Elikkäs lähdin tossa 2vko:n kineksen jälkeen liikenteeseen ni mylly hörähti käymään mut jäi pienille kierroksille ja tärisi koko laite Laturiin vaihdoin juur uuden säätäjän...Kun antoi kierroksia niin valo sammui mut kierrokset oli jotain alle 500r/min...laturi on vanha ja kun ajoin kotio niin kävi jo tyhjäkäyntiä kunnolla ja sen syöttöpunmpun päässä olevan sähköjohdon irrotus ei vaikuttanu asiaan...eikö se alipainekello säädä pumppua?????eli mistä haen vikaa???Tarttis saada maanantaiks korjattua, ku täytyy palata harmaisiin
No sen tiedän että ABS sammuttaa itsensä kun jännite laskee liian alas.
Tällöin autossa toimii tavanomaiset jarrut. Voithan sä noinkin ajaa periaattessa kun eihän diiselikone tarvi virtaa kuin käynnistykseen vai
juu kyllä se käy ja ajankin kyllä kun ei se pala koko aikaa vaan vähän aikaa kun pistää käymään...alle 10V se syttyy...tekiskö liian alhainen jännite sen että se mangneettiventtiili ei jaksa vetää kunnolla sitä säätöä siittä punpun perästä, joka johtaa pieneen tyhjäkäyntiin????
Hubimersu kirjoitti:juu kyllä se käy ja ajankin kyllä kun ei se pala koko aikaa vaan vähän aikaa kun pistää käymään...alle 10V se syttyy...tekiskö liian alhainen jännite sen että se mangneettiventtiili ei jaksa vetää kunnolla sitä säätöä siittä punpun perästä, joka johtaa pieneen tyhjäkäyntiin????
En ole autoinsinööri mutta tuo kuulostaa ihan mahdolliselta. Käytä hakua, aiheesta on kirjoiteltu paljon. Enempää en osaa sanoa.
EI paljon auttanut hakukaan!! Latausjännite on 14.05V kuormitettuna, eli ei laturikaan huono ole-juur vaihdoin uuden säätäjän...Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Tarttisin apua ongelmaan surkeasti (sapettaa lähtee autolla liikenteeseen kun ei käy tyhjäkäyntiä kuin n.400rpm)
Hubimersu kirjoitti:Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Noista kahdesta tuo vasemmanpuoleinen.
Oikeanpuoleinen on ylijänniterele. Aukeavan pleksikannen alla on 10 A sulake, joka palaneena aiheuttaa "mystisiä" sähkövikoja.
Hubimersu kirjoitti:Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Noista kahdesta tuo vasemmanpuoleinen.
Oikeanpuoleinen on ylijänniterele. Aukeavan pleksikannen alla on 10 A sulake, joka palaneena aiheuttaa "mystisiä" sähkövikoja.
Niin aiheuttaa mulla esim palo pissapojan nesteen merkkivalo vaikka säiliö
oli täynnä ja ehdin jo kokeilla anturin toiminnan sitten huomasin että sulake
oli menny
Allekirjoittaneella oli omassa 300 DT:ssä kuvatunlainen vika ja osoittautui, että kuvissa oikeassa reunassa oleva ylijännitesuoja (onkohan oikea termi) oli sökönä. Molikka on helppo vaihtaa ja kokeilla sitä jostakin toisesta "tutun" mersusta. Mikäli ABS-valo sammuu olet löytänyt vikakohteen....
Joo täytyy koittaa onko vika siinä! Hitto kun ei viikkolla eikä paljon viikonloppusinkaan kerkiä kun toi intti painaa päälle! Pari sulaketta ja polttimoa on nyt hajonnut, täytyy saada siihen uus rele ennenku hajoo koko vehje!Kiitos tiedoista!