S211 ja S210 pohdintaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: S211 ja S210 pohdintaa
En kyllä allekirjoita tuota väitettä, että väyrynen on parempi malli, kuin 211-korinen. Huomattavasti "letkeämpi" on ajoltaan S210, kuin S211 (mielikuva) ,mutta minusta kuitenkin väyrynen on tuon koriongelman vuoksi huono vaihtoehto. Itse noita väyrysiä on tullut omistettua useita, eri varustetasolla, yleensä 200-220 cdi. Yksi 270 cdi on myös ollut. Isolohkoa(320) ei koskaan. Kyllä tuo 211-mallikin ruostuu joistakin kohtaa, mutta ei niin pirun nopeasti ja jokapaikasta. Tuossa aikaisemmin kun tuli enemmän kilometrejä, oli nelospyttyinen järkevin vaihtoehto ylläpitokulujen suhteen. Vähävikaisin väyrynen omassa ajossa on ollut W210 220 cdi vm-03. Se oli myös koriltaan paras, mutta auto olikin huollettu viimeisen päälle, kunnolla ruostesuojattu ja merkkiliikkeen toimesta vaihdettu pintapeltejä. Jotain alle 200 tkm:iä oli ajettu, kun ostin sen (ns.suomi-auto) ja pari vuotta sillä ajelin. Kilsoja tuli silloin n.70-80 tkm/v.
Makuasioita kai nämä ovat, kun ihmetellään, minkä mallin hankkisi. Itse omistin viimeksi S211 220 cdi vm-2006 eli v-keula. En kyllä kaivannut lainkaan takaisin väyrysen ratin taakse. Halpaa ajoa kovilla kilometreillä ja ohjelmoituna pystyi hyvin rekatkin ohittamaan. Huollot merkkaavat aika paljon, sekä suoritettujen korjausten taso. Vaikka olisikin enemmänkin ajettu S211, mutta hyvin pidetty ja hoidettu, niin hankkisin sellaisen ennemmin, kuin väyrysen. Toki jos haluaa autoltaan suorituskykyä ja laajaa varustetasoa, ei alle kymppitonnilla saa oikein minkäänlaista (vastaavaa) 211-korista. Alkupään 211-mallit ovat jo osa suurimmaksi osaksi korjattu useaan kertaan ja pelätty SBC-yksikkökin on monessa vaihdettu, kuten myös tuo automaateista tuttu ongelma, glykoolit laatikkoon. Jos tyytyy pieneen moottoriin ja hieman suppeampaan varustetasoon, niin kyllä markkinoilta löytyisi hyvä S211.
Sellaista mersua en ole vielä omistanut, jolla en olisi joutunut pajalla vierailemaan, joskus hyvin tiheästikin. Toki on ollut hyviäkin aikoja, jolloin ei ole tarvinnut, kuin ylläpitää autoa, eli perushuollot suorittaa. Auton hankinnassa budjetti kaiken ratkaisee ja tärkeintä on se mitä rahalla saa. On myös hyvä käydä ajamassa muutama malli, jotta saa käsityksen, mikä tuntuu ns.käteen sopivalta. Itsekin olen jo ollut kohta vuoden hankkimassa bensakoneista 211-korista ajojen vähennyttyä radikaalisti, mutta kun työt haittaa harrastuksia, niin homma on siirtynyt.
Makuasioita kai nämä ovat, kun ihmetellään, minkä mallin hankkisi. Itse omistin viimeksi S211 220 cdi vm-2006 eli v-keula. En kyllä kaivannut lainkaan takaisin väyrysen ratin taakse. Halpaa ajoa kovilla kilometreillä ja ohjelmoituna pystyi hyvin rekatkin ohittamaan. Huollot merkkaavat aika paljon, sekä suoritettujen korjausten taso. Vaikka olisikin enemmänkin ajettu S211, mutta hyvin pidetty ja hoidettu, niin hankkisin sellaisen ennemmin, kuin väyrysen. Toki jos haluaa autoltaan suorituskykyä ja laajaa varustetasoa, ei alle kymppitonnilla saa oikein minkäänlaista (vastaavaa) 211-korista. Alkupään 211-mallit ovat jo osa suurimmaksi osaksi korjattu useaan kertaan ja pelätty SBC-yksikkökin on monessa vaihdettu, kuten myös tuo automaateista tuttu ongelma, glykoolit laatikkoon. Jos tyytyy pieneen moottoriin ja hieman suppeampaan varustetasoon, niin kyllä markkinoilta löytyisi hyvä S211.
Sellaista mersua en ole vielä omistanut, jolla en olisi joutunut pajalla vierailemaan, joskus hyvin tiheästikin. Toki on ollut hyviäkin aikoja, jolloin ei ole tarvinnut, kuin ylläpitää autoa, eli perushuollot suorittaa. Auton hankinnassa budjetti kaiken ratkaisee ja tärkeintä on se mitä rahalla saa. On myös hyvä käydä ajamassa muutama malli, jotta saa käsityksen, mikä tuntuu ns.käteen sopivalta. Itsekin olen jo ollut kohta vuoden hankkimassa bensakoneista 211-korista ajojen vähennyttyä radikaalisti, mutta kun työt haittaa harrastuksia, niin homma on siirtynyt.
Tähti näyttäköön tien.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Ensimmäinen puolustuspuhetähdellinen kirjoitti:En kyllä allekirjoita tuota väitettä, että väyrynen on parempi malli, kuin 211-korinen. Huomattavasti "letkeämpi" on ajoltaan S210, kuin S211 (mielikuva) ,mutta minusta kuitenkin väyrynen on tuon koriongelman vuoksi huono vaihtoehto. Itse noita väyrysiä on tullut omistettua useita, eri varustetasolla, yleensä 200-220 cdi. Yksi 270 cdi on myös ollut. Isolohkoa(320) ei koskaan. Kyllä tuo 211-mallikin ruostuu joistakin kohtaa, mutta ei niin pirun nopeasti ja jokapaikasta. Tuossa aikaisemmin kun tuli enemmän kilometrejä, oli nelospyttyinen järkevin vaihtoehto ylläpitokulujen suhteen. Vähävikaisin väyrynen omassa ajossa on ollut W210 220 cdi vm-03. Se oli myös koriltaan paras, mutta auto olikin huollettu viimeisen päälle, kunnolla ruostesuojattu ja merkkiliikkeen toimesta vaihdettu pintapeltejä. Jotain alle 200 tkm:iä oli ajettu, kun ostin sen (ns.suomi-auto) ja pari vuotta sillä ajelin. Kilsoja tuli silloin n.70-80 tkm/v.
Makuasioita kai nämä ovat, kun ihmetellään, minkä mallin hankkisi. Itse omistin viimeksi S211 220 cdi vm-2006 eli v-keula. En kyllä kaivannut lainkaan takaisin väyrysen ratin taakse. Halpaa ajoa kovilla kilometreillä ja ohjelmoituna pystyi hyvin rekatkin ohittamaan. Huollot merkkaavat aika paljon, sekä suoritettujen korjausten taso. Vaikka olisikin enemmänkin ajettu S211, mutta hyvin pidetty ja hoidettu, niin hankkisin sellaisen ennemmin, kuin väyrysen. Toki jos haluaa autoltaan suorituskykyä ja laajaa varustetasoa, ei alle kymppitonnilla saa oikein minkäänlaista (vastaavaa) 211-korista. Alkupään 211-mallit ovat jo osa suurimmaksi osaksi korjattu useaan kertaan ja pelätty SBC-yksikkökin on monessa vaihdettu, kuten myös tuo automaateista tuttu ongelma, glykoolit laatikkoon. Jos tyytyy pieneen moottoriin ja hieman suppeampaan varustetasoon, niin kyllä markkinoilta löytyisi hyvä S211.
Sellaista mersua en ole vielä omistanut, jolla en olisi joutunut pajalla vierailemaan, joskus hyvin tiheästikin. Toki on ollut hyviäkin aikoja, jolloin ei ole tarvinnut, kuin ylläpitää autoa, eli perushuollot suorittaa. Auton hankinnassa budjetti kaiken ratkaisee ja tärkeintä on se mitä rahalla saa. On myös hyvä käydä ajamassa muutama malli, jotta saa käsityksen, mikä tuntuu ns.käteen sopivalta. Itsekin olen jo ollut kohta vuoden hankkimassa bensakoneista 211-korista ajojen vähennyttyä radikaalisti, mutta kun työt haittaa harrastuksia, niin homma on siirtynyt.


- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Tosin kyllä katselin illalla 211 korisia farkkuja vuosimalleja 2005-2008. 200 ja 220cdi koneella sai tuollaisia 250-450tkm ajettuja 5000 - 8000€ Saksan hintaan.
Eihän tuokaan kauas karkaisi siitä kympin budjetista
Mitähän tässä tekisi
Voiko joku muu tehdä puolestani päätöksen? 
Eihän tuokaan kauas karkaisi siitä kympin budjetista



- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Noihin kilahtaa sitten se 5-8k€ veroja plus tuontitonni päälle + tuonti'huolto' ja -varustelu...y30harrastaja kirjoitti:Tosin kyllä katselin illalla 211 korisia farkkuja vuosimalleja 2005-2008. 200 ja 220cdi koneella sai tuollaisia 250-450tkm ajettuja 5000 - 8000€ Saksan hintaan.
Eihän tuokaan kauas karkaisi siitä kympin budjetistaMitähän tässä tekisi
Voiko joku muu tehdä puolestani päätöksen?

... se on siinä siten tarkkana että paljonko päälle kympin se persaus kestää

Helpoin ja riskittömin on ostaa suomesta liikkeesstä, saa edes jotain korjautella jos jotain äkkinäistä 'piilovikaa' löytyy, saksantuonnissa olet omillasi. Toisaalta sehän aina houkuttaa jos sais 'vastaavan' muutaman tonnin halvemmalla

Ja sen verran tuohon edelläolleeseen että onhan W211 parametriohjauksella v******* parempi ajaa kun väyrynen. Väykyssä on kyllä sitten sitä... onko se nyt jo nostalgiaa vai mitä, jäykkine ohjauksineen jne. (taisi väykkyynkin loppupuolesta saada jo parametriohjausta?)
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Paavo parametri ilmoittautuu palvelukseen. Pahuksen letkeä kieltämäti ainakin kaverin kankeaan W211 200CDI:hin verrattuna
.

Re: S211 ja S210 pohdintaa
Voisin paremman ajan puitteissa avata tätä kommenttiani.thenq kirjoitti:S211 .
Allekirjoituksessa näkyvillä autoilla ajan jatkuvasti. Väyrysellä olen ajanut yli 20 tkm. 211 ajot jäävät alle 10 tkm, mutta useita tuhansia silläkin ajanut. Lisäksi useita muita 211 koeajojen merkeissä ajanut.
Kumpikaan autoista ei ole ihan niitä karvalakkeja, väyrynen tosin classic ja 211 avantgarde, molemmissa automaattivaihteisto.
Väyrynen on hyvä auto. Tykkään paljonkin. Mutta se on vanha, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Hyvä ajaa kun alustassa ei ole väljää. Maantiellä on mukava ajaa pitkää matkaa, Kuopio Helsinki menee yhdeltä istumalta. Classic alustasta miinusta (löysä), mutta katselitkin avantgardea

Moottorina 270 on hyvä, voimaa ja vääntöä tarpeeksi liikuttamaan isoa autoa, kuitenkin kulutuksen pysyessä yllättävän alhaisena.
211 on huomattavasti modernimpi, joka suhteessa. Hiljaisempi. Parempi ajaa, osansa tekee parametriohjaus ja SBC. Ero 211 ja 210 välillä on huomattava, leikkisästi sanottuna ovathan ne ihan eri vuosituhannelta. 320 on myös hyvä moottori, tosin ei niin polttoaine taloudellinen, mutta pieniin lukemiin pääsee pitkillä matkoilla, vähän reilu 6 l/100km.
SBC ja glykoliatfkoktaili ongelmat tietysti kalliita, mutta niistäkin löytyy paljon asiaa tältä foorumilta.
Summasummarum: pienemmällä pudjetilla 210, mutta jos vaan rahkeet riittävät niin 211. Käyteyt ovat yksilöitä, joten kannattaa katsella rauhassa eikä tehdä hätiköityä päätöstä.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Nyt kävi sitten niin että Saksasta tulee S210. Ja sellaisella budjetilla että pitää sitten olla parhaasta päästä, ellei paras
Kone on joko 270 tai 320. Auto ei ole vielä tiedossa kun se etsitään paikanpäällä omien antamieni speksien mukaan. Peukut pystyyn että saadaan
edes mahdollisimman ongelmaton peli
Lisää tietoa tänne foorumille tietenkin sitten kunhan auto saadaan. Näillä näkymin viikolla 21.

Kone on joko 270 tai 320. Auto ei ole vielä tiedossa kun se etsitään paikanpäällä omien antamieni speksien mukaan. Peukut pystyyn että saadaan
edes mahdollisimman ongelmaton peli

- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Varmasti hyvä valinta ja omasta puolestani voin mallia lämpimästi suositella. Liikenteessä on aina mukava nähdä hyväkuntoisia 210-E-Mersuja. Vaikka mallia paljon moititaankin, luulen, että se oli klassikko jo syntyessään. Olihan se 90-luvun puolivälissä Mersun uuden muotoilusuuntauksen uranuurtaja. Mainoksissa oli tuolloin: "Näe Mercedes uusin silmin."y30harrastaja kirjoitti:Nyt kävi sitten niin että Saksasta tulee S210. Ja sellaisella budjetilla että pitää sitten olla parhaasta päästä, ellei paras![]()
Kone on joko 270 tai 320. Auto ei ole vielä tiedossa kun se etsitään paikanpäällä omien antamieni speksien mukaan. Peukut pystyyn että saadaan
edes mahdollisimman ongelmaton peliLisää tietoa tänne foorumille tietenkin sitten kunhan auto saadaan. Näillä näkymin viikolla 21.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Saa nähdä millainen paketti sieltä tulee. Nämähän ovat joskus pettymyksiä vaikka olisi kuinka hieno ja pienillä kilometreillä yms.Matkamalli kirjoitti:Varmasti hyvä valinta ja omasta puolestani voin mallia lämpimästi suositella. Liikenteessä on aina mukava nähdä hyväkuntoisia 210-E-Mersuja. Vaikka mallia paljon moititaankin, luulen, että se oli klassikko jo syntyessään. Olihan se 90-luvun puolivälissä Mersun uuden muotoilusuuntauksen uranuurtaja. Mainoksissa oli tuolloin: "Näe Mercedes uusin silmin."y30harrastaja kirjoitti:Nyt kävi sitten niin että Saksasta tulee S210. Ja sellaisella budjetilla että pitää sitten olla parhaasta päästä, ellei paras![]()
Kone on joko 270 tai 320. Auto ei ole vielä tiedossa kun se etsitään paikanpäällä omien antamieni speksien mukaan. Peukut pystyyn että saadaan
edes mahdollisimman ongelmaton peliLisää tietoa tänne foorumille tietenkin sitten kunhan auto saadaan. Näillä näkymin viikolla 21.
Tästä nyt oli sitäpaitsi tarkoitus tulla käyttöauto. Jännätään siis voiko siitä käyttää sitä nimitystä, vai meneekö pelkäksi harrastamiseksi

Tuo oma tämänhetkinen sedan alkaa olla ihan ok nyt kun siihen on kohta puoli autoa uusittu

- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Toivotaan, että laatuyksilö tulee. Tuossa farmarissahan sisätilat ovat hyvät ja peräkontti valtava. Meillä ainakin pikkumies tykkää istuskella W210:n takapenkillä, kun sieltä ilmeisesti näkee paremmin ulos, kuin uudemmissa autoissa, on jotenkin avarampi ja parempi näkyväisyys sivuille ja taakse.y30harrastaja kirjoitti:Saa nähdä millainen paketti sieltä tulee. Nämähän ovat joskus pettymyksiä vaikka olisi kuinka hieno ja pienillä kilometreillä yms.Matkamalli kirjoitti:Varmasti hyvä valinta ja omasta puolestani voin mallia lämpimästi suositella. Liikenteessä on aina mukava nähdä hyväkuntoisia 210-E-Mersuja. Vaikka mallia paljon moititaankin, luulen, että se oli klassikko jo syntyessään. Olihan se 90-luvun puolivälissä Mersun uuden muotoilusuuntauksen uranuurtaja. Mainoksissa oli tuolloin: "Näe Mercedes uusin silmin."y30harrastaja kirjoitti:Nyt kävi sitten niin että Saksasta tulee S210. Ja sellaisella budjetilla että pitää sitten olla parhaasta päästä, ellei paras![]()
Kone on joko 270 tai 320. Auto ei ole vielä tiedossa kun se etsitään paikanpäällä omien antamieni speksien mukaan. Peukut pystyyn että saadaan
edes mahdollisimman ongelmaton peliLisää tietoa tänne foorumille tietenkin sitten kunhan auto saadaan. Näillä näkymin viikolla 21.
Tästä nyt oli sitäpaitsi tarkoitus tulla käyttöauto. Jännätään siis voiko siitä käyttää sitä nimitystä, vai meneekö pelkäksi harrastamiseksi
Tuo oma tämänhetkinen sedan alkaa olla ihan ok nyt kun siihen on kohta puoli autoa uusittuPiti kuitenkin saada farmari koska kahden alle 2v lapsen kanssa ei mahdu kamat kyytiin reissuilla.
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Siellä on aikamiehenkin hyvä istuksia. istuin on todella ylhäällä, eikä jää polvet koukkuun. Selkänoja voisi olla korkeampi.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Nyt on Saksasta auto ostettu ja tulee Suomeen tänään tai huomenna. Päätös ostosta tehtiin vaikka en nähnyt yhtä ainutta kuvaa autosta 
Hyvä pitäisi olla.

Hyvä pitäisi olla.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: S211 ja S210 pohdintaa
y30harrastaja kirjoitti:Nyt on Saksasta auto ostettu ja tulee Suomeen tänään tai huomenna. Päätös ostosta tehtiin vaikka en nähnyt yhtä ainutta kuvaa autosta![]()



Pidetään


-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Jotakin auton kunnosta kertoo katsastus. Ei huomautettavaa ja katsastusmies kiersi kuulemma autoa ja kummasteli auton kuntoa. Oli harmissaan kun oli jo myyty 

- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: S211 ja S210 pohdintaa
No niin, kuvat peliin!y30harrastaja kirjoitti:Jotakin auton kunnosta kertoo katsastus. Ei huomautettavaa ja katsastusmies kiersi kuulemma autoa ja kummasteli auton kuntoa. Oli harmissaan kun oli jo myyty
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: S211 ja S210 pohdintaa
Kuvat tulee peliin varmaan lauantaina. Silloin on auto toivottavasti omissa käsissä.JarkkoN kirjoitti:No niin, kuvat peliin!y30harrastaja kirjoitti:Jotakin auton kunnosta kertoo katsastus. Ei huomautettavaa ja katsastusmies kiersi kuulemma autoa ja kummasteli auton kuntoa. Oli harmissaan kun oli jo myyty
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02