Elikkäs auto 300TDT alkuperäisellä vakio 603 turbo koneella. Ongelmana on, että kylmällä koneella, kun laittaa auton pyörimään niin kone käy jälkihehkutuksen ajan (n.30sek) tosi pehmeästi ja hyvin, mutta sen jälkeen alkaa raklatus kuulumaan ja moottori katkoo/rytkyy tosi pahasti. No tämän jälkeen kun malttaa kierroksia pitää tai käy ajamassa jonkun verran, että kone lämpenee niin sen jälkeen ei ole mitään vaikeuksia eli kone pyörii hyvin ja tasaisesti! Lämpimällä koneella on myös lievää onkelmaa lähteä käyntiin ja moottori katkoo silloinkin jonkun verran muttei läheskään niin pahasti kun kylmänä.
Autoon olen vaihtanut:
-Kaikki polttoaine suodattimet/polttoaineletkuja syynätty mahdollisilta rei'iltä ja osa letkuista on myös vaihdettu uusiin.
-Hehkut
-Suuttimet tarkastettu,
-Kansipahvi vaihdettu ja samalla myös mittailtu että olisko kiertokanki mutkalla, mutta ei ainakaan mittatuloksissa tätä huomannut
-Syöttöpumpun ajoitus tarkastettu useaan otteeseen.
-Yritin myös paikantaa pyttyä, joka ei sytytä kylmänä siten, että löysäilin vuorotellen suutinputkia muttei niilläkään ollut mitään vaikutusta moottorin huonoon käyntiin.
Mistähän tuo rynkytys voisi kiikastaa?
