http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman" onclick="window.open(this.href);return false;Nozki kirjoitti:Tää oli mulle ihan uusi tieto, että W124:ää valmistettaisiin Kiinassa. En kiistä, koska en asiasta tiedä, mut sen yhden kerran kun olen Kiinassa ollut muutamassa kaupungissa (vuonna 2010) en muista nähneeni yhtään ainutta W124:n näköistä autoa, vaikka tietysti hulluna bongailin autoja jatkuvasti. Uudempia Mersuja oli jonkun verran, Bemareita vissiin vielä enemmänkin. Ja yleisesti oli paljon sellaisia autoja, jotka oli Kiinassa "faceliftattu" muka paremman näköisiksi jostakin vanhemmasta automallista. Yksi yleinen tämmöinen siellä liikenteessä oli Jin Bei Haise, siis tommoinen: http://www.motorstown.com/images/jinbei-haise-01.jpgatlas kirjoitti:Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
Mikä oli "viimeinen Mersu"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
115/114
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Miten tuo liittyy Kiinaan?Juha_M117 kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Chairman" onclick="window.open(this.href);return false;Nozki kirjoitti:Tää oli mulle ihan uusi tieto, että W124:ää valmistettaisiin Kiinassa. En kiistä, koska en asiasta tiedä, mut sen yhden kerran kun olen Kiinassa ollut muutamassa kaupungissa (vuonna 2010) en muista nähneeni yhtään ainutta W124:n näköistä autoa, vaikka tietysti hulluna bongailin autoja jatkuvasti. Uudempia Mersuja oli jonkun verran, Bemareita vissiin vielä enemmänkin. Ja yleisesti oli paljon sellaisia autoja, jotka oli Kiinassa "faceliftattu" muka paremman näköisiksi jostakin vanhemmasta automallista. Yksi yleinen tämmöinen siellä liikenteessä oli Jin Bei Haise, siis tommoinen: http://www.motorstown.com/images/jinbei-haise-01.jpgatlas kirjoitti:Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Kenties nämä:
?
?
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersuja kyllä tehdään edelleen .
Jos joku tietty malli tuntuu siltä viimeiseltä, niin silloin tietää on aika on jättänyt ...
Jos joku tietty malli tuntuu siltä viimeiseltä, niin silloin tietää on aika on jättänyt ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Merkari kirjoitti:Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
W123 lähtien monellaista omistaneena, joka kerta uudempi on ollut entistä parempi,niin ajolleen kuin tehoilleen.W123diessel ja aikaisemmat alkaa olla jo siinä ja siinä pitäiskö se kieltää liikenteestä vaarallisena olemattoman tehon takia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Saisikohan Mersun nykymallistosta kunnollista perhepotrettia aikaiseksi minua paremmilla kuvankäsittelymentelmillä:
-vieläkö nykymallit siis tuntuvat Mersuilta kaikkien "väyryskokeilujen" jälkeen
-vieläkö nykymallit siis tuntuvat Mersuilta kaikkien "väyryskokeilujen" jälkeen
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Vaikka itse ajan parasta aikaa 124-sarjalaisella,ja kaksi muutakin kakkosnelosta ollut aiemmin,niin kyllä nykyiset uudet Mersutkin on ihan kunnon laatuautoja,vuodet 1995-2005 oli se heikompi vuosikymmen,mutta nykyään taas Mercedes-Benz on ehtaa laatukamaa ja eturivin suunnannäyttäjä.Jatkan kyllä oman 200D:ni ratissa kohti 700000 kilometriä...600 tkm tulee mittariin kevään kuluessa,ja kaikki pelaa! Todellinen kokonaistaloudellinen vaihtoehto.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
OM605 ilma digihärpättimiä oli viimeisen kerran nokalla vuonna 2000 ja w202:sen keulalla.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Meikäläisellä on just tuollainen just nyt.antti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ok, varmasti ihan hyvä valinta. Itsekin olin ostamassa tuollaista ja kävin koeajollakin, mutta kauppoja ei syntynyt. Muutenkin Mersukuumeeni on ollut laskussa viime viikkoina, joten tuskin tulen jatkossakaan ostamaan Satalankkua vaikka se tietynlainen autoilun ikoni onkinEtwas Anders kirjoitti:Meikäläisellä on just tuollainen just nyt.antti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Saattaa se siitä väliaikaisesti hieman laskea, mutta poistu se ei millään muulla ku hommaamalla mekkerin. Nimimerkillä kokemusta on! Yli vuoden ehti kuume vaivata ja poistui vasta hommaamalla lankun
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
...vai jokin näistä:Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]?
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W210. Luja tekniikka, hiljainen ja mukava ajaa. Mersumaiseen tapaan ainoa joka meidät erottaa on ruoste.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Pystylamppu 250/71,123 /-83 300d.190 kymppisiä kiisseleitä muutama, ceetä viisi.124 kaikkiaan vissiin viis,paavo (tais olla viiatti)lähti vaihtoon puoltoista vuotiaana.
Töissä nyt E.
Jos mulle tarjottais 2013 mallista E märssua ja ajamatonta E124 pentsiiniä 320 tai 500 niin ei kahta sanaa kummalla lähtisin himaan.
Töissä nyt E.
Jos mulle tarjottais 2013 mallista E märssua ja ajamatonta E124 pentsiiniä 320 tai 500 niin ei kahta sanaa kummalla lähtisin himaan.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
pema kirjoitti:Pystylamppu 250/71,123 /-83 300d.190 kymppisiä kiisseleitä muutama, ceetä viisi.124 kaikkiaan vissiin viis,paavo (tais olla viiatti)lähti vaihtoon puoltoista vuotiaana.
Töissä nyt E.
Jos mulle tarjottais 2013 mallista E märssua ja ajamatonta E124 pentsiiniä 320 tai 500 niin ei kahta sanaa kummalla lähtisin himaan.
Siinäpä arvoitusta kerrakseen Heh,Heh!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Niin tai näin, mutta kuva jotenkin vankistaa mielikuvaa siitä että W126 on muotoilultaan ihan mersun kärkipäätä ja oikeastaan parhaan näköisiä autoja koskaan. Siinä on kaikki kohdallaan, linjat ja suhteet ja yksityiskohdat.Laaksonen kirjoitti:...vai jokin näistä:Laaksonen kirjoitti:Kenties nämä:
[ http://farm4.static.flickr.com/3258/2747467263_8d4876b1f0.jpg ]?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W140, ,itsellä oli W124 260E -86 ja se oli hyvä, ainut vaan kun rupes ruostumaan.
Sillä on ajettu 530 tkm ja hyvin kukkuu ja kulkee.
Nyt kun hankin tämän W140 S 300 mallin olen päässyt uuteen taivaaseen.(Renault 19 > W124)
Ajoltaan parempaa saa hakea.
Ei malta olla kotona kun tekis mieli vaan ajella...
Tosin bensaa palaa, mutta se kulutus selviää vasta ekan tankillisen jälkeen.
Sillä on ajettu 530 tkm ja hyvin kukkuu ja kulkee.
Nyt kun hankin tämän W140 S 300 mallin olen päässyt uuteen taivaaseen.(Renault 19 > W124)
Ajoltaan parempaa saa hakea.
Ei malta olla kotona kun tekis mieli vaan ajella...
Tosin bensaa palaa, mutta se kulutus selviää vasta ekan tankillisen jälkeen.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Näin on tähtimerkin muotoilu kehittynyt:
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti. Sen lisäksi W201, jota tehtiin muutama kuukausi kauemmin. Sen jälkeen on tullut tuutista vain paskaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
ite oon tykänny noista w126, tosi lepposia ajella..w124 kanssa miellyttävä..uudempia ei ole tullut kun joskus koitettua eli ei kokemusta liiemmin
Merseedespents
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Jos suhteutetaan aikalaisiinsa ja eroon kilpailijoihin nähden, mielestäni kaikki ässät W140:n saakka erottuivat esim. BMW:n seiskoista selkeästi edukseen. Sen jälkeen on tuutista tullut tasaisempaa. Ilman sen järkevämpiä perusteluita itselle "se aito ja oikea" ässä on W126. Onhan uusi W222 upea kuvissa, voi olla että se saa pisteet kunhan näen sellaisen. Mitään ässä en ole koskaan omistanut mutta kaikilla (W222 lukuunottamatta) olen aika paljon ajanut.
Hieman pienemistä W201 ja W124 olivat samalla logiikalla vielä Mersuja: erottuivat edukseen kilpailijoistaan. Taas omalla fiilispohjalla W210 on "epämersuin" iso Mersu. Kun otetaan huomioon pienempiä Mersuja niin listaa piisaa: ensimmäinen A, täysin flopannut Vaneo ja uusin takuuvarmaa floppi, Citani. Renaultin laatua Mersun hintaan... No, toivotaan että olen väärässä.
Aikanaan kun siirryin W201:stä W202:n rattiin, petyin. Auto oli kahdeksan vuotta uudempi (1988 -> 1996) ja W202 oli ensimmäimäinen uudenkarhea auto itselläni. Jotenkin tuntui ettei sijoitetulle lisärahalle saanut tarpeeksi katetta. Toki silloin nuori mies oli mieltynyt W201 2,5 litraiseen dieseliin ja W202 oli 2,2litrainen neliventtiiilikone joka tuntui tuhnulta. Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua! Ja automaatti vaihtui manuaaliin, joten syitä oli monia eli ei voi vain tuomita W202:sta.
Maastureissa G-sarja on tietyisti legenda. Aikanaan W163 oli vähän "epämersu" mutta sai oman paikkansa. Uudistusten myötä se kasvoi Mersuksi. Vaikka nyt ajan W166:lla, jotenkin W164 miellytti enemmän. Ei siis W166:ssa mitään vikaa ole, mutta onko se sitten muotoilukieli vai mikä, tiedä häntä. Sama pätee myös isoveljeen: toinen autoni on X166 ja en moitteen sanaa löydä. Mutta jotenkin vaan edellinen X164 puhutteli enemmän. Voi olla että aika hoitaa tämänkin asian.
Sanoisin siis kaikkien Mersujen jotka on suunniteltu/esitelty 1980-luvulla tai ennen olevan Mersuja. 1990-luvulla esitellyt ovat minulle vähän pettymyksiä, sen jälkeen ollaan taas palattu tai ainakin lähestytty sitä minkä minä miellän Mersuksi. 1990-luvun Mersuissa esim. sisustuksen kuosit olivat kuin mistä tahansa halpahallista ja kuka voi vakavissaan väittää esimmäisen polven A:n sisustuksen ihastuttavine muovikrääsineen täyttävän Mersun tunnusmerkit?
Kaikki kommentit ovat ihan omia mielipiteitäni eivätkä perustu mihinkään faktoihin.
Hieman pienemistä W201 ja W124 olivat samalla logiikalla vielä Mersuja: erottuivat edukseen kilpailijoistaan. Taas omalla fiilispohjalla W210 on "epämersuin" iso Mersu. Kun otetaan huomioon pienempiä Mersuja niin listaa piisaa: ensimmäinen A, täysin flopannut Vaneo ja uusin takuuvarmaa floppi, Citani. Renaultin laatua Mersun hintaan... No, toivotaan että olen väärässä.
Aikanaan kun siirryin W201:stä W202:n rattiin, petyin. Auto oli kahdeksan vuotta uudempi (1988 -> 1996) ja W202 oli ensimmäimäinen uudenkarhea auto itselläni. Jotenkin tuntui ettei sijoitetulle lisärahalle saanut tarpeeksi katetta. Toki silloin nuori mies oli mieltynyt W201 2,5 litraiseen dieseliin ja W202 oli 2,2litrainen neliventtiiilikone joka tuntui tuhnulta. Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua! Ja automaatti vaihtui manuaaliin, joten syitä oli monia eli ei voi vain tuomita W202:sta.
Maastureissa G-sarja on tietyisti legenda. Aikanaan W163 oli vähän "epämersu" mutta sai oman paikkansa. Uudistusten myötä se kasvoi Mersuksi. Vaikka nyt ajan W166:lla, jotenkin W164 miellytti enemmän. Ei siis W166:ssa mitään vikaa ole, mutta onko se sitten muotoilukieli vai mikä, tiedä häntä. Sama pätee myös isoveljeen: toinen autoni on X166 ja en moitteen sanaa löydä. Mutta jotenkin vaan edellinen X164 puhutteli enemmän. Voi olla että aika hoitaa tämänkin asian.
Sanoisin siis kaikkien Mersujen jotka on suunniteltu/esitelty 1980-luvulla tai ennen olevan Mersuja. 1990-luvulla esitellyt ovat minulle vähän pettymyksiä, sen jälkeen ollaan taas palattu tai ainakin lähestytty sitä minkä minä miellän Mersuksi. 1990-luvun Mersuissa esim. sisustuksen kuosit olivat kuin mistä tahansa halpahallista ja kuka voi vakavissaan väittää esimmäisen polven A:n sisustuksen ihastuttavine muovikrääsineen täyttävän Mersun tunnusmerkit?
Kaikki kommentit ovat ihan omia mielipiteitäni eivätkä perustu mihinkään faktoihin.
Viimeksi muokannut th56307, La 22.06.2013 22:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mikä tuossa on niin kaipaamisen arvoista? Ilma ei kierrä ainakaan yhtään sen paremmin kuin ikkuna auki ja yleensä saa vielä auringonpaisteen naamalleen. Turhin varuste ever mitä mulla on ollut, varsinkin ilmastoidussa autossa!th56307 kirjoitti:Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua!
Ja sitte vastaus varsinaiseen aiheeseen: W100.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Siinä on sellainen "köyhän miehen avoauto" -fiilis... Jotain kivaa kun ne vähäiset karvat päälaella hulmuaa vaikkei luukusta hiljaisessa vauhdissa vedä. Ja ei se todellakaan ole ilmastoinnille vaihtoehto, ne ovat kaksi eri asiaa. Jos pitäisi valita ilmastointi vai kattoluukku, ei pitäisi kauaa miettiä: ilmastointi. Nykyisissä autoissani on panoraamakatot ja aina kauniina kesäpäivänä ajan luukku auki. Makuasia. Saa vapaasti olla eri mieltä, mutta kaipasin luukkua vaihdon jälkeen vaikka W201 ei ollut ilmastoitu ja W202 oli.sonikki kirjoitti:Mikä tuossa on niin kaipaamisen arvoista? Ilma ei kierrä ainakaan yhtään sen paremmin kuin ikkuna auki ja yleensä saa vielä auringonpaisteen naamalleen. Turhin varuste ever mitä mulla on ollut, varsinkin ilmastoidussa autossa!th56307 kirjoitti:Lisäksi vaihto tapahtui kesällä jolloin jäin suuresti kaipaamaan W201:ssa ollutta kattoluukkua!
.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Itseasiassa w124/w201 kattoluukun tuuletusasento (takareuna ylhäällä) tuulettaa erinomaisen hyvin pienelläkin nopeudella. Kattoluukkua on myös suunniteltu. Se ei vedä eikä paukuta kovassakaan vauhdissa, kuten monessa nykyautossa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mulla oli se kattoluukku w124:llä, mutta ei siinä mitään
tuuletusasentoa ollut.
Etusosassa oli sellainen pieni reuna jota ei mihinkään saanut säädettyä.
Sitten kun nostyi käden ylös tuli ilmaa hurjasti sisään.
tuuletusasentoa ollut.
Etusosassa oli sellainen pieni reuna jota ei mihinkään saanut säädettyä.
Sitten kun nostyi käden ylös tuli ilmaa hurjasti sisään.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eli ollut minunkaan W201:ssä sitä takareunan nostoa. En tiedä milloin on tullut. Hatara mielikuva on että aikanaa perheessä olleessa W124 300D 1986 se olisi ollut... En takaa ja allekirjoita tätä, mutta omassa W201 190d 2,5 1988 sitä ei varmasti ollut. Molemmissa oli sähköinen luukku.kekes kirjoitti:Mulla oli se kattoluukku w124:llä, mutta ei siinä mitään
tuuletusasentoa ollut.
Etusosassa oli sellainen pieni reuna jota ei mihinkään saanut säädettyä.
Sitten kun nostyi käden ylös tuli ilmaa hurjasti sisään.