w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
HuckJam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 21.07.2009 18:12

w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja HuckJam »

Onko lainsäädäntöön tullut jotain muutoksia, jotka korottivat tuollaisen w124 2+3h farkkupakun veron lähes samalle tasolle henkilöauton veron kanssa?
Hakusessa olisi edullinen opiskelijakäyttöön tuleva pirssi, 5-paikkainen tulisi olla. Nyt vain mietittytää, kannataako tällä hetkellä laittaa farkkupaku diesel-koneella, vai joku pieni bensakinneri. kilometerjä tulee sen 15 000 vuoteen.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 736
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Jos on paketti auto niin ei oo mitään korotuksia, jos on kaksi käyttöauto niin sama vero kun henlikoautossa.
Avatar
smgt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 17.12.2008 21:57
Paikkakunta: Paltamo

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja smgt »

nuilla kilometreillä taitaa tulla halvemmaksi ajaa jo diesel henkilö autolla ku bensa henkilöautolla.
ja paketti autona vielä halvempi.

nykyään et vaan saa tehdä henkilöautosta 5paikkasta pakettiautoa pienelle verolle.
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

5 hengen pakuja ei saa enää tehdä. se pitää olla sellainen veronkiertomalli 90 luvulta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
HuckJam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 21.07.2009 18:12

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja HuckJam »

Kiitos vastauksista, pitää alkaa katteleen sellaista "veronkiertovaunua" sitten :D
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja apg »

No niitä saakin sitten hetken kattella, ei ole liikaa tarjolla :?
123:set on järjestään korinvaihto pommeja ja 124:set taas 4vetoja järkyttävän suurella kulutuksella varustettuna. Jos haluat 2+3 pakun ja päästä pienillä kuluilla niin suosittelen merkin vaihtoa esim. vag :shock:
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
HuckJam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 21.07.2009 18:12

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja HuckJam »

Joo, kyllä yhtenä vaihtoehtona olisi passatti, lähinnä kulutuksen puolesta. Kattoo mitä tulee tarjolle :D
Avatar
smgt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 17.12.2008 21:57
Paikkakunta: Paltamo

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja smgt »

jakaja pumppuiset vag vehkeet on kyllä pieniruokasia ja varmaa tekniikkaa. Kuhan jakopää remppa on tehty oikein.
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 farkkupaku 2+3h, vieläkö kannattava?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muutaman satasen takia en nähnyt itse vaivaa väyrysen kanssa. cdi väyrynen säästää jo polttoaine kuluissa tuon summan vuodessa vrt w124 tuolla 15tkm/v
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin