W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
W124 200d
Terve olen laittamassa w124 200d (manuaali4v) runkoon 250d koneen (automaattilaatikolla) ilman automaatti laatikkoa joten kysyisin käykö automaattikone suoraan manuaali 4v laatikkoon?
Viimeksi muokannut peruna200d, Su 07.04.2013 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d kiireellinen
hmm onnistuukohan lyhennys vai saako käypäsiä kartaaneja ostettuu?preston kirjoitti:Vauhtipyörä ja kytkin täytyy vaihtaa 200D:stä ja sitte kartaani on eri mittanen 200D:ssä ku 250D:ssä, sen lisäks hehkurele pitää vaihtaa, muuten pääosin samanlaisia. Tuo 250D automaatin kartaani ei käy kun mehumaijalaatikko on pidempi kuin Manuaali.
Re: W124 200d kiireellinen
Käytetty halvempi ja löytyy varmasti kun kyselee.
Kyllähän on pajoaja jotka lyhentää ja tasapainoittaakin...taisi olla Hki-alueella.
Kyllähän on pajoaja jotka lyhentää ja tasapainoittaakin...taisi olla Hki-alueella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d
Mikä on se käypänen kartaani sitten käykö 250 manuaalin kartaani toho vai onko sekin vääränlainen??
Re: W124 200d
Eli 250 kardaani mutta se on oltava sitten askin mukaan eli 4 tai 5vaihteisen kun nekin on eri mittaiset kun 5-aski on pitempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d
Mitkä osat pitäisi vaihtaa jos tilalle tulis 300d kone? onko ohjaus jäykkä vakiolla tehostimella yms.
Re: W124 200d
Kallistuksenvakain ainakin tarvii vaihtaa kun "pidempi" mylly.peruna200d kirjoitti:Mitkä osat pitäisi vaihtaa jos tilalle tulis 300d kone? onko ohjaus jäykkä vakiolla tehostimella yms.
S202 220 CDI Äsprit
Re: W124 200d
Ohjaus ei mielstäni jäykkene vaikka 300d pumpun max paine on suurempi mutta se tarttee suurin painetta vaan kun ajat laitaan ohjauksen eli normi ohjaus alueella et huomaa eroa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d
mitä?atlas kirjoitti:Ohjaus ei mielstäni jäykkene vaikka 300d pumpun max paine on suurempi mutta se tarttee suurin painetta vaan kun ajat laitaan ohjauksen eli normi ohjaus alueella et huomaa eroa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 200d
Kyllä!pera8x kirjoitti:mitä?atlas kirjoitti:Ohjaus ei mielstäni jäykkene vaikka 300d pumpun max paine on suurempi mutta se tarttee suurin painetta vaan kun ajat laitaan ohjauksen eli normi ohjaus alueella et huomaa eroa.
Jos mittarin laitat paineletkun väliin ja kääntelet ohjausta ei siellä ole paineita kun jotain 50-60bar ja sen kuulet kun ajat laitaan ohjauksen kun kierrokset tippuu moottorista ja tällöin pumpusta lähtee mittarin avulla kaikki paineet mitä varoventtiili antaa nyt tulla.
Sen pumpun saa samaksi kuin 300d pumpun kun vaihtaa ylipaineventiilin sisään isommilla paineilla...muuten on pumppu aivan samanlainen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d
en sitä tehostajan toimintaa epäilekkään. yritin vaan sitä kysyä, että mitähän tossa ylempänä mahdoit tarkottaa. sen verran sekavaa tekstiä. ei tiedä mistä lause alkaa ja mihin se loppuu. mutta aikansa, kun oikein ajatuksella luki, niin kyllä siitä jotain selvää sai.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 200d
No kun luin uudelleen niin ihan niin sekava se oli etten meinannu itsekään saada selvää.
No ajatus juokseen nopeammin kuin kirjoittaminen.
No ajatus juokseen nopeammin kuin kirjoittaminen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d
Kiitos vastauksista eli 300 kallistuksen vakaajalla saisi tuon laitettuu kiinni. Onko kellään kokemusta paljonko muutoskatsastus maksaisi jos 2litrasen tilalla oisi tuo 3litranen?
Re: W124 200d
Ei ole muuten ollut puhetta sun auton vuosimallista ja onko vähä päästöinen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d
muutoskatsastus on varmaan paikasta kiinni mitä maksaa. ja käsittääkseni on kahta eri tyyppistä muutoskatsastusta, toinen on pienempi ja toinen isompi ja tietenkin eri hinnat molemmilla. mutta se halvempi taitaa olla jotain 70€ luokkaa.
vähä päästöisyys ei taida olla ongelma, jos autoa ei aleta sen enempää viritteleen. vähäpäästöiseen saa kyllä moottorin vaihtaa, kunhan se moottori on saman ikänen, tai uudempi, kun alunperinkin.
vähä päästöisyys ei taida olla ongelma, jos autoa ei aleta sen enempää viritteleen. vähäpäästöiseen saa kyllä moottorin vaihtaa, kunhan se moottori on saman ikänen, tai uudempi, kun alunperinkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d
Ei vähäpäästönen ja vuosi -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 05.04.2013 16:46
Re: W124 200d
Elikkä kone löyty 250d mutta jos 200d (4vaihteinen) oman kartaani ei käy ,niin onko 250d tehty edes 4vaihteisena manuaalina ja mistä ihmeestä löydän käypäsen jos ei Onko kellää tietoa pituuksista yms jos lyhentäisi
Re: W124 200d
Sen pituuden voit mitata itsekin kun aon kone ja aski paikallaan...otat vaan täyden pituuden booreilta ja lyhimmän ja mittaat keski kohdin sitten katkaisu kohdan.
Voi myös mitata kokonais pituuden laipasta laippaan ja kardaanin lyhentäjä sitten ottaa huomioon sen boori osuuden ja tekee käyvän akselin ja vanhahan pitää olla silloin korjaamolla.
Toisaalta minusta ei ole mitään ongelmaa jos löydät 250+5-vaihteinen niin siinähän on käypä kardaani
Voi myös mitata kokonais pituuden laipasta laippaan ja kardaanin lyhentäjä sitten ottaa huomioon sen boori osuuden ja tekee käyvän akselin ja vanhahan pitää olla silloin korjaamolla.
Toisaalta minusta ei ole mitään ongelmaa jos löydät 250+5-vaihteinen niin siinähän on käypä kardaani
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-