w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

http://aijaa.com/rhpiCz" onclick="window.open(this.href);return false; jotakuinkin läjässä
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

tuli eilen käytyä raptecilla. kojelautaa yms tarttu mukaan uuden esikammion ja kuparisien suutinpohjatiivisteiden lisäksi http://aijaa.com/M9hnD5" onclick="window.open(this.href);return false; http://aijaa.com/uZsy2s" onclick="window.open(this.href);return false;

suuttimetki petehri pumppas kun ei ollu oikeen varmuutta niiden kunnosta, mutta todella hyvät oli. 1 esikammio oli hajalla joten se tuli sit vaihdettua ja loput sit tarkistettua ja putsattua kirkkaaks. esikammioiden poterot tuli kans putsattua noesta ja karstasta samalla niin ei tarvi sit niidenkään kanssa enää arvuutella. onkohan jotain haittaa kun tuli vedettyä esikammiot sit todella lujaa kiinni. muistaakseni 120n on kiristysmomentti annettu mut kyl ne reilusti yli 200n tuli vedettyä kii ettei vuoda. tuli vaan näin jälkikäteen mieleen että olikohan jotain minkätakia ei olis saanu vetää reilusti kii
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei siitä muuta haittaa ole kuin, että niitä ei saa sitten koskaan enää ehjänä irti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

isolla liukuvasaralla lähtee. joskus kun moottorikoneistajana leipäni tienasin niin kyllä se noki ja karsta siellä eniten kiusaa teki ja aina ehjänä silti pois lähti vaikka välillä joutu kiskoon niinmaan helvetisti
Viimeksi muokannut lassi-s, Ma 08.04.2013 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jaa, no tuleppas sitten vääntämään noi minun liian tiukkaan väännetyt lukiterenkaat auki :think: Renkaiden irroituksen jälkeen ei ole koskaan ollut ongelmia itse esikammion ulos vetämisen kanssa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

eikö mutteripyssyllä lähde? kyllähän noi lukiterenkaat on juu välillä ollu pirun piukassa mutta ei koskaan niin lujaa etteikö niitä ole irti saanu ehjänä kun on se oikeanlainen työkalu vielä siihen. kyl jos ei normaalilla mutteripyssyllä irtoo niin raskaankaluston isolla tykillä sitten ja lämpöä eka.

suuttimet vedin 900n ja kaadoin sulaa tinaa ne poterot täyteen kännissä niin ei rupee suuttimet vuotaan. ylivuoletkujen vuotaminen ollu kans ongelmana niin juotin ne reijät suuttimista umpeen. katsastus inssi valitteli kun ei oo katalysaattoria niin tungin 4 ranskanleipää pakoputkeen.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

lassi-s kirjoitti: suuttimet vedin 900n ja kaadoin sulaa tinaa ne poterot täyteen kännissä niin ei rupee suuttimet vuotaan. ylivuoletkujen vuotaminen ollu kans ongelmana niin juotin ne reijät suuttimista umpeen. katsastus inssi valitteli kun ei oo katalysaattoria niin tungin 4 ranskanleipää pakoputkeen.
:shock: :wtf: :crazy: :roll:
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

:lol: ei helvetti. ottikohan joku lukija vielä todesta ton läpän.

70n on suuttimet vedetty, eikä oo leipää pakarissa sen enempää kuin mitään tinailtukkaan umpeen
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Meinas pohojatiivisteitä mennä omasta ko liian tiukkaan noita suuttimia.
50nm vääntäny nii pelannu iliman ongelmia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

jeemu kirjoitti:Meinas pohojatiivisteitä mennä omasta ko liian tiukkaan noita suuttimia.
50nm vääntäny nii pelannu iliman ongelmia.
oliks sulla vakio tiivisteet?

hain raptecilta kupariset. ne on tarkat tosta kiristysmomentista. liian vähän niin vuotaa ja liian paljon niin ei suutin aukee kunnolla. mutta taitaa olla ainoat varmasti kestävät tiivisteet.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä vedin ne lukiterenkaat 400 Nm kun joku neropatti forumilla sanoi, että ne pitää vetää tiukkaan. No siinähän on kiinni, olleet jo kait 6 vuotta. Normiautoistahan noin on kyllä auenneet kohtuuvaivalla. Eikä lähtenyt pyssyllä, haulikolla koitin kanssa niin vitut. RK:ta mulla ei ole.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ihan eri asia puhua viton esikammion muttereista kuin henkilöauton. Vitossa kone väärin päin ja vesi +suolapaskaa ym lentää koneen päälle ja juuttuu mutterit hulluna kiinni. Yleensä irroitus on että katkasee ne vingulla/jyrsillä ja sit otta auki. Henkilöautoj3n kansissa mulla ei oo tullu ensimmäistäkään tiukassa olevaa vastaan. Jokusista kymmenistä irroitellu...
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

takas myyntiin. 6500 euroa. tulkaa hakeen pois kun halvalla lähtee
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Vastaa Viestiin