kokemuksia sprinttereistä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pb142
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 05.05.2003 20:02

kokemuksia sprinttereistä

Viesti Kirjoittaja pb142 »

niin onko ukoilla kokemuksia sprinttereiden luotettavuudesta. itsellä on perjaatteessa kai samaa tavaraa kun on vw LT. auto n kuitenkin ehkä menossa vaihtoon ja katseet kääntyy kohti mersuja.
Eli kertokaa kokemuksia ja huhupuheita.
Kiitos jo etukäteen
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kokemukset ovat kertyneet kokonaan uusina hankituista ja siintä seuraavat n 3v, reperttuaari on ollut 308, 311, 410, 416 ainakin, eikä nuo merkinnät kyllä ole kovin varmoja, tai siis valalla vannottavia.. Mutta määrällisesti n 10kpl

Osa on tosiaan ollut sillä kevyemmällä, yksipyöräisellä alustalla, toiset sitten raskaammalla eli tuplapyötäisellä alustalla. Ajettavuudessa on aivan vissi ero etenkin tukevuuden osalta tuo tuplapyörän kannalle, eron huomaa heti jos jotain on kyydissä, tai siis yksipyöräinen 300 huomaa sen, mutta tuplap 400 ei viellä kavahda.

Tietenkin kopin lattian käyttö kärsii tuosta tuplapyöräisyydestä, mutta käytön kannalta se on sitten katsottava. Tuplien välistä mahtuu viellä FIN-lava pitkittäin, kun taas yksipyöräisestä menee poikittainkin.

Isoimmat viat taisivat olla akut, niitä on mennyt melkein joka autosta uusiksi, syystä josta?? Muita tuollaisia sähkövikoja ei pahemmin muistu mieleen.. Jossain vehkeissä jarruista meni pääsylinteri vaihtoon ym pientä kiusaa, etenkin risteyksessä toisen perän lähestyessä..

Isoimmat moitteet tulee ovista, ei prkl kyllä voi huonompia olla, aivan susia!! Ei meinaa mennä kiinni, kulkevat huonosti ym, aivan pas.. Hyvä on ehkä myös katsoa auto jossa ovet kääntyy yli korin myötäisesti, ei ole kuin se yksi kerta kun niitä olisi tarvinut, niin kyllä sitten harmittaa!

Yleisesti sisusta pysyy ihan hyvin kunnossa, ei pelkää kulutusta, eivät pahemmin ole kitisseet. Ainut mikä on hyvin häiritsevää, on mieletön ruostuminen, aikasen nopeasti alkoivat aina kukkimaan, ei hyvä..

Talvella ei pahemmin ongelmissa ole, iso pitkä auto menee aika tukevasti ja rauhallisesti, jos karkaa MIELETTÖMÄN paljon kääntyvä eturenkaat pelastavat monesti, ja tuovat myös hyvän ketteryyden, helppo pyörittää pieniinkin paikkoihin, ei edes uskoisi.

Pienimmät koneet kannattaa varmaan unohtaa, sillä 308 kun ajeli niin kyllä ei mieltä lämmittänyt, siintä eteenpäin pysyy kyllä hyvin liikenteen seassa ja jopa uskaltaa ohittaa, tietenkin se 16 jaksaa sitten jo viedä painavempaakin kuljetusta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

No sprintterillä muutama 100Tkm...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Yhdyn täysin edellisiin kommentteihin ja lisänä vielä:

Kokemusta on Lt:stä(yksi riitti) ja muutamasta kymmenestä sprintteristä. Mm. 310, 311, 312, 313 ja 413cdi(paripyörillä). Osa malleista oli korkeita ja tuo 413cdi myös pitkällä alustalla.. Jos Lt:tä ja Sprintteriä pitäisi verrata keskenään niin Sprintteri ehdottomasti. Tuollainen -01 LT(paripyörillä) tuntui suunnilleen -96 sprintteriltä kun kuskin paikalle istui. Mittaristo/koko koelauta samanlainen. LT:ssä moottorin meteli oli huomattavasti kovempaa mitä missään sprintterissä millä oon ajanut. LT:ssä tuntui myös välitys tiheämmältä kuin srintterissä. Keppiä sai hämmentää tämän tästä. Suurimpana heikkoutena oli kuitenkin älytön kulutus. Kun katsoo pajalla olo päiviä on LT viettänyt siellä myös yli puolet enemmän mitä yksikään firman sprintteri. Uusista LT:istä ei ole kokemusta, mutta jos samaa rataa ovat jatkaneet niin...

Spritteristä on myös kokemusta automaatista, "puoliautomaatista" ja manuaali laatikosta. Henk.koht. ihan puhdas automaatti on kaikista parhain ja sitten manuaali-vaihteisto. Se ns.puoliautomaatti missä saa pykälää isommalle/pienemmälle nykimällä eteen ja taakse ei oikein toiminut. Vaikka siinäkin on automaatti asento ei se vaihda yhtä pehmeästi mitä oikea automaatti. Turhaa miettimistä pykälää vaihdettaessa ja liikkeelle lähdettäessä. Nykyään vain ei sitä oikeaa automaattia taida saada kuin 'x16-malleihin.

Miinusta sprintterissä siis:
-Akun kestävyys(Jokin syö virtaa tai sitten org. akut on sekundaa).
-Ovet ja varsinkin keskuslukko( Keskuslukko rupeaa reistaamaan ja se on eniten korjattu vika mitä muistan).
-Vie uutena(ekat 50Tkm) aika paljon moottoriöljyä.
-Ennen -02 valmistuneissa oli aika ankeat valot.
-Matalissa on pitkän ihmisen inhottava liikkua.
-Ruostuvat herkästi.
Viimeksi muokannut IsoE, Su 19.12.2004 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
pb142
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 05.05.2003 20:02

lt vai sprintteri

Viesti Kirjoittaja pb142 »

kiitoksia.
toi mun 98 lt on kyllä ollut ihan kohtuu vähä ruokainen 8l/100 km seka-ajoa, eikä ole ollut ongelmia muuten kuin että lämppärissä on vain off ja täysillä asennot toiminnassa vaikkei autolla ole ajettu ku 75tkm.
muuten ollut murheeton, mutta mutta täytyy miettiä vielä että vaihtaisko merkkiä myös työkaluissa kun siviilissä kuitenkin on tähti nokalla
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintterit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ajanut eniten (nytkin) 312 d -97 kone on hyvä .noi 80 heppaset on tarkotettu pikkuautoihin.Nämäkin mersut RUOSTUU . Hyviä ajella myös talvella .
Alustan puslia ja jarrulevyjä on menny.Vaihdelootaa on korjattu.
Valot on mielestäni ihan ok.Vrt 124 mesen myrskylyhdyt ?

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin