Väykky 220D pumppu vuotaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Väykky 220D pumppu vuotaa.

Viesti Kirjoittaja JJ79 »

Eli vuotaa siihen moottorituen päälle jonkin verran. Ostohetkellä oli pumppu täysin kuiva mut pari päivää siitä niin rupes vuotamaan. Paska säkä.. Oli seissyt auto jonkin aikaa ennen myyntiä. Tekee ilmaa niihin kirkkaisiin putkiin yön aikana ja sen myötä hankala käynnistää aamuisin. Menisköhän tuo jollain tiivistesarjalla? Huomasin aikasemmin Ebay:ssä täydellinen tiivistesarja Lucakseen 49e. Suljetaan se uus pumppu vaihtoehto nyt vähäks aikaa.
W210 220D-96 Classic Autom.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Väykky 220D pumppu vuotaa.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos kirkkaissa letkuissa ilmaa on vaihtoon menevät pelkästään putkien tyvi o-renkaat.
Toi ebay satsi on koko pumppuun ja siellä ei välttämättä ol kuin itse pumpun tiivisteet.
nyt ei tartte kuin muutama tiiviste vaihtaa ja vuoto loppuu.

Vaikka jos mistä vaan pumpun tiivisteet vuotaa näkyy se ilmakuplina linjastossa..otapa tästä nyt selvää...jotkut on vaihtaneet vuotavaan pumppuun tiivisteet niin vuodot loppuneet jos pumppu muuten toimii.
Eli lyhyesti vaihda ensin o-renkaat ja jos ei auta niin kaikki tiivisteet pumppuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eli siis kirkkaitten putkien o-renkaat vaihdettu. Takaiskuventtiili laitettu tuloletkuun. Kuplat tulevat esilämmittimen ja suodattimen väliin. Auto on siis 603tkm ajettu ja helvetin hyvässä kunnossa muuten. Tuo on ainut vika mikä on jo pari harmaata hiusta aiheuttanu :) Tarkoititko Atlas et vaihtais pumppuun pari o-rengasta?
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Viskaa se tai ohita ..esilämmitin...ei sitä tartte talvellakaan jos et kesälaadulla aja.
Noissa on kaiketi ollut jollakin vikaa jossa ilmaa kierrossa....suodatin jaloissa myös.
Toi ulkoinen pumpun vuoto on ollut aina merkki että pumppu vaihtoon mutta on sinne jotkut täydet tiivistesarjat pumppuun vaihtaneet...onnistuuko itse tehtynä...vaikea sanoa...luulen että onnistuu kun ei mene pumpun sisustaa purkamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

atlas kirjoitti:Viskaa se tai ohita ..esilämmitin...ei sitä tartte talvellakaan jos et kesälaadulla aja.
Noissa on kaiketi ollut jollakin vikaa jossa ilmaa kierrossa....suodatin jaloissa myös.
Toi ulkoinen pumpun vuoto on ollut aina merkki että pumppu vaihtoon mutta on sinne jotkut täydet tiivistesarjat pumppuun vaihtaneet...onnistuuko itse tehtynä...vaikea sanoa...luulen että onnistuu kun ei mene pumpun sisustaa purkamaan.
Miten ootte tuon esilämmittimen ohittanu? Tarviiko sitä tulpata mitenkään?
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nyt lämpimällä kelillä oon huomannu et lähtee ekalla käyntiin vaik seisois yön yli. Eli oisko tuo kylmäkäynnistysvika nyt kuitenkaan tuossa pumpussa?! Hehkut(1kpl vaihdettu) ja hehkureleen oon tarkistanu ja kaikki toimii. Jos niitä ilmakuplia on niin ei kai sillä väliä onko kylmä tai kuuma ilma. Yhtä huonostihan se mun mielestä hörähtäis käyntiin..samat kuplathan siellä pyörii. Käyttäytyy kyl just samanlailla kun ois edelleen joku hehku pimeenä. Eli aikasemmin 10-20 asteen lämpötiloilla sai sahata aamuisin käyntiin mut nyt helteillä lähtee ekalla?! Ota nyt sit näistä selvää...
sompio
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kyllähän tuo jotenkin hehkuihin viittaisi jos helteellä helähtää tulille heti ja kylmällä saa sahata pitkään.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin