Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Otsikko kertookin melkeen kaiken, eli: tietääkö joku CDI-moottorillisen auton, josta olisi pata levinnyt oikean luokituksen öljyillä ja normaaleilla vaihtoväleillä? Ja siis niin, että moottoririkko olisi johtunut öljyistä, eikä esim. vaihtovälin laiminlyönnistä.
Aihe kiinnostaa itseä paljonkin, kun lähipiiristä löytyy paljon ilman DPF:ää varustettuja CDI-vehkeitä joihin kertyy vielä kohtuullisesti kilometrejäkin.
Diamond dieseliä olen CDI:hin toistaiseksi kaatanut, mutta käynyt mielessä, josko jokin halvempikin ajaisi saman asian.
1 kannun käytin tätä: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/599542/0" onclick="window.open(this.href);return false; D5 Volvon kanssa, ongelmitta. Luulisi tuon siis mersussakin menevän?
Näyttää luokitukset riittävän 1.9tdi pumppusuutin volkkareihinkin, jotka on melko kranttuja öljyistä.

Onko siis järkeä maksaa tuplahintaa öljyistä, jos eroa halvempaan ei huomaa?
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

No ei tuo paljoa halvempaa oo ku kympin kannussa oleva diamond diesel. Kerää vaikka pulloilla tuon erotuksen että raskii kunnon öljyn laittaa..:) Tärkeintä kai se on että öljyjä vaihdetaan ja käytetään oikeaa viskositeettiä. Kun jotkut täällä kuullostaa ajelevan ympäri vuoden kymppikolomikympeillä..
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

hommaa 20 litraa neste turbo lxe 10-40w.
pumpattavuus ihan riittävä -40.
itse käyttäny tätä ihan hayabusassa ja cdi ml 400 ja vito 111:ssä.
tuntuu toimivan ja öljyä ei katoa vaihtovälillä joka on n.10 000km.
joidenkin mielestä vois pitempäänkin vetää mutta kun öljy on edullista ja tuntuu toimivan niin vaihdan meneen.
(alan suunnitteleen vaihtoa 10 tonnin kohalla, joskus menee n.12thkm astikkin enne vaihtoa)
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tuota motonetin öljyä olen käyttänyt kuormureissa ja kahdessa ha-dieselissä. Toistaiseksi nasan testejä vastaavalla testausmenetelmällä ja ajomatkalla ~70tkm ei ole konerikkoja sattunut...Eiköhän nykypäivänä tärkeintä ole oikea viskositeetti.

Sen verran kyllä kysyisin, mitä haittaa on 10-30 öljyn käytöstä jos auto lähtee ja palaa aina lämpimään talliin....?

.
Opel, "weird lieben autos"....
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

En uuttta aihetta viittsinyt tehdä niin kysynpä tässä...
Onko kellään kokemusta MEGUIN merkkisistä öljyistä?
esim taxi teilessä on myynnissä tuota -> http://www.te-taxiteile.com/Motoroel/ME ... n-20-Liter
Lienee käypäistä cdi linttaan?
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Sen verran kyllä kysyisin, mitä haittaa on 10-30 öljyn käytöstä jos auto lähtee ja palaa aina lämpimään talliin....?
Ei mitään, mutta kylmäkäynnistys pakkasesta onnistuu paremmin 0w öljyllä ( on notkeampaa ).
En uuttta aihetta viittsinyt tehdä niin kysynpä tässä...
Onko kellään kokemusta MEGUIN merkkisistä öljyistä?
esim taxi teilessä on myynnissä tuota -> http://www.te-taxiteile.com/Motoroel/ME ... n-20-Liter" onclick="window.open(this.href);return false;
Lienee käypäistä cdi linttaan?
Pitäis käydä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Sepelimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja Sepelimies »

LopenUupunut kirjoitti: Sen verran kyllä kysyisin, mitä haittaa on 10-30 öljyn käytöstä jos auto lähtee ja palaa aina lämpimään talliin....?

.
No harvalla silti mahtaa lämmintä autotallia olla ja joutuuhan sitä kuitenkin joskus ulkoakin auton käymään laittamaan. Tuo 10w-30 on -20 jäläkeen semmosta liisteriä/vaseliiniä ettei sitä tynnyripumpulla saa etes pumpattua tynnyristä pois. Mutta kaikkihan käyttää sitä öljyä mitä haluavat..
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuota samaa motonettia on emännän CDI:n sisuksissakin. Vaihto n. kympin välein ja kestotestissä vasta kolmas vaihtoväli menossa. En jaksa uskoa, että tulee mitään ongelmia. Ennemmin sitä riskiä varmaan on siinä, että ostaa jotkut pitkää elämää-litkut ja päästelee kolme kertaa pidemmän matkan niillä.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Re: Edulliset öljyt cdi:ssä - motorschaden vai säästöä?

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

teinitähti kirjoitti:En uuttta aihetta viittsinyt tehdä niin kysynpä tässä...
Onko kellään kokemusta MEGUIN merkkisistä öljyistä?
esim taxi teilessä on myynnissä tuota -> http://www.te-taxiteile.com/Motoroel/ME ... n-20-Liter
Lienee käypäistä cdi linttaan?
Kahtelin itte samoja öllejä, mutta rahtien jälkeen alkaa toi motoxi tuntua houkuttelevammalta.
Näyttää olevan -10% kanta-asiakasalennus käyttämättä motonettiin, niin ostamalla 2kpl motoxin 20L kannuja, tulis litralle hintaa ~4€.

Toi Nesteen Turbo LXE näyttäis olevan 20L astiassa kalliimpaa kuin Motoxi, ja Motoxissa luokituksiakin ainakin HA-puolelle reilummin.

Näyttäisi Motoxista olevan sen verran kokemuksiakin, että melko rauhallisin mielin voi koneeseen kaadella.
Vastaa Viestiin