Dieselpumpun säätö
Dieselpumpun säätö
Kyseessä 1990 W124 300D vapari joka hyvin laiska kulkemaan. Ei savuta ja käy hyvin mutta kulutus huitelee 10 litran pintaan. Osaisiko joku kertoa kuka Jyväskylässä osaisi säätää kohtuuhinnalla pumppua? Tai osaisiko joku forumilainen säätää kohtuullisella korvauksella pumppua?
Re: Dieselpumpun säätö
Ottaen huomioon suuren kulutuksen sosittelisin että käytät pumpun (auton) dieselpajalla jossa säätö tehdään pumppu irrallaan penkissä.
Kai tuo sentään automaatti on, ei vapari manuaali noin paljon voi kuluttaa ?
Kai tuo sentään automaatti on, ei vapari manuaali noin paljon voi kuluttaa ?
wiimax.fi
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Dieselpumpun säätö
Mikäs lienee ilmanputsarin kunto/kunnottomuus tällä hetkellä?
Saattaa olla ilmansaantiongelmakin vaikkei savuttaisikaan, vaikka yleisesti nuo ovat naimidr keskenään.
Saattaa olla ilmansaantiongelmakin vaikkei savuttaisikaan, vaikka yleisesti nuo ovat naimidr keskenään.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Dieselpumpun säätö
Juu, automaatti on kyseessä. Ilmansuodatin on katsottu kuukausi sitten ja uudelta näytti.
Re: Dieselpumpun säätö
Omasta just vastaavasta on itte syöttöjä lisätty 2 kiekkaa ja paikallaan on vanha likanen ilmansuodatin. Viimesen 1500km seka kulutus mitattuna ~9,5l satkulle.
Pitäs kyl olla nyt alenemaan päin ko valskas hiukan paineventtiili pumpussa ja ykköspytty ollu aiemmin huonommin mukana.
E: ennen pumpun säätöä/huoltoa toi oli mun mielestä kohtuu laiska. Ei oo pajalla käyny ko itte rassattu.
Pitäs kyl olla nyt alenemaan päin ko valskas hiukan paineventtiili pumpussa ja ykköspytty ollu aiemmin huonommin mukana.
E: ennen pumpun säätöä/huoltoa toi oli mun mielestä kohtuu laiska. Ei oo pajalla käyny ko itte rassattu.
S124 & W124
Re: Dieselpumpun säätö
itellä kans w124 300d wm90 ja laiska
pumppua meinasin säätää muttakun oli 2 jtn solenoidia pumpun takakannes (ilmeisestä tämä nykimisen esto) nii en sitte tohtinu ruveta säätämään ku ei oo kokemusta ku nuosta pumpuusta missä suora takakansi... eroaako tuo "solenoidi pumpun" säätö tuosta suoratakakantisesta jotenki ?

Re: Dieselpumpun säätö
samat säädöt siellä solenoidin allaki on.
mutta sitä nykimisen esto solenoidia pitää korottaa jollaki rikalla tai tehä rautalangasta sopiva koroke,
muuten se solenoidi painaa syöttöruuvia takaisin.
mutta sitä nykimisen esto solenoidia pitää korottaa jollaki rikalla tai tehä rautalangasta sopiva koroke,
muuten se solenoidi painaa syöttöruuvia takaisin.
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Re: Dieselpumpun säätö
suurta kulutusta voi edistää se, että jakoketju on venyny ja ruiskutus on sitä myöden sitten myöhäsellä. samaten, jos autolla on ajettu miljoona, eikä pumppua ole koskaan huollettua, voi sylinteri kohtaset ruiskutusmäärät poiketa toisistaan jonkun verran. tämä sylinterikohtanen ero ei vielä kuitenkaan mitään tähti taivaallisia lisää sinne polttoaineen kulutukseen. melkein se tulee siitä, että ajotus on myöhäsellä niin kokka akselilla, kun ruiskutuksessakin. noi, kun saa kuntoon ja vielä säätää pikkasen ruiskuennakkoa "suositeltua" aikasemmalle, niin saa kivasti polttoaineen kulutuksen tipahtaan. sitten vielä säätää syöttöjä sen verran, että kulku paranee, mutta että kuitenkin siinä rajoissa, että kun kulku ei enää parane, niin lakkaa kääntämästä sitä ruuvvia. turha savutus vaan nostaa kulutusta. ja tietty se ilmanputsari uuteen, että saa ilmaakin sen, mitä tarvii.
näillä eväilla w124 300D automaatilla menty seka-ajoa n.8 lukemiin ja matka ajoakin pienimmillään 6,9iin. ja mittarissa 700 000tkm. niin ja tässä ei ollu vielä edes sylinterikohtasia säädetty kohdilleen. kävi korvakuulolta niin tasasesti, että päätin keskittyä itse sääteleen ajotukset ja syötöt kohdillensa. tietty nokan ajotukseen ei niin paljoa, (taikka vähää) voi vaikuttaa, muutakun uuden ketjun hankinnalla. tuskin se kuitenkaan niin paljoa on venyny, että hampaalla olis pielessä..
näillä eväilla w124 300D automaatilla menty seka-ajoa n.8 lukemiin ja matka ajoakin pienimmillään 6,9iin. ja mittarissa 700 000tkm. niin ja tässä ei ollu vielä edes sylinterikohtasia säädetty kohdilleen. kävi korvakuulolta niin tasasesti, että päätin keskittyä itse sääteleen ajotukset ja syötöt kohdillensa. tietty nokan ajotukseen ei niin paljoa, (taikka vähää) voi vaikuttaa, muutakun uuden ketjun hankinnalla. tuskin se kuitenkaan niin paljoa on venyny, että hampaalla olis pielessä..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Dieselpumpun säätö
pumppu kyllä kannattaisi käyttää ihan pajalla jolloin penkissä ajettaisi sylinteri kohtaiset syöttömäärät samaan ja siellä voi säätää sitten syöttöä lisää että kaikki pelaa oikein.
Oli yksi ka pumppu joka laiton jälkeen söi valehtelematta 50% vähemmän ainetta vaikka samat tehot tuli ulos.
sisäiset vuodot plaa,plaa plaa..muuttavat ennakkoa myöhäisemmälle ja vivustokin kuluu ja nämä kaikki vaikuttaa sitten kulutukseen ja tehoon...onhan nämä kuitenkin noin yli 20vuotta vanhoja ja ajettu koko ajan ja pari kertaa mittarista otettu kilsoja pois.
Oli yksi ka pumppu joka laiton jälkeen söi valehtelematta 50% vähemmän ainetta vaikka samat tehot tuli ulos.
sisäiset vuodot plaa,plaa plaa..muuttavat ennakkoa myöhäisemmälle ja vivustokin kuluu ja nämä kaikki vaikuttaa sitten kulutukseen ja tehoon...onhan nämä kuitenkin noin yli 20vuotta vanhoja ja ajettu koko ajan ja pari kertaa mittarista otettu kilsoja pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Dieselpumpun säätö
Tänää tarkistin omasta ajotukset. Oli just oikees, vaihettu ketju siis joskus aika varmasti.
Pitää seurata mite lähtee omassa kulutus tippumaan ton pikku "rempan" jälkeen. Ajo tyyliki voi vaikuttaa ko säveliä pittää päästä kuunteleen aina kiihytykses.
Pitää seurata mite lähtee omassa kulutus tippumaan ton pikku "rempan" jälkeen. Ajo tyyliki voi vaikuttaa ko säveliä pittää päästä kuunteleen aina kiihytykses.

S124 & W124