No niin, ehdiinki jo pian vuosi mennä ilman vikoja mutta nyt sitten tärähti pari uutta vikaa kerta laakista:)
Ohjaus meni yhtäkkiä tuhottoman jäykäksi mutta tehostin ilmeisesti pelaa kun hurina kuuluu kun vääntää ihan linkkuun ja öljyt on pysyneet säiliössä.
Ei ota enään kunnolla kierroksia, toppaa 3000 kohdalla ja aika verkkaista menoa on kun ei ole tehoja.
Vito 112 CDi
Re: Vito 112 CDi
Sellainen havainto tuli tuohon ohjaukseen että kun ajaa "monttuista" tietä niin ohjaus kevenee huomattavasti! Oisko kellään vinkkiä mistä alkaa etsimään vikaa?
Re: Vito 112 CDi
Omalla kohdalla auttoi alapallonivelten rasvaus.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 112 CDi
Moottori vika tilassa(max 3000rmp)weawer kirjoitti:No niin, ehdiinki jo pian vuosi mennä ilman vikoja mutta nyt sitten tärähti pari uutta vikaa kerta laakista:)
Ohjaus meni yhtäkkiä tuhottoman jäykäksi mutta tehostin ilmeisesti pelaa kun hurina kuuluu kun vääntää ihan linkkuun ja öljyt on pysyneet säiliössä.
Ei ota enään kunnolla kierroksia, toppaa 3000 kohdalla ja aika verkkaista menoa on kun ei ole tehoja.
Tarkistella näkyykö vuotoja ahto putkisa tai muuta poikeava
Repsotavia johtoja, palaneita sulakeita, jos ei niin *:rin piuhan päähän
(Mahdolisia syitä kun useita) saa suuntaa mistä etsiä
Ohjuksen vaivaan sopii edellä mainitu niveljuttu
Tarkistella myös muut nivelet/ylä päät
Pumpum pyöriminen että pyörii myös akseli eikä vaan se pyörylä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
- Paikkakunta: Vihti
- Viesti:
Re: Vito 112 CDi
Ohjauksen jäykkyys saattaa johtua siinä rattiakselin ja ohjausvaihteen välissä olevan ristinivelen kuivumisesta. Koita ruiskuttaa niveleen rasvaa pyöräkotelon kautta. Nivel näkyy siinä vas. etupyöräkotelosta kun katsot pyöräkotelon reijästä konehuoneeseen.
Jos ei auta, niin edessä on melkoinen savotta.Vehossa sanoivat että koko etukelkkaa on laskettava alas, jotta nivelen saa vaihdettua.
Meillä vika korjaantui, kun moottori oli irti pakosarjan tiivisteen vaihdon vuoksi niin nivelen sai rasvattua irrallaan.
Jos ei auta, niin edessä on melkoinen savotta.Vehossa sanoivat että koko etukelkkaa on laskettava alas, jotta nivelen saa vaihdettua.
Meillä vika korjaantui, kun moottori oli irti pakosarjan tiivisteen vaihdon vuoksi niin nivelen sai rasvattua irrallaan.
Re: Vito 112 CDi
Vitolaisesta luettiin vikakoodit ja häikkä löytyi pakokaasukierrätys systeemistä, ei herjaa enää vaan toimii niinkuin pitääkin.
Niveliä on rasvailtu mutta ei kovin paljoa vaikuta. Katselin tuossa nestesäiliöön auton ollessa käynnissä ja aika hiljaista tuntui olevan:( eikös sen nesteen pitäisi kiertää kuistekin suht railakkaasti?
Niveliä on rasvailtu mutta ei kovin paljoa vaikuta. Katselin tuossa nestesäiliöön auton ollessa käynnissä ja aika hiljaista tuntui olevan:( eikös sen nesteen pitäisi kiertää kuistekin suht railakkaasti?
Re: Vito 112 CDi
Veholle Niille voisi vihjata että pelkän renkaan irroittamalla onnistuu helpommin.Actros3348 kirjoitti: Jos ei auta, niin edessä on melkoinen savotta.Vehossa sanoivat että koko etukelkkaa on laskettava alas, jotta nivelen saa vaihdettua.
Re: Vito 112 CDi
No niin, käytin kotteron leimalla ja katsastusmies tuumas että ohjauksen jäykkyys voisi johtua myös iskareiden laakereista joten vaihdatin eteen molemmille puolen iskarit, jouset sekä nuo laakerit. Nyt tuntuu että ohjaus alkoi pelittämään niinkuin pitääkin eli vika nyt taisi olla siellä. Korjaamolta kun ajelin pois niin huomasin että SRS valo palaa . Voi elämän kevät sanon minä, onko tuohon vinkkejä ja voisiko itse yrittää mitään kikkailua? Täytynee vielä olla yhteydessä korjaamolle ja kysellä tuosta SRS valosta?