anamankeli kirjoitti:hah vika löyty, oli kompura sulanu ihmettelen vaa että miks boschin testeri anto vikakoodiksi paineputkijärjestelmä epätiivis
Siihen on selvä syy bosch on yleis testeri...
ja yleis testerit arpoo mitä sattuu jos eivät osaa oikeen tulkita vikaa
varsinkin mersun kohdalla ei millään mulla kuin *:rila pääse niin syvälle kaikkin systeemihin tutkailemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mikäs vikakoodi Starilla sitten kertoo että "kompura on sulanut"?
Eihän siellä muuta ole (ENR:lle) kuin 5505, tasaussäätöajat liian pitkät täytössä. Tuosta voi sitten päätellä mikä vikakoodin aiheuttaa.
Eri asia sitten kun ajetaan CDI203:n mainitsemia testejä mutta ei niistäkään tuloksista aina suoraan voi sanoa vuotaako joku vai onko kompura finaalissa. Uskoisin että Boschin testerillä saa vastaavia testejä tehtyä.
EDIT: eli juttu yllä oli lähinnä kommentti tähän kysymykseen sekä aiempiin Star versus Bosch kommentteihin (onko se nyt sama millä sen kompressorin testaa vai ei):
anamankeli kirjoitti:Mistäs tietää että kompura on sökö.? Minkä vikakoodin antaa?
Viimeksi muokannut DBFI, Ke 06.02.2013 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sehän on oikeestan se ja sama miten vika löytyy kunhan löytyy
Vaikka wc pönttöä katselemalla, taivalle katselemalla tms konstilla
Yleisiä syitä miksi kompura hajooa
Vanhuuttaan,
Imeksinyt likaa sisuksiinsa(koskaan huoltamaton systeemi)
Pitkään jatkunut vuoto(ei välitettä vaikka auto on massaa joka aamu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mulla tippui toinen puoli takaa alas, otin sen lisäilmasäiliön irti ja hapettunuthan se natsa oli.Oli joskus (yritetty) korjattu sikaliimalla.
Laitoin pultin siihen letkuun kun otan säiliön mukaan hitsattavaksi, mutta se nurkka ei silti noussut vaikka muut pussit toimii.
Pitääkö se kuitata jostain?
Vai onko se vuoto jossain muualla kuitenkin?
Saattaa toki olla että se vuotaa siitä letkuntulppauksestakin
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
nyt on ilmenny vikaa.. oikea takanurkka laskee maahan noin 5h jälkeen mutta nousee ylös kun käynnistää auton.. onko yleisiä vikoja mistä lähteä eka ettimään ja millä?
anamankeli kirjoitti:nyt on ilmenny vikaa.. oikea takanurkka laskee maahan noin 5h jälkeen mutta nousee ylös kun käynnistää auton.. onko yleisiä vikoja mistä lähteä eka ettimään ja millä?
itsellä vuosi itse pussi tai pussin päällä oleva venttiili. pussi vaihtamalla kuntoon
anamankeli kirjoitti:uus maksaa hunajaa? tonni? pystyykö vaihtamaan itse vai tartteeko staaria siihen hommaan?
ps mistä sait selville että se venttiili vuoti?
en sanonut varmaksi että se oli venttiili. toisina päivinä pysyi ylhäällä ja toisina päivinä riitti kaksikin tuntia tiputtamaan alas asti.
toki jos venttiili vuotaisi niin vuotoa pitäisi olla vielä jossain muuallakin. olisiko se sitten pussista kumit nirhaantuneet. en ole vielä avannut vanhaa.
suomessa n. 500 ( ei veho ). saksassa parisataa vähemmän.
ei tartte staaria. jotkut ovat laskeneet perän alas irrottamalla korkeusanturin varren ja jakotukista putki irti. itse otin takaa pussien liittimen sekä putken irti ja annoin akkulaturista jännitettä
anamankeli kirjoitti:uus maksaa hunajaa? tonni? pystyykö vaihtamaan itse vai tartteeko staaria siihen hommaan?
ps mistä sait selville että se venttiili vuoti?
Mikäli mahdollista seisottaa autoa hetken, voi vanhan myös korjauttaa. Yv:llä saa lisätietoja.
Hmm, täällä on iskari ongelmaa. Ensin lopetti toinen etuiskari vaimentamasta ja nyt toinen takaiskari, ja nämä ovat vastakkaisissa kulmissa. Onko noilla jokin keskinäinen yhteys, voisiko olla "boxivika", vai onko vaan niin huono tuuri että kaikki iskarit loppuu nyt vuorotellen? nimim. Pussit kyllä kestää...
Jos kuvitellaan sellainen tilanne, että ilmajouset toimii, mutta iskunvaimentimessa on jotain vikaa, niin antaahan staari siitä vikakoodia ? Mietin vaan kun katsastuksen iskaritestissä oli takana melkein uusilla arnottin pusseilla mittausavot tasaiset 90, edessä ei ollut kuin reilu 40... Toki tuohon testiin vaikuttaa mm. renkaat ym, mutta eikö edessäkin pitäisi olla samaa luokkaa mittausarvot ? Eikös tässä w211 airmaticissa ole iskaritkin ilmatoimiset ??
Mitenkäs olette saaneet tilattua Arnottilta ilmajousia kun sivuilla sanotaan, ettei niitä postiteta ulkomaille? Yritin tilata etupäähän niitä hydropneumaattisia jousijalkoja.
Iskaritesterissä kun ei katso ollenkaan numeroita... Katsoo ihan rengasta miten se pomppii, niin saa varman vastauksen.
Jos on sökö, niin rengas pomppii ihan valtoimenaan renkaan kumi irti maasta ja kun on kunnossa, niin tärisee hyvin raúhallisesti kumin pinta träristinlevyn päällä kiinni.
Trafin ohjeen (ja usean automerkin) ohjeen mukaan ilmajousia ei tulisi mitata iskaritesterillä, koska ko. järjestelmissä ajonopeustieto vaikuttaa "sähköohjatun" jousi/iskari järjestelmään.
Kokemus kuitenkin kertoo, että testerin numeroita ei saa katsoa... Ainoastaan sen renkaan pomppimista.
Ja mersun tapauksessa iskaritesteri on kyllä numeroidenkin mukaan luotettava mittausmenetelmä (olettaen, että renkaat ja niiden ilmanpaineet on kunnossa).
Mersuuissa kehno iskari ei juurikaan ajossa tunnu pomppivalta autolta... Mutta renkaan välittämä pito tiehen on silti olematon.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Oliko niin että S211-malleissa on aina ilmajouset takana? Airmaticissa sitten ympäriinsä? Onko molemmissa versioissa samoja ongelmia ja tyyriinpuoleiset varaosat?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Joskus näkee, että on valittu ei-AMG-malliin AMG-mallin osia. Voisko nuo jousi-iskarisysteemit valita S211 malliin AMG-versioina? Ajan lähinnä sitä, että olisivat kenties paremmat ja pitkäkestoisemmat kuin vakio-osat.
Sami J. E. kirjoitti:Oliko niin että S211-malleissa on aina ilmajouset takana? Airmaticissa sitten ympäriinsä? Onko molemmissa versioissa samoja ongelmia ja tyyriinpuoleiset varaosat?
Mitäs ollaan mieltä tilanteesta, missä pitäis lähteä asuntovaunun kanssa liikkeelle, mutta airmaticin oikea takapää on matalalla eikä ainakaan tyhjäkäynnillä nouse. Matkaa olis edes taas n. 500-600 km. Nyt päätettiin kuitenkin olla lähtemättä. - Mahtaiskohan mistään saada huomisen aikana uusia osia ja kuntoonlaittoa (mualta kuin Veholta)?
Oliko nyt niin että kun vaihdan aimaticin räjähtäneen takapussin uuteen(käytettyyn) niin pitää suorittaa jonkunlainen kalibrointi starilla ennenkuin ajelee?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Lipsanen kirjoitti:Oliko nyt niin että kun vaihdan aimaticin räjähtäneen takapussin uuteen(käytettyyn) niin pitää suorittaa jonkunlainen kalibrointi starilla ennenkuin ajelee?
Jos se korkeusanturi pysyy paikoillaan (siis kääntövarsista jne.) niin samalle korkeudelle auto säätyy pussin vaihdon jälkeen. Oikeaoppisessa vaihdossa tosin täytellään pusseja Starilla palkeiden oikean asettumisen takia mutta jos tuon hoidat muilla konsteilla ja auto lähtiessä oli oikealla korkeudella niin ei tarvitse kalibroida.
Lipsanen kirjoitti:Oliko nyt niin että kun vaihdan aimaticin räjähtäneen takapussin uuteen(käytettyyn) niin pitää suorittaa jonkunlainen kalibrointi starilla ennenkuin ajelee?
Jos se korkeusanturi pysyy paikoillaan (siis kääntövarsista jne.) niin samalle korkeudelle auto säätyy pussin vaihdon jälkeen. Oikeaoppisessa vaihdossa tosin täytellään pusseja Starilla palkeiden oikean asettumisen takia mutta jos tuon hoidat muilla konsteilla ja auto lähtiessä oli oikealla korkeudella niin ei tarvitse kalibroida.
Mutta siis mitään uuden pussin räjähtämis vaaraa ei ole, eli pystyy ajamaan 50km starin ääreen? Isot pojat säikytteli että pussit räjähtää jos vain heittää uuden tilalle ja lähtee ajamaan.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Lipsanen kirjoitti:
Mutta siis mitään uuden pussin räjähtämis vaaraa ei ole, eli pystyy ajamaan 50km starin ääreen? Isot pojat säikytteli että pussit räjähtää jos vain heittää uuden tilalle ja lähtee ajamaan.
Joku korjaamo/testerin omistaja hakee lisää liikevaihtoa? Se kompressori kun huomaa että uusi pussi yhdessä kulmassa niin keksii jostain sen verran lisäpotkua että saa pussin poksahtamaan? Vai liittyisikö nuo varoitukset juuri siihen pussin oikeaoppiseen täyttöön, ettei jää palkeet väärään asentoon (silloin se testeri pitäisi olla autolla jo asennuksen aikana, ei sen jälkeen, ei sillä kalibroinnilla mitään poksahteluja estetä).
Lipsanen kirjoitti:
Mutta siis mitään uuden pussin räjähtämis vaaraa ei ole, eli pystyy ajamaan 50km starin ääreen? Isot pojat säikytteli että pussit räjähtää jos vain heittää uuden tilalle ja lähtee ajamaan.
Joku korjaamo/testerin omistaja hakee lisää liikevaihtoa? Se kompressori kun huomaa että uusi pussi yhdessä kulmassa niin keksii jostain sen verran lisäpotkua että saa pussin poksahtamaan? Vai liittyisikö nuo varoitukset juuri siihen pussin oikeaoppiseen täyttöön, ettei jää palkeet väärään asentoon (silloin se testeri pitäisi olla autolla jo asennuksen aikana, ei sen jälkeen, ei sillä kalibroinnilla mitään poksahteluja estetä).
Jonkun kaverille oli käynyt niin että useampi pussi oli räjähtänyt putkeen kunnes korjaamolla oli tajuttu "kalibroida". Tiedä sitten, kaikkea kerrotaan.
No oma uusi nyt hajosi asennuksessa kun meni kierteet siitä mihin se ilma liitin tulee, no jos toi auto ei olisi ollut niin paska niin vois harmittaa.Eikun uutta pussia taas tilaukseen
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Tänään tyhjensin ja täytin takapussit omasta eikä räjähtänyt. Viitisen baria ohjeen mukaan kumpaankin ja auto käyntiin ja pussit täyttyy n. seitsemään bariin. Star kyllä neuvoo miten pussit täytetään vaihdon jälkeen.
Maucca kirjoitti:Tänään tyhjensin ja täytin takapussit omasta eikä räjähtänyt. Viitisen baria ohjeen mukaan kumpaankin ja auto käyntiin ja pussit täyttyy n. seitsemään bariin. Star kyllä neuvoo miten pussit täytetään vaihdon jälkeen.
Ei muuten kerro star miten pussit täytetään jos sitä ei ole saatavilla, mites sitä ilmaa sinne saa muutakuin auton omalla kompuralla?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Maucca kirjoitti:Tänään tyhjensin ja täytin takapussit omasta eikä räjähtänyt. Viitisen baria ohjeen mukaan kumpaankin ja auto käyntiin ja pussit täyttyy n. seitsemään bariin. Star kyllä neuvoo miten pussit täytetään vaihdon jälkeen.
Teitkö sitten nopeasti tasokalibroinnin perään ettei pussit poksahda?
Kyllä noihin korjaamojuttuihin pitäisi jotain tarkennuksia saada, muuten menevät täysin huijauksen piikkiin. Jos nimenomaan tarkoitettiin kalibrointia niin ei siellä ole muuta kuin tasokalibrointi eikä ne pussit siitä rikki mene vaikka tasot olisikin vähän pielessä.
Jos ne pussit asennettaan kerta toisensa jälkeen väärin niin ehkä niitä sitten voi poksahdella mutta silloin ei ole kyse kalibrointivirheestä vaan asennusvirheestä.