MB 300TDT Sportline -94 moottorin käyntiääni maantiellä??
MB 300TDT Sportline -94 moottorin käyntiääni maantiellä??
Kysyn viisaanmilta moottorin käyntiäänestä. Pitäisikö olla huolissaan moottorista kun maantieajossa kierrokset 2000 tai siitä yli, olen huomannut moottorin äänen muuttuvan vaikka pidän tasaista nopeutta? Vaikea tietysti kuvailla ääntä mutta kuulostaa sellaiselta taajuuden muutokselta. Moottorin ääni niinkuin muuttuisi hetkeksi hieman karkeammaksi ja hiljallee häipyy normaaliksi mutta silloin tällöin tuo ääni ilmestyy uudelleen ja välillä useastikin. Kilometrejä on autossa 314000. Nokkaketju ja venttiilin nostimet ovat juuri vaihdettu. Auto on minulle tuore ja en aikaisemmin ole 6 pyttyisellä huristellut joten toivon vinkkiä täältä. Kiitos jo etukäteen.
MB 300TDT Sportline -94
Re: MB 300TDT Sportline -94 moottorin käyntiääni maantiellä?
Noniin, näitä olisin ensinnä veikannut... Varmasti ovat kunnossa? En haluaisi maalata ns. piruja seinille mutta jos ääni on paha, niin kuulostaisi jopa laakerivialle. Voihan toki olla jokin syöttölaitteistoon liittyvä häiriö. No joo, joku turbodieseliexpertti osaa varmemmin sanoa tähän.onahanna kirjoitti:Nokkaketju ja venttiilin nostimet ovat juuri vaihdettu.
Noh joo, ajelin tuossa kotiin ilman että laitoin ilmastointia päälle, niin eipä ilmiötä enään kuulunutonahanna kirjoitti:Kysyn viisaanmilta moottorin käyntiäänestä. Pitäisikö olla huolissaan moottorista kun maantieajossa kierrokset 2000 tai siitä yli, olen huomannut moottorin äänen muuttuvan vaikka pidän tasaista nopeutta? Vaikea tietysti kuvailla ääntä mutta kuulostaa sellaiselta taajuuden muutokselta. Moottorin ääni niinkuin muuttuisi hetkeksi hieman karkeammaksi ja hiljallee häipyy normaaliksi mutta silloin tällöin tuo ääni ilmestyy uudelleen ja välillä useastikin. .

MB 300TDT Sportline -94
Huomenta vaan.
Juu, mielestäni tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla en kuule mitään hälyttävää tai poikkeavaa. Tyhjäkäynnillä kuulee auton ulkona kompuran kykeytymisen ja kierrosten hetkellisen laskun mutta ei mielestäni muuta. Moniurahihna on tietysti jo kuluneen näköinen mutta kireys on mielestäny hyvä...
Jampalle että on auto ahdettu...niin voisi kai ääni sieltäkin tulla. Nyt pitäisi olla turbolle vihkiytynyt kuulostelemassa.
Kuinka tuo kompura yleinsä hajoaa? Joku laakeri vai..? Onko mötikkä huollettavissa ettei tulisi suurta laskua tuon takia?
Juu, mielestäni tyhjäkäynnillä tai pienillä kierroksilla en kuule mitään hälyttävää tai poikkeavaa. Tyhjäkäynnillä kuulee auton ulkona kompuran kykeytymisen ja kierrosten hetkellisen laskun mutta ei mielestäni muuta. Moniurahihna on tietysti jo kuluneen näköinen mutta kireys on mielestäny hyvä...
Jampalle että on auto ahdettu...niin voisi kai ääni sieltäkin tulla. Nyt pitäisi olla turbolle vihkiytynyt kuulostelemassa.
Kuinka tuo kompura yleinsä hajoaa? Joku laakeri vai..? Onko mötikkä huollettavissa ettei tulisi suurta laskua tuon takia?
MB 300TDT Sportline -94
Minullakin ainakin kiihdyttäessä ja vaihteiston vaihtaessa erottuu kompressorin ääni aika selvästi juuri 2000-3000 välillä.onahanna kirjoitti: Noh joo, ajelin tuossa kotiin ilman että laitoin ilmastointia päälle, niin eipä ilmiötä enään kuulunut. Näyttää johtuvan ilmastoinnin kompurasta mutta onko tuo normaalia? Vastustaako kompura noin paljon että sen kuulee maantieajossa? Niin ja miksi tätä ei tapahdu joka kerta kun ilmastointi alkaa pihistä? Ehkä turhaan huolestunut
Autona -90 300 TDT Sportline.
Minulla kompura vastustaa niin että sen kytkeytymisen tuntee jopa tasaisessa 50km vauhdissakin heikkona vedon "huojahduksena".
Sama täällä, 1993 300 TD Turbossa. Tuntee sen kyllä korkeammissakin nopeuksissa.vilippus kirjoitti:Minulla kompura vastustaa niin että sen kytkeytymisen tuntee jopa tasaisessa 50km vauhdissakin heikkona vedon "huojahduksena".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juuri näin kun oikein innostuin seurailemaan. Siis normaali ilmiö mistä noviisina olin turhaan huolissani. Kuten sanottu tuore auto minulle. Kiitos vastaajille.vilippus kirjoitti: Minullakin ainakin kiihdyttäessä ja vaihteiston vaihtaessa erottuu kompressorin ääni aika selvästi juuri 2000-3000 välillä.
Autona -90 300 TDT Sportline.
Minulla kompura vastustaa niin että sen kytkeytymisen tuntee jopa tasaisessa 50km vauhdissakin heikkona vedon "huojahduksena".
MB 300TDT Sportline -94