OM603:n jatkeeks ahdinta.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyseessä siis 603 vaparista jälkiahdettu peli. olis tarvetta uudelle ahtimelle, kun vanha on niin väljä, että sininen pilvi seuraa joka kiihdytystä. nykysestä ahtimesta ei oikein ole tietoa, mutta äkkiseltään näyttää joltain 250DT:n ahtimelta, voi olla jopa pienempi..

nyt kuitenkin pumppu ruuvvattu tappiinsa ja soppaa tulee sen mukaan. enää tarvis saada se sopiva hyrskytin sinne kylkeen. mikähän olis sopiva tollaseen kokoonpanoon? tehot noilla syötöillä max ehkä jotain 170-180 heppaa, jos vaan ilmaa olis.. tai mitä sieltä nyt tulee, kun syöttöruuvvi on niin auki, kun se vaan aukee.

mahdollisia turboja, mitä tähän ajatellu, niin olisko 300D:n vakio ahdin, taikka sitten moniventtiili 300D:n vakio ahdin? vai jääkö nekin pieneks? liian isoakaan ei viittis tähän laittaa, kun kuitenkin vaan pikku elementeillä pumppu. antakaahan ehdotuksia ja jos sattuu nurkissa pyöriin jotain sopivaa, niin saa toki tarjota.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Moniventtiilin ahdin on varmaan varma ja helppo valinta, tai sitten alkaa aropomaan sopivaa masterpoweria tjms. sinne.

Noita w210 ahtimia saa mukavaan hintaan kunnostettuna:
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E320 ... 3379be9d75" onclick="window.open(this.href);return false;
ja varmasti riittää sen 200 hp.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jussit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 10.12.2012 09:15

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja jussit »

Mites KKK K27 toimii vakiopumpun kanssa? Herääkö kuinka alhaalta, vai herääkö ollenkaan? Olisiko K24 parempi ahdin vakiopumpun kanssa?
Avatar
kmht
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Pe 22.06.2012 14:24

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja kmht »

Itellä on tällä hetkellä tuossa om603 turbokoneen kylessä hx35 12#pakopesällä+vakio pumppu ruuvattu tappiisa.Tulihan se sit penkissäkin käytettyä max kone teho 204hv 330nm.
Mutta ei tuo 35 ole ehkä paras vaihto ehto,kun kattoo tuota käppyrää niin ei kyllä ennen 2300rpm tapahdu mittää(yllätys sinänsä :D )enkä kyllä ossaa sanoa mistä tuli moinen päähän pisto laittaa vakio pumpun kylkee hx35 :D Kaikkee pitää kokeilla. :D
-w124 300dt/om606st
-w201 200d
-w201 250dt
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jees. tuli sitten vakio 300d:n ahdin tohon valkattua. katsotaan nyt sitten, että kuinka se sillä pelaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Mites kävi tän kokeilun suhteen? Eli OM603 ja siihen OM606 turbo...ja oliko pumppu millainen? Mitattiinko tehoja?
...lähtee ku purkka tukasta...
jussit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 10.12.2012 09:15

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja jussit »

Ahtimeksi tuli kapeekantisen vakioturbo, ja pumppu on toistaiseksi vakio. Ei ole oikein mielenkiintoa penkittää tällä kokoonpanolla.
AKN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 08.03.2008 21:07
Paikkakunta: siikalatva

Re: OM603:n jatkeeks ahdinta.

Viesti Kirjoittaja AKN »

Aina kannattaa satsata pakopainemittariin kun pienempien turbojen kanssa pelaa, säästää särkyneissä osissa ja rahassa:)
"nimimerkillä, hieman yli 5bar pakopainetta testailu ajossa..."
Sähkö on sinistä ja sattuu...
Vastaa Viestiin