Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

Termos!
Eli mitä todellista haittaa on suuttimen pohjatiivisteen vuodosta? Muuta kuin paskan käy ja vaikeasti irroitettavat suuttimet. Onko mitään todellista vaaraa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mikä on vaara? Rikkoontunut osa, rikkoontunut moottori, liikenneonnettomuus? Kun vuoto lisääntyy niin sulattaa se kaiken muovin siitä läheltä pois, luulis jossain vaiheessa se ruiskun liitin ottavan itteensä --> auto sammuu. Ruiskun tiivistepinta kannesta täytyy varmasti hioa, samoin ruiskun kärjen kiinnityskuppi (hioa/vaihtaa). Kone alkaa jossain vaiheessa käymään epätasaisesti kun ei tuu puristuksia/tehoja yhdestä pytystä, koska se käy laakereiden päälle ei kukaan voi sanoa, mutta ei sitä sellaiseksi suunnitelu ole...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Paavo220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 04.10.2012 21:11

Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Viesti Kirjoittaja Paavo220 »

No itse en tosiaan mikään neropatti ole mutta mitä nyt tuosta oli ymmärrettävissä niin jo pelkällä "karstan" pois kaapimisella kun sulkee pois noiden muoviosien rikkoutumisen niin aika kauan saa päästellä vuotavilla prikoilla että mitään todellista damagea alkaa tapahtumaan. Se pohjakuppi ei kuitenkaan varmaan ihan silmiä hivelevää tahtia sielä katoa ja vuoto suurene?

Ja en siis kysynyt tätä siksi että olisi tarkotus ajella millään sysipaskoilla ruutilla vaan ihan siksi kun ne on kuitenkin cdi koneessa erittäin yleinen vika ja kaikki kehottaa aina ne heti vaihtamaan. Niin mietin vain että mihin tämä "heti" perustuu. Nähtävästi lähinnä kuitenkin tuohon suuttimen irroitukseen?

EDIT: ja eikös nuo hiomiset ole kuitenkin tehtävä,oli pohjatiiviste sitten vuotanut viikon tai vuoden kunhan on selvästi havaittavissa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Paavo220 kirjoitti:No itse en tosiaan mikään neropatti ole mutta mitä nyt tuosta oli ymmärrettävissä niin jo pelkällä "karstan" pois kaapimisella kun sulkee pois noiden muoviosien rikkoutumisen niin aika kauan saa päästellä vuotavilla prikoilla että mitään todellista damagea alkaa tapahtumaan. Se pohjakuppi ei kuitenkaan varmaan ihan silmiä hivelevää tahtia sielä katoa ja vuoto suurene?

Ja en siis kysynyt tätä siksi että olisi tarkotus ajella millään sysipaskoilla ruutilla vaan ihan siksi kun ne on kuitenkin cdi koneessa erittäin yleinen vika ja kaikki kehottaa aina ne heti vaihtamaan. Niin mietin vain että mihin tämä "heti" perustuu. Nähtävästi lähinnä kuitenkin tuohon suuttimen irroitukseen?

EDIT: ja eikös nuo hiomiset ole kuitenkin tehtävä,oli pohjatiiviste sitten vuotanut viikon tai vuoden kunhan on selvästi havaittavissa.
Se perustuu juuri siihen että saa vielä suuttimen ehjänä irti eikä tarvitse ruveta noita suuttimen pohjia ruveta kalvamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitä haittaa pohjatiivisteen vuodosta?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mä en kummassakaan vaihtamassani suuttimessa hionut, kun silmään näytti sileeltä. Toisen tosin sain kiinni jo siinä vaiheessa kun suuttimen tyvi oli vasta kostea, toisessa oli räystäspääskynpesää ehtinyt muodostumaan ihan hivenen. Joskus se kauan vuotanut ruisku on sitten niin jumissa tai menee irroitusyrityksessä enempi jumiin niin että on niitä raportoitu joudutun ihan poraamaan/jyrsimään sieltä reiästä ulos...
Ja voi se kai periaatteessa sopivasti puhaltaa siihen liittimeen vaikkei sitä törkyä siinä juuresa paljoo olisikaan, sen tuntee ihan kädellä kun se suputaa koneen käydessä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin