Termos!
Eli mitä todellista haittaa on suuttimen pohjatiivisteen vuodosta? Muuta kuin paskan käy ja vaikeasti irroitettavat suuttimet. Onko mitään todellista vaaraa?
Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?
Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?
Mikä on vaara? Rikkoontunut osa, rikkoontunut moottori, liikenneonnettomuus? Kun vuoto lisääntyy niin sulattaa se kaiken muovin siitä läheltä pois, luulis jossain vaiheessa se ruiskun liitin ottavan itteensä --> auto sammuu. Ruiskun tiivistepinta kannesta täytyy varmasti hioa, samoin ruiskun kärjen kiinnityskuppi (hioa/vaihtaa). Kone alkaa jossain vaiheessa käymään epätasaisesti kun ei tuu puristuksia/tehoja yhdestä pytystä, koska se käy laakereiden päälle ei kukaan voi sanoa, mutta ei sitä sellaiseksi suunnitelu ole...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?
No itse en tosiaan mikään neropatti ole mutta mitä nyt tuosta oli ymmärrettävissä niin jo pelkällä "karstan" pois kaapimisella kun sulkee pois noiden muoviosien rikkoutumisen niin aika kauan saa päästellä vuotavilla prikoilla että mitään todellista damagea alkaa tapahtumaan. Se pohjakuppi ei kuitenkaan varmaan ihan silmiä hivelevää tahtia sielä katoa ja vuoto suurene?
Ja en siis kysynyt tätä siksi että olisi tarkotus ajella millään sysipaskoilla ruutilla vaan ihan siksi kun ne on kuitenkin cdi koneessa erittäin yleinen vika ja kaikki kehottaa aina ne heti vaihtamaan. Niin mietin vain että mihin tämä "heti" perustuu. Nähtävästi lähinnä kuitenkin tuohon suuttimen irroitukseen?
EDIT: ja eikös nuo hiomiset ole kuitenkin tehtävä,oli pohjatiiviste sitten vuotanut viikon tai vuoden kunhan on selvästi havaittavissa.
Ja en siis kysynyt tätä siksi että olisi tarkotus ajella millään sysipaskoilla ruutilla vaan ihan siksi kun ne on kuitenkin cdi koneessa erittäin yleinen vika ja kaikki kehottaa aina ne heti vaihtamaan. Niin mietin vain että mihin tämä "heti" perustuu. Nähtävästi lähinnä kuitenkin tuohon suuttimen irroitukseen?
EDIT: ja eikös nuo hiomiset ole kuitenkin tehtävä,oli pohjatiiviste sitten vuotanut viikon tai vuoden kunhan on selvästi havaittavissa.
Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?
Se perustuu juuri siihen että saa vielä suuttimen ehjänä irti eikä tarvitse ruveta noita suuttimen pohjia ruveta kalvamaanPaavo220 kirjoitti:No itse en tosiaan mikään neropatti ole mutta mitä nyt tuosta oli ymmärrettävissä niin jo pelkällä "karstan" pois kaapimisella kun sulkee pois noiden muoviosien rikkoutumisen niin aika kauan saa päästellä vuotavilla prikoilla että mitään todellista damagea alkaa tapahtumaan. Se pohjakuppi ei kuitenkaan varmaan ihan silmiä hivelevää tahtia sielä katoa ja vuoto suurene?
Ja en siis kysynyt tätä siksi että olisi tarkotus ajella millään sysipaskoilla ruutilla vaan ihan siksi kun ne on kuitenkin cdi koneessa erittäin yleinen vika ja kaikki kehottaa aina ne heti vaihtamaan. Niin mietin vain että mihin tämä "heti" perustuu. Nähtävästi lähinnä kuitenkin tuohon suuttimen irroitukseen?
EDIT: ja eikös nuo hiomiset ole kuitenkin tehtävä,oli pohjatiiviste sitten vuotanut viikon tai vuoden kunhan on selvästi havaittavissa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?
Mä en kummassakaan vaihtamassani suuttimessa hionut, kun silmään näytti sileeltä. Toisen tosin sain kiinni jo siinä vaiheessa kun suuttimen tyvi oli vasta kostea, toisessa oli räystäspääskynpesää ehtinyt muodostumaan ihan hivenen. Joskus se kauan vuotanut ruisku on sitten niin jumissa tai menee irroitusyrityksessä enempi jumiin niin että on niitä raportoitu joudutun ihan poraamaan/jyrsimään sieltä reiästä ulos...
Ja voi se kai periaatteessa sopivasti puhaltaa siihen liittimeen vaikkei sitä törkyä siinä juuresa paljoo olisikaan, sen tuntee ihan kädellä kun se suputaa koneen käydessä.
Ja voi se kai periaatteessa sopivasti puhaltaa siihen liittimeen vaikkei sitä törkyä siinä juuresa paljoo olisikaan, sen tuntee ihan kädellä kun se suputaa koneen käydessä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01