Mitkä renkaat SLK'oon?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
YariA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mitkä renkaat SLK'oon?

Viesti Kirjoittaja YariA »

Hei,

Ostin -97 SLK 200'en. Siinä on ContiSportContact 3 225/45R17W renkaat varmaankin alkuperäisillä Mersun vanteilla. Renkaat alkaa olla kuivan kelin katuratakunnossa, joten pitäisi varmaan hommata uudet kesänakit.

Auto on ilmeisesti aika ronkeli renkaiden suhteen. Ja ainakin näillä renkailla se löytää tiestä kaikki urat maantienopeuksissa. Ei auta vaikka tarkistettiin renkaiden aurauskulmat.

Onko kokemuksia mitkä olisi parhaat tuon kokoluokan renkaat? Vai olisko parempi siirtyä kapeampiin 16" renkaisiin?
sportsman
Mersumies
Mersumies

Re: Mitkä renkaat SLK'oon?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Säädettiinkö myös taka-askselin kulmat eikä vain mitattu?
Itse kun kävin nelipyörä säädössä Slk:n kanssa, niin säätäjä kertoi, että moni
ei halua maksaa myös takapään säädättämisestä vaikka tulevatkin nelipyörä säätöön.
Loppuun ajetut renkaat ja urat on hyvin huono yhdistelmä.
Käy ajamassa hyvällä asfaltilla. Minulla alkuperäiset 16-tuuman alla
ja uudet pirellin 205/55-16 kumit ja ihan kohtalainen ajaa jopa urissa.
On myös meidän tiet tosi surkeassa kunnossa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja repal »

Mulla on AMG paketillinen versio SLK:sta -97, jossa edessä tuo sama koko kuin sinulla ja takana 245/40 17. Auto veteli ihan hulluna uriin ja niistä pois, mutta viikko sitten vaihdoin eteen Nokian Line V (Suomessa myydään Bluena) nopeusluokan renkaat ja ajokokemus muuttui aivan erilaiseksi. En voi sanoa, etteikö uria tuntisi, mutta ajo ei ole ollenkaan tempoilevaa. Johtuuko parannus nyt sitten uuden renkaan mallista, yleensä uusista eturenkaista, vai molemmista, en tiedä. Ainakin itse voin noita Nokian renkaita suositella omien kokemusteni perusteella. Jos kerran kulmat ovat kunnossa, niin tuskin autosi huonommaksi uusilla renkailla kuitenkaan muuttuu.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
YariA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

sportsman kirjoitti:Säädettiinkö myös taka-askselin kulmat eikä vain mitattu?
Itse kun kävin nelipyörä säädössä Slk:n kanssa, niin säätäjä kertoi, että moni
ei halua maksaa myös takapään säädättämisestä vaikka tulevatkin nelipyörä säätöön.
Loppuun ajetut renkaat ja urat on hyvin huono yhdistelmä.
Käy ajamassa hyvällä asfaltilla. Minulla alkuperäiset 16-tuuman alla
ja uudet pirellin 205/55-16 kumit ja ihan kohtalainen ajaa jopa urissa.
On myös meidän tiet tosi surkeassa kunnossa.
Joo, säädettiin. Ja tiet on todellakin surkeassa kunnossa paikotellen.

Huomasin, että senkaissa oli vähän turhankin paljon painetta. Laskin sitä pienemmäksi lähemmäs suosituksia ja se auttoi selvästi. SLK tuntuu olevan aika ronkeli ilmanpaineiden suhteen ainakin noin matalaprofiilisilla renkailla.
YariA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

repal kirjoitti:Mulla on AMG paketillinen versio SLK:sta -97, jossa edessä tuo sama koko kuin sinulla ja takana 245/40 17. Auto veteli ihan hulluna uriin ja niistä pois, mutta viikko sitten vaihdoin eteen Nokian Line V (Suomessa myydään Bluena) nopeusluokan renkaat ja ajokokemus muuttui aivan erilaiseksi. En voi sanoa, etteikö uria tuntisi, mutta ajo ei ole ollenkaan tempoilevaa. Johtuuko parannus nyt sitten uuden renkaan mallista, yleensä uusista eturenkaista, vai molemmista, en tiedä. Ainakin itse voin noita Nokian renkaita suositella omien kokemusteni perusteella. Jos kerran kulmat ovat kunnossa, niin tuskin autosi huonommaksi uusilla renkailla kuitenkaan muuttuu.
Ja minä päädyin Continentalin ContiSportContact 5'een samaan kokoon 225/45R17 (V- nopeusluokka aikaisemman W'n tilalle), mutta kylläpä oli erilainen ajaa. Todella hiljaiset vanhoihin verrattuna ja auto kulkee melkein kuin juna. Ihan kuin olisi uuden auton alle saanut.
Vaihdossa kyllä selvisi, että yhdestä renkaasta taisi olla vähän runko vaurioitunut eli se varmaan pahensi vetelyä vanhoilla kumeilla.
mete
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja mete »

Kannattaa muuten tsekata jos tosiaan Nokialaisista löytyisi sopivaa rinkulaa. Ainakin itelleni tuo mielenrauhaa tuo Hakkaturva vakuutus. Vaikuttipa eniten ostopäätökseenkin tänä kesänä.

Eipä ole tosin tarvinnut vielä tuota palvelua.
Vastaa Viestiin