W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 20.03.2013 09:58
W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
W211 2004 cdi, kilometrejä jo 414t. Mikä lienee, kun kaasua painaa, ensin ihmetellään ja sitten vasta reagoidaan. Liian selkeä viive. Lisäksi vaihtaa lähes heti pienemmälle (automaatti), joten aina ajetaan pienillä kierroksilla varsinkin kaupungissa ja auto tuntuu laiskalta. Onko apuja tähän ongelmaan?
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Ahdin ei ahda.Vie se auto suosiolla star diagnostiikka testerille.Voi olla mitä vaan ongelmana.jansaharju kirjoitti:W211 2004 cdi, kilometrejä jo 414t. Mikä lienee, kun kaasua painaa, ensin ihmetellään ja sitten vasta reagoidaan. Liian selkeä viive. Lisäksi vaihtaa lähes heti pienemmälle (automaatti), joten aina ajetaan pienillä kierroksilla varsinkin kaupungissa ja auto tuntuu laiskalta. Onko apuja tähän ongelmaan?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke 20.03.2013 09:58
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Löytyisikö Star-testeriä HML:n seudulta?
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Mulla ihan samaa oiretta ollu jo pitempään, katteltu kahdessakin eri paikassa starilla eikä muuta löytynyt kuin ilmamassa-anturin näyttö liian vähäinen...uusi massa-anturi ei muuttanut tilannetta mihkään. Eli voisiko olla se EGR-venttiili jumissa tai jotain... kukaan ei ainakaan ole löytänyt mitää muuta poikkeavaa Starilla. Ja kukaan ei tunnu tietävän miten sen EGR:n kuuluu toimia tai missä asennossa alle 2000 rpm... se voisi selittää tuon vähäisemmän virtauksen massa-anturissa. Mulla toki vika alkoi ensin moottorin vikavalolla ja kaikki tehot hukassa...
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Rimpauttele Taisto Ruoho Oy:lle Hämeenlinnassa, eiköhän onnistujansaharju kirjoitti:Löytyisikö Star-testeriä HML:n seudulta?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Kaasupoljin voi olla viallinen.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43348" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43348" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Jos ajelet etelä suomessa niin kurvaa kuusenalle...MesePete kirjoitti:Mulla ihan samaa oiretta ollu jo pitempään, katteltu kahdessakin eri paikassa starilla eikä muuta löytynyt kuin ilmamassa-anturin näyttö liian vähäinen...uusi massa-anturi ei muuttanut tilannetta mihkään. Eli voisiko olla se EGR-venttiili jumissa tai jotain... kukaan ei ainakaan ole löytänyt mitää muuta poikkeavaa Starilla. Ja kukaan ei tunnu tietävän miten sen EGR:n kuuluu toimia tai missä asennossa alle 2000 rpm... se voisi selittää tuon vähäisemmän virtauksen massa-anturissa. Mulla toki vika alkoi ensin moottorin vikavalolla ja kaikki tehot hukassa...
Tutkaillan mikä sillä on,
Egr ventiilin asonto(miten sen kuuluis olla näkyy) suoraan ohjelmasta
Ja näkyy se kyllä *:rilakin
Ahto ja imu Vuodot jo tarkistettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Kaasupoljin.
Tutkailen ja selvitän vielä omastani ko. epäilyn.
Tosiaan saa painaa melko paljon poljinta, ennen kuin alkaa tapahtumaan.
Samalla vaihteet haluaa vähäv hopulla kytkeä itsensä kiinni pienillä kierroksilla.
Eilen CDI203 kanssa asiaa pähkäiltiin pitkä tovi.
Tollanen tutkailu:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 59547c3a60" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutkailen ja selvitän vielä omastani ko. epäilyn.
Tosiaan saa painaa melko paljon poljinta, ennen kuin alkaa tapahtumaan.
Samalla vaihteet haluaa vähäv hopulla kytkeä itsensä kiinni pienillä kierroksilla.
Eilen CDI203 kanssa asiaa pähkäiltiin pitkä tovi.
Tollanen tutkailu:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 59547c3a60" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Kun kaasupoljin alkoi omassa autossani oirehtia, oirehti se niin, ettei oikein mitään tapahtunut kaasua painaessa. Vasta kun pedaalia painoi enempi, alkoi kierrokset yht-äkkiä nousta.
Laatikon toiminnasta en oikein tiedä, koska siirtelin vain pihassa autoa polkimen vikaannuttua.
Yksi mutteri ja prikka sekä pari liitintä, niin poljin on irti. Aika helppo testata
Laatikon toiminnasta en oikein tiedä, koska siirtelin vain pihassa autoa polkimen vikaannuttua.
Yksi mutteri ja prikka sekä pari liitintä, niin poljin on irti. Aika helppo testata
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Tuollainenkin vikamahdollisuus..... !
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Itsellä oli juuri samanlainen ongelma vanhempikorisessa väykyssä 320cdi motilla.
Egr venttiilistä löyty häikkää, ja se poistettiin käytöstä ohjelmasta, tällä vika korjaantui
minun kohdallani.
Egr venttiilistä löyty häikkää, ja se poistettiin käytöstä ohjelmasta, tällä vika korjaantui
minun kohdallani.
Nykyinen:
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
e320 CDI Avantgarde -00
exät:
e320 CDI Classic -01
c250 TDT Elegance -96
c180t Esprit Sport -99
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Tutkailin tota RAM:n ohjetta yleismittarilla ja USB laturilla.
Auto, jossa ko. ongelma on, niin on 400CDI -04
Ko. autoon oli laitettu joku pedalboosteri...
Sellainen, missä on nappula jonka väri vaihtuu vihreästä punaiseen sen mukaan, kuinka herkäksi sen haluaa.
Sain yhden 211 sähköisen polkimen lainaan, jonka mittasin:
Napoihin 1 ja 3 5V sähköä (USB laturi antoi 5.08V)
RAMin ohjeen mukaan navassa 4. pitäisi olla asennosta riippuen 111mV - 2.4V.
Mittasin polkimen lepoasennossa 146mV... Tulkitsin sen virhemarginaaliin, vaikka Fulkella mittasinkin.
Ja yllätys
Navassa 5. olikin 5.07V ???
No
Kävin hakemassa autosta polkimen, jossa johdon välissä oli se pedalboosteri.
Boosteri polkimen pistokkeessa (pistokkeiden väliin tuleva malli) mittasin boosterin pistokkeesta navasta 4. 148mV-2.39V
Ja navasta 5. 310mV-4.78V
Kun sitten otin sen boosterin pois välistä, niin tapahtui kummia...
Navasta 4. tuli samat arvot, kuin boosterin kanssa (148mV-2.39V).
Kummaksuntaa on se, että navasta 5. tuli suoraan 5.07V minkä USB-laturi antoi????
Heräsi kysymys, että kuuluuko W211 poljin olla tuollainen?
Pedalboosteri teki siin "digitaalisesti" tai jotain navalle 5. sellaisen jännitteen, kun RAMin SLK:ssa oli.
Joka tapauksessa 211 alkoi liikkua paremmin ja laatikkokin vaihtaa vaihteet fiksummin ilman hoppua työntää lukkoa kiinni.
Kertokaa toki, jos mittaatte W211 sähköpolkimen arvot...
Onko ne oikeasti edellä mainitemani kaltaisia.
Auto, jossa ko. ongelma on, niin on 400CDI -04
Ko. autoon oli laitettu joku pedalboosteri...
Sellainen, missä on nappula jonka väri vaihtuu vihreästä punaiseen sen mukaan, kuinka herkäksi sen haluaa.
Sain yhden 211 sähköisen polkimen lainaan, jonka mittasin:
Napoihin 1 ja 3 5V sähköä (USB laturi antoi 5.08V)
RAMin ohjeen mukaan navassa 4. pitäisi olla asennosta riippuen 111mV - 2.4V.
Mittasin polkimen lepoasennossa 146mV... Tulkitsin sen virhemarginaaliin, vaikka Fulkella mittasinkin.
Ja yllätys
Navassa 5. olikin 5.07V ???
No
Kävin hakemassa autosta polkimen, jossa johdon välissä oli se pedalboosteri.
Boosteri polkimen pistokkeessa (pistokkeiden väliin tuleva malli) mittasin boosterin pistokkeesta navasta 4. 148mV-2.39V
Ja navasta 5. 310mV-4.78V
Kun sitten otin sen boosterin pois välistä, niin tapahtui kummia...
Navasta 4. tuli samat arvot, kuin boosterin kanssa (148mV-2.39V).
Kummaksuntaa on se, että navasta 5. tuli suoraan 5.07V minkä USB-laturi antoi????
Heräsi kysymys, että kuuluuko W211 poljin olla tuollainen?
Pedalboosteri teki siin "digitaalisesti" tai jotain navalle 5. sellaisen jännitteen, kun RAMin SLK:ssa oli.
Joka tapauksessa 211 alkoi liikkua paremmin ja laatikkokin vaihtaa vaihteet fiksummin ilman hoppua työntää lukkoa kiinni.
Kertokaa toki, jos mittaatte W211 sähköpolkimen arvot...
Onko ne oikeasti edellä mainitemani kaltaisia.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Pakoputkisto/katti tukossa?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
löytyy hml seudulta pelit ja vehkeet...
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Pinna 6 on myös maa. Sulta puuttui toinen maa, joka väliboxissa oli yhdistetty toiseenkin maahan.
Osanumerosta näet onko samasta kapulasta kyse. Mersusta jotain tietäen, ihmettelisin jos olisi autoissa eri polkimia.
Eli alkoiko auto toimia, kun vaihdoit polkimen??
Osanumerosta näet onko samasta kapulasta kyse. Mersusta jotain tietäen, ihmettelisin jos olisi autoissa eri polkimia.
Eli alkoiko auto toimia, kun vaihdoit polkimen??
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Tuli tässä aamusella kaivettua EGR-venttiili irti ja ei ollut imusarjan puolelta kuin kevyttä ja " tervettä" nokea... Ja muovikuoren alla jossa on vivusto, oli varmaan lusikallinen irtonokea mutta tuntui vivusto liikkuvan vapaasti. Venttiilin varren ja rungon välillä oli kyllä huomattavaa klappia..? Vuotoa? Ja vivusto liikkui kyllä : sammutettuna vena kines ja tyhjänäkäynnillä hieman auki.
Eli eipä se vika varmaan löytynyt täältä...
Tässä mallissahan sähköinen venttiili, vanhemmassa 320:ssä ilm. alipaineohjaus..
Eli eipä se vika varmaan löytynyt täältä...
Tässä mallissahan sähköinen venttiili, vanhemmassa 320:ssä ilm. alipaineohjaus..
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Edit. En kokeillut sitä toista poljinta, kun antoi samat arvot.RAM kirjoitti:Pinna 6 on myös maa. Sulta puuttui toinen maa, joka väliboxissa oli yhdistetty toiseenkin maahan.
Osanumerosta näet onko samasta kapulasta kyse. Mersusta jotain tietäen, ihmettelisin jos olisi autoissa eri polkimia.
Eli alkoiko auto toimia, kun vaihdoit polkimen??
Polkimet ovat lähettämäsi kuvan mukaan erilaiset (itse poljin).
Mutta itse elektroniikka on taatusti sama.
Tosiaa en maattanut napaa 6.
Pitää vielä mitata.
Ja kyllä muuttui erilaiseksi.
Pedalboosteri olmeisesti ajan mittaa kiusaa MB:n omia arvoja niin, että lähtee monet ohjaukset hakuteille...
Kaasu alkaa reakoida huomattavasti herkemmin ilman pedalboosteria.
http://www.sprintboosterusa.com/c-514-at.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Vikamahdollisuuksia on näköjään monia.... Itellä heitti tänään töihin ajellessa aamuyöllä motarilla häiriötilan päälle, nopeutta oli n. 140 km/h. Vikavalo syttyi ja kävin luettamassa vikakoodin: ...rail putken paine ylittynyt tms. Eli ollako nyt sitten tulipellin puoleinen anturi sökö?? Huomasin myös yhden suuttimen ympärillä ja sen päällä muovisuojassa mustaa, öljynsekaista mössöä! Eli suutinkin vuotaa -> korjaukseen. Taitaa siis olla jo montakin vikaa päällisin koneessa
Tuota kaasupoljinta en ole edes ehtinyt kuin kengällä muistamaan....
Tuota kaasupoljinta en ole edes ehtinyt kuin kengällä muistamaan....
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Mulla tekee samaa, tollahan ton auton saa kumia polttamaan kun aika hätäseen lyö sitä kaasua sitten kun se tulee.
Lastu varmaan kesällä tulossa täytyy sen jälkeen ihmetellä tekeekö edelleen.
E: Jaa niin ei mulla tosin vaihteita vaihda mitenkään oudosti viive vaan kaasulla.
Lastu varmaan kesällä tulossa täytyy sen jälkeen ihmetellä tekeekö edelleen.
E: Jaa niin ei mulla tosin vaihteita vaihda mitenkään oudosti viive vaan kaasulla.
GLE 350DE AMG 2020 W167
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Taas aamusella heitti vikavalon päälle motarilla n.120km/h vauhdissa... juuri eilen kuitattu pois... No palakoon sitten Pitää varmaan vaihtaa kaikki koneen ympäriltä ennenkuin löytyy vika.
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Mitä nopeammin korjaa, sitä helpompi.MesePete kirjoitti:Huomasin myös yhden suuttimen ympärillä ja sen päällä muovisuojassa mustaa, öljynsekaista mössöä! Eli suutinkin vuotaa -> korjaukseen.
Tosin mainitsit, että on jo jonnin verran mustaa...
Taitaapi olla työläs.
Harkiten ja välillä funtsien otat ne ehjänä irti.
Uudet prikat ja ruuvit.
Nollaat ja ajelet huoleti seuraavaan vikaan ilman merkkivaloa
Ne ulkopuoliset railpaineennostajat sitten pienen verkonpainoksi.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Se musta on tullut siihen todella nopeasti sillä viikko, pari sitten oli viimeksi irti tuo muovikoppa ja silloin tuollaista ei ollut... Arvaako tuollaisen suuttimen irroittaa tuosta vain? Eli suutin putki ja paluu irti ja sitten se iso torxi sieltä mikä painaa peltiklipsulla suutinta ja veke vai?? Vai tuleeko jotain kuittauksia tai ilmauksia? Viimeksi muutamia vuosia sitten ilmannut jotain vanhaa traktoria tai perusdieseliä ihan suutinputkestä mutta tämä ihan toista maata.
Niin mites se toimii ilman niitä antureita/säätimiä? Tarviiko nekin ohjelmoida sieltä veke??
Lähinnä tulipeltiä olevan suuttimen montussa oli hieman nestettä, olisko polttoainetta, en tiedä kun en haistellu... Olisko tullut suuttimesta tai noitten suuttimien paluuputkikin kiertää sen montun kautta (reikä?) .
Niin mites se toimii ilman niitä antureita/säätimiä? Tarviiko nekin ohjelmoida sieltä veke??
Lähinnä tulipeltiä olevan suuttimen montussa oli hieman nestettä, olisko polttoainetta, en tiedä kun en haistellu... Olisko tullut suuttimesta tai noitten suuttimien paluuputkikin kiertää sen montun kautta (reikä?) .
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=39311" onclick="window.open(this.href);return false;MesePete kirjoitti:Arvaako tuollaisen suuttimen irroittaa tuosta vain? Eli suutin putki ja paluu irti ja sitten se iso torxi sieltä mikä painaa peltiklipsulla suutinta ja veke vai?? Vai tuleeko jotain kuittauksia tai ilmauksia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Kappas! Kiitoksia, enpä noin hyvää selostusta asiasta löytänytkään! Täytyykin huomenna hakea Vehosta tiippareita ja ehkä rasvaa, 40:n torxi bilteemasta ja momenttiavain töistä lainaan.... Kait tuosta mies ihminen selvii
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Lainataan nyt tätä otsikkoa. Allekirjotuksen mukainen auto. Tänään ei ilmeisesti ahtanut ollenkaan vaan kaasupohjassa meni kuin pintakaasulla. Sammutin ja vika poistui. Ajoin uudestaan ja automaatilla ensin pakkia ja sitten d päälle ja taas sama ongelma. Sammutin ja vika poistui. Sitten vika tuli taas kun pakitin ja nyt syttyi moottorin vikavalokin ja nyt ei taida sammuttelut enää auttaa tai ainakaan yksi ei enää auttanut vaan vikatilassa. Onkohan toi nyt kuitenkin koko ajan heittänyt vikatilan päälle ja vika voi olla siten missä vaan? Ite epäilin, että olis jotenkin noihin vaihteisiin liittyvä kun pakin jälkeen ilmestyi. Ei savuta eikä mitään muttakaan oiretta aiemmin mistään. Kaipa tonkin starilla näkee sitten heti kun noi pyhät lusitaan ensin alta .
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Helou,
Tuohon kyllä saattas starin päässä käyttö avartaa asiaa... Itelläkin vielä tänään paloi aamusella vikavalo ja vielä töistä lähettäessäkin mutta kaupassa käynnin jälkeen lamppu oli sammunut ja ei enää syttynyt tänään. Ja auto on lähes entisensä, eli alavääntö puuttuu mutta ei ole kuitenkaan "limp modessa" eli kiertää yli 3000rpm ja suhkot virkeä yli 2000rpm... No jos pääsiäispyhinä olis ulkona kelejä saattas testata uutta momenttiavainta suuttimenirrotustalkoitten merkeissä. Tulihan Vehosta haettua koko satsi kupariprikkoja ja suuttimen kiristyspultteja kohtuulliseen hintaan: edelleen alle 20 eur! Saispa tuon pahimman eli kuraa ruiskivan suihkun edes kuntoon...
Tuohon kyllä saattas starin päässä käyttö avartaa asiaa... Itelläkin vielä tänään paloi aamusella vikavalo ja vielä töistä lähettäessäkin mutta kaupassa käynnin jälkeen lamppu oli sammunut ja ei enää syttynyt tänään. Ja auto on lähes entisensä, eli alavääntö puuttuu mutta ei ole kuitenkaan "limp modessa" eli kiertää yli 3000rpm ja suhkot virkeä yli 2000rpm... No jos pääsiäispyhinä olis ulkona kelejä saattas testata uutta momenttiavainta suuttimenirrotustalkoitten merkeissä. Tulihan Vehosta haettua koko satsi kupariprikkoja ja suuttimen kiristyspultteja kohtuulliseen hintaan: edelleen alle 20 eur! Saispa tuon pahimman eli kuraa ruiskivan suihkun edes kuntoon...
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
ana007:lle sen verran, että kyse voi hyvinkin olla vaihdekepin asentotunnistimesta. Se oireelee juuri noin. Rivakkaalla kädellä, kun vaihdat niin vika tulee herkästi esiin. Silkkihansikkaalla, kun liikutat keppiä niin voi toimia hyvinkin.
Puolestaan niille, jotka pähkäilee noiden pedaalin reagointien ja motarilla vikavalojen, sekä maf -vikakoodien, yms kanssa niin tarkastakaa ahtoletkut. Pystysuunnassa revennyt ahtoletku tekee noita vaivoja helposti ja on ihan perusvikoja.
Puolestaan niille, jotka pähkäilee noiden pedaalin reagointien ja motarilla vikavalojen, sekä maf -vikakoodien, yms kanssa niin tarkastakaa ahtoletkut. Pystysuunnassa revennyt ahtoletku tekee noita vaivoja helposti ja on ihan perusvikoja.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 laiska reagointi kaasupolkimeen
Tuli sitten " napattua" se vuotava suutin irti ja uuden prikan ja ruuvin kera paikoilleen. Pikeä oli aika mukavasti pursunnun ulos mutta kone lämpimäksi ja ruuvareilla kitkutellen se pikkuhiljaa ylös. Niillä "Nautserin" ohjeilla se sujui mukavasti. Se tosiaan tsupsutti selvästi kun otti muovin koneen päältä pois ja se lakkasi kun sai operaation tehtyä. Oli ilm. vuotanut kupariprikan ylä-ja alapuolelta jälkien perusteella. Kannessakin oli jälkeä mutta puutikulla kairaten mahdollisimman puhtaaksi. Ei tämä ainakaan ihan sudeksi mennyt !
E 320 cdi -03
Turkkusest
Turkkusest