W124 farkun lämmityslaitteen puhallin
W124 farkun lämmityslaitteen puhallin
Kelpaako man. ilmastoituun W124 ei-ilmastoitu puhallin? Ja kuinka helposti saa puhaltimen siivet irti että vaihtaa pelkän moottorin ku tuntuu olevan aika hintava tuo siivillä oleva.
Re: W124 farkun lämmityslaitteen puhallin
ilmastoidussa on erilainen puhallin
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
Kuten jo todettukin, niin ei kelpaa. Ei edes niin, että vaihtaa pelkkään moottoriin siivet, koska ilmastoiduissa tulee akseli pihalle moottorin molemmista päistä (2 siipipyörää) ja ilmastoimattomassa vain toisesta päästä.VilleKeh kirjoitti:Kelpaako man. ilmastoituun W124 ei-ilmastoitu puhallin? Ja kuinka helposti saa puhaltimen siivet irti että vaihtaa pelkän moottorin ku tuntuu olevan aika hintava tuo siivillä oleva.
Itse en ole koskaan saanut helposti siipipyöriä irti. Mutta ehjänä olen ne kuitenkin saanut irrotettua kaikista, joista olen yrittänyt - olisko niitä nyt ollut sitten neljästä eri W124:stä; kaksi ilmastoimattomia ja kaksi ilmastoitua versiota.
Käytännössä olen tehnyt niin, että olen rikkonut sen moottorin tuhannen päreiksi pikku hiljaa niin, että pelkkä akseli on enää kiinni siipipyörässä. Sitten sinne saa tuen siipipyörää vasten niin, että akselin saa aika turvallisesti lyötyä pois tuurnalla. Kuulemma joku on onnistunut niinkin, että yksi pitää siipipyörää käsissään ja toinen lyö tuurnalla akseliin. Tätä en ole itse kokeillut, mutta kuulostaa helpommalta kuin itse käyttämäni ratkaisu...
Huomionarvoista on myös se, että varsinkin ilmastoiduissa versioissa voi tulla tasapainotuksen kanssa ongelmia, kun siipipyöriä vaihdetaan uudelle moottorille. Asiaa auttanee se, että laittaa siipipyörät uuden moottorin akselille samaan kulmaan toisiinsa nähden kuin ne vanhassakin olivat. Yhdessä moottorissa en tajunnut ottaa tätä huomioon, eikä se uusi moottori tainnut kestää vuottakaan. Johtuiko se sitten epätasapainoisista siivistä vai valmistusvirheestä tms. - en tiedä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Suuret kiitokset! Tämä tieto riittänee