Muutama kysymys c 200 cdi
Muutama kysymys c 200 cdi
Uutena C 200CDI vm 2001 (W203) omistajana ja ensimmäisen Mersun hankkineena ja muutamia korjauskohteita löydettyäni kysäisen täältä, kun en haullakaan oikein vastauksialöytänyt.
- Mistä löytyisi luettelo sulakkeista? Ohjekirjassa kerrotaan vaan sulakekoteloiden sijainnit, mutta mitä minkäkin sulakkeen takana on?
Omasta talasinpyyhin ja -pesulaite mykkinä. Josko vaikka sulakkeet tarkastas ensin.
- "Käsijarrun" merkivalo ei syty, kun kässäri on päällä. Lamppu on kunnossa, koska valo palaa, kun kääntää autoon virrat päälle.
Onko katkaisija hankalassa paikassa, jos sen tarkastas ensimmäiseksi?
- Mikä anturi on tuossa liitteessä olevassa kuvassa? Sijaitsee jäähdyttäjän alla keulassa.
Liittemen johto on irti. Mihin vaikuttaa?
~ cey ~
- Mistä löytyisi luettelo sulakkeista? Ohjekirjassa kerrotaan vaan sulakekoteloiden sijainnit, mutta mitä minkäkin sulakkeen takana on?
Omasta talasinpyyhin ja -pesulaite mykkinä. Josko vaikka sulakkeet tarkastas ensin.
- "Käsijarrun" merkivalo ei syty, kun kässäri on päällä. Lamppu on kunnossa, koska valo palaa, kun kääntää autoon virrat päälle.
Onko katkaisija hankalassa paikassa, jos sen tarkastas ensimmäiseksi?
- Mikä anturi on tuossa liitteessä olevassa kuvassa? Sijaitsee jäähdyttäjän alla keulassa.
Liittemen johto on irti. Mihin vaikuttaa?
~ cey ~
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Kojelaudan päässä sulakkeiden vieressä taiteltu paperi.- Mistä löytyisi luettelo sulakkeista?
Ei mihinkään kun ei näy olevan ilmastointia autossasi. Kenno on keulalla mutta putkia ei kuten kuvassa näkyy.Liittemen johto on irti. Mihin vaikuttaa?
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Siellähän se.
Yhteinen sulake vinkkarille ja pesimelle.
Sulakkeet ehjät ja jatkuva virta tulee moottorille asti.
Katkaisielle tulee muös virta, koska valo syttyy, kun laittaa päälle.
Onko tietoa, missä ohjausrele voisi olla niin tarkistas vielä senkin?
Yhteinen sulake vinkkarille ja pesimelle.
Sulakkeet ehjät ja jatkuva virta tulee moottorille asti.
Katkaisielle tulee muös virta, koska valo syttyy, kun laittaa päälle.
Onko tietoa, missä ohjausrele voisi olla niin tarkistas vielä senkin?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Liekköhän jöksähtäny se pyyhkimen tanko jumiin ja sitten moottorin hiilet sulaneet kiinni hiilipesään liikkumattomaksi. Purkamalla selviää.
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Jaa onko tuommosta esiintynyt? Talvella ainakin pyyhkijä on varmaan monesti jäässä eikä liiku. Siinä tietenkin voi moottori antautua.eppe kirjoitti:Liekköhän jöksähtäny se pyyhkimen tanko jumiin ja sitten moottorin hiilet sulaneet kiinni hiilipesään liikkumattomaksi. Purkamalla selviää.
~ cey ~
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Moottorin kuskin puoleinen kylki aikalailla öljyinen.
Jostakin yläreunasta tihkuu, mutta vaikka peitelevyt poistaa niin tavaraa tuntuu olevan konehuoneessa sen verran ettei näy mistä.
Onko jokin vakitiiviste mikä tyypillisesti vuotaa?
Ja kyseessähän on C200 CDI W203-malli
Jostakin yläreunasta tihkuu, mutta vaikka peitelevyt poistaa niin tavaraa tuntuu olevan konehuoneessa sen verran ettei näy mistä.
Onko jokin vakitiiviste mikä tyypillisesti vuotaa?
Ja kyseessähän on C200 CDI W203-malli
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Onko noissa vaihdettavat tiivisteet?dealer kirjoitti:Imusarjan läppien akseleilta.
Onko iso savotta vaihtaa kotikonstein?
Mikä on muuten ohjaustehostajan öljysuositus? Näyttää olevan aika vähissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Helpointa poistaa läpät ja tulpata akselien reiät, hommassa menee ammattilaisella aikaa kaikkineen jotain 4 tuntia.
Varmista toki lampun ja varrellisen peilin avulla että vuoto on siellä ennenkuin alat remontoimaan....
Tehostajan öljysuositusta en tiedä, itselle riittää se tieto että oikea öljy löytyy pullosta jonka kyljessä on KL varaosanumero 24338.
Varmista toki lampun ja varrellisen peilin avulla että vuoto on siellä ennenkuin alat remontoimaan....
Tehostajan öljysuositusta en tiedä, itselle riittää se tieto että oikea öljy löytyy pullosta jonka kyljessä on KL varaosanumero 24338.
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Ei vuoda öljy imusarjan läppien akseleilta. Startin yläpuolella on tukittu joku letku mallia oma viritys. Pienemmän letkun päälle on nippusiteilla laitettu isompi, johon on tekaistu tulppa. Osaako joku arvata mikä letku on tulpattu ja mitä virityksellä on haettu?
Öljyä vuotaa joka imusarjan juuresta tai kannentiivisteen välistä. Kuvan yläreunassa oleva musta osa on imusarja ja keskellä vaalea osa on kansi. Imusarja on reilummin öljyinen, ihan pisaroita näyttäs olevan imusarjan alareunassa. Voisko takaisinkierrätyksestä tulla niin paljon öljyä, että aiheuttaisi tuon?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Jospa se ei ole letku vaan johto, lisälämmittimen päävirtakaapeli ?
No, eipä se mitään todista.
Mitä tarkoitat takaisinkierrätyksellä tuolla vuotokohtana ? Imusarjan alareunahan siitä öljyyntyy jos läpiltä vuotaa, mutta ... yhtään en muista että olisi imusarjan tiiviste vuotanut, eikä varsinkaan kannentiiviste tuolta puoleltaihan pisaroita näyttäs olevan imusarjan alareunassa. Voisko takaisinkierrätyksestä tulla niin paljon öljyä, että aiheuttaisi tuon?

wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Voi olla johtokin, kun sinne ei oikein pääse kunnolla näkemään.dealer kirjoitti:Jospa se ei ole letku vaan johto, lisälämmittimen päävirtakaapeli ?
Mitä tarkoitat takaisinkierrätyksellä tuolla vuotokohtana ? Imusarjan alareunahan siitä öljyyntyy jos läpiltä vuotaa, mutta ... yhtään en muista että olisi imusarjan tiiviste vuotanut, eikä varsinkaan kannentiiviste tuolta puoleltaihan pisaroita näyttäs olevan imusarjan alareunassa. Voisko takaisinkierrätyksestä tulla niin paljon öljyä, että aiheuttaisi tuon?No, eipä se mitään todista.
Ajattelin, että pakokaasun takaisinkierrätyksen mukana tulisi öljyn näköistä tavaraa, joka valuu tiivisteen välistä.
Eikö ne läpät ola siinä moottorin oikealla puolella olevan muovikotelon sisällä?Sen seutu on öljytön.
Löytyisikö tuostä läppäsysteemistä ja sen rakenteesta tai pukamisesta kuvia tai linkkejä mistään?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Läpät ovat imusarjassa, joka sylinterissä toisessa imukanavassa, ja vuotokohdat sitten imusarjan alla mistä läppien akselit tulevat ulos... imusarjan alalaita kannen vierestä ja moottorin kylki on öljyssä jos läpiltä vuotaa 

wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Juuri sieltä vuotaa.
Tuo pitänee alkaa purkamaan tuo imupuoli jossain välissä.
Jos poistaa läpät niin alkaako antamaan vikakoodia?
Jos alkaa niin miten sen saa kuitattua?
Mitä kaikkea muuta pitää huomioida?
Tuo pitänee alkaa purkamaan tuo imupuoli jossain välissä.
Jos poistaa läpät niin alkaako antamaan vikakoodia?
Jos alkaa niin miten sen saa kuitattua?
Mitä kaikkea muuta pitää huomioida?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Kuinka paljon pitäs olla tyhjäkäyntikierrokset?
Nyt n. 1000r/min.
Jos poistaa imuläpät niin alkaako antamaan vikakoodia?
Jos alkaa niin miten sen saa kuitattua?
Mitä kaikkea muuta pitää huomioida imuläppien poistohommassa? Tarviiko uusia tiivisteitä ym.?
Nyt n. 1000r/min.
Jos poistaa imuläpät niin alkaako antamaan vikakoodia?
Jos alkaa niin miten sen saa kuitattua?
Mitä kaikkea muuta pitää huomioida imuläppien poistohommassa? Tarviiko uusia tiivisteitä ym.?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
- Kierrokset ovat ylempänä kuin pitäisi, jotain 750 olisi normaalia.
- Läppien poistaminen ei aiheuta mitään ongelmia. Läppämoottori pitää jättää paikalleen ja johto kiinni. Tai sama se vaikka laittaa muuallekin kunhan on johdot paikallaan.
- Imusarjan tiivisteet, imusarjan sivutiiviste, termostaatin tiiviste (koko termari jos on vanha, niitä menee näistä). Pakkasnestettä. Ruuvit, mutterit ja prikat tulppaukseen.
- Muoviset polttoaineputket, osan joutuu irrottamaan niin laittaa samalla uudet jos raatsii niistä muutaman kympin maksaa. Polttoainesuodatin ellei ole vasta vaihdettu.
- Jos on kaaren muotoinen muovinen vesiputki imusarjan takaosan päällä sen joutuu irrottamaan, o-rengas tarvitaan tai melkein parasta ostaa koko putki varuilta, ainakin puolikymmentä on sattunut omalle kohdalle että niin murtunut että pakko vaihtaa kun irrottaa.
Remontti on ensikertalaisella mielestäni hieman työläs, kampiakselin asentotunnistiman ja startin herätevirtajohdon ym. kanssa on ahdastakin.
Öljytikun putki on %/#¤(&&/%¤%" kiusankappale jos se on imusarjan välissä.
- Läppien poistaminen ei aiheuta mitään ongelmia. Läppämoottori pitää jättää paikalleen ja johto kiinni. Tai sama se vaikka laittaa muuallekin kunhan on johdot paikallaan.
- Imusarjan tiivisteet, imusarjan sivutiiviste, termostaatin tiiviste (koko termari jos on vanha, niitä menee näistä). Pakkasnestettä. Ruuvit, mutterit ja prikat tulppaukseen.
- Muoviset polttoaineputket, osan joutuu irrottamaan niin laittaa samalla uudet jos raatsii niistä muutaman kympin maksaa. Polttoainesuodatin ellei ole vasta vaihdettu.
- Jos on kaaren muotoinen muovinen vesiputki imusarjan takaosan päällä sen joutuu irrottamaan, o-rengas tarvitaan tai melkein parasta ostaa koko putki varuilta, ainakin puolikymmentä on sattunut omalle kohdalle että niin murtunut että pakko vaihtaa kun irrottaa.
Remontti on ensikertalaisella mielestäni hieman työläs, kampiakselin asentotunnistiman ja startin herätevirtajohdon ym. kanssa on ahdastakin.
Öljytikun putki on %/#¤(&&/%¤%" kiusankappale jos se on imusarjan välissä.
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Kiitos dealeriille ohjeista.
- Miten nuo kierrokset säädetään?
- Irrotin imusarjan. Ei ollut kovin vaikea homma, mutta aika työläs, paljon piti purkaa tavaraa edestä. Vaikein oli irrottaa kampeakselin johto, kun ei oli liittimestä katkennut lipare mistä se löysätään.
- Muoviset polttoaineputket??? Jos tarkoitat suuttimille meneviä niin tuossa ne olivat metalliputkia. En kyllä mistään löytänyt muovisia polttoaineputkia.
- Missä sijaitseen polttoainesuodatin?
- Tuota kaaren muotoista vesiputkea ei myöskään ollut.
Miten olisi tuo imusarja viisain puhdistaa? Ajattelin pestä painepesurilla ja laittaa vielä moottorinpesuaineeseen likoamaa ja vielä uusi painepesu..
Tuossa aikaisemmin oli puhetta lisälämmittimen päävirtakaapelista. Sehän sieltä oli irrotettu ja liitin suojattu patentilla. Taitaa olla lisälämmitin siis pois pelistä. Onko se kuinka tarpeellinen vai annanko olla tuollaisena?
- Miten nuo kierrokset säädetään?
- Irrotin imusarjan. Ei ollut kovin vaikea homma, mutta aika työläs, paljon piti purkaa tavaraa edestä. Vaikein oli irrottaa kampeakselin johto, kun ei oli liittimestä katkennut lipare mistä se löysätään.
- Muoviset polttoaineputket??? Jos tarkoitat suuttimille meneviä niin tuossa ne olivat metalliputkia. En kyllä mistään löytänyt muovisia polttoaineputkia.
- Missä sijaitseen polttoainesuodatin?
- Tuota kaaren muotoista vesiputkea ei myöskään ollut.
Miten olisi tuo imusarja viisain puhdistaa? Ajattelin pestä painepesurilla ja laittaa vielä moottorinpesuaineeseen likoamaa ja vielä uusi painepesu..
Tuossa aikaisemmin oli puhetta lisälämmittimen päävirtakaapelista. Sehän sieltä oli irrotettu ja liitin suojattu patentilla. Taitaa olla lisälämmitin siis pois pelistä. Onko se kuinka tarpeellinen vai annanko olla tuollaisena?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
- Starilla voinee säätää kierroksia. En muista olenko koskaan kokeillut. Mikähän korkeat kierrokset aiheuttaa
- Suutinputket ovat aina metallia. Muovisia on sitten ne kaikki muut, paitsi kumiletkut ja pumpulta railputkelle menevä metalliputki.
- Suodatin oli siinä imusarjan päällä, teline ruuveilla kiinni imusarjassa.
Imusarjojen pesu on meillä ulkoistettu koneistamon pesuriin, mutta eiköhän siitä painepesurilla jne. puhtaan saa...
Lisälämmitin mahtaa olla oikosulussa kun on poistettu toiminnasta, uusi maksaa jotain 500.

- Suutinputket ovat aina metallia. Muovisia on sitten ne kaikki muut, paitsi kumiletkut ja pumpulta railputkelle menevä metalliputki.
- Suodatin oli siinä imusarjan päällä, teline ruuveilla kiinni imusarjassa.
Imusarjojen pesu on meillä ulkoistettu koneistamon pesuriin, mutta eiköhän siitä painepesurilla jne. puhtaan saa...
Lisälämmitin mahtaa olla oikosulussa kun on poistettu toiminnasta, uusi maksaa jotain 500.
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
- Starilla? Hakua käyttämällä näyttäs olevan jonkinlainen testeri.
- Joo niinpä tietenkin suodatinhan on siinä päällimmäisenä, tyhmä minä. Ja onhan siinä ainakin pari muoviputkeakin.
- Enpä taida sitä lisälämppäriä hankkia, kun näkyy pärjäävän ilmankin, ainakin näin kesällä. Mihin se vaikuttaa?
- Joo niinpä tietenkin suodatinhan on siinä päällimmäisenä, tyhmä minä. Ja onhan siinä ainakin pari muoviputkeakin.
- Enpä taida sitä lisälämppäriä hankkia, kun näkyy pärjäävän ilmankin, ainakin näin kesällä. Mihin se vaikuttaa?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Lisälämmitin vaikuttaa moottorin lämpiämisnopeuteen ja sitä kautta sisätiloihinkin mutta uuden hinta on kova ja käytettyä ei kannattane ostaa, niitä kun tuppaa hajoamaan.
Toinen mokoma lisää ja saa jo webaston.
Toinen mokoma lisää ja saa jo webaston.
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
No niin, romppeet takaisin kasassa ja kaikille osille ja ruuveille löytyi paikka. Huomenna laitan nesteet sisään ja kokoilen lähteekö tulille. Niin miten koneen saa uudelleen tulille? Miten polttoainejärjestelmän ilmaus? Erillistä käsi-ilmauspumppua kun ei noista nykykoneista enää löydy. Ihanko starttaamalla yksi suutinputki irrallaan?
Suodatin kannattanee kuitenkin täyttää polttoaineella.
Suodatin kannattanee kuitenkin täyttää polttoaineella.
~ cey ~
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
ite starttasin kaasu pohjassa ja kyllä se sitten ite ittensä ilmaa
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Homma tehty ja käyntiinkin lähti muutaman starttauksen jälkeen. Nyt ajettu muutama sata kilometriä. En ole vielä tarkemmin tutkinut loppuiko moottorin kyljen öljyyntyminen. Täytyy vaan ihmetellä miksi mersun insinööri on noinkin hempulin rakenteen, kuin nuo imuläpät, suunnitellut. Varmaan ajatuksena, että säännöllisesti vaihdettava osa tuo koko imusarja.
Tyhjäkäynti näyttäs olevan pääsääntöisesti pyörii 1000 kiekassa. Tosin joskun se asettuu tuonne 800 kiekan tuntumaan.
Mikä voisi aihettaa moista vaihtelua? Ei kuitenkaan ole sellaista, että huojuisi koko ajan, vaan kierrokset pysyy seuraavaan starttiin asti?
Tyhjäkäynti näyttäs olevan pääsääntöisesti pyörii 1000 kiekassa. Tosin joskun se asettuu tuonne 800 kiekan tuntumaan.
Mikä voisi aihettaa moista vaihtelua? Ei kuitenkaan ole sellaista, että huojuisi koko ajan, vaan kierrokset pysyy seuraavaan starttiin asti?
~ cey ~
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
No niin.
Imusarjanläppien poisto rojektin saldona yksi murtunut vesiputki....
Mistä uusi tilalle?
Merkki liike sanoi, että tulee sen jonki veenttiilin vai mikä onkaan mukana??? hintaa 160 euroa.
Eikö tosiaan saa mistään erillään?
Sijaitsee imusarjantakana, liittää kaarevan pakokaasu/nesteputken ja siinä kiinni olevan mulikan toisiinsa.
Imusarjanläppien poisto rojektin saldona yksi murtunut vesiputki....
Mistä uusi tilalle?
Merkki liike sanoi, että tulee sen jonki veenttiilin vai mikä onkaan mukana??? hintaa 160 euroa.
Eikö tosiaan saa mistään erillään?
Sijaitsee imusarjantakana, liittää kaarevan pakokaasu/nesteputken ja siinä kiinni olevan mulikan toisiinsa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
http://mb.ilcats.ru/part/class/1/ccode/ ... s//imgno/5" onclick="window.open(this.href);return false;
Yllä olevan linkin kuvassa putki näkyy oikeassa alalaidassa nr.21 vaan mikä on sen osanumero??
Yllä olevan linkin kuvassa putki näkyy oikeassa alalaidassa nr.21 vaan mikä on sen osanumero??
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Just
A6112030308
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/44996" onclick="window.open(this.href);return false;

A6112030308
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... view/44996" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
Thousand kiitoksia !!!
Re: Muutama kysymys c 200 cdi
No niin. Auto kasassa ja skulaa hienosti.
Läppä vikahan poistui kun ne poisti
Asia mikä jäi hieman askarruttamaan...miksi ei moottorin vikavalo syttynnä ja silti meni vikatilaan kone??
Ja miten kone tiesi läppä vian?
Läppä vikahan poistui kun ne poisti

Asia mikä jäi hieman askarruttamaan...miksi ei moottorin vikavalo syttynnä ja silti meni vikatilaan kone??
Ja miten kone tiesi läppä vian?