W210 E220D kokemukset/viat ym.
W210 E220D kokemukset/viat ym.
Itsellä -96 väykky Classic automaatilla, ajettu 603tkm. Aikas tuore omistaja olen ja tyytyväinen ostokseen. Jos nyt jotain negatiivistä vois sanoa niin on tuo pumppu nimeltään Lucas mikä aiheuttaa harmaita alapään karvoja tällä hetkellä. Muuten toimii kuin kello. Lähinnä kaikenäköiset mielipiteet, kokemukset, viat ym. mitä nyt tulee mieleen kiinnostaa kyseisestä laitteesta.
W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Seivaa karvat pois, niin kyl se siitä 

Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
[quote="280se86"]Seivaa karvat pois, niin kyl se siitä
[/quote
Se vois kyl lähtee sil, täytyy kokeilla

Se vois kyl lähtee sil, täytyy kokeilla

W210 220D-96 Classic Autom.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
No jos ruosteet vaan pysyy kurissa,niin ihan mainio malli.Isän 220D:ssä ollut Lucas-pumppuvika jo 3 vuotta eli ei starttaa jos yrittää ns. normaalikäynnistyksen,mutta sen on tähän asti pystynyt kiertämään eli hehkutuksen jälkeen kääntää virrat pois ja starttaa sitten välittömästi,niin kone hörähtää normaalisti käyntiin ja se "EPG"-valo ei jää palamaan.Eli pumppuremonttia siirretty hamaan tulevaisuuteen.Onko virta-avain muuten -96 vuosimallissa vielä sitä perinteistä "metallimallia" vai jo se muovinen "älymalli" ??? (jossa saattaa ongelmia tulla,kun avain ei suostu oikein "keskustelemaan" virtalukon kanssa...näin kävi omassa -97 Väyrysessäni)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Tässä se metallinen linkkumallin avain.Etwas Anders kirjoitti:No jos ruosteet vaan pysyy kurissa,niin ihan mainio malli.Isän 220D:ssä ollut Lucas-pumppuvika jo 3 vuotta eli ei starttaa jos yrittää ns. normaalikäynnistyksen,mutta sen on tähän asti pystynyt kiertämään eli hehkutuksen jälkeen kääntää virrat pois ja starttaa sitten välittömästi,niin kone hörähtää normaalisti käyntiin ja se "EPG"-valo ei jää palamaan.Eli pumppuremonttia siirretty hamaan tulevaisuuteen.Onko virta-avain muuten -96 vuosimallissa vielä sitä perinteistä "metallimallia" vai jo se muovinen "älymalli" ??? (jossa saattaa ongelmia tulla,kun avain ei suostu oikein "keskustelemaan" virtalukon kanssa...näin kävi omassa -97 Väyrysessäni)
W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Nakkaa Luukas menemään ja Boschin rivipumppua tilalle. Maksaa hiukan, mutta sitten onkin pellin alla erinomaisen luotettava moottori, jossa taitaa tyypillisesti olla hiukan enemmän kulkuakin kuin vakio Luukaksen kanssa. Vuosimalli -96 viittaisi siihen, että automaatti on vielä 722.4, joka sopisi loistavasti rivipumpun kanssa. 722.6:n kanssa ei taas ko. homma ole mahdollinen.
S204
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Jep,metallinen linkkumallin avain ja 722.4-automaattilaatikko,huolettomia ratkaisuja.Jos mahdollista satsata Boschin pumppuun,niin sitte voit rennosti tähdätä kohti 700000 kilometrin rajapyykkiä. 

Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Pakko oli laittaa tänne, kun vaihtelin tuossa äsken taakse koiranluut ni huomasin että vanhat oli alkuperäiset! Ei hemmetti jos kestää 603tkm ni kyllä nyt mersu on jotai hyvää saanu aikaan. Aikasemmissa "käyttöautoissa" niitä sai vaihdella vähän väliä. Muutenki huomannu et on ollu orkkis osaa tosi paljon ja ilmeisesti ollu hyvää laatua jos tuollaset kilometrit kestää. Nyt kylläkin laitoin Motonetin (7,90e/kpl). Se voi kyl olla ettei nyt enää ajella noilla sitä 600tkm 

W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Ruostuu käsiin ja helvetin laiska. Ruma. Tilava ja jämäkkä sisältä, ihan ok muuten. Aika ekologinen siinä mielessä että kompostoituu itsekseen nopeasti 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Ainakaan oma ei vielä ole ruostunu käsiin, eli eiköhän tuokin ole aika yksilöllistä. Pieniä alkuja mut ei mitään vakavaa. Laiskahan se on ku mikä mut jos nopeutta ja kiihtyvyyttä hakisin ni se ei todellakaan olis kyseisen väyrynenS202 kirjoitti:Ruostuu käsiin ja helvetin laiska. Ruma. Tilava ja jämäkkä sisältä, ihan ok muuten. Aika ekologinen siinä mielessä että kompostoituu itsekseen nopeasti


W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Otetaan ylös vanhaa aihetta. W210 220d -98 ja kylmänä lähtee kuin palmun alta, mutta lämpimänä starttauttaa pitempään. Lucas?
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Voi olla mutta saat siitä vikakoodiakin ulos ja se antaa sinetin vialle....eli star testeriin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Muuten toimii, vedot tallella, ei vuotoja. Pitää hommailla vikojen lukija jostakin.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Vaikka se pumppu ei paljoa temppuilekaan kuin esim. pelkällä ecd valolla niin se antaa silti rutosti vikakoodia eli se on tällöin lopuillaan.
Toivotaan tieten ettei olisi.
Jos manuaali on toivoa bosch pumpun suhteen ...onko manu?
Toivotaan tieten ettei olisi.
Jos manuaali on toivoa bosch pumpun suhteen ...onko manu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Automaatti eli jos Lucas loppuu niin vastaavaa tilalle. Ei sytyttele valoja.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Tota että virrat päälle hehkuttaa ja siten pois virrat ja käynnistät suoraan niin sillä pääsee pitkälle ja edc ei pala tällöin...muuten voi palaa koko ajan.
Leimassa sitten en tiedä mitä leima-setä sanoo mutta jos käynnistää sen eritavalla tai rakentaa siihen systeemin tai poistaa lampun...miten lie suhtautuvat siihen valoon?
Leimassa sitten en tiedä mitä leima-setä sanoo mutta jos käynnistää sen eritavalla tai rakentaa siihen systeemin tai poistaa lampun...miten lie suhtautuvat siihen valoon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Joo EDC ei syty tässä autossa, mutta odotellaan sitä päivää kun se eka kerran syttyy. E-villeltä adapteri tilattu ja sen jälkee pääsee koodeihin kiinni jos niitä on päällä. Autolla menty kepeät 650 tuhatta ja hyvin pelaa muuten...2-tahtiöljyä aina loraus kun tankilla käy.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Isäukon S202-sarjan 220D:ssä on tuo pumppuvika ollut jo vuosia...eli EDC valo palaa ja ei lähde käyntiin,jos normaalia käynnistystä yrittää...vaan hehkutuksen jälkeen virrat pois ja sit heti starttaus...ei syty EDC valo ja auto pärähtää käymään hienosti...tuolla starttausmenetelmällä on pumppuvikaa kierretty jo vuosia...vuodest 2009 lähtien...meinaan,että kannattaako sitä Lucaksen pumppua remontoida tai vaihtaa ikinä,jos noin pienellä konstilla selviää starttauksista?atlas kirjoitti:Tota että virrat päälle hehkuttaa ja siten pois virrat ja käynnistät suoraan niin sillä pääsee pitkälle ja edc ei pala tällöin...muuten voi palaa koko ajan.
Leimassa sitten en tiedä mitä leima-setä sanoo mutta jos käynnistää sen eritavalla tai rakentaa siihen systeemin tai poistaa lampun...miten lie suhtautuvat siihen valoon?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Tässä ominaisuutena että tasakaasulla ajettaessa 1500 rpm kierrokset nypyttää hieman ylös alas. Kun nostaa kyydit lähelle satasta ja kierrokset yli 2000 niin ei mitään. Tyhjäkäynnillä myös välillä notkauttaa kierroksia. Liekö sitten vetää ilmaa jostakin? No eipä tuo paljoa paina, tuhat kilometriä tässä 3 päivän aikana taas menty.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Mikä pistokkeen paikka on imuilman putkessa linkin kuvassa: http://www.auto-ds.lv/data/fixed/img4f9ed1604ea36.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Liittyy EGR:ään? Mun 220:ssa tuohon ei mene piuhaa vaan pelkkä pistoke.
Liittyy EGR:ään? Mun 220:ssa tuohon ei mene piuhaa vaan pelkkä pistoke.
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Imuilman lämpöanturi
Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Voisiko liittyä jotenkin kuumana kierrosten heijaamiseen tasakaasulla? Lähtee siis kylmänä kuin palmun alta oli roikassa tai ei. Täytyypä kaivella tuo konehuonetta, että minne tuo liitin on kadonnut johtoineenMika.T kirjoitti:Imuilman lämpöanturi

Re: W210 E220D kokemukset/viat ym.
Onko se pumppuvika jos tuo EPC palaa jos hehkuttaa loppuun asti. Tuli laitettua toinen Lucas 220d jossa vuosia menty kepulikäynnistyksellä. Joshehkutta loppuu niin epc palaa käynnistyttyä...jos tekee kepulistartin niin toimii kuin junan vessa. Ilmaa ryystää pumpulle menevään letkuun jostakin. Ei vuotoja ei mitään, toimii kuin unelma ja hyvät kyydit...lähemmäs 800 000 menty.