Nykiminen W124 moottorijarrutuksessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jii'86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 07.06.2010 02:07

Nykiminen W124 moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja Jii'86 »

Hei!

Harmittaa laittaa näin kulunut aihe kuin nykiminen, mutta en aikaisemmista ketjuista löytänyt mitään sopivaa aihetta. Eli "vika" on siis seuraava: kun nostaa kaasun ylös eli moottorijarruttaa, esiintyy pientä nykimistä. Nykiminen ei ole mitenkään rajua, mutta kuitenkin hieman häiritsee. Kiihdyttäessä ei esiinny minkäänlaista heikkoutta tai nykimistä. Tyhjäkäynti nousee joskus lämpimänä noin 1100 rpm:ään, mutta palaa takaisin normaaliin polkaisemalla hieman kaasua. Voisiko vika olla esim. kaasun vivustossa? Autoni on siis W124 230E vuosimallia 1991 (kat) + 5 vaihteinen manuaali.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Nykiminen W124 moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toinen jousi on poikki eli niitä on kaksi ..yksi näkyvillä ja toinen ruiskun alla kaasuläpällä.
Siitä johtuu myös nykiminen kun kaasu ei palaudu ja mikrokytkin ei mene päällä ja moottori syöttää vielä bensaa ilmamassaläpän mukaan.
Eli jouset kuntoon ja auto ei enää nykiä.Voi olla että korvakko jossa jousi on kiini on mennyt lenkistä jousi läpi..tällöin pikkasen hitsiä ja uusi reikä.
Löysää myös kaasuvaijeria hieman ettei ole liian pinkeällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jii'86
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 07.06.2010 02:07

Re: Nykiminen W124 moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja Jii'86 »

atlas kirjoitti:Toinen jousi on poikki eli niitä on kaksi ..yksi näkyvillä ja toinen ruiskun alla kaasuläpällä.
Siitä johtuu myös nykiminen kun kaasu ei palaudu ja mikrokytkin ei mene päällä ja moottori syöttää vielä bensaa ilmamassaläpän mukaan.
Eli jouset kuntoon ja auto ei enää nykiä.Voi olla että korvakko jossa jousi on kiini on mennyt lenkistä jousi läpi..tällöin pikkasen hitsiä ja uusi reikä.
Löysää myös kaasuvaijeria hieman ettei ole liian pinkeällä.

Kiitos nopeasta vastauksesta! Tutkin asiaa ja palaan asiaan myöhemmin :)
Vastaa Viestiin