Vito 112 CDi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja weawer »

No niin, ehdiinki jo pian vuosi mennä ilman vikoja mutta nyt sitten tärähti pari uutta vikaa kerta laakista:)

Ohjaus meni yhtäkkiä tuhottoman jäykäksi mutta tehostin ilmeisesti pelaa kun hurina kuuluu kun vääntää ihan linkkuun ja öljyt on pysyneet säiliössä.

Ei ota enään kunnolla kierroksia, toppaa 3000 kohdalla ja aika verkkaista menoa on kun ei ole tehoja.
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja weawer »

Sellainen havainto tuli tuohon ohjaukseen että kun ajaa "monttuista" tietä niin ohjaus kevenee huomattavasti! Oisko kellään vinkkiä mistä alkaa etsimään vikaa?
KKS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 17.03.2013 20:48

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja KKS »

Omalla kohdalla auttoi alapallonivelten rasvaus.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

weawer kirjoitti:No niin, ehdiinki jo pian vuosi mennä ilman vikoja mutta nyt sitten tärähti pari uutta vikaa kerta laakista:)

Ohjaus meni yhtäkkiä tuhottoman jäykäksi mutta tehostin ilmeisesti pelaa kun hurina kuuluu kun vääntää ihan linkkuun ja öljyt on pysyneet säiliössä.

Ei ota enään kunnolla kierroksia, toppaa 3000 kohdalla ja aika verkkaista menoa on kun ei ole tehoja.
Moottori vika tilassa(max 3000rmp)
Tarkistella näkyykö vuotoja ahto putkisa tai muuta poikeava
Repsotavia johtoja, palaneita sulakeita, jos ei niin *:rin piuhan päähän
(Mahdolisia syitä kun useita) saa suuntaa mistä etsiä

Ohjuksen vaivaan sopii edellä mainitu niveljuttu
Tarkistella myös muut nivelet/ylä päät

Pumpum pyöriminen että pyörii myös akseli eikä vaan se pyörylä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Actros3348
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 27.06.2010 21:38
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja Actros3348 »

Ohjauksen jäykkyys saattaa johtua siinä rattiakselin ja ohjausvaihteen välissä olevan ristinivelen kuivumisesta. Koita ruiskuttaa niveleen rasvaa pyöräkotelon kautta. Nivel näkyy siinä vas. etupyöräkotelosta kun katsot pyöräkotelon reijästä konehuoneeseen.
Jos ei auta, niin edessä on melkoinen savotta.Vehossa sanoivat että koko etukelkkaa on laskettava alas, jotta nivelen saa vaihdettua.
Meillä vika korjaantui, kun moottori oli irti pakosarjan tiivisteen vaihdon vuoksi niin nivelen sai rasvattua irrallaan.
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja weawer »

Vitolaisesta luettiin vikakoodit ja häikkä löytyi pakokaasukierrätys systeemistä, ei herjaa enää vaan toimii niinkuin pitääkin.

Niveliä on rasvailtu mutta ei kovin paljoa vaikuta. Katselin tuossa nestesäiliöön auton ollessa käynnissä ja aika hiljaista tuntui olevan:( eikös sen nesteen pitäisi kiertää kuistekin suht railakkaasti?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja AM »

Actros3348 kirjoitti: Jos ei auta, niin edessä on melkoinen savotta.Vehossa sanoivat että koko etukelkkaa on laskettava alas, jotta nivelen saa vaihdettua.
Veholle :clap: Niille voisi vihjata että pelkän renkaan irroittamalla onnistuu helpommin.
weawer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: To 17.02.2011 23:57

Re: Vito 112 CDi

Viesti Kirjoittaja weawer »

No niin, käytin kotteron leimalla ja katsastusmies tuumas että ohjauksen jäykkyys voisi johtua myös iskareiden laakereista joten vaihdatin eteen molemmille puolen iskarit, jouset sekä nuo laakerit. Nyt tuntuu että ohjaus alkoi pelittämään niinkuin pitääkin eli vika nyt taisi olla siellä. Korjaamolta kun ajelin pois niin huomasin että SRS valo palaa :clap: . Voi elämän kevät sanon minä, onko tuohon vinkkejä ja voisiko itse yrittää mitään kikkailua? Täytynee vielä olla yhteydessä korjaamolle ja kysellä tuosta SRS valosta?
Vastaa Viestiin