W201 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Jerski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 07.12.2012 15:12
Paikkakunta: Turku

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jerski »

Sergey kirjoitti:tossa mun mielipide H&R jousista
[ http://img593.imageshack.us/img593/1084/img0409jv.jpg ]
Eli sulla siis olis ylimääräset!? :lol:
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo 8) ne meni romulaariin ja kierrätykseen. mut laita w124 h&r jouset ja laikkaa niistä sopivat. tulee tenavaan ok.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Tietääkö kukaan kuinka pitkät on mersun vakiotakajouset? Mulla olis madallusjouset taakke ja ne on 28cm pitkät niin sais vähän suuntaa antavaa tietoa paljonko niitä pitäis lyhentää vai tarviiko ollenkaan.
Ja sitten eteen oleen laittamassa laikattuja vakiojousia, niistä ei tieten kärsi yli 1,5 kierrosta ottaa pois tai alkaa raapiin?
Joku tämmöinen korkeus olisi suurinpiirtein toiveissa, ehkä vielä aavistus tuosta alaspäin; http://www.indendesign.de/img/fahrzeuge ... 158943.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanteiden speksit on 17 tuumaa ja 225/40 kumit.
Eihän tuosta varmasti häävi alusta tuu mutta kunhan rahaa joskus olis niin tulee hr alustasarja...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

eipä niissä vakio jousien laikkaamisessa mitään järkeä ole, jos niistä madallusjouset meinaa saada. Muutamalla kympillä saa madallusjouset eteen joten...

siittähän saat oikeeta korkeutta silmäiltyä kun sulla on se vanha ja uusi jousi rinnakkain. 225-40-17 renkaita ei ole olemassa, jos ne on 225-45 niin tulee 100% raapiimaan isosti, varsinkin jos laikkaat niistä vakiojousista pois. 195/205/215-40 on oikea koko.
Avatar
Keulatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:53

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Keulatähti »

Suunnilleen montako kierrosta edessä olevista vakiojousista kehtaa laikata et tulee se bout -40mm? Kakkosen kumeilla tarkotus mennä. Entäs takana?
Tallityhjennys, W201 tarvikkeita pois alta:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1215057
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1216321
Oldschool
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 18.07.2012 08:31

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Oldschool »

Jatketaan ketjua kysymällä mielipidettä viisaammilta... Eli satuin löytämään W201 alkuperäiset Sporline jouset, niin kysymys kuuluukin, että paljonko tuollaiset madaltaa? Joku 40-50mm olisi tarkoitus madaltaa. Niille kavereiksi ajattelin Monroen lyhyempiä iskareita ja "1" kumit eteen ja taakse. Tuleeko autosta "keuliva" tuolla setillä? Kestääkö kyytiin ottaa enää ketään?

Mielipiteitä?
MB 190 E 2.0 automaatti vm 1989
Jerski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 07.12.2012 15:12
Paikkakunta: Turku

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jerski »

Miten muuten noi H&R jouset ovatko kaikki noita punaisia vai onko niitä myös mustina ja jos on niin onko niillä jotain eroja?
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

.
Viimeksi muokannut Bomberi, Ti 08.10.2013 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

yläpäästä vähän huono lyhentää kun se on tasainen.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

bomberi, käännä se jousi kohdalleen :lol:
Jerski kirjoitti:Miten muuten noi H&R jouset ovatko kaikki noita punaisia vai onko niitä myös mustina ja jos on niin onko niillä jotain eroja?
Niitä on vaikka minkä värisiä. Oransseja, sinisiä, punaisia, mustia... tietääkseni niil ei oo muuta eroa kuin se että joku väri o ny trendikäämpi ku joku toinen.

jokainen auto on erilainen eikä voi sanoa että "joo ota 2 kierrosta ja paa 2. kumit ni tulee hyvä". Jo vakiojousia on tusinoittain erilaisia, jousen kierrosten määrä ja langan paksuus vaihtelee. Voi olla 12 kierrosta tai vaikkapa 15. Jos 2 kirrosta ottaa molemmista pois niin tuo 12 kierroksinen menee iha vituiks mutta 15 kierroksisesta ei edes huomaa että on otettu... jne :) Viel siihe lisäksi se että jouset kuoleentuu ajanmittaan, eli ikä vaikuttaa myös.

Kokeilemalla se selviää, ei kyselemällä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Juu hyvin se sinne passas, aika hyvä tuli vaikka vaan yhen kiekan poikkasin, ehkä 2cm renkaan ja kaaren välissä. Tosiaan keula laskeutui reilusti koeajon jälkeen. Pitänee vielä vaihtaa ykkösen kummit
Takaiskarit meni vaihtoon, jo ennen madallusta huomasin että molemmista iskareista on tullut öljyt pihalle. .. :?
Nyt auto jää pomppimaan jokaisen töyssyn jälkeen.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

btw olis edullinen ja siistin näkönen systeemi ebayssä kaupan. Exami löysi:

http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-190- ... 1c3372483a" onclick="window.open(this.href);return false;

siitä vaan apinoimaan, sopii w124 alustaan myös.
Kuva
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pekkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 25.05.2012 18:09
Paikkakunta: Lohja

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Pekkko »

Ois kyllä kätevä toi yläpää!

Nyt vaikka sergey tai epk kertoo, miten mahtuu pyörimään tenavassa takana 215/40-16 kumi, vanne on 9" levee ja et15. Tällä hetkellä siellä on 225/45-16 ja raapii ihan pirusti. Puolet renkaan reunasta on jo sulanu pois. Kantit hakattu sisään, ei mankeloitu. Madallusta n.70/70.

Tottakai 205/40 ois parempi vaihtoehto, mutta kun halvalla sais..
W124 -88 2.6L
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no se raapii... laita 205
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja vk00 »

epk kirjoitti:yläpäästä vähän huono lyhentää kun se on tasainen.
Mulla oli kaks vakiojousta katkennu yläpäästä, joten lyhensin sieltä vielä lisää, hyvin ne siellä kupissaan pysyy,ainakin tähän asti 8)
Merseedespents
Vastaa Viestiin