230E lämmöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

230E lämmöt

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Moikka

Tänään vaihtelin tossa autooni uuden termostaatin. Kävin oikein veholta ostamassa, koska noi tarvike termarit ei oikein tahdo pelittää mesessä. Kysymys kuulu, että mistä voisi johtua se että uuden termarin myötä lämmöt on olleet 80 päällä normaali ajossa. Vanhalla termarilla lämmöt normaali ajossa olivat noin 79. Ei siis suurta heittoa :) Eikä ole vaarallista.
Se minua vaan kummastuttaa, että vanhalla termarilla lämmöt oli normiajossa matalemmat ku uudella. Voiko olla, että vesi ei vielä kierrä kunnolla ja siellä on ilmaa letkuissa. Eli tämä varmaan ajan myötä menisi pois ja ilma häviäisi poikkeen?

Toinen asia mikä ihmetyttää on että lämmöt edelleen tahtoo nousta sinne 90 ja sadan viivan väliin jos seisottaa vähän aikaa, enkä ainaskaa kuule että ropelli lähtis pyörimään. Eikös sen pitäis just siinä 95-100 asteessa lähtee pyörimään?

Nopeasti se lämpö kuitenkin nousee.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Syy lienee ihan yksinkertainen. Mersun vakiotermari, eli se joka autossasi oli tehtaalta lähtiessä, on 78-asteinen (vai 79:nkö se oli?). Nykyään tästä asteluvusta on luovuttu ja esim. Veho myy vain 87-asteisia termareita. Isommassa lämpötilassa aukeava termari luonnollisesti pitää koneen lämpöjä "viisarinleveyden" verran korkeammalla, noin osapuilleen.

Mersun jäähdytysjärjestelmä on ns. itseilmaava joten ilmaa järjestelmässä ei liene. Muistit kai täyttää systeemin oikeaan määrään? Kokemuksen perusteella kun tuossa termarinvaihdossakin on helppo pulauttaa jonkinmoinen lätäkkö nesteitä vaihtopaikalle...

Lämpö nousee kieltämättä melko nopeasti paikallaan käydessä. Muista myös se, että 80 viivan jälkeen seuraava viiva on 90, sitten 100 asteen viiva onkin ihan siinä punaisessa kiinni. Näin ollen viisari saa mennä aika selvästi yli "numerottoman viivan" ennen kuin flektin pitäisi alkaa pyöriä. Normaalisti toimiva flekti kyllä pitää lämmöt alle 100 asteen kepoisesti -- paitsi jos kyseessä on ilmastoitu auto jossa ilmastoinnin puhallin ei toimi.
Kokeile käyttää autoa paikalaan ja seuraa mittarin liikkeitä. Jos neula kohoaa 100 asteen viivan tuntumaan, voi pitää varmana että tuuletin ei toimi oikein -- lähde liikkeelle jotta lämmöt tasaantuvat ja ajele johonkin tutkimaan tarkemmin mistä mättää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itsellä nousi kans joutokäynnillä paikoillaan ollessa lämmöt liikaa. Jopa keittämiseen asti(kerran). Flekti ei pyörinyt. Vaihdoin sieltä sylinterinkannen päältä sen lämpötila-anturin ja johan pelittää ja pysyy lämmöt kurissa. :lol:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Noissa termostaatteissa voi olla aika laajat toleranssit.

Mä sain tos inspiraation kattoo viskon kunnon ja kuumailma puhaltimella lämmitin viskon niin kuumaksi että vesi kiehui pinnassa ja silti se ei ottanu ropelia kiinni elikkäs paska mikä paska. Sit pika korjauksena (ettei muija kiehauta konetta kun ajelee sillä kaupungissa) vetäsin reijän viskon kylkeen ja kierteet siihen ja pultilla jumiin --> tuli semmoiset volvomaiset äänet :D
mut eipähän lämmöt karkaa. Nyt pitäs sit kaiketi pistää sähkö flekti tilalle kun vaan kerkiäis.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

[ju55i] kirjoitti:Noissa termostaatteissa voi olla aika laajat toleranssit.
.
Mahdollisimman pienet toleranssit saa, kun ostaa Veholta orggis-osan. Tarviketermarien huono sopivuus MB:een on tälläkin foorumilla usein todettu. Lisäksi alkuperäinen termari maksaa kai noin 14 euroa ja tarvittava O-rengas muistaakseni kuuluu pakettiin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Juu toi että autossa olisi 78 asteinen termari alkuperäisesti kävi kyllä mielessä. Mut mä äsken sit katoin entistä termaria ja siinä on asteluku 87. Eli sama pitäis olla ku uusi.

Se propelli on ihan ihmeellinen. Se nimittäin pyörii veltosti koko ajan moottorin käydessä ja jos sitä käsin pyörittää niin ei ole edes jäykkä. Minun ymmärryksen mukaan sen pitäis olla jäykkä ? Termarin laiton jälkeen pyöritin autoa tyhjäkäynnillä noin 10 min tallissa ja ulkona. Lämmöt nousivat sinne 90 ja sadan asteen viivojen väliin. Mutta kuitenkin yli puolenvälin niitä viivoja. Jos se kerran on 100 astetta tai enemmän kun se propelli alkaa pyörimään niin ei kai siinä silloin ole hätää ? Vai onko ?

Kyllähän se kuitenkin mietityttää kun asteet kipuaa ylöspäin niin että sen näkee ihan silmällä sen nousun. Voiko se siis näin olla ?
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Mä mietin kans tota lämpöanturia ja se ei varmaan paljoa kustanna jos sen kävis huomenissa ostamassa ja vaihtais. Niin ainakin tulisi yksi mahdollinen vian aiheuttaja eliminoitua :)

Siis joo tuli tossa äsken kirjoitus moka eli se lämpötila missä propelli lähtee hyrräämään on siis jotai 95 tai enemmän. Ja niillä paikkeilla pitäis höristä propellin. Mielestäni se ei kuitenkaan lähtenyt hyrräämään. Mut mä tutkin asian aamusella ja käyn veholla kysymässä siitä anturasta. Eipä tuo ainakaan haittaa jos sen vaihtaa.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Michael M. kirjoitti:Se propelli on ihan ihmeellinen. Se nimittäin pyörii veltosti koko ajan moottorin käydessä ja jos sitä käsin pyörittää niin ei ole edes jäykkä. Minun ymmärryksen mukaan sen pitäis olla jäykkä ?
Normilämmössä se onkin veltto ja vasta "toiminta-alueella" sen pitäisi olla jäykkä. (Ja tästä ei sitten tarvita mitään kaksimielisiä tulkintoja, Pirkanmaan jaosto huomio... :twisted: :wink: )
Michael M. kirjoitti:Termarin laiton jälkeen pyöritin autoa tyhjäkäynnillä noin 10 min tallissa ja ulkona. Lämmöt nousivat sinne 90 ja sadan asteen viivojen väliin. Mutta kuitenkin yli puolenvälin niitä viivoja. Jos se kerran on 100 astetta tai enemmän kun se propelli alkaa pyörimään niin ei kai siinä silloin ole hätää ? Vai onko ?
Ei se propellin pyörintä ala 100 asteessa vaan muistaakseni (joku numeroviisas voi tämän varmentaa) jossain reilussa 90 asteessa.
Ajossa lämpömittarin neula saa kyllä olla siellä harmitta lähempänä 10 asteen viivaa, kunhan ei punaiselle mennä. Mersun bensakoneet käy johonkin tasalämpöjapskiin verraten aika kuumana ja lämpötilat vaihtelee suhteellisen paljon. Ei ole harmia, ja jos ilmiö kiusaa niin voihan tuohon syylärin kennon eteen asentaa esim. sähköflektin jolle katkaisin ohjaamoon ja värkki päälle aina ruuhka-ajossa.

Kattos hei haulla, foorumilla on ollut ohjeet miten lämpötila-anturi saadaan "ohitettua". Näin vian saisi paikannettua siihen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse kans "ohitin" sen anturin ja flekti alkoi pyörimään. Eli vika oli selvästi siinä anturissa. Se on kyllä aika hauska se viskoflekti, pyörii tyhjää ku hullu mulkku ilman minkäännäköistä vastusta, oli kone kylmä tai kuuma. siis jos ei se anturi toimi. Itse kun aluksi luulin että se visko oli sökö, kuuluisihan siinä olla edes pieni jäkitys, mutta se ei tullut mieleenkään että sitä ohjattaisi vielä sähköisesti :oops:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu olen joskus vikonut samaa juttua... lämmöt nousee yllättävän nopeasti kun jättää auto käymään kesäkelillä... mulla flekti lähtee pyörimään vasta ihan punarajalla... mutta lämmöt laskee heti flektin pyörinnän alettua... sen flektin kuuluukin pyöriä ihan hervottomasti silloin kun sen ei kuulu jäähdyttää. se tarraa sähkömagneetilla kiinni vesipumpun rattaaseen ja menee silloin jumiin... eli ei toimi kuten perinteiset viskotuulettimet... muistaa vain pitää moottori ollessa kuuma kynnet pois tuulettimesta... :D se magneetti tarraa aika lujasti kiinni. joten se flekti lähtee varmasti pyörimään vaikka jotain edessä olisikin... kokeilin kerran sen sähkömagneetin toimivuutta akkulaturilla ja huomasin miten lujasti se ottaa kiinni... itellä on sen sylinterikannessa olevan anturin napojen rinnalla sisällä kojelaudassa nappi josta saan flektin tarpeen vaatiessa pyörimään kokoajan...
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Ehkä se tosiaan olisi aiheellista itsellekin väsätä se nappi sinne sisälle johonkin, että saisi tarpeen vaatiessa sen päälle.

Noista lämmöistä tuli mieleen, kun edellisellä autollani tuolla ahvenistolla ajelin rataa, niin ei kesäkuumalla kelillä päässyt edes viittä kierrosta ajettua, kun alkoi nuo lämmöt nousemaan punaselle asti. Plus että renkaista tuli ihme pullamössöä kun lämpes liikaa. Plus että jarrupalat ainakin halkeili edestä ja kaikkee semmosta kivaa :lol:

Kyllä se vaan niin on, että se rata-ajo on aika helvetinmoista rääkkiä autolle.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi H. kirjoitti:Noista lämmöistä tuli mieleen, kun edellisellä autollani tuolla ahvenistolla ajelin rataa, niin ei kesäkuumalla kelillä päässyt edes viittä kierrosta ajettua, kun alkoi nuo lämmöt nousemaan punaselle asti. Plus että renkaista tuli ihme pullamössöä kun lämpes liikaa. Plus että jarrupalat ainakin halkeili edestä ja kaikkee semmosta kivaa :lol:
Ja kaikesta päätellen vielä tasaisesti koko autolle -- mitähän olisi paukkunut seuraavien 5-10 kierroksen aikana. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Missä kohtaa tuo lämpötila anturi sijaitsee(M103) joka hoitaa sähköflektin käynnistyksen ja miten sen ohitus mahtais tapahtua?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kimmo S. kirjoitti:Missä kohtaa tuo lämpötila anturi sijaitsee(M103) joka hoitaa sähköflektin käynnistyksen ja miten sen ohitus mahtais tapahtua?
Hakusanalla "lämpötila" löytyi mm. seuraavaa:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4mp%F6tila

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4mp%F6tila

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4mp%F6tila

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4mp%F6tila
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Noniin kattelin tossa eilissä päivänä haulla noi samat linkit :)
Siinä sun AkuP linkeissä oli yksi jota en löytänyt. Siinä oli siitä sähkötuulettimen teosta asiaa.

Tänään kunhan kotoa selviää parkkipaikalle niin testaan sen lämpöanturan toiminnan sillä u:n muotoisella rautalangalla. Eikös se oo, että jos se propelli lähtee pyörimään nii kaikki kunnossa vai antura rikki :?:
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kuva, mutta onko minkä ikäiset jäähdytysnesteet?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Ei mitään havaintoa millon on jäähdytysnesteet vaihdettu :)

Kyllä siitä termarin vaihdosta tippu aika paljon nestettä pois, mut korvasin sen vedellä. Tänään lisään vielä jäähdytysnestettä.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

No niin kävin tutkimassa vähän tarkemmin. Eli ensinnäkin jäähdytysnestettä oli vajunut säiliöstä sitten eilisen. Lisäsin nestettä rajaan asti. Seuraavaksi kokeilin sen lämpöanturan pistämällä sen rautalangan sinne kiinni. Propelli lähti pyörimään. Eli olisiko se sitten juuri se antura mikä on mäsä. Kävin jo varalta sellasen tilaamassa veholta ja maksoi 29 ja risat. Kysyin muuten tiivisteestä ja sanoivat ettei siihen tule tiivistettä, onko tosiaan näin. Mielestäni siihen tulee tiiviste.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kyllä siihen tulee tiiviste. metallinen sellainen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Minustakin tulee tiiviste.

Kyllähän niin se jäähdytys kesäkelillä pelkällä vedelläkin pelaa, mutta syksyllä kannattaa pistää oikeat suhteet vettä ja pakkasnestettä - ei tule syöpymiä eikä jäädy.

Ja siitä on muuten täällä juttua, mitä nesteitä sopi keskenään sekoittaa ja mitä ei.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Juu siis mä pistin sitä esson antifreeze jäähdytys ainetta. Pitääpi katella sitten huollon yhteydessä tarkemmin noi nesteet syyskuussa. Vaihtaa vaikka kokonaan niin ainakin tuleepi sitten yhtä merkkiä ja varmasti kestävä :)
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Tuli vaan tässä mieleen että onko siitä mitään haittaa jos kytken flektin pyörimään koko ajan? Sit talveks ottaa kytkennän poikkeen.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rone_66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 04.08.2004 13:53
Paikkakunta: tampere

Mittarin vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja rone_66 »

vaihdoin mittarin mb 124 sen jälkeen öljynpainemittari meni mykäksi ja kierrolukumittari nousee vaan 2000 ei yhtään yli missä vika
tv rone
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Ei ole haittaa

Viesti Kirjoittaja mc »

Michael M. kirjoitti:Tuli vaan tässä mieleen että onko siitä mitään haittaa jos kytken flektin pyörimään koko ajan? Sit talveks ottaa kytkennän poikkeen.


Ei ole haittaa, minä kytkin yhdestä aikaisemmasta sataysikymppisestäni sen myös toimimaan jatkuvasti. Flektin muovipyörän ja sen metallilätyskän väliin veistät vaikka jostakin muovista pari ohutta liuskaa ja se "hirttää kiinni" tulee yhtäpuuta ja pyörii jatkuvasti.
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

No hyvä ettei tuu ongelmia :D Ajattelin laittaa sen propellin anturaan u:n muotoisen rautalangan. Siis samalla tyylillä kun testaisin propellin toimivuutta, mutta mä vaan jätän sen siihen paikalleen :)

Oliko muuten äänet kovemmat mersussasi kun laitoit propellin pyörimään koko ajaks ?
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Jos oikein tarkka korvanen on, niin hiukanhan se humisee, mutta ero on niin pieni. Mutta hyötyynsä nähden hyvä "niksi" , yksi hirttää yhdellä ja toinen toisella tavalla.
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Juups no sehä hyvä juttu :)
Hyöty mitä siitä saa on tosiaan suuri, niiku sanoit :D

Ajattelin että eikös tosta ole helppo toteuttaa joku nappula tonne ohjaamoon nii vois aina nappia painamalla laittaa sen päälle. Siis tekemättä siitä sähköflektiä.
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Totta, tollanen systeemi mitä ajattelit on monella esim. Jenkki-autoissa, mutta jokainen saa kohdallaan miettiä kumpi systeemi on parempi, on siinä pelaaminen ja kyttääminen niitten lämpöjen ja katkasijan kanssa.
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Niin no se on kyllä totta :D

On se kuitenkin helpompi pistää se hyrryytin pyörimään koko ajan nii ei tarvii ajatella :)
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Vastaa Viestiin