W210 kardaani

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja herkko »

Onko yleistä w210 200cdi -00 6-vaihteinen manuaali, että kardaanin rihla on väljä ? Ajossa en huomaa mitään oireita, mutta korjaamolla olivat havainneet tällaista. Täytyy viikonloppuna itse tutkia asiaa, kun saan auton pukille. Pitäisikö tulla jotain oireita ennenkuin rihla pettää ? Onko jollain pettänyt rihla ?
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2610
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

herkko kirjoitti:Onko yleistä w210 200cdi -00 6-vaihteinen manuaali, että kardaanin rihla on väljä ? Ajossa en huomaa mitään oireita, mutta korjaamolla olivat havainneet tällaista. Täytyy viikonloppuna itse tutkia asiaa, kun saan auton pukille. Pitäisikö tulla jotain oireita ennenkuin rihla pettää ? Onko jollain pettänyt rihla ?
Tarkoitat ilmeisesti kardaanin etu- ja takapätkän booriliitosta jossa facelift-mallissa ei ole säätö- tai kiristysmahdollisuutta...?

Liitos tuskin pettää mutta saattaa väljistyessään aiheuttaa epätasapainoa kardaaniin. Pääkaupunkiseudulla Komet-niminen firma tekee muutostöitä vanhemman mallin mukaiseksi säädettäväksi mutteriliitokseksi
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja herkko »

Juuri sitä tarkoitin. Ei taida tarvita huolestua vielä, kun kardaani ei väristä tai pidä ääniä.
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja herkko »

Oliskohan jollain kuvaa millainen rihla siinä liitoksessa on ?
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2610
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

herkko kirjoitti:Oliskohan jollain kuvaa millainen rihla siinä liitoksessa on ?
Tuolta löytyy kuvia kardaanista. Kasattaessa pätkät kohdistetaan niissä olevien merkkien mukaan.
Muistaakseni etupätkässä on kaksi viivaa kohokuviona ja takapätkässä yksi. Takapätkän viiva tulee
Osoittaa etupätkän merkkien väliin.
Sinänsä helppo juttu kun huomaa mistä on kysymys.


http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
herkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 06.11.2003 13:59
Paikkakunta: pori ja turku

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja herkko »

Kuinkahan suuri välys on hyväksyttävissä rihlassa ?
W124 300D -90 "94-look" 1017000km ajettuna
W124 200td ic -86
(ex)W210 200cdi -00
W211 280cdi -06
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2610
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

herkko kirjoitti:Kuinkahan suuri välys on hyväksyttävissä rihlassa ?
Omassa autossa on selkeä välys mutta niin on aivan uudessakin autossa. Sekä jokseenkin kaikissa autoissa, etuvetoisissakin vetoakseleiden osalta.

Välys on liian suuri jos kardaani jyrisee tai tärisee tai autoissa jossa kardaani tai vetoakseli menee suoraan vaihteistoon, ilmenee öljyvuotoa jota ei saa korjattua uudella tiivisteellä.

Minulla on ollut kaikenlaisia käytettyjä autoja reilut 35 vuotta eikä omassa käytössä ole tullut vastaan yhtään liian väljää kardaanin tai vetoakselin liitosta.

"Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä"
peikkox
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 10.09.2012 12:22

Re: W210 kardaani

Viesti Kirjoittaja peikkox »

E200kompressor kirjoitti:
herkko kirjoitti:Kuinkahan suuri välys on hyväksyttävissä rihlassa ?
Omassa autossa on selkeä välys mutta niin on aivan uudessakin autossa. Sekä jokseenkin kaikissa autoissa, etuvetoisissakin vetoakseleiden osalta.

Välys on liian suuri jos kardaani jyrisee tai tärisee tai autoissa jossa kardaani tai vetoakseli menee suoraan vaihteistoon, ilmenee öljyvuotoa jota ei saa korjattua uudella tiivisteellä.

Minulla on ollut kaikenlaisia käytettyjä autoja reilut 35 vuotta eikä omassa käytössä ole tullut vastaan yhtään liian väljää kardaanin tai vetoakselin liitosta.

"Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä"

elikkäs mulla on nyt sitten toi paskana kun rupes tossa reissussa täristämään 120-130km/h jos on vetopäällä onko kallis homma???
Vastaa Viestiin