W126 Projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästy :lol: osaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen :)
se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeria :wink: sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA :!:
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin heleppo :wave:
eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös? :think: sen verran testasin tänään että otin kickdownin vaijeri irti siitä pallosta eikä parantunut yhtään, miltei meni huonommaksi... pitääskö sitä vaijeria sitten koittaa kiristää? no ei oo kyllä korjaussarja hinnalla pilattu, mutta mä en ymmärrä oikeen nuosta automaattiloodista mitään, enkä kyllä oikeen manuaaliistakaa :oops: niin ja sitten vielä se että se loota toimii vähäparemmin kun lämpee :think:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sampuusi kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästy :lol: osaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen :)
se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeria :wink: sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA :!:
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin heleppo :wave:
eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös? :think: sen verran testasin tänään että otin kickdownin vaijeri irti siitä pallosta eikä parantunut yhtään, miltei meni huonommaksi... pitääskö sitä vaijeria sitten koittaa kiristää? no ei oo kyllä korjaussarja hinnalla pilattu, mutta mä en ymmärrä oikeen nuosta automaattiloodista mitään, enkä kyllä oikeen manuaaliistakaa :oops: niin ja sitten vielä se että se loota toimii vähäparemmin kun lämpee :think:
mulla nyt on aika vajavaiset tiijot tuosta lootasta mutta käsitys sellanen, että kiknoviahan ei juuri sääjellä kun sen kytkentä namista on kaasupolkimen alla ja siitä eteenpäin on magneettiventiili lootan takapäässä :roll:
mutta sillä ohjauspaineen vaijerilla voi hiukan säätää vaihteen kytkeytymistä matalammilla ja korkeemmilla kierroksilla ja jos kiristää liikaa vaijeria niin lopputuloshan on että vaijeri katkee :wink: elikkä aika pienet säätömahollisuudet siinä askissa on :idea:
sieltä se korjaus sarjan paikka löytyy heleposti, pohja vaan pois, neljä pientä ruuvia auki, sisäkalut pois (katso järjestys) ja uudet tilalle sittten vaan luukku kiinni pohja paikalleen, öölit sisään ja kokeilee paraniko vaihtaminen
yhtään :)
lootan kupeessa kuskin puolella on ohjauspaineen hienosäätö modulaattori mistä voi hiukan passata vaihteitten "ottavuutta" kuinka pehmeesti taikka miten se potkasee vaihteen päälle
:wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:juu, eiköhän siitäkin selviä kun täs on tähänki asti jo päästy :lol: osaisko kukaan heittää että mikä olis vaihteistos vikana kun ei tahdo oikein ottaa kolmosta, nelosen sitte kyllä ottaa jo vähän paremmin, öljyt ja suod vaihdettu alle 1000km sitten, ja öljyäkin on oikea määrä. mutta sitten kun vaihtelee itse vaihteita niin toimii paljon paremmin. voisko vaan johtua siitä kun auto on seissyt kauan ennen kun tuli mulle? ja yks kaveri sano että se oli säätäny kickdownia niin oli ruvennu pelaamaan paremmin, en tiedä sitten voiko vaikuttaa? kiitos jo näin etukäteen :)
se kiknovin säätö on varmaanki, että on kiristänyt ohjauspaineen vaijeria :wink: sun tarttis varmaanki vaihtaa laatikon venttiilipöytään korjaus sarja joka maksaa sellasen kympin verran VEHOLLA :!:
korjaus sarjan varaosanumero on: 126 270 44 77 ne on sitten laitettava kaikki mitä pussin mukana tulee, homma on sitten hyvin heleppo :wave:
eli voisko se vika sitten olla siinä kickdownin säädös? :think: sen verran testasin tänään että otin kickdownin vaijeri irti siitä pallosta eikä parantunut yhtään, miltei meni huonommaksi... pitääskö sitä vaijeria sitten koittaa kiristää? no ei oo kyllä korjaussarja hinnalla pilattu, mutta mä en ymmärrä oikeen nuosta automaattiloodista mitään, enkä kyllä oikeen manuaaliistakaa :oops: niin ja sitten vielä se että se loota toimii vähäparemmin kun lämpee :think:
mulla nyt on aika vajavaiset tiijot tuosta lootasta mutta käsitys sellanen, että kiknoviahan ei juuri sääjellä kun sen kytkentä namista on kaasupolkimen alla ja siitä eteenpäin on magneettiventiili lootan takapäässä :roll:
mutta sillä ohjauspaineen vaijerilla voi hiukan säätää vaihteen kytkeytymistä matalammilla ja korkeemmilla kierroksilla ja jos kiristää liikaa vaijeria niin lopputuloshan on että vaijeri katkee :wink: elikkä aika pienet säätömahollisuudet siinä askissa on :idea:
sieltä se korjaus sarjan paikka löytyy heleposti, pohja vaan pois, neljä pientä ruuvia auki, sisäkalut pois (katso järjestys) ja uudet tilalle sittten vaan luukku kiinni pohja paikalleen, öölit sisään ja kokeilee paraniko vaihtaminen
yhtään :)
lootan kupeessa kuskin puolella on ohjauspaineen hienosäätö modulaattori mistä voi hiukan passata vaihteitten "ottavuutta" kuinka pehmeesti taikka miten se potkasee vaihteen päälle
:wink:
juuu. mutta onko kellään todistusaineistoa siitä attä laatikko olis parantunut tuolla korjaussarjalla? varmaan parempi ku ei mee sääteleen yhtään mitää kickdownia menee viä meikälääsen tuurilla jotaki hajalle :lol: ohjauspainetta on tullut säädeltyä kyllä jos se on semmonen tee kirjaimen mallinen säätö ruuvi? kuis sitte semmonen että ku meillä on tuo w116 280s niin sopiikos siitä loota vaan heittämällä tohon mun ässään? ja kai toi w116:sen lootaki kuitenki on nelivaihteinen? :think:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no eihän siinä ole mitään kiknauven säätöö, paitsi jos nyppää magneettiventtiilin perästä johon irti :(
sää nyt kyselet todisteita että paraneeko loota korjaus sarjalla, miksi sitten kysyt neuvoo jos kerta tarttee vielä todistaa korjauksen toimivuus :shifty: ja siitä W116:sen askista ei kannata sanoo mitään, kun et usko kuitenkaan :think:
anteeks.
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

touhottaja kirjoitti:no eihän siinä ole mitään kiknauven säätöö, paitsi jos nyppää magneettiventtiilin perästä johon irti :(
sää nyt kyselet todisteita että paraneeko loota korjaus sarjalla, miksi sitten kysyt neuvoo jos kerta tarttee vielä todistaa korjauksen toimivuus :shifty: ja siitä W116:sen askista ei kannata sanoo mitään, kun et usko kuitenkaan :think:
anteeks.
no mä vaan epäälen että tuskin auttaa tuohon lootaan enää mikään, on se sen verran p***a. tarkoitin todistusainestolla lähinnä sitä että onko kellään huono loota sillä parantunut.
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaa :( nyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata! :) foorumilla aion silti pysyä!
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3209
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Hage »

Sampuusi kirjoitti:Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaa :( nyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata! :) foorumilla aion silti pysyä!
Harmi että meni myyntiin, mutta ei nuo W126:t pitäisi ainakaan vielä loppua maailmasta :D Et sattuis haluamaan hieman tuoreempaa ässää tai ehkä jopa tuon meikäläisen lankun? :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Hage kirjoitti:
Sampuusi kirjoitti:Moro! nyt on sen verran surullisia uutisia että ässä vaihtoi viimeviikolla omistajaa :( nyt ei ole muita mersuja enää kun tuo w116. mutta ehkä tästä talviautoksi pitää joku tenava hommata! :) foorumilla aion silti pysyä!
Harmi että meni myyntiin, mutta ei nuo W126:t pitäisi ainakaan vielä loppua maailmasta :D Et sattuis haluamaan hieman tuoreempaa ässää tai ehkä jopa tuon meikäläisen lankun? :wink:
juu no kyllähän se vähän harmittaa että piti luopua mutta joskus on vain pakko :( juu oon kans katelle että kyllä noita 126:sia viä saa :) ei tällähetkellä ole tarvetta autoille. sorry.
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Avatar
Sampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ma 23.05.2011 17:15
Paikkakunta: Kurikka

Re: W126 Projekti

Viesti Kirjoittaja Sampuusi »

Kuva
Siinä se oli vähä ennenku myin. Jokapäivä vaan harmittaa enemmän ja enemmän :evil:
W123 230E -76 EX
W124 230E -85
W126 280SE -83 EX ;(
W124 230E -86 EX
Dodge coronet -76
Dodge ram van 150custom -83
Chevrolet fleetside -78 EX
Perheen kalusto:
W210 200E -97
W116 280S -78
W124 230E -87 EX
W123 240D farmari -82 EX
W123 200D -79 EX
Vastaa Viestiin