E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Moi,
Mulla on sellainen ongelma MB E 280CDI:n kanssa, että etupää kolisee kun osuu kaivonkansiin ja monttuihin tiessä.
Tätä vikaa on nyt korjattu sekä Vehossa(vaihtoivat alapallonivelen) ja autoon on vaihdetu bilstein iskunvaimentinet eteen. Siinä meni 9h, kun ei ollut oikeanlaisia puristimia käytössä.
Summa summarum. Nyt kun autoon on vaihdettu alapallo ja iskarit, niin kolina on vielä pahempi. Se kuuluu pahemmin oikealta puolelta ja toki vasemmaltakin jos montut ovat samanaikaisesti molemmilla puolillla. Auto ei puolla.
Itsellä käy mielessä että se on vakaajantako joka ääntää ja kysymys kuuluu minkä aikaa sen korjasu kestää ja maksaa. Voiko sen tehdä peruspertti
itse vai onko korjaamon hommia?
Terveisin, kolinaan kyllästynyt
Mulla on sellainen ongelma MB E 280CDI:n kanssa, että etupää kolisee kun osuu kaivonkansiin ja monttuihin tiessä.
Tätä vikaa on nyt korjattu sekä Vehossa(vaihtoivat alapallonivelen) ja autoon on vaihdetu bilstein iskunvaimentinet eteen. Siinä meni 9h, kun ei ollut oikeanlaisia puristimia käytössä.
Summa summarum. Nyt kun autoon on vaihdettu alapallo ja iskarit, niin kolina on vielä pahempi. Se kuuluu pahemmin oikealta puolelta ja toki vasemmaltakin jos montut ovat samanaikaisesti molemmilla puolillla. Auto ei puolla.
Itsellä käy mielessä että se on vakaajantako joka ääntää ja kysymys kuuluu minkä aikaa sen korjasu kestää ja maksaa. Voiko sen tehdä peruspertti
itse vai onko korjaamon hommia?
Terveisin, kolinaan kyllästynyt
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Vakaajan nivel tai reaktiotangon nivel
eipä enää muuta mahdollisuutta,
Vakaajan niveleen tarvii työkalun kyseiseen hommaan ja reaktiotanko tulee kokonaan uusi!
eipä enää muuta mahdollisuutta,
Vakaajan niveleen tarvii työkalun kyseiseen hommaan ja reaktiotanko tulee kokonaan uusi!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Moi, onko hinta-arviota mitä kustantaa ja kuka muu kuin Veho voi sen tehdä?
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Kun käyttäjätiedoistasi puuttuu paikkakunta tieto puuttuu sinulta myös vastaukset kysymykseesi 

W213 220d +W242 electric drive
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Vakaajan päätynivel maksaa muutaman kympin ja vaihdossa menee alle tunti yhteensä molemmat.

Ei kuitenkaan jäänyt korkeus säätämättä eli keula ei ole nyt liian ylhäällä ?...autoon on vaihdetu bilstein iskunvaimentinet eteen. Siinä meni 9h, kun ei ollut oikeanlaisia puristimia käytössä.

wiimax.fi
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Voihan nuo koiranluutkin aiheuttaa kolinaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Mitä arska tarkoitat "koiranluilla" ? Etuvakaajan päätytangoissa kolisija on se erillinen nivel joka on alatukivarressa kiinni, ei tanko.
wiimax.fi
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Joo, asun Keravalla. Joku Pk- seuudun paikka olisi hyvä jossa työ kävisi odottaessa ja ei tulisi tunnetta että on ryöstetty...markoala kirjoitti:Kun käyttäjätiedoistasi puuttuu paikkakunta tieto puuttuu sinulta myös vastaukset kysymykseesi
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
App Järvenpäässä, jussin huolto ja korjaus sipoossa, tuusulassa hort auto. Siinä osaavia lähialueelta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
vakaajan päätytankojen puslat kolisee jos on kulunut rikki,tuli mieleen jos iskarit on juuri vaihdettu niin eikai niiden yläpään kiinnitys ole huonosti kiristetty jolloin kolisee?
W210 E320cdi
Re: E280CDI 2007 etupää kolisee ja pahasti
Myös minulla alkoi pelätty kolina kuulua keväällä. Suurin osa nivelistä melko uusia eikä niistä löytynyt väljää vaikka miten vääntelin. Olin jo lähdössä iskarikauppaan mutta päätin vielä kokeilla rasvausta rasvaprässillä ja IKH:stä ostetulla piikillä. Kaikkiin etupään niveliin kolme - neljä puristusta vaseliinia sisään ja sen jälkeen koko etupää ilmassa pyöriä laidasta laitaan että rasvat leviää.
Ihmeellistä kyllä kolinat katosi kokonaan ja ohjauskin keveni taas merkittävästi. Saapa nähdä onko pysyvä korjaus mutta ainakaan 500 km matkalla ei ole vielä pitänyt ääniä.
Ei mennyt kuin 15 minuuttia ja säästi turhalta iskarien vaihdolta koska ne on sittenkin täysin ehjät.
Ihmeellistä kyllä kolinat katosi kokonaan ja ohjauskin keveni taas merkittävästi. Saapa nähdä onko pysyvä korjaus mutta ainakaan 500 km matkalla ei ole vielä pitänyt ääniä.
Ei mennyt kuin 15 minuuttia ja säästi turhalta iskarien vaihdolta koska ne on sittenkin täysin ehjät.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.