hakea.
Ei malta olla kotona kun tekis mieli vaan ajella...
Tosin bensaa palaa, mutta se kulutus selviää vasta ekan tankillisen jälkeen.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1186
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Näin on tähtimerkin muotoilu kehittynyt:
Kuva
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Huikko »

W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti. Sen lisäksi W201, jota tehtiin muutama kuukausi kauemmin. Sen jälkeen on tullut tuutista vain paskaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja vk00 »

ite oon tykänny noista w126, tosi lepposia ajella..w124 kanssa miellyttävä..uudempia ei ole tullut kun joskus koitettua eli ei kokemusta liiemmin
Merseedespents
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja th56307 »

Jos suhteutetaan aikalaisiinsa ja eroon kilpailijoihin nähden, mielestäni kaikki ässät W140:n saakka erottuivat esim. BMW:n seiskoista selkeästi edukseen. Sen jälkeen on tuutista tullut tasaisempaa. Ilman sen järkevämpiä perusteluita itselle "se aito ja oikea" ässä on W126. Onhan uusi W222 upea kuvissa, voi olla että se saa pisteet kunhan näen sellaisen. Mitään ässä en ole koskaan omistanut mutta kaikilla (W222 lukuunottamatta) olen aika paljon ajanut.

Hieman pienemistä W201 ja W124 olivat samalla logiikalla vielä Mersuja: erottuivat edukseen kilpailijoistaan. Taas omalla fiilispohjalla W210 on "epämersuin" iso Mersu. Kun otetaan huomioon pienempiä Mersuja niin listaa piisaa: ensimmäinen A, täysin flopannut Vaneo ja uusin takuuvarmaa floppi, Citani. Renaultin laatua Mersun hintaan... No, toivotaan että olen väärässä.

Aikanaan kun siirryin W201:stä W202:n rattiin, petyin. Auto oli kahdeksan vuotta uudempi (1988 -> 1996) ja W202 oli ensimmäimäinen uudenkarhea auto itselläni. Jotenkin tuntui ettei sijoitetulle lisärahalle saanut tarpeeksi katetta. Toki silloin nuori mies oli mieltynyt W201 2,5 litraiseen dieseliin ja W202 oli 2,2litrainen neliventtiiilikone joka tuntui tuhnulta. Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua! Ja automaatti vaihtui manuaaliin, joten syitä oli monia eli ei voi vain tuomita W202:sta.

Maastureissa G-sarja on tietyisti legenda. Aikanaan W163 oli vähän "epämersu" mutta sai oman paikkansa. Uudistusten myötä se kasvoi Mersuksi. Vaikka nyt ajan W166:lla, jotenkin W164 miellytti enemmän. Ei siis W166:ssa mitään vikaa ole, mutta onko se sitten muotoilukieli vai mikä, tiedä häntä. Sama pätee myös isoveljeen: toinen autoni on X166 ja en moitteen sanaa löydä. Mutta jotenkin vaan edellinen X164 puhutteli enemmän. Voi olla että aika hoitaa tämänkin asian.

Sanoisin siis kaikkien Mersujen jotka on suunniteltu/esitelty 1980-luvulla tai ennen olevan Mersuja. 1990-luvulla esitellyt ovat minulle vähän pettymyksiä, sen jälkeen ollaan taas palattu tai ainakin lähestytty sitä minkä minä miellän Mersuksi. 1990-luvun Mersuissa esim. sisustuksen kuosit olivat kuin mistä tahansa halpahallista ja kuka voi vakavissaan väittää esimmäisen polven A:n sisustuksen ihastuttavine muovikrääsineen täyttävän Mersun tunnusmerkit?

Kaikki kommentit ovat ihan omia mielipiteitäni eivätkä perustu mihinkään faktoihin.
Viimeksi muokannut th56307, La 22.06.2013 22:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja sonikki »

th56307 kirjoitti:Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua!
Mikä tuossa on niin kaipaamisen arvoista? Ilma ei kierrä ainakaan yhtään sen paremmin kuin ikkuna auki ja yleensä saa vielä auringonpaisteen naamalleen. Turhin varuste ever mitä mulla on ollut, varsinkin ilmastoidussa autossa!

Ja sitte vastaus varsinaiseen aiheeseen: W100.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja th56307 »

sonikki kirjoitti:
th56307 kirjoitti:Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua!
Mikä tuossa on niin kaipaamisen arvoista? Ilma ei kierrä ainakaan yhtään sen paremmin kuin ikkuna auki ja yleensä saa vielä auringonpaisteen naamalleen. Turhin varuste ever mitä mulla on ollut, varsinkin ilmastoidussa autossa!

.
Siinä on sellainen "köyhän miehen avoauto" -fiilis... Jotain kivaa kun ne vähäiset karvat päälaella hulmuaa vaikkei luukusta hiljaisessa vauhdissa vedä. Ja ei se todellakaan ole ilmastoinnille vaihtoehto, ne ovat kaksi eri asiaa. Jos pitäisi valita ilmastointi vai kattoluukku, ei pitäisi kauaa miettiä: ilmastointi. Nykyisissä autoissani on panoraamakatot ja aina kauniina kesäpäivänä ajan luukku auki. Makuasia. Saa vapaasti olla eri mieltä, mutta kaipasin luukkua vaihdon jälkeen vaikka W201 ei ollut ilmastoitu ja W202 oli.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Itseasiassa w124/w201 kattoluukun tuuletusasento (takareuna ylhäällä) tuulettaa erinomaisen hyvin pienelläkin nopeudella. Kattoluukkua on myös suunniteltu. Se ei vedä eikä paukuta kovassakaan vauhdissa, kuten monessa nykyautossa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja kekes »

Mulla oli se kattoluukku w124:llä, mutta ei siinä mitään
tuuletusasentoa ollut.
Etusosassa oli sellainen pieni reuna jota ei mihinkään saanut säädettyä.
Sitten kun nostyi käden ylös tuli ilmaa hurjasti sisään.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"

Viesti Kirjoittaja th56307 »

kekes kirjoitti:Mulla oli se kattoluukku w124:llä, mutta ei siinä mitään
tuuletusasentoa ollut.
Etusosassa oli sellainen pieni reuna jota ei mihinkään saanut säädettyä.
Sitten kun nostyi käden ylös tuli ilmaa hurjasti sisään.
Eli ollut minunkaan W201:ssä sitä takareunan nostoa. En tiedä milloin on tullut. Hatara mielikuva on että aikanaa perheessä olleessa W124 300D 1986 se olisi ollut... En takaa ja allekirjoita tätä, mutta omassa W201 190d 2,5 1988 sitä ei varmasti ollut. Molemmissa oli sähköinen luukku.
Vastaa Viestiin