Mikäköhän kumma on kun ei näköjään "laatikkovelho" Siekkiseen saa yhteyttä vaikka yritin soitella useempaan otteeseen. Hälyttää mutta ei vastaa Onko kellää tietoo mitä laatikon vahvistus nykyään kustantaa. Alkoi pikkasen lipsumaan 2-3vaihto liian pitkäksi. Jousisarja on jo tilauksessa ja uudet öljyt, mutta jos ei parannusta niin sit se on vahvistukseen laitettava.
Itsellä pyörii mag1 type-f öljyt vahvistamattomassa 722.3:ssa, en oo huomannu mitään erikoista et miks ei toimis.. Mielenkiinnolla lukisin kyllä, jos jostain juttu löytyisi missä ko. öljyä on testattu, hakua koitin käyttää mutta ei tärpännyt..
No mulla se vaihtoisto on rempattu tässä muutamanvuoden sisään Mr. Siekkisen toimesta. Edellinen omista oli sen huollattanu, muistaaksen pumppu, pakkoja uusittu, jne... näin ainakin kuitista ilmeni. Edellisen omistaja käyttö on ollut todella rauhallista kunnes sen ostin. Hieman on saanu vääntöjä sinne lisää omistajanvaihdoksen jälkeen.
Tais olla niin että jos dexron III askiin type-F mehut laittaa niin vaihdot muuttuu kovemmiksi/ nopeemmiksi. Tätähän sitä sinäkin varmaan haet F öljyllä. Kaipa se myös preppaamattomassa askissa saman tekee kuin prepatussa, tai ainakin suunta on sinnepäin.
[OT]Taispa olla niin että jos type-F askiin dumppaa dexron III mehut niin sillon palaa kitkalevyt. Tästä tosin ei ole varmaankaan huolta mesen tomaattien kanssa, taitaa olla muutenkin aika harvassa ne ford AOD/FMX/C4/C6 askit nykyään tässäkin maassa joihin ei ois kitkalevyjä vaihettu mercon/dexron öljyille kelpaaviks.[/OT]
jenkkari kirjoitti:Tais olla niin että jos dexron III askiin type-F mehut laittaa niin vaihdot muuttuu kovemmiksi/ nopeemmiksi. Tätähän sitä sinäkin varmaan haet F öljyllä. Kaipa se myös preppaamattomassa askissa saman tekee kuin prepatussa, tai ainakin suunta on sinnepäin.
[OT]Taispa olla niin että jos type-F askiin dumppaa dexron III mehut niin sillon palaa kitkalevyt. Tästä tosin ei ole varmaankaan huolta mesen tomaattien kanssa, taitaa olla muutenkin aika harvassa ne ford AOD/FMX/C4/C6 askit nykyään tässäkin maassa joihin ei ois kitkalevyjä vaihettu mercon/dexron öljyille kelpaaviks.[/OT]
Jep, niitä ominaisuuksia sillä öljyllä haetaan. Eli jos nyt esim laatikko menee luiston rajalla mitä ei esim. persedynolla huomaa nii ajatuksena olis se, että sillä jämymmällä öljyllä säästäisi sitä laatikkoa. En tiedä onko siinä mitään järkeä, mutta mennessä näkee. Se on varmaan totta ettei sillä öljyllä pysty pelastamaan jo luistavaa laatikkoa.
kohta tulee pari vuotta laatikon laitosta jolloin uusittiin kaikki kitkalevyt yms. paitsi pannat kun olisi kahdesta pannasta tullu muistaakseni 700€ lisää
venttiilikoneisto on vakio ja niin edes päin. vaatiiko miten suuren huuhtelun jos tuota meinaa käyttää normi atf.n jälkeen?
Mä soittelin Siekkiselle viime kesänä muutaman päivän ajan, ei vastausta. Hermostuin ja soitin vanhalle Siekkiselle, joka vastasi puhelimeen. Se otti homman itse haltuun ja teki mulle lootan.
jekku90 kirjoitti:kohta tulee pari vuotta laatikon laitosta jolloin uusittiin kaikki kitkalevyt yms. paitsi pannat kun olisi kahdesta pannasta tullu muistaakseni 700€ lisää
venttiilikoneisto on vakio ja niin edes päin. vaatiiko miten suuren huuhtelun jos tuota meinaa käyttää normi atf.n jälkeen?
En meinannut huuhdella mitenkään. Tosin itselläni ei ole kuin ehkä 15 000km ajetut öljyt sisällä. Antaa vaan valua niin pitkään pois kun sitä vanhaa vaan tulee, uusi suodatin ja jousisarjan vaihto. Eiköhän tuo riittäne. Viisaammat kertokoot jos perseelleen menee.
Tätä topikki lainaten niin onko mimmonen homma vaihtaa nuo jouset ja missäne on siellä?meinaa itelläkin luistaa vähän jo liikaa 2-->3 vaihto.Öljyt+suodattimen vaihdoin noin.3000km sitten,mutta eipä tullut paljoo kateltu sillon et missä ne jouset vois ees olla siellä lootassa,joku kansi siellä oli laatikon päädyssä onko ne jouset sit siellä kannen alla?
Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
Elkku_ kirjoitti:Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
Laita ainakin Dex III -laadun täyttävät.
Ei sitä letkua pois tarvi ottaa. Varmistua vaan että se alipaine katkiaa oikiasti ja tarpeeksi aikasin.
Elkku_ kirjoitti:Heräsi askarruttava kysymys tätä topiccia lukiessani. Mulla on nyt Mobil ATF 220 öljyt JM-koneen vahvistamassa laatikossa ja nyt on syöttöpumppu menossa tällä viikolla mynälle elementtien vaihtoon niin tulee ruutia vähän lisää... max 400 hv. Eli kannattaako vaihtaa suosiolla nuo MAG1 ATF Type-F öljyt sisään ennen kun rupee laatikkoa rasittamaan, ettei luistaisi heti paskaksi? Alipaineletku pumpun ja laatikon väliltä kannattaa vissiin nypätä ens alkuun kans irti ni vähentää luistamista.
Laitat sitä öljyä mitä laatikon vahvistanut suosittelee. Himpun terävemmäks vaihtui mulla vaihdot, muusta en osaa sanoa vaikutusta.
Onko kellään kokemusta Repcon oy:yyn vahvistamasta mersun laatikosta?Tuossa olis yks semmonen nyt tarjolla,mut uskaltaakohan sitä ostaa kun en ole itse ainakaan koskaan kuullut sen tekemistä mersun laatikoista.