W124 - ilmastointi ja kierroslukumittari

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W124 - ilmastointi ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja eerola »

W124 -92:ssa on metka häiriö: Kun auton käynnistää, ilmastointi menee kauniisti päälle ja kylmää alkaa virrata sisään. Samalla kierroslukumittari näyttää moottorin käyntinopeutta. Hetken päästä kierroslukumittari putoaa nollaan ja ilmastointi lopettaa toiminnan. Kun auton sammuttaa, tuntuisi vika aina hetkeksi korjaantuvan. Mistäköhän kannattaisi vikaa alkaa etsiä? Kylmäaineet on tarkistettu ja kunnossa ovat.

-T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hahaa, tuttua

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Minä kärsin samasta viasta aiemmin, kunnes paikallistin vian. Ongelman aiheuttaa 100 % varmuudella ylijännitesuoja, joka sijaitsee akun takana, Kickdownin releen oikealla puolella, ensinäkemältä näyttää sulakeboksilta, mutta se lähtee vetämällä irti. Tilaa uusi Veholta, hinta on 70 € ja ongelmat häviää. Itse sain releen avaamalla sen pelaamaan hieman, mutta otti kuitenkin aivoon se pätkiminen.

Toinen vaihtoehto on ottaa varaosanro ylös ja hae www.varaosahaku.fi , itse en viitsinyt kun tuntuu olevan kulutustavaraa ja pyytävät purkuosastakin 40 - 50 €.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

No niinpäs taisi ollakin

Viesti Kirjoittaja eerola »

Mauri H taisi olla oikeassa! Räpläämällä releitä vika korjaantui. Liekö kosteutta vai hapettumaa... Toivottavasti poistui pysyvästi! Kiitokset avusta!

-T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Pelkään pahoin...

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pelkään kyllä pahoin, että jos releen kannat eivät ole tosi hapettuneet, et päässyt noin helpolla, tuota relettä on nääs vähän kuin tyyppivikana vaihdettu W124:siin... Oma reistaili paljolti sen takia että ne kaksi 10A:n sulaketta ei aina saaneet kosketusta, mutta seillä oli muutakin häikkää, joten vaihtoon meni, räplääminen ja puhdistaminen auttoi viikoksi ja sitten vika palasi ja paheni hiljalleen.

En nyt halua maalailla piruja seinille, mutta älä kummastele jos näin käy...
Vastaa Viestiin