Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti:Hitaasti etenee. Auto on nyt hyväksytysti museotarkastettu. Ei olis ehditty tänään tekemään muutoskatsastusta ja vastaus jäi siihen saamatta että oisko voinu konttorilta tulostaa uuden otteen kun edellinen on vielä Itellan systeemissä taikka Trafin tulostimen korissa :? . Ensi viikolla sitten asia taas etenee kun Trafin systeemi sylkäisee printin postilaatikkooni :P .

Huomenna tää ois Lahes nähtävänä, ja myynnissä myös.
Onnea uudelle museoautolle :clap: Miksi heti myyntiin laitat?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti:
karra kirjoitti:Hitaasti etenee. Auto on nyt hyväksytysti museotarkastettu. Ei olis ehditty tänään tekemään muutoskatsastusta ja vastaus jäi siihen saamatta että oisko voinu konttorilta tulostaa uuden otteen kun edellinen on vielä Itellan systeemissä taikka Trafin tulostimen korissa :? . Ensi viikolla sitten asia taas etenee kun Trafin systeemi sylkäisee printin postilaatikkooni :P .

Huomenna tää ois Lahes nähtävänä, ja myynnissä myös.
Onnea uudelle museoautolle :clap: Miksi heti myyntiin laitat?
Kiitos!

1. On periaatteessa 5 harrasteautoa ja vene sekä talo. Aika on ongelma.
2. Pagoda on manuaali, me no like it.
3. Ajelin tällä viime kesänä pari kk ja vitiligoni ei oikein siedä aurinkoa... (pitäs ostaa isompi katettu (jenkki)vene...)

Tää kiire saada mr kuntoon tuli siis siitä kun nyt tulevana vkl on sitä 60-luvun hypetystä Lahdessa ja 2013 on Padogan juhlavuosi. Jos tuo ei mee kaupaksi niin ajellaan sitten kun ei tule kuluja siitä. Katsotaan nyt. Voisihan jotain muutakin myydä jos hinta osuu kohdalleen, sanotaanko SEC 13 000, E420 8000,- taikka chevy 10000,- mutta SEL ei ole ihan äkkiä myynnissä.

Noh tulihan nyt aukaistua asia... tämmöstä tää on :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3113
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti: 1. On periaatteessa 5 harrasteautoa ja vene sekä talo. Aika on ongelma.
2. Pagoda on manuaali, me no like it.
3. Ajelin tällä viime kesänä pari kk ja vitiligoni ei oikein siedä aurinkoa... (pitäs ostaa isompi katettu (jenkki)vene...)

Tää kiire saada mr kuntoon tuli siis siitä kun nyt tulevana vkl on sitä 60-luvun hypetystä Lahdessa ja 2013 on Padogan juhlavuosi. Jos tuo ei mee kaupaksi niin ajellaan sitten kun ei tule kuluja siitä. Katsotaan nyt. Voisihan jotain muutakin myydä jos hinta osuu kohdalleen, sanotaanko SEC 13 000, E420 8000,- taikka chevy 10000,- mutta SEL ei ole ihan äkkiä myynnissä.

Noh tulihan nyt aukaistua asia... tämmöstä tää on :D
Tuo kaluston määrä on ongelmana kanssa itelläkin. Nytkin on 1-2 autoa (väyrynen 3-5000€ ja w126 2000€) liikaa pihassa ja molemmat lähtisi heti matkaan jos joku tarjoaisi sopivia summia. Veneitäkin on 2kpl liikaa mitkä lähtee halvalla (545 Vinha + 75hp Yamaha+ jarrullinen traileri 1-2000€ ja Micro Terhi Fun 700€) + sitten on Austin Allegro + 4 muuta kiesiä Tammisaaressa odottamassa noutaajaansa jotka lähtee ehkä siinä 1-1500€ yhteishintaan.
Eli ymmärrän täysin tuon autojen, veneiden ja tonttien määrän tuottavan probleemia.
Mutta eiköhän joku tuon Pagodan osta pois, sen verran nätti siitä tulikin :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja RH »

Oliko SL:ään Lahdessa oikeaa kiinnostusta? Itsekin pyörin sitä ihan vaan ihmettelemässä hyvän tovin muiden uteliaiden kanssa, joita tuntui riittävän. Nätti peli :thumbup: .
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Siellä messuilla oli yksi pagoda jossa oli oikean malliset mobilistirenkaat :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Moi,

Ei herneitä nenään mutta... Outoa, että tarkastaja ei kiinnittänyt huomiota pölykapseleihin. Kokopeittävät tulivat vasta 280-malleihin. Helmojen tulisi olla mustat (tumman harmaat?) alemmasta listasta alaspäin. Nämä ovat aika näkyviä virheitä kun museorekisteröidystä autosta puhutaan.

Matti
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti Äyräväinen kirjoitti:Moi,

Ei herneitä nenään mutta... Outoa, että tarkastaja ei kiinnittänyt huomiota pölykapseleihin. Kokopeittävät tulivat vasta 280-malleihin. Helmojen tulisi olla mustat (tumman harmaat?) alemmasta listasta alaspäin. Nämä ovat aika näkyviä virheitä kun museorekisteröidystä autosta puhutaan.

Matti
Juu tiedossa oli nuo. Itse vasta lauantaina sain kuulla että helmat tulee olla harmaat. Lahdessa näytillä olleessa juuri MR katsastetussa oli mustat helmat... ja vähän muutakin mutta ei siitä tässä sen enempää etten kuse omiin muroihin. Eri tarkastajat oli meillä tosin kyseessä :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

karra kirjoitti:
Matti Äyräväinen kirjoitti:Moi,

Ei herneitä nenään mutta... Outoa, että tarkastaja ei kiinnittänyt huomiota pölykapseleihin. Kokopeittävät tulivat vasta 280-malleihin. Helmojen tulisi olla mustat (tumman harmaat?) alemmasta listasta alaspäin. Nämä ovat aika näkyviä virheitä kun museorekisteröidystä autosta puhutaan.
Matti
Juu tiedossa oli nuo. Itse vasta lauantaina sain kuulla että helmat tulee olla harmaat. Lahdessa näytillä olleessa juuri MR katsastetussa oli mustat helmat... ja vähän muutakin mutta ei siitä tässä sen enempää etten kuse omiin muroihin. Eri tarkastajat oli meillä tosin kyseessä :D .
Omassa Pagodassani helmat ovat myös mustat kuten takakonttikin. Olen nähnyt myös koskemattomia autoja ja täytyy sanoa, että vaikea on mieltää alkuperäistä väriä harmaaksi, niin tummasta harmaasta on kyse. Ehkä tulevassa täysrestauroinnissa maalaan ne oikealla sävyllä. Omani on kelvannut museotarkastajalle, vaikka siihen on vaihdettu euro H4 umpiot, kilometrimittari ja sivuvalot on poistettu. Tulevaisuudessa siivoan puskureista pystykävyt pois ja auton väri todennäköisesti vaihtuu valkoisesta johonkin toiseen saatavilla olleeseen. Muokkaan autoni siis sellaiseksi kuin sen olisin uutena tilannut. Etsin sopivaa Pagodaa yli 10 vuotta ja tuona aikana kävi selväksi, että on mahdotonta löytää yksilöä, jossa kaikki olisi kuten haluan. Keskityin siis mahdollisimman hyväkuntoisen löytämiseen. Jos autoni ei tulevaisuudessa kelpaa museotarkastajalle niin ei voi mitään...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti Äyräväinen kirjoitti:
karra kirjoitti:
Matti Äyräväinen kirjoitti:Moi,

Ei herneitä nenään mutta... Outoa, että tarkastaja ei kiinnittänyt huomiota pölykapseleihin. Kokopeittävät tulivat vasta 280-malleihin. Helmojen tulisi olla mustat (tumman harmaat?) alemmasta listasta alaspäin. Nämä ovat aika näkyviä virheitä kun museorekisteröidystä autosta puhutaan.
Matti
Juu tiedossa oli nuo. Itse vasta lauantaina sain kuulla että helmat tulee olla harmaat. Lahdessa näytillä olleessa juuri MR katsastetussa oli mustat helmat... ja vähän muutakin mutta ei siitä tässä sen enempää etten kuse omiin muroihin. Eri tarkastajat oli meillä tosin kyseessä :D .
Omassa Pagodassani helmat ovat myös mustat kuten takakonttikin. Olen nähnyt myös koskemattomia autoja ja täytyy sanoa, että vaikea on mieltää alkuperäistä väriä harmaaksi, niin tummasta harmaasta on kyse. Ehkä tulevassa täysrestauroinnissa maalaan ne oikealla sävyllä. Omani on kelvannut museotarkastajalle, vaikka siihen on vaihdettu euro H4 umpiot, kilometrimittari ja sivuvalot on poistettu. Tulevaisuudessa siivoan puskureista pystykävyt pois ja auton väri todennäköisesti vaihtuu valkoisesta johonkin toiseen saatavilla olleeseen. Muokkaan autoni siis sellaiseksi kuin sen olisin uutena tilannut. Etsin sopivaa Pagodaa yli 10 vuotta ja tuona aikana kävi selväksi, että on mahdotonta löytää yksilöä, jossa kaikki olisi kuten haluan. Keskityin siis mahdollisimman hyväkuntoisen löytämiseen. Jos autoni ei tulevaisuudessa kelpaa museotarkastajalle niin ei voi mitään...
Jep, unohdin mainita että kuulin sävyn olevan erittäin tumma harmaa. Eli se Lahdessa näytillä ollut oli siinä mielessä ok, en sen tarkemmin katsonut sitä tummuusastetta.

Mielestäni vaaleassa värissä auto on paremman näköinen jos helmat ovat korin värissä, omassa ne oli jo maalattu valkoiseksi ja alla on rypylämassa. Nuo kapselini ovat malliltaan jo 30 vuotta vanhat joten ne "tavallaan" on museomersun kamaa mutta ei tosiaan autooni kuuluvat alunperin. Vanteissa on ne nokat joihin pillerikapselit saisi kyllä kiinni.

Taistelin illalla kardaanin kanssa. Kardaanin rättinivel alkoi antautua siinä eli se menee uusiksi, keksisi vaan miten sen kardaanin saisi pois jotta pääsis kannatinlaakerin ja kumin vaihtamaan...

Täällä kyselin asiaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=134812" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

RH kirjoitti:Oliko SL:ään Lahdessa oikeaa kiinnostusta? Itsekin pyörin sitä ihan vaan ihmettelemässä hyvän tovin muiden uteliaiden kanssa, joita tuntui riittävän. Nätti peli :thumbup: .
Kyllä vaan. Puhelinkin soi jo perjantaina illalla ja useasti lauantaina. Iltapäivästä käytiin sitten yhden ostajaparin kanssa molempien kanssa siis koeajolla. Sunnuntaina sitten taisi tärpätä; lauantaina auto nähty livenä ja kiinnostus heräsi, puhelimitse oltu yhteydessä. Kolme suoralla kaupalla ostajaa on vähän tyrkyllä jos nyt ei mene kaupaksi kolmen tarjouksen jättäneen tahon kanssa.

Tilasin uuden rättinivelen merkkiliikkeestä, Hannoverista tulee, 85 euroa. Kytkin on elpynyt ihmeellisesti itsestään , taikka ajoahan tuo vaan vaati.

Polttoaineenkulutus on hämmästyttävän pieni maantiellä,tosin ajelin sellaista 80-90 km/h nopeutta Lahden reissulla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja RH »

Meilläkin oli reissussa marssitahti maltilliset 80-90, mutta kulutus ei silti todellakaan ollut maltillista :lol: .
Oltiin muuten lauantaina aamupäivällä ihan siinä lähellä parkissa sun SL:stä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Pagoda on nyt sitten myyty! Toivotan onnea uudelle omistajalle, tätä ketjua oli lukenut hän.

Pitää vielä mailata ostajalle lista mitä autoon tarvii tehdä ja mitkä mukaan tulleet osat kuuluu mihin. Alkoi tietysti kenkkuilemaan auto eli pitkät valot hävisi ja muutenkaan ei ollut vieraskorea juuri kun olisi tarvinnut, tuittupää leidi :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnittelut, ja eikun uutta rojektia kehiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1006
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Sigu vanhentunut. :mrgreen:
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13292
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pagoda eli 1964 230 SL projektikertomus

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti:Sigu vanhentunut. :mrgreen:
No tunninhan se kerkis olla :lol: ja tuo avatarkin on jo wanhentunut, josko se olisi enne tulevasta. Ei ny sentään, pitää laittaa vanha laivue ensin kuntoon kun niissä on puutteita. Katsoo sit joskus, vaikka 2014 syksyllä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin