Tyhjäkäynti liian pienellä ja abs valo palaa!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Tyhjäkäynti liian pienellä ja abs valo palaa!!

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Elikkäs lähdin tossa 2vko:n kineksen jälkeen liikenteeseen ni mylly hörähti käymään mut jäi pienille kierroksille ja tärisi koko laite :cry: Laturiin vaihdoin juur uuden säätäjän...Kun antoi kierroksia niin valo sammui mut kierrokset oli jotain alle 500r/min...laturi on vanha ja kun ajoin kotio niin kävi jo tyhjäkäyntiä kunnolla ja sen syöttöpunmpun päässä olevan sähköjohdon irrotus ei vaikuttanu asiaan...eikö se alipainekello säädä pumppua?????eli mistä haen vikaa???Tarttis saada maanantaiks korjattua, ku täytyy palata harmaisiin :(
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No sen tiedän että ABS sammuttaa itsensä kun jännite laskee liian alas.
Tällöin autossa toimii tavanomaiset jarrut. Voithan sä noinkin ajaa periaattessa kun eihän diiselikone tarvi virtaa kuin käynnistykseen vai :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

juu kyllä se käy ja ajankin kyllä kun ei se pala koko aikaa vaan vähän aikaa kun pistää käymään...alle 10V se syttyy...tekiskö liian alhainen jännite sen että se mangneettiventtiili ei jaksa vetää kunnolla sitä säätöä siittä punpun perästä, joka johtaa pieneen tyhjäkäyntiin????
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hubimersu kirjoitti:juu kyllä se käy ja ajankin kyllä kun ei se pala koko aikaa vaan vähän aikaa kun pistää käymään...alle 10V se syttyy...tekiskö liian alhainen jännite sen että se mangneettiventtiili ei jaksa vetää kunnolla sitä säätöä siittä punpun perästä, joka johtaa pieneen tyhjäkäyntiin????
En ole autoinsinööri mutta tuo kuulostaa ihan mahdolliselta. Käytä hakua, aiheesta on kirjoiteltu paljon. Enempää en osaa sanoa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

EI paljon auttanut hakukaan!! :cry: Latausjännite on 14.05V kuormitettuna, eli ei laturikaan huono ole-juur vaihdoin uuden säätäjän...Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Tarttisin apua ongelmaan surkeasti (sapettaa lähtee autolla liikenteeseen kun ei käy tyhjäkäyntiä kuin n.400rpm) :evil:
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Hubimersu kirjoitti:Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Noista kahdesta tuo vasemmanpuoleinen.
Oikeanpuoleinen on ylijänniterele. Aukeavan pleksikannen alla on 10 A sulake, joka palaneena aiheuttaa "mystisiä" sähkövikoja.

Kuva
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

jorma-k kirjoitti:
Hubimersu kirjoitti:Mikä se tyhjäkäynnin rele on niistä kahdesta jotka on suojattu sulekkeella(akun takana 4relettä)
Noista kahdesta tuo vasemmanpuoleinen.
Oikeanpuoleinen on ylijänniterele. Aukeavan pleksikannen alla on 10 A sulake, joka palaneena aiheuttaa "mystisiä" sähkövikoja.

Kuva
Niin aiheuttaa mulla esim palo pissapojan nesteen merkkivalo vaikka säiliö
oli täynnä ja ehdin jo kokeilla anturin toiminnan sitten huomasin että sulake
oli menny :lol:
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
MKLa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: La 17.01.2004 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MKLa »

Kaunista kesäpäivää vaan!

Allekirjoittaneella oli omassa 300 DT:ssä kuvatunlainen vika ja osoittautui, että kuvissa oikeassa reunassa oleva ylijännitesuoja (onkohan oikea termi) oli sökönä. Molikka on helppo vaihtaa ja kokeilla sitä jostakin toisesta "tutun" mersusta. Mikäli ABS-valo sammuu olet löytänyt vikakohteen....

Lomat on menneet, mutta aurinko paistaa... :lol:
Se on siinä....
300 D Turbo
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Joo täytyy koittaa onko vika siinä! Hitto kun ei viikkolla eikä paljon viikonloppusinkaan kerkiä kun toi intti painaa päälle! Pari sulaketta ja polttimoa on nyt hajonnut, täytyy saada siihen uus rele ennenku hajoo koko vehje!Kiitos tiedoista!
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin