w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CallidaC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 05.11.2012 19:53
Paikkakunta: Lahti

w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja CallidaC »

Auto on W203 320cdi(V6)
Läppämoottorin irroituksen(pyörii vapaasti tyhjää johdon päässä) ja läppien aukilukituksen jälkeen auto toimi ihan ok, mutta aamulla kylmäkäynnistyksen jälkeen ei nosta kierroksia yli 1500rpm. Tämän jälkeen virrat pois ja uudestaan käyntiin --> ei ongelmia ja auto toimii hyvin siitä eteenpäin. Tehnyt nyt kahtena peräkkäisenä aamuna saman.
Vikakoodeja katselin Android-puhelimella Torque ohjelmalla ja tälläisiä löytyi:
P0473 "exhaust pressure sensor high"
P2089 "A camshaft position actuator control circuit high bank1"
P2249 "O2 sensor reference voltage circuit low bank2 sensor1"
P1636 "ei selkeätä selitystä puhelimen ohjelmasta"

En pysty nollaamaan näitä puhelimen ohjelmistolla, joten en tiedä mitkä näistä tulee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Ennen moottorin irroitusta koodeja ei ollut muistissa.
"Muut pysäköi mihin uskaltaa ja mersumies mihin huvittaa." :D
w203 320cdi avantgarde sport. http://www.Finn-Drift.com
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis 203.020 vai vastaava auto? Ei oikein täsmää nuo vikakoodit SDS:n kanssa.
1636: M4/7, "flekti"
2089: pakokaasujen vastapaine
2249: G2 generaattori

0472 ei löydy moottorin vikakoodien listalta.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vikakoodit kannattaisi luetuttaa Starilla, ts. merkkikohtaisella testerillä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Varmaan torquella puhelimella luetut vikakoodit teksteistä päätellen.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:Varmaan torquella puhelimella luetut vikakoodit teksteistä päätellen.
Tällä kertaa tuota ei tarvitse arvuutellakaan, viestissähän sanottiin: "Vikakoodeja katselin Android-puhelimella Torque ohjelmalla".
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Varmaan torquella puhelimella luetut vikakoodit teksteistä päätellen.
Tällä kertaa tuota ei tarvitse arvuutellakaan, viestissähän sanottiin: "Vikakoodeja katselin Android-puhelimella Torque ohjelmalla".
Puusilimä ko on. :wtf:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CallidaC kirjoitti:Auto on W203 320cdi(V6)
Läppämoottorin irroituksen(pyörii vapaasti tyhjää johdon päässä) ja läppien aukilukituksen jälkeen auto toimi ihan ok, mutta aamulla kylmäkäynnistyksen jälkeen ei nosta kierroksia yli 1500rpm. Tämän jälkeen virrat pois ja uudestaan käyntiin --> ei ongelmia ja auto toimii hyvin siitä eteenpäin. Tehnyt nyt kahtena peräkkäisenä aamuna saman.
Vikakoodeja katselin Android-puhelimella Torque ohjelmalla ja tälläisiä löytyi:
P0473 "exhaust pressure sensor high"
P2089 "A camshaft position actuator control circuit high bank1"
P2249 "O2 sensor reference voltage circuit low bank2 sensor1"
P1636 "ei selkeätä selitystä puhelimen ohjelmasta"

En pysty nollaamaan näitä puhelimen ohjelmistolla, joten en tiedä mitkä näistä tulee kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Ennen moottorin irroitusta koodeja ei ollut muistissa.
Niin että se torque systeemi ei toim tuossakaan mallisa
jos koodeja niiten selityksiä katselee niin jompi kumpi on väärin
kumpaa noista sitten uskois...
ehkä noita koodeja tai muuten on mielenkiintoinen cdi kone(listass kun osia mitä niisä ei ole)

onko vaiva sama jos on palikka irti portista?
joskus portiin kytketyt kaoistukset tekkee "hauskoja" oireita

oliko läppä mootorin johdot kunka öljyssä,
läpät varmasti oikeassa asennossa,
moottori määsee ne liikensä tekemään kunnolla

jonekin *:rin piuhan päähän

yksikoodi tekemisissä lämpötilan kanssa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
CallidaC
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 05.11.2012 19:53
Paikkakunta: Lahti

Re: w203 320cdi vikaa läppämoottorin poiston jälkeen.

Viesti Kirjoittaja CallidaC »

Vikaa löytyy vielläkin kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Ei välttämättä liity tuohon läppämoottorin poistoon.

Autosta kuului ahtopaineen mukaan voimistuva suhina. Pienen etsinnän jälkeen löytyi halkeamia turbon Y-imuputkesta johon ilmamäärämittarit tulee kiinni. --> Putki vaihdettiin ja suhina vaimeni huomattavasti, mutta ei poistunut kokonaan. Auto kyllä toimi muuten paljon pehmeämmin ja paremmin vaihdon jälkeen.
Suhina kantautuu mielestäni ohjaamoon kojelaudan "puhallinsuuttimista" tarkemmin vielä keskimmäisistä.
Voisiko tämä mahdollinen vuoto vaikuttaa kylmäkäynnistyksessä vikatilaan menoon? Tämä tapahtuu vain kylmällä moottorilla yli 5asteen pakkasessa(MOOT. VIKAVALO SYTTYY JA EI NOSTA KIERROKSIA YLI 1500-1600RPM).

Lisäksi starilla katselimme, että pakolämpöanturi näyttää kokoajan arvoksi 1200C. Tämän vaihdoin kanssa, mutta en ole käyttänyt autoa starin perässä tämän jälkeen.

APUA!! Joku taitava vianetsijä haussa kenellä on Star ja korjaamotilat tai mahdollisuus niiden käyttöön? Paikkakunta on Lahti. Voin lähteä tuomaan autoa n.150km päähän, jos on tarvis.
"Muut pysäköi mihin uskaltaa ja mersumies mihin huvittaa." :D
w203 320cdi avantgarde sport. http://www.Finn-Drift.com
Vastaa Viestiin