C200CDI -98 kulutus ongelma
C200CDI -98 kulutus ongelma
Morjes!
Jho yritin haulla etsiä mutta en löytänyt.
Eli mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuo auto kuluttaa noin 10l diesseliä per satakilometriä?
Myös pienehköä orastavaa käyntihäiriötä on havaittavissa mm tyhjäkäynti humppaa noin 200rpm noin 5sek ajan aina sillointällöin myös lämpimällä moottorilla.
Kiitokset etukäteen vastauksista.
Aivan. Auto on manuaalivaihteinen.
Jho yritin haulla etsiä mutta en löytänyt.
Eli mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuo auto kuluttaa noin 10l diesseliä per satakilometriä?
Myös pienehköä orastavaa käyntihäiriötä on havaittavissa mm tyhjäkäynti humppaa noin 200rpm noin 5sek ajan aina sillointällöin myös lämpimällä moottorilla.
Kiitokset etukäteen vastauksista.
Aivan. Auto on manuaalivaihteinen.
Raato W202 200Cdi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Railpaineen säädin tarkertelee ja "humppaus" siitä - olisi yleistä.
Kulutus on tosi kova tuolle mallille, tekisi mieli sanoa että vuotaa jostain pihalle.
Kulutus on tosi kova tuolle mallille, tekisi mieli sanoa että vuotaa jostain pihalle.
wiimax.fi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Juu tuota vuotoa oon itekki miettiny mut ei viellä iskenyt silmään.. Tuota onkohan tuossa mallissa joku "yleinen" kohta josta vuotaa?
Raato W202 200Cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Jos ei alle tule länejä
niin korkea paine pumpun seutu,
toinen mikä selitäisi kovan kulutuksen pieni vuoto ahtopuolella
(paineet ei nouse aluksi kuten pitää ja siitä sitten kertyy kulutusta)
niin korkea paine pumpun seutu,
toinen mikä selitäisi kovan kulutuksen pieni vuoto ahtopuolella
(paineet ei nouse aluksi kuten pitää ja siitä sitten kertyy kulutusta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Nojoo ilmamassa mittarin jälkeen ennen turboa imuputki halki. taisi syy löytyä?
Raato W202 200Cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Melko varmasti|Haddi| kirjoitti:Nojoo ilmamassa mittarin jälkeen ennen turboa imuputki halki. taisi syy löytyä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Tuota tuota. Huomasin myös että nuissa kirkkaissa muovisissa pa-putkissa menee melko runsaasti ilmaa?
Voiskohan vika olla siirto-pumpussa? mitä oon lukenu niin kuulemma vaihettu yleensä jossain 400tkm kohdilla ja tuolla on ajettu kumminkin jo yli 540Tkm?
Voiskohan vika olla siirto-pumpussa? mitä oon lukenu niin kuulemma vaihettu yleensä jossain 400tkm kohdilla ja tuolla on ajettu kumminkin jo yli 540Tkm?
Raato W202 200Cdi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Eiköhän se mene niiden letkujen o-renkaiden puolelle ne ilmavaivat, on ainakin yleisin vika (haulla ohjeet).
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Kyselisin viellä tämmöisiä. Huomasin tuossa aamulla jotta on auton moottorin alle ilmestynyt kellertäviä öljy läikkiä. Oli siis lumella ihan naftan väristä mutta haisi ja tuntu sormissa öljylle. Onko mitään yleis vikoja mistä vois johtua vai onko nafta liuottanut esim tehostajan öljyä sekaan vuotaessaan pihalle? Laatikko öljyä veikkasinensi itse mutta tosiaan kun on suoraan moottorin alla.? Yrittäkää saada selvää tekstistä tää iiipadi on vähän heikko kirjoittaa. )
Raato W202 200Cdi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Kyselisin viellä tämmöisiä. Huomasin tuossa aamulla jotta on auton moottorin alle ilmestynyt kellertäviä öljy läikkiä. Oli siis lumella ihan naftan väristä mutta haisi ja tuntu sormissa öljylle. Onko mitään yleis vikoja mistä vois johtua vai onko nafta liuottanut esim tehostajan öljyä sekaan vuotaessaan pihalle? Laatikko öljyä veikkasinensi itse mutta tosiaan kun on suoraan moottorin alla.? Yrittäkää saada selvää tekstistä tää iiipadi on vähän heikko kirjoittaa. )
Raato W202 200Cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Voihan se olla jotain liuenutta
Mutta voi olla laatiko öljyäkin lauhdutimien putkista
Mutta voi olla laatiko öljyäkin lauhdutimien putkista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Eikös noina vuosina ollut käytössä se keltainen jäähdytinneste Propyleeniglygoli... se ainakin värjää lumen keltaiseksi... ja jos vielä on naftan kanssa sekottunutta niin on melko varmaan öljyn olosta?
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Pahoittelen. olin ihan unohtanu jotta kaverin märssy seiso hetken oman auton paikalla ja siinä vuosi tehostaja. Mai pääd. 

Raato W202 200Cdi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Morjensta! Oli itekkin pakko oikein rekisteröityä, jottan pääsen ottaan osaa keskusteluun.
Itse taistelen myöskin samaisen ongelman kanssa, eli naftaa palaa niin pirusti! Auto on C-korinen farkku -00, 200cdi, automaatti, ajettu 300tkm ja ilmeisesti lastutettu edellisen omistajan toimesta. Naftaa tuntuis nyt palavan kutakuinkin 10-11l/100km.
Auto toimii täysin normaalisti, ei suhise, haise eikä savuta ja vetojakin tuntuu olevan ihan hyvin. Tyhjäkäynti tosin on ehkä hieman pehmeän kuulosta.. ja töissä olen autocomilla vikakoodeja lueskellut, niin niitäkään ei tule.
Autoon on kaikki suodattimet ja nesteet vaihdettu, ja on jo vaihdeltu maffia, termostaattia, suuttimet on tilkitty ja ohivuodot korjattu pp-dieselissä, kaikki pa järjestelmän on renkaat on myöskin uusittu. vuotoja ei siis ole.
Mutta naftaa senkuin palaa..
Mistäköhän sitä vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään? Kun eikös tämmösen keskikulutus pitäisi maksimissaan huidella siinä jossain 6-7l/100km?
Muutama kysymyskin on herännyt!
1.Näissä vanhemman mallisissa cdi:ssä näyttäisi olevan alumiininen imusarja, onko näissä kuitenkin myös ne läpät siellä imusarjassa? Onko kaikissa cdi koneissa EGR, vai onko se tullut mukaan vasta muovisen imusarjan myötä? Kun en ainakaa tästä omastani ole mitään egr:n putkia löytänyt, niinkuin uudemmissa on?
2.Onko näissä ollut kellään ongelmia jakoketjujen kanssa? mietin että jos ajotus olisi päässyt senverta muuttumaan, selittäisi vähän tuota pehmeää tyhjäkäyntiä, mutta toisaalta jos jako olisi pielessä, niin luulisi myös vikakoodia puskevan.. Eikä ketju myskään rallata..
Mystisiä vehkeitä sano..

Itse taistelen myöskin samaisen ongelman kanssa, eli naftaa palaa niin pirusti! Auto on C-korinen farkku -00, 200cdi, automaatti, ajettu 300tkm ja ilmeisesti lastutettu edellisen omistajan toimesta. Naftaa tuntuis nyt palavan kutakuinkin 10-11l/100km.
Auto toimii täysin normaalisti, ei suhise, haise eikä savuta ja vetojakin tuntuu olevan ihan hyvin. Tyhjäkäynti tosin on ehkä hieman pehmeän kuulosta.. ja töissä olen autocomilla vikakoodeja lueskellut, niin niitäkään ei tule.
Autoon on kaikki suodattimet ja nesteet vaihdettu, ja on jo vaihdeltu maffia, termostaattia, suuttimet on tilkitty ja ohivuodot korjattu pp-dieselissä, kaikki pa järjestelmän on renkaat on myöskin uusittu. vuotoja ei siis ole.
Mutta naftaa senkuin palaa..
Mistäköhän sitä vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään? Kun eikös tämmösen keskikulutus pitäisi maksimissaan huidella siinä jossain 6-7l/100km?
Muutama kysymyskin on herännyt!
1.Näissä vanhemman mallisissa cdi:ssä näyttäisi olevan alumiininen imusarja, onko näissä kuitenkin myös ne läpät siellä imusarjassa? Onko kaikissa cdi koneissa EGR, vai onko se tullut mukaan vasta muovisen imusarjan myötä? Kun en ainakaa tästä omastani ole mitään egr:n putkia löytänyt, niinkuin uudemmissa on?
2.Onko näissä ollut kellään ongelmia jakoketjujen kanssa? mietin että jos ajotus olisi päässyt senverta muuttumaan, selittäisi vähän tuota pehmeää tyhjäkäyntiä, mutta toisaalta jos jako olisi pielessä, niin luulisi myös vikakoodia puskevan.. Eikä ketju myskään rallata..
Mystisiä vehkeitä sano..
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Kyllä alumiinisessa aimusarjassakin on egr systeemit eli kun kuulerilta nousee letku imusarjalle niin suoraan siinä imusarjan päässä pulteilla kiinni.
IMM kaiketi kunnossa mutta varma en ole vaikuttaako toi kulkutukseen.
Pako putki kun on tukos niin kanssa kulutukseen vaikuttaa...entäs ahto vuoto....kuulerin puhtaus....imusarja sisältä puhdas?
No tuleekos mustaa kun ton kulutuksen perusteella pitää olla takapää ihan musta.
IMM kaiketi kunnossa mutta varma en ole vaikuttaako toi kulkutukseen.
Pako putki kun on tukos niin kanssa kulutukseen vaikuttaa...entäs ahto vuoto....kuulerin puhtaus....imusarja sisältä puhdas?
No tuleekos mustaa kun ton kulutuksen perusteella pitää olla takapää ihan musta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Juu, EGR:n kello kyllä löytyy siittä imusarjan ja ahtoputken välistä, kellolta lähtee alipaineletkut sit ohjainsolenoidille, tähän alumiini mötikkään ei vaan tule sitä putkea, mistä pakosaasun pitäis tulla.. Savua ei tosiaankaan putkesta tule, kovassa vedossa ehkä pieni musta kiehkura, mutta ei sen enempää.. Ja jos ois ahtovuotoo, niin sillon kyllä melkein löytyisi sitä savuakin. Pakoputken tukkeumaankaan en oikein jaksaisi uskoa, koska yleensä pakoputkesta menee katti tukkoon jos jokin, ja se näkyy taas kulkupuolessa.. tällä hetkellä suurimpana epäilyksenä on tosiaan tuo imusarjan tukkoisuus ja ne läpät.. Mutta nostaisko se kulutusta noin reilusti? Myös ohjelmaa olen jo hiukan epäillyt..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
Jos tosiaan on noin mittä tuossa lukee vuodoistazambou kirjoitti:Morjensta! Oli itekkin pakko oikein rekisteröityä, jottan pääsen ottaan osaa keskusteluun.![]()
Itse taistelen myöskin samaisen ongelman kanssa, eli naftaa palaa niin pirusti! Auto on C-korinen farkku -00, 200cdi, automaatti, ajettu 300tkm ja ilmeisesti lastutettu edellisen omistajan toimesta. Naftaa tuntuis nyt palavan kutakuinkin 10-11l/100km.
Auto toimii täysin normaalisti, ei suhise, haise eikä savuta ja vetojakin tuntuu olevan ihan hyvin. Tyhjäkäynti tosin on ehkä hieman pehmeän kuulosta.. ja töissä olen autocomilla vikakoodeja lueskellut, niin niitäkään ei tule.
Autoon on kaikki suodattimet ja nesteet vaihdettu, ja on jo vaihdeltu maffia, termostaattia, suuttimet on tilkitty ja ohivuodot korjattu pp-dieselissä, kaikki pa järjestelmän on renkaat on myöskin uusittu. vuotoja ei siis ole.
Mutta naftaa senkuin palaa..
Mistäköhän sitä vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään? Kun eikös tämmösen keskikulutus pitäisi maksimissaan huidella siinä jossain 6-7l/100km?
Muutama kysymyskin on herännyt!
1.Näissä vanhemman mallisissa cdi:ssä näyttäisi olevan alumiininen imusarja, onko näissä kuitenkin myös ne läpät siellä imusarjassa? Onko kaikissa cdi koneissa EGR, vai onko se tullut mukaan vasta muovisen imusarjan myötä? Kun en ainakaa tästä omastani ole mitään egr:n putkia löytänyt, niinkuin uudemmissa on?
2.Onko näissä ollut kellään ongelmia jakoketjujen kanssa? mietin että jos ajotus olisi päässyt senverta muuttumaan, selittäisi vähän tuota pehmeää tyhjäkäyntiä, mutta toisaalta jos jako olisi pielessä, niin luulisi myös vikakoodia puskevan.. Eikä ketju myskään rallata..
Mystisiä vehkeitä sano..
Eikä *:rikan löydä mitään vikaa
Ja kattit on auki
kulutus on tuota luokaa ollut pitkään
Tarkistella että
Ahtopaineet nousee kuten pitää
Jos imusarja on tukossa pitäis savutaa
Edelä olevat jos ok
Niin
Ohjelman suuntaan tutkaila myös
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
No joo eli vinkulelu A.K.A turbo on loppu jotenka siis seuraava tyhmä kysymys.
Sopiikos OM606.Sen vakio turbo mitenkään?
Ja toinen kysymys mitkä muut turbo merkit sopii tuohon Bolt-ON tyylillä tai ainakin lähes?
Sopiikos OM606.Sen vakio turbo mitenkään?
Ja toinen kysymys mitkä muut turbo merkit sopii tuohon Bolt-ON tyylillä tai ainakin lähes?
Raato W202 200Cdi
Re: C200CDI -98 kulutus ongelma
En tiedä kannattaako sinne tunkea mitä tahansa...omansa paras.
löytyy varmaan käytettyäkin ja kohtuu hinnoilla ja saa keskipesääkin ..hevosvoima.com.
http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... 4c8c39c982" onclick="window.open(this.href);return false;
löytyy varmaan käytettyäkin ja kohtuu hinnoilla ja saa keskipesääkin ..hevosvoima.com.
http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... 4c8c39c982" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-