Onko kytkimen pääsylinteriin olemassa korjaussarjaa??
Onko kytkimen pääsylinteriin olemassa korjaussarjaa??
Nyt kun juhannus on ohi ja kaikki muut korjaussarjat käytetty, niin tuollaista otsikon mukaista olisin vielä vailla. Aiemmin kyselinkin kytkimen reistailuista ja tuossa eilen purin työsylinterin ja laittelin siihen uuden tiivisteen vaikka vanhakin näytti olevan kunnossa, mutta kun kerran oli auki ja uusi tiiviste ostettu ni sinne vaan. Tänään sitten purin sen pääsylinterin ja siellähän se kupin_muotoinen_kumitutti_härdelli näytti sen verran elähtäneeltä, että vian voi melkoisella varmuudella pistää sen syyksi ja nyt pitäisi sitten saada uusia tiivisteitä sinne. Osaset ei ainakaan osanneet löytää, kun tuli kysyttyä samalla kun hain työsylinterin korjaussarjan... Motonetissäkään ei mielestäni ollut, mutta onko esim. Veholla??? Auttakee.... Ei kehtaisi uutta sylinteriäkään ostaa yhden kumitutin takia!
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....
Eipä tietenkään ole tietoa onko G:n kohdalla sama mutta kuitenkin...Itse ostin Veholta koko sylinterin sillä hintaa ei ollut kuin n.40-60€, en muista tarkalleen.Päädyin koko sylinterin ostoon kun eräs tuttu peloitteli tuollaisen korjaussarjan ostamisesta.Oli itse ajatellut säästää ja laittoi korjaussatsin, kesti puoli vuotta ja sylinteri taas rikki...
No voihan se kestääkin mutta melko huokea on koko sylinterikin.Niin sen verran hinnasta muistan että tarvikeosana oli vain 4€ halvempi
No voihan se kestääkin mutta melko huokea on koko sylinterikin.Niin sen verran hinnasta muistan että tarvikeosana oli vain 4€ halvempi

Kytkin toimii taas :-)
No tulipahan korjattua nyt se sylinteri. Tuohon miun vaunuun ei ollut saatavana korjaussarjaa, mutta sellaisia tiivisteitä mitä tarvitsin oli myytävänä 3 euron kappalehintaan. Tiiviste oli muodoltaan vähän kuin matala juomalasi. Uusi pääsylinteri olisi maksanut Veholla vaivaiset parisataa euroa (tarvikeosa suht saman hintainen), joten päädyin siihen, että vaihtelen ko. tiivistettä vaikka puolen vuoden välein, kun ei siihen mene aikaa kuin varttitunti. Nyt tuntuu kytkin sellaiselta kuin sen pitääkin.... on ollut vähän hölmön tuntuinen siitä saakka kun viime syssynä tuolla pihaan kaarroin eli on enteillyt särkymistä jo pitkään.AM kirjoitti:Eipä tietenkään ole tietoa onko G:n kohdalla sama mutta kuitenkin...Itse ostin Veholta koko sylinterin sillä hintaa ei ollut kuin n.40-60€, en muista tarkalleen.Päädyin koko sylinterin ostoon kun eräs tuttu peloitteli tuollaisen korjaussarjan ostamisesta.Oli itse ajatellut säästää ja laittoi korjaussatsin, kesti puoli vuotta ja sylinteri taas rikki...
Niin, ja pakko tässä nyt sanoa ihmisille, että kannattaa vaihdella noita kytkinnesteitäkin (ja jarru) aika ajoin - säästyy paljolta turhalta työltä. Miulla oli tuossa autossa ostohetkellä varmaankin alkuperäiset nesteet ja se nyt on ihan pomminvarma että ne ei oo enää ihan viimosessa tikissään ja vaikka ne heti vaihdoinkin uusiin, likaantu uudet samannäköisiksi n. kuukaudessa. Nuo tiivisteet kestää kyllä lähes loputtomiin, jos vaan on kunnolliset nesteet koko ajan.
t:T
....maanteillä kuljen kuin kuningas mä oisin....