MB W202 farkku madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Kertokaapas mikä ois paras tapa laittaa matalemmaks, eli mitä korkeuksia suosittelisitte jos esim. alustasarjasta puhutaan ja mikä alustasarja kannattais hankkia? Nyt on siis alla 15" vanteet, mutta kesäks aattelin laittaa ehkä ainaki 17"
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Saksan ebaysta esim. HR cup kit. Madaltaa riittävästi ja muutenkin toimiva alusta.
Bilsteinillä on kans sarja jossa Bilsteinin iskarit ja Eibachin jouset, on kalliimpi sarja mitä tuo edellinen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Jolle kirjoitti:Saksan ebaysta esim. HR cup kit. Madaltaa riittävästi ja muutenkin toimiva alusta.
Bilsteinillä on kans sarja jossa Bilsteinin iskarit ja Eibachin jouset, on kalliimpi sarja mitä tuo edellinen.
En ainakaa ite löytäny ebaystä w202:een? Joo ja nuo bilsteinit on aika tyyriit. Onkoha mitää halvempia vaihtoehtoja? Ja riittääköhä 30/30 vai pitäskö olla 40/40?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

60/40 jos haluaa oikeasti matalan. Itsellä oli 40/40 ja keulaa olisi voinut pudottaa vielä n.1,5cm
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

miksalo kirjoitti:60/40 jos haluaa oikeasti matalan. Itsellä oli 40/40 ja keulaa olisi voinut pudottaa vielä n.1,5cm
Tuliskoha siitä sitte sillä nätti ettei tarttis ostaa mitää korisarjaa? Jos laittas 60/40.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Korisarjoilla saa vaan monesti pilattua hienon w202 mallin... Ainoa mitä itse harkitsisin olis joku AMG-korisarja.
Oma w202 näytti ihan maasturilta kun vaihdoin 17" vanteet ja sen takia sitten lähti madallukseeen.
H&R on ainakin suht halpa ja hyvä' ajellakin.
Täällä kuvia mistä voit ziigaa omaa silmää mielyttävän korkeuden ja vanne koon jne..

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=30807" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

miksalo kirjoitti:Korisarjoilla saa vaan monesti pilattua hienon w202 mallin... Ainoa mitä itse harkitsisin olis joku AMG-korisarja.
Oma w202 näytti ihan maasturilta kun vaihdoin 17" vanteet ja sen takia sitten lähti madallukseeen.
H&R on ainakin suht halpa ja hyvä' ajellakin.
Täällä kuvia mistä voit ziigaa omaa silmää mielyttävän korkeuden ja vanne koon jne..

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=30807" onclick="window.open(this.href);return false;
Oiskohan toi sellane??
http://fahrwerkebilliger.de/Sportfahrwe ... 45766.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12814
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis käykö nuo W202:een?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja miksalo »

No eihän siinä ainakaan alkuperäisenä mitään perssoneita ole edessä eikä takana.
Itsellä oli ainakin tuo 40/40 sarja ja erikseen siinäkin tuli jouset ja iskarit.

Täältä lisää madallus infoa

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=98063" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12814
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

eikä ole ko. sarjassakaan, joka siis käy 202:seen.
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

miksalo kirjoitti:No eihän siinä ainakaan alkuperäisenä mitään perssoneita ole edessä eikä takana.
Itsellä oli ainakin tuo 40/40 sarja ja erikseen siinäkin tuli jouset ja iskarit.

Täältä lisää madallus infoa

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=98063" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt oikein käsittänyt tätä kommenttia???
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Tulinkin sellaseen päätökseen kaverin suosituksesta, että vaihdan pelkät jouset, enkä koko alustaa. Neitistä ku kahtoo noita madallusjousia ni niissä joissaki lukee perässä sedan, ni käykö ne farmariinki? Esim. tuossa linkki: http://verkkokauppa.harline.com/en/Carm ... ?offset=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Jokainen tekee mitä haluaa.
Itse ainakin vaihdan seuraavaksi samalla kertaa sekä jouset että iskarit. Ensinnäkin vakioiskarit ei toimi kunnolla madallusjousien kanssa, jousituksesta tulee pintakova ja silti kovempaa ajettaessa löysä. Sitten taas koska iskarit(vakiot) ei jaksa toimia jäykempien jousien kanssa niin jouset kuoleentuu nopeammin. Tämä oli vaan mun mielipide asiasta.
Omassa autossa tällä hetkellä vakio taxijouset-1,5 kierrosta ja vahvistetut iskarit. Hyllyssä -30 Eibachit jotka olikin vuoden jälkeen -60 mm :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuon otsikon ymmärrän oikein niin on tarkoitettu Mercedes CLK:hon ja w208 capriolettiin?? Omanihan on siis farmari. Kertokaa jos oon väärässä, ku ei noista malleista oikein ymmärrä. Oma autoni on: Mercedes Benz C220 D (farmari). Eli haluan siis varmuuden siitä että nuo sopii autooni. Ajattelin laittaa tänään tilaukseen.
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Petterii »

No tuosta saa ainaki suoraa w202 sopivaa http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-Spor ... 56492af7ba" onclick="window.open(this.href);return false;
40/40 setti on muutaman kympin halvempi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12814
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

Stikidiki kirjoitti:
epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuon otsikon ymmärrän oikein niin on tarkoitettu Mercedes CLK:hon ja w208 capriolettiin?? Omanihan on siis farmari. Kertokaa jos oon väärässä, ku ei noista malleista oikein ymmärrä. Oma autoni on: Mercedes Benz C220 D (farmari). Eli haluan siis varmuuden siitä että nuo sopii autooni. Ajattelin laittaa tänään tilaukseen.

juurikin oikea sarja autoosi, käy myös 208...
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Siinä ois vähää kuvaa ny. Kaikkien kyselyjen jälkeen tollanen se nyt on. Saa antaa vielä vinkkejä millä sais paremman näköseks jos on ideoita tai heittäkää muuten vaan kommenttia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Kappas sehän on samanvärinen kuin minulla... Aika sopivalla korkeudella on omasta mielestäni arkiajoon tuo laite.
Omassa farkussa on orkkis sportin jouset ja jämäkemmät bilsteinin iskarit ja aikalailla samalla korkeudella.

Avantgarde maskin kun vielä laitat niin paranee ulkonäkö kivasti...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Korkeus näyttää hyvältä, taakse levityspalat
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Kiitoksia jo tähänastisista vinkeistä. Noita levityspaloja olenkin harkinnut. Onkohan tuossa mitään säätömahdollisuutta ku nuo takarenkaat kääntyy sisäänpäi vai minkälaine homma se on?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

No ne vaan kääntyy sisäänpäin :D Miks niitä pitäis säätää? Raptecilta saa säädettäviä camper-tankoja, mutta eivät katsastuksessa hyväksy niitä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

S202 kirjoitti:No ne vaan kääntyy sisäänpäin :D Miks niitä pitäis säätää? Raptecilta saa säädettäviä camper-tankoja, mutta eivät katsastuksessa hyväksy niitä.

Ei se muute haittaakkaa, mut aattelin vaa että jos ois mahollista, ni estäis vähä sitä sisäreunan kulumista...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei se juuri kulu vaikka campperia onki, aurauskulma vaikuttaa paljo enemmän.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

No nyt ku puhuttii noista levityspaloista ni minkähänlaiset sinne kannattas heittää ku renkaan ja kaaren välillä on nyt 3cm väliä. Omasta mielestä tuo perä sais olla hieman korkeammalla (muttei taija saaha millään konstilla?) niin sais tuotua rengasta vähä enemmä ulos vai riittääköhän jos tois 2cm? Heittäkää jotaki linkkiä mistä kannattas tilata levikkeet, että ois sitte pultit samassa, ku neki tarttee luultavasti olla hieman pitemmät.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Perää on helppo nostaa vaihtamalla paksummat jousikumit. Renkaat kun otat irti, niin näet jousen yläpäässä olevassa kumissa sellasia pikku nystyröitä.

Kuva

Tossa näkyy. Niitä on neljää eri paksuutta, eli ohuimmassa on 1 nystyrä ja paksuimmassa vastaavasti 4. Jos sielä on jo nelosen kumi, niin korottaminen vaatii uudet jouset, mutta jos sielä on vaikkapa kakkoset, niin nelosiin vaihtamalla saa jonku 15mm nostettua. Sellaset 7-8mm vaikuttaa jos vaihtaa yhden pykälän paksummaksi.
Minkälaisilla spekseillä noi vanteet ja renkaat on?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

S202 kirjoitti:Perää on helppo nostaa vaihtamalla paksummat jousikumit. Renkaat kun otat irti, niin näet jousen yläpäässä olevassa kumissa sellasia pikku nystyröitä.

[ http://img.photobucket.com/albums/v401/ssdesign/IMG_2875.jpg ]

Tossa näkyy. Niitä on neljää eri paksuutta, eli ohuimmassa on 1 nystyrä ja paksuimmassa vastaavasti 4. Jos sielä on jo nelosen kumi, niin korottaminen vaatii uudet jouset, mutta jos sielä on vaikkapa kakkoset, niin nelosiin vaihtamalla saa jonku 15mm nostettua. Sellaset 7-8mm vaikuttaa jos vaihtaa yhden pykälän paksummaksi.
Minkälaisilla spekseillä noi vanteet ja renkaat on?
Okei. Tuo onki sitte vaa huonompi homma ku ei oo sitä jousenpuristinta itellä ja muutenki nii paskamaine nuo jouset oli laittaa, että pitää kahtoa. Renkaat 225/45 R18 ja vanteet 8½ ET 33 muistaakseni.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Taakse ei tarvi jousipuristinta, pyörillä liikuteltava tunkki tai hallinosturi mikä se nyt onkaan tarvitaan. Tosi helppo operaatio. Tolla rengastuksella vanteen reuna tulee renkaasta ulos ja renkaan reuna jää aika pyöräksi joten aika leveelle saa vanne tulla ennenku raapii kaariin. Kokeile jollain laudanpätkällä tai pitkällä rautaviivottimella kuinka paljon olis varaa et:tä pienentää. Sanoisin että noin 25mm.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Stikidiki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:07

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja Stikidiki »

Oorrait, ja millähän nimellä noita kumia löytää esim saksan ebaysta? tai yleensäkkää?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W202 farkku madallus

Viesti Kirjoittaja S202 »

KL-varaosista löytyy, pari päivää sitten katsoin omaani ja maksoko ne vähän päälle 4€ kpl
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin