MB W202 farkku madallus
MB W202 farkku madallus
Kertokaapas mikä ois paras tapa laittaa matalemmaks, eli mitä korkeuksia suosittelisitte jos esim. alustasarjasta puhutaan ja mikä alustasarja kannattais hankkia? Nyt on siis alla 15" vanteet, mutta kesäks aattelin laittaa ehkä ainaki 17"
Re: MB W202 farkku madallus
Saksan ebaysta esim. HR cup kit. Madaltaa riittävästi ja muutenkin toimiva alusta.
Bilsteinillä on kans sarja jossa Bilsteinin iskarit ja Eibachin jouset, on kalliimpi sarja mitä tuo edellinen.
Bilsteinillä on kans sarja jossa Bilsteinin iskarit ja Eibachin jouset, on kalliimpi sarja mitä tuo edellinen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: MB W202 farkku madallus
En ainakaa ite löytäny ebaystä w202:een? Joo ja nuo bilsteinit on aika tyyriit. Onkoha mitää halvempia vaihtoehtoja? Ja riittääköhä 30/30 vai pitäskö olla 40/40?Jolle kirjoitti:Saksan ebaysta esim. HR cup kit. Madaltaa riittävästi ja muutenkin toimiva alusta.
Bilsteinillä on kans sarja jossa Bilsteinin iskarit ja Eibachin jouset, on kalliimpi sarja mitä tuo edellinen.
Re: MB W202 farkku madallus
60/40 jos haluaa oikeasti matalan. Itsellä oli 40/40 ja keulaa olisi voinut pudottaa vielä n.1,5cm
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: MB W202 farkku madallus
Tuliskoha siitä sitte sillä nätti ettei tarttis ostaa mitää korisarjaa? Jos laittas 60/40.miksalo kirjoitti:60/40 jos haluaa oikeasti matalan. Itsellä oli 40/40 ja keulaa olisi voinut pudottaa vielä n.1,5cm
Re: MB W202 farkku madallus
Korisarjoilla saa vaan monesti pilattua hienon w202 mallin... Ainoa mitä itse harkitsisin olis joku AMG-korisarja.
Oma w202 näytti ihan maasturilta kun vaihdoin 17" vanteet ja sen takia sitten lähti madallukseeen.
H&R on ainakin suht halpa ja hyvä' ajellakin.
Täällä kuvia mistä voit ziigaa omaa silmää mielyttävän korkeuden ja vanne koon jne..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=30807" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma w202 näytti ihan maasturilta kun vaihdoin 17" vanteet ja sen takia sitten lähti madallukseeen.
H&R on ainakin suht halpa ja hyvä' ajellakin.
Täällä kuvia mistä voit ziigaa omaa silmää mielyttävän korkeuden ja vanne koon jne..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=30807" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: MB W202 farkku madallus
Oiskohan toi sellane??miksalo kirjoitti:Korisarjoilla saa vaan monesti pilattua hienon w202 mallin... Ainoa mitä itse harkitsisin olis joku AMG-korisarja.
Oma w202 näytti ihan maasturilta kun vaihdoin 17" vanteet ja sen takia sitten lähti madallukseeen.
H&R on ainakin suht halpa ja hyvä' ajellakin.
Täällä kuvia mistä voit ziigaa omaa silmää mielyttävän korkeuden ja vanne koon jne..
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=30807" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fahrwerkebilliger.de/Sportfahrwe ... 45766.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
Siis käykö nuo W202:een?epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
No eihän siinä ainakaan alkuperäisenä mitään perssoneita ole edessä eikä takana.
Itsellä oli ainakin tuo 40/40 sarja ja erikseen siinäkin tuli jouset ja iskarit.
Täältä lisää madallus infoa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=98063" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä oli ainakin tuo 40/40 sarja ja erikseen siinäkin tuli jouset ja iskarit.
Täältä lisää madallus infoa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=98063" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: MB W202 farkku madallus
eikä ole ko. sarjassakaan, joka siis käy 202:seen.
Re: MB W202 farkku madallus
En nyt oikein käsittänyt tätä kommenttia???miksalo kirjoitti:No eihän siinä ainakaan alkuperäisenä mitään perssoneita ole edessä eikä takana.
Itsellä oli ainakin tuo 40/40 sarja ja erikseen siinäkin tuli jouset ja iskarit.
Täältä lisää madallus infoa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 26&t=98063" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
Tulinkin sellaseen päätökseen kaverin suosituksesta, että vaihdan pelkät jouset, enkä koko alustaa. Neitistä ku kahtoo noita madallusjousia ni niissä joissaki lukee perässä sedan, ni käykö ne farmariinki? Esim. tuossa linkki: http://verkkokauppa.harline.com/en/Carm ... ?offset=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
Jokainen tekee mitä haluaa.
Itse ainakin vaihdan seuraavaksi samalla kertaa sekä jouset että iskarit. Ensinnäkin vakioiskarit ei toimi kunnolla madallusjousien kanssa, jousituksesta tulee pintakova ja silti kovempaa ajettaessa löysä. Sitten taas koska iskarit(vakiot) ei jaksa toimia jäykempien jousien kanssa niin jouset kuoleentuu nopeammin. Tämä oli vaan mun mielipide asiasta.
Omassa autossa tällä hetkellä vakio taxijouset-1,5 kierrosta ja vahvistetut iskarit. Hyllyssä -30 Eibachit jotka olikin vuoden jälkeen -60 mm
Itse ainakin vaihdan seuraavaksi samalla kertaa sekä jouset että iskarit. Ensinnäkin vakioiskarit ei toimi kunnolla madallusjousien kanssa, jousituksesta tulee pintakova ja silti kovempaa ajettaessa löysä. Sitten taas koska iskarit(vakiot) ei jaksa toimia jäykempien jousien kanssa niin jouset kuoleentuu nopeammin. Tämä oli vaan mun mielipide asiasta.
Omassa autossa tällä hetkellä vakio taxijouset-1,5 kierrosta ja vahvistetut iskarit. Hyllyssä -30 Eibachit jotka olikin vuoden jälkeen -60 mm

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: MB W202 farkku madallus
Jos tuon otsikon ymmärrän oikein niin on tarkoitettu Mercedes CLK:hon ja w208 capriolettiin?? Omanihan on siis farmari. Kertokaa jos oon väärässä, ku ei noista malleista oikein ymmärrä. Oma autoni on: Mercedes Benz C220 D (farmari). Eli haluan siis varmuuden siitä että nuo sopii autooni. Ajattelin laittaa tänään tilaukseen.epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB W202 farkku madallus
No tuosta saa ainaki suoraa w202 sopivaa http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-Spor ... 56492af7ba" onclick="window.open(this.href);return false;
40/40 setti on muutaman kympin halvempi
40/40 setti on muutaman kympin halvempi
Re: MB W202 farkku madallus
Stikidiki kirjoitti:Jos tuon otsikon ymmärrän oikein niin on tarkoitettu Mercedes CLK:hon ja w208 capriolettiin?? Omanihan on siis farmari. Kertokaa jos oon väärässä, ku ei noista malleista oikein ymmärrä. Oma autoni on: Mercedes Benz C220 D (farmari). Eli haluan siis varmuuden siitä että nuo sopii autooni. Ajattelin laittaa tänään tilaukseen.epk kirjoitti:tuosta 460e kotiovelle : http://www.ebay.de/itm/H-R-Cup-Kit-60-4 ... 2c64583776" onclick="window.open(this.href);return false;
juurikin oikea sarja autoosi, käy myös 208...
Re: MB W202 farkku madallus
Siinä ois vähää kuvaa ny. Kaikkien kyselyjen jälkeen tollanen se nyt on. Saa antaa vielä vinkkejä millä sais paremman näköseks jos on ideoita tai heittäkää muuten vaan kommenttia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB W202 farkku madallus
Kappas sehän on samanvärinen kuin minulla... Aika sopivalla korkeudella on omasta mielestäni arkiajoon tuo laite.
Omassa farkussa on orkkis sportin jouset ja jämäkemmät bilsteinin iskarit ja aikalailla samalla korkeudella.
Avantgarde maskin kun vielä laitat niin paranee ulkonäkö kivasti...
Omassa farkussa on orkkis sportin jouset ja jämäkemmät bilsteinin iskarit ja aikalailla samalla korkeudella.
Avantgarde maskin kun vielä laitat niin paranee ulkonäkö kivasti...
S202 220 CDI Äsprit
Re: MB W202 farkku madallus
Kiitoksia jo tähänastisista vinkeistä. Noita levityspaloja olenkin harkinnut. Onkohan tuossa mitään säätömahdollisuutta ku nuo takarenkaat kääntyy sisäänpäi vai minkälaine homma se on?
Re: MB W202 farkku madallus
No ne vaan kääntyy sisäänpäin
Miks niitä pitäis säätää? Raptecilta saa säädettäviä camper-tankoja, mutta eivät katsastuksessa hyväksy niitä.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB W202 farkku madallus
S202 kirjoitti:No ne vaan kääntyy sisäänpäinMiks niitä pitäis säätää? Raptecilta saa säädettäviä camper-tankoja, mutta eivät katsastuksessa hyväksy niitä.
Ei se muute haittaakkaa, mut aattelin vaa että jos ois mahollista, ni estäis vähä sitä sisäreunan kulumista...
Re: MB W202 farkku madallus
Ei se juuri kulu vaikka campperia onki, aurauskulma vaikuttaa paljo enemmän.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB W202 farkku madallus
No nyt ku puhuttii noista levityspaloista ni minkähänlaiset sinne kannattas heittää ku renkaan ja kaaren välillä on nyt 3cm väliä. Omasta mielestä tuo perä sais olla hieman korkeammalla (muttei taija saaha millään konstilla?) niin sais tuotua rengasta vähä enemmä ulos vai riittääköhän jos tois 2cm? Heittäkää jotaki linkkiä mistä kannattas tilata levikkeet, että ois sitte pultit samassa, ku neki tarttee luultavasti olla hieman pitemmät.
Re: MB W202 farkku madallus
Perää on helppo nostaa vaihtamalla paksummat jousikumit. Renkaat kun otat irti, niin näet jousen yläpäässä olevassa kumissa sellasia pikku nystyröitä.

Tossa näkyy. Niitä on neljää eri paksuutta, eli ohuimmassa on 1 nystyrä ja paksuimmassa vastaavasti 4. Jos sielä on jo nelosen kumi, niin korottaminen vaatii uudet jouset, mutta jos sielä on vaikkapa kakkoset, niin nelosiin vaihtamalla saa jonku 15mm nostettua. Sellaset 7-8mm vaikuttaa jos vaihtaa yhden pykälän paksummaksi.
Minkälaisilla spekseillä noi vanteet ja renkaat on?

Tossa näkyy. Niitä on neljää eri paksuutta, eli ohuimmassa on 1 nystyrä ja paksuimmassa vastaavasti 4. Jos sielä on jo nelosen kumi, niin korottaminen vaatii uudet jouset, mutta jos sielä on vaikkapa kakkoset, niin nelosiin vaihtamalla saa jonku 15mm nostettua. Sellaset 7-8mm vaikuttaa jos vaihtaa yhden pykälän paksummaksi.
Minkälaisilla spekseillä noi vanteet ja renkaat on?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB W202 farkku madallus
Okei. Tuo onki sitte vaa huonompi homma ku ei oo sitä jousenpuristinta itellä ja muutenki nii paskamaine nuo jouset oli laittaa, että pitää kahtoa. Renkaat 225/45 R18 ja vanteet 8½ ET 33 muistaakseni.S202 kirjoitti:Perää on helppo nostaa vaihtamalla paksummat jousikumit. Renkaat kun otat irti, niin näet jousen yläpäässä olevassa kumissa sellasia pikku nystyröitä.
[ http://img.photobucket.com/albums/v401/ssdesign/IMG_2875.jpg ]
Tossa näkyy. Niitä on neljää eri paksuutta, eli ohuimmassa on 1 nystyrä ja paksuimmassa vastaavasti 4. Jos sielä on jo nelosen kumi, niin korottaminen vaatii uudet jouset, mutta jos sielä on vaikkapa kakkoset, niin nelosiin vaihtamalla saa jonku 15mm nostettua. Sellaset 7-8mm vaikuttaa jos vaihtaa yhden pykälän paksummaksi.
Minkälaisilla spekseillä noi vanteet ja renkaat on?
Re: MB W202 farkku madallus
Taakse ei tarvi jousipuristinta, pyörillä liikuteltava tunkki tai hallinosturi mikä se nyt onkaan tarvitaan. Tosi helppo operaatio. Tolla rengastuksella vanteen reuna tulee renkaasta ulos ja renkaan reuna jää aika pyöräksi joten aika leveelle saa vanne tulla ennenku raapii kaariin. Kokeile jollain laudanpätkällä tai pitkällä rautaviivottimella kuinka paljon olis varaa et:tä pienentää. Sanoisin että noin 25mm.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: MB W202 farkku madallus
Oorrait, ja millähän nimellä noita kumia löytää esim saksan ebaysta? tai yleensäkkää?
Re: MB W202 farkku madallus
KL-varaosista löytyy, pari päivää sitten katsoin omaani ja maksoko ne vähän päälle 4€ kpl
S124 300TE
W124 300D
W124 300D