sec500/sec560

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

sec500/sec560

Viesti Kirjoittaja mooze »

noissa kahdessa lienee erilaiset takaripustukset? perällä ei niin ole nyt väliä mut tarvis tietää paljon noissa on loppupeleissä eroa ja saisko tollasen 560secin ripustukset paikalleen bolt-on
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Samat perät ja ripustukset niissä on eli kyllä se asennus sujuu todella helposti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

juu näin käsitin et helposti menis, mut et peräki on sama.. no seon hyvä :)
pari juttuu mitä täs kuitenki mietin, tohon uudempaan perään taitaa mennä leveempi vanne, tai vanne kapeemmal offsetil ellen oo ihan vääräs, oisko se kallistuksenvaimentaja joka mul ottaa ekana vanteenreunaan kiinni erilainen/eripaikassa vähän? ja sit se tärkein eli onko siin ajettavuudes eroa? onko joku kokeillu molemmanlaisia seccejä?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

mooze kirjoitti:juu näin käsitin et helposti menis, mut et peräki on sama.. no seon hyvä :)
pari juttuu mitä täs kuitenki mietin, tohon uudempaan perään taitaa mennä leveempi vanne, tai vanne kapeemmal offsetil ellen oo ihan vääräs, oisko se kallistuksenvaimentaja joka mul ottaa ekana vanteenreunaan kiinni erilainen/eripaikassa vähän? ja sit se tärkein eli onko siin ajettavuudes eroa? onko joku kokeillu molemmanlaisia seccejä?
Kuinka leveä vanne siihen pitäisi mennä, Mulla pyörii 10" vanne, joka on todella ulos levittävä ja kumina 255 leveä Tarvittaessa menisi 265 leveäkin kumi.
Jos ajattelet ottaa perän SE/SEL kopasta, niin perän välitys on melkovarmasti löysempi kuin SEC:ssä, eli kiihtyvyys kärsii. Eikö olisi helpompi modifioifa sitä kallistuksen vakaajaa tai miettiä eri offsettiä?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

tässon siitä kysymys et tos secissä on sellain offsetti et on aika vaikee löytää passelia vannetta, sen vanteen pitää olla mersun vanne mut uudemmissa meseissä on paljon negatiivisempi offset. no eihän se probleema ole, levityspala sinne vaan väliin ja seon bueno, mut ois kiva saada noi rekisteriotteeseen kans ja sehän ei onnistu levityspalojen kanssa ellei siihen oo vanteen valmistajan lupaa. se renkaan leveys ei sinänsä ole ongelma on siellä tilaa, mullon nyt 235 gummi siel 8 tuumaa leveellä vanteella ja tilaa jää viel reilusti. ja mäen oikeestaan niin välittäis liikaa ulos levittävistä vanteista ei sovi mun lowrider tyyliin :) Ja siitä perästä niin 560 secin taka-akselistoa sinne katotaan mut perävälitys kyl täytyy olla lyhempi kun tossa, en vaan tiedä mikä mersun perä passais tonne missois lukko ja lyhempi välitys... mut googletan sitä täs parhaillaan... :wink:
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

pakko mainita vielä

Adenauer 300 w186 -52
v170 w136 - 38
250 autom. w123 -81
500SE autom W126 -85
300SE autom W126 -86
560sec C126-89
180C farm W202 - 96

aika pirun siistiä kärryä sullon tallissa :lol:

jos vaik vaihdat tohon secciin joskus gummeja nappaa mulle kuva siit takaripustuksesta, se ois loistavaa, näkis mitä eroa siinon tohon mun vanhaan "semi-trailing arms suspensioniin" :shock:
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Tere Ekös ABS perä poikkea kiinnitykseltään ei ABS:stä
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Tuossa aiemmin puhuin palturia, sen se tekee kun rakentaa vuosia taloa niin
unohtuu nää mesekuviotkin. Eli vm. 85/86 ylöspäin (sileät kylkilistat) on perän kiinnitys erillainen
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Vastaa Viestiin